eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LeżajskUsługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonie 2024/2025 część 1, 2, 3



Ogłoszenie z dnia 2024-06-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonie 2024/2025 część 1, 2, 3

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W LEŻAJSKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690587410

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Polna 12

1.5.2.) Miejscowość: Leżajsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-300

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@zdplezajsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdplezajsk.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_lezajsk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonie 2024/2025 część 1, 2, 3

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-618e2634-2184-11ef-a500-1a0072d5d2bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00368507

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00076906/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonie 2024/2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00348360

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZDP.231.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg powiatowych przy odśnieżaniu i usuwaniu śliskości na drogach powiatu leżajskiego w sezonie zimowych 2024/2025
Część 1 – Zwalczanie śliskości oraz odśnieżanie podstawioną przez usługodawcę pługo-piaskarką na samochodzie z napędem co najmniej na dwie osie o ładowności 8-16 t (komplet usługodawcy) wraz z załadunkiem materiału uszorstniającego na terenie bazy materiałowej ZDP Leżajsk ul. Polna w Leżajsku
(trasy nr 7,8,9,10 zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 200000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg powiatowych przy odśnieżaniu i usuwaniu śliskości na drogach powiatu leżajskiego w sezonie zimowych 2024/2025
Część 2 – Zwalczanie śliskości oraz odśnieżanie podstawioną przez usługodawcę pługo-piaskarką na samochodzie z napędem co najmniej na dwie osie o ładowności 8-16 t (komplet usługodawcy) wraz z załadunkiem materiału uszorstniającego na terenie bazy materiałowej ZDP Leżajsk ul. Polna w Leżajsku
(trasy nr 1,2,11 zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 200000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg powiatowych przy odśnieżaniu i usuwaniu śliskości na drogach powiatu leżajskiego w sezonie zimowych 2024/2025
Część 3 – Zwalczanie śliskości oraz odśnieżanie podstawioną przez usługodawcę pługo-piaskarką na samochodzie z napędem co najmniej na dwie osie o ładowności 8-16 t (komplet usługodawcy) wraz z załadunkiem materiału uszorstniającego na terenie bazy materiałowej ZDP Leżajsk ul. Polna w Leżajsku
(trasy nr 3,4,5,6 zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 200000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dnia 03.06.2024 r. po opublikowaniu Ogłoszenia o zamówieniu w BZP zamieścił na stronie, na której jest prowadzone postępowanie Specyfikację Warunków Zamówienia, gdzie w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym nie wskazał odpowiedniej stawki podatku VAT w związku z podziałem zadania na: zwalczanie śliskości i odśnieżanie oraz załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP, powstały wątpliwości co do tego, jaką stawkę VAT należy przyjąć w poszczególnych pozycjach oferty, gdyż jest to różnie interpretowane przez organy administracji skarbowej. O ile nie ma wątpliwości, że zwalczanie śliskości i odśnieżanie objęte jest 8% stawka VAT, to w przypadku załadunku materiału uszorstniającego pojawiają się rozbieżności, czy do takich usług stosować stawkę 8% VAT czy 23% VAT (niekiedy takie usługi są traktowane jako „usługa kompleksowa” wraz z odśnieżaniem) i takie też rozbieżności pojawiły się w ofertach Wykonawców, którzy w pozycji „załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP” zaoferowali różne stawki VAT.
Brak wskazania przez Zamawiającego w dokumentach postępowania obowiązującej stawki podatku od towaru i usług spowodował brak porównywalności złożonych ofert, tak więc postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, jako postępowanie obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Poprzez brak wskazania obowiązującej stawki podatku VAT Zamawiający spowodował, że możliwe było złożenie ofert z różnymi stawkami VAT, a wykonawca składając ofertę nie wiedział, jaką stawkę podatku VAT zamawiający uzna za prawidłową. W takiej sytuacji, zgodnie z przepisami, nie ma możliwości poprawy żadnej z ofert, gdyż Zamawiający nie posiada ku temu narzędzi. W przypadku błędu w zastosowaniu stawki