Ogłoszenie z dnia 2023-08-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00330782/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-07-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRYNKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Krynki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659378
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Garbarska 16
1.5.2.) Miejscowość: Krynki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-120
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@krynki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krynki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dcb27cab-2baf-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dcb27cab-2baf-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00369112
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020985/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości 1,0 km
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00330782
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.10.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn: „Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”Powyższa inwestycja strategiczna, polega na przebudowie ulic gminnych osiedla popegeerowskiego. Gmina Krynki przez lata borykając się z ekonomiczno-społecznymi skutkami likwidacji PGR-ów oraz współczesnymi konsekwencjami pandemii Covid -19, które dodatkowo pogłębiły ten problem, znalazła się w centrum specjalnej strefy w związku z występującą sytuacją kryzysową na granicy polsko-białoruskiej, ponosząc kolejne konsekwencje przestrzenno-funkcjonalnei środowiskowe,czym jest między innymi obecny stan dróg osiedla popegeerowskiego oraz ulic przyległych, które uległy olbrzymiej degradacji w wyniku nagminniej eksploatacji przez ciężkie pojazdy wojskowe w związku z sytuacją na granicy polskobiałoruskiej i kryzysem migracyjnym. Obecny stan techniczny dróg utrudnia swobodne poruszanie się.
Przedsięwzięcie obejmuje:
1. Przebudowę łącznie ok. 1,0 km dróg z wykonaniem skrzyżowań chodników i zjazdów, obejmując swym zakresem odcinki ulic gminnych osiedla popegrowskiego, na terenie którego stacjonowały oddziały wojskowe zabezpieczające granicę z Białorusią. Inwestycja zakłada przebudowę ulic osiedlowych na odcinkach o łącznej długości ok. 800 m oraz przylegającą ul. Projektowaną, stanowiącą działkę nr 2158/3 na odcinku o długości ok.195 m.
2. Opracowanie dokumentacji - realizacja projektu przeprowadzona zostanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
1. Część 1 zamówienia - „Wykonanie Przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”
2. 1.1. Część 1 Zamówienia przewiduje:
1) Opracowanie dokumentacji technicznej na „ Przebudowę ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km. ”Realizacja projektu przeprowadzona zostanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
2) Przebudowę łącznie ok. 1,0 km dróg z wykonaniem skrzyżowań chodników i zjazdów, obejmując swym zakresem odcinki ulic gminnych osiedla popegrowskiego, na terenie którego stacjonowały oddziały wojskowe zabezpieczające granicę z Białorusią. Inwestycja zakłada przebudowę ulic osiedlowych na odcinkach o łącznej długości ok. 800 m oraz przylegającą ul. Projektowaną, stanowiącą działkę nr 2158/3 na odcinku o długości ok.195 m.
3) Wykonanie Inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
1.2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71355000-1 - Usługi pomiarowe
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.5.5.) Wartość części: 1954200 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 zamówienia - Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Wykonanie przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km.”2.1 Zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności:
1) Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami Prawa budowlanego oraz przepisami wydanymi na jego podstawie,
2) koordynowanie i uzgadnianie szczegółów na etapie tworzenia dokumentacji projektowej,
3) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową i zgłoszeniem robót budowlanych, przepisami oraz posiadaną wiedzą,
4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a szczególnie zapobieganie zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania,
6) uzyskiwanie od nadzoru autorskiego i projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań,
7) wydawanie poleceń kierownikowi robót dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań oraz przedstawienia dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, wstrzymanie robót budowlanych w przypadku ich prowadzenia niezgodnie z dokumentacją projektową,
8) przedstawianie niezwłocznie Zamawiającemu informacji o wszelkich problemach i zagrożeniach istotnych z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym należy przewidywać,
9) sprawdzenie kosztorysów inwentaryzacji robót w przypadku wypowiedzenia umowy z Wykonawcą robót budowlanych,
10) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
11) weryfikacja i odbiór od wykonawcy dokumentacji projektowej robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń właściwych dla eksploatacji obiektu, kompletowanie ich i przedkładanie na żądanie Zamawiającego.
Przyjęte obowiązki Wykonawca wykonywać będzie zgodnie z przepisami obowiązującymi w prawie budowlanym, w oparciu o posiadane kwalifikacje, uprawnienia oraz wiedzę.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.5.) Wartość części: 45800 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie 1 części zamówienia w wysokości: 1 954 200,00 zł brutto.
W postępowaniu została złożone 1 oferta dla 1 części zamówienia. Cena brutto najniższej oferty jaką zaproponował Wykonawca przewyższa kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie tego zadania i nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 1 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3352980 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3352980 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, ze względu na fakt, iż wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W niniejszym postępowaniu w zakresie części 2 zamówienia, Zamawiający wskazał, iż Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zamówienia pn. „Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km.”
Zamawiający w dniu 16 sierpnia 2023r. wszczął postepowanie o numerze referencyjnym RG. 721.10.2023, o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych pn: „Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km.”, składające się z dwóch części, w tym części 1 -„ Wykonanie przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km” oraz 2 części zamówienia - Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Wykonanie przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km.”
W postępowaniu została złożone 1 oferta dla 1 części zamówienia. Cena brutto najniższej oferty jaką zaproponował Wykonawca przewyższyła kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie tego zadania i nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 1 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy.
Unieważnienie postępowania na wykonanie robót budowalnych, w zakresie 1 części zamówienia, ma istotny wpływ na realizację zadania dotyczącego części 2 zamówienia, bowiem powoduje, iż świadczenie przez Wykonawcę nadzoru inwestorskiego nad tymi robotami, stało się bezprzedmiotowe.
Okoliczności uzasadniające unieważnienie 2 części postępowania powstały dopiero po jego wszczęciu, a ich powstania nie dało się wcześniej przewidzieć.
W związku z powyższym, dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione i bezcelowe.
Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone istotne zmiany okoliczności, których nie można było przewidzieć wcześniej, tj. przed wszczęciem niniejszego postępowania, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 2 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ww. ustawy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25000 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego na potrzeby rozbudowy budynku D Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Biała
- Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę drogi dojazdowej przy ul. Porzeczkowej w Polkowicach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.