eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mi³oradzMODERNIZACJA INFRASTRUKTURY EDUKACYJNEJ NA TERENIE GMINY MI£ORADZ



Og³oszenie z dnia 2024-06-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY EDUKACYJNEJ NA TERENIE GMINY MI£ORADZ

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MI£ORADZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747916

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ¯u³awska 9

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Mi³oradz

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-213

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.7.) Numer telefonu: 552711531

1.5.8.) Numer faksu: 552711565 wew. 16

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: projekty@miloradz.malbork.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.miloradz.biuletyn.net

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY EDUKACYJNEJ NA TERENIE GMINY MI£ORADZ

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-dcb29a5f-2d5f-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00371726

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00036097/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Mi³oradz

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/miloradz

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/miloradz

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu: https://platformazakupowa.pl, przy czym ofertê wraz z za³±cznikami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem „Formularza sk³adania oferty” dostêpnego na https://platformazakupowa.pl/pn/miloradz w miejscu publikacji og³oszenia o zamówieniu i SWZ, natomiast dokumenty, o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz przekazywanie informacji odbywa siê za pomoc± formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
3. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza, awaryjnie, komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: projekty@miloradz.malbork.pl z wy³±czeniem sk³adania ofert (nie dopuszcza siê sk³adania ofert za pomoc± poczty elektronicznej).
4. UWAGA: pliki przesy³ane Zamawiaj±cemu powinny odpowiadaæ formatom okre¶lonym w rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie krajowych ram interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2247 z pó¼n. zm.); Zamawiaj±cy zaleca u¿ywanie formatów plików .PDF, .DOC, .DOCX, .RTF, .ODT, .JPG (.JPEG); do kompresji plików Zamawiaj±cy zaleca u¿ywania formatów .ZIP lub .7Z.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów
i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
7. Podczas sk³adania oferty nale¿y wzi±æ pod uwagê czas (nawet ze wzglêdu na zapoznanie siê z warunkami technicznymi platformy, czy ró¿nymi innymi trudno¶ciami technicznymi), tak aby mieæ mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty w wyznaczonym do tego terminie.
8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Pe³na tre¶æ oraz szczegó³owe informacje, w tym wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej znajduj± siê w SWZ - rozdzia³ XI.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 119 Z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Mi³oradz z siedzib±: ul. ¯u³awska 9, 82-213 Mi³oradz, z któr± mo¿na skontaktowaæ siê pisemnie na adres siedziby, poprzez adres e-mail: ug@miloradz.malbork.pl lub telefonicznie pod nr tel. 55 271 15 31;
2) inspektorem ochrony danych osobowych jest: Pani Daria Sulich, z któr± mo¿na skontaktowaæ siê pisemnie na adres siedziby, poprzez adres e-mail: iod@miloradz.malbork.pl lub telefonicznie pod nr tel. 55 271 15 31, wew. 26;
3) Pani/Pana dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
nr R.271.1.2024 – pod nazw± „Modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Mi³oradz”, prowadzonym w trybie postêpowania przeprowadzonego na postawie art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani±/Pana dotycz±cych, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych, decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych[1];
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO[2];
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
[1] skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z Ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
[2] prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: R.271.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZÊ¦Æ I – „Roboty remontowo-budowlane w budynku Zespo³u Szkó³ i Przedszkola w Mi³oradzu” – wykonaniu prac remontowo-budowlanych w budynku Zespo³u Szkó³ i Przedszkola w Mi³oradzu:
a. wewnêtrznych obejmuj±cych modernizacjê z przebudow± ³azienek dla uczniów i personelu, renowacjê ¶cian i sufitów po przebudowie instalacji elektrycznych oraz renowacjê uszkodzonych elementów szatni boiskowej,
b. zewnêtrznych obejmuj±cych rozbudowê parkingu dla pracowników, wykonanie nowych chodników i opaski z betonowej kostki brukowej oraz wymianê czê¶ci ogrodzenia w rejonie zachodnim dzia³ki, malowanie elewacji (¶ciany z g³ównym wej¶ciem do budynku), po³o¿enie pokrycia dachu nad zapleczem sportowym boiska trawiastego,
c. zmodernizowaniu istniej±cej kot³owni opalanej olejem opa³owym przez wymianê kot³ów na nowoczesne jednostki olejowe oraz wymianê instalacji spalinowej kot³ów i niezbêdnej armatury,
d. wymianie instalacji o¶wietlenia podstawowego w g³ównym skrzydle szko³y.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

45314310-7 - Uk³adanie kabli

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbêdzie siê w sposób opisany w rozdziale XVI SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZÊ¦Æ II – „Roboty remontowo-budowlane w budynku Szko³y Podstawowej w Koñczewicach” – wykonaniu prac remontowo-budowlanych w budynku Szko³y Podstawowej w Koñczewicach obejmuj±cych:
a. modernizacjê wnêtrza sali gimnastycznej, tj. renowacje ¶cian, monta¿ nowej sztucznej nawierzchni posadzki i wymianê grzejników oraz prace z tym zwi±zane w zakresie niezbêdnym dla zakresu renowacji.
b. modernizacjê istniej±cej kot³owni opalanej wêglem z wymian