VAT, narzędziem takim byłaby wyłącznie stawka wskazana przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania – dlatego aktualnie prowadzone postępowanie należy unieważnić. Nie jest bowiem możliwe dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 188602,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 188602,50 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dnia 03.06.2024 r. po opublikowaniu Ogłoszenia o zamówieniu w BZP zamieścił na stronie, na której jest prowadzone postępowanie Specyfikację Warunków Zamówienia, gdzie w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym nie wskazał odpowiedniej stawki podatku VAT w związku z podziałem zadania na: zwalczanie śliskości i odśnieżanie oraz załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP, powstały wątpliwości co do tego, jaką stawkę VAT należy przyjąć w poszczególnych pozycjach oferty, gdyż jest to różnie interpretowane przez organy administracji skarbowej. O ile nie ma wątpliwości, że zwalczanie śliskości i odśnieżanie objęte jest 8% stawka VAT, to w przypadku załadunku materiału uszorstniającego pojawiają się rozbieżności, czy do takich usług stosować stawkę 8% VAT czy 23% VAT (niekiedy takie usługi są traktowane jako „usługa kompleksowa” wraz z odśnieżaniem) i takie też rozbieżności pojawiły się w ofertach Wykonawców, którzy w pozycji „załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP” zaoferowali różne stawki VAT.
Brak wskazania przez Zamawiającego w dokumentach postępowania obowiązującej stawki podatku od towaru i usług spowodował brak porównywalności złożonych ofert, tak więc postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, jako postępowanie obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Poprzez brak wskazania obowiązującej stawki podatku VAT Zamawiający spowodował, że możliwe było złożenie ofert z różnymi stawkami VAT, a wykonawca składając ofertę nie wiedział, jaką stawkę podatku VAT zamawiający uzna za prawidłową. W takiej sytuacji, zgodnie z przepisami, nie ma możliwości poprawy żadnej z ofert, gdyż Zamawiający nie posiada ku temu narzędzi. W przypadku błędu w zastosowaniu stawki VAT, narzędziem takim byłaby wyłącznie stawka wskazana przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania – dlatego aktualnie prowadzone postępowanie należy unieważnić. Nie jest bowiem możliwe dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 188602,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 188602,50 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dnia 03.06.2024 r. po opublikowaniu Ogłoszenia o zamówieniu w BZP zamieścił na stronie, na której jest prowadzone postępowanie Specyfikację Warunków Zamówienia, gdzie w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym nie wskazał odpowiedniej stawki podatku VAT w związku z podziałem zadania na: zwalczanie śliskości i odśnieżanie oraz załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP, powstały wątpliwości co do tego, jaką stawkę VAT należy przyjąć w poszczególnych pozycjach oferty, gdyż jest to różnie interpretowane przez organy administracji skarbowej. O ile nie ma wątpliwości, że zwalczanie śliskości i odśnieżanie objęte jest 8% stawka VAT, to w przypadku załadunku materiału uszorstniającego pojawiają się rozbieżności, czy do takich usług stosować stawkę 8% VAT czy 23% VAT (niekiedy takie usługi są traktowane jako „usługa kompleksowa” wraz z odśnieżaniem) i takie też rozbieżności pojawiły się w ofertach Wykonawców, którzy w pozycji „załadunek na terenie bazy materiałowej ZDP” zaoferowali różne stawki VAT.
Brak wskazania przez Zamawiającego w dokumentach postępowania obowiązującej stawki podatku od towaru i usług spowodował brak porównywalności złożonych ofert, tak więc postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, jako postępowanie obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Poprzez brak wskazania obowiązującej stawki podatku VAT Zamawiający spowodował, że możliwe było złożenie ofert z różnymi stawkami VAT, a wykonawca składając ofertę nie wiedział, jaką stawkę podatku VAT zamawiający uzna za prawidłową. W takiej sytuacji, zgodnie z przepisami, nie ma możliwości poprawy żadnej z ofert, gdyż Zamawiający nie posiada ku temu narzędzi. W przypadku błędu w zastosowaniu stawki VAT, narzędziem takim byłaby wyłącznie stawka wskazana przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania – dlatego aktualnie prowadzone postępowanie należy unieważnić. Nie jest bowiem możliwe dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 191354,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 191354,40 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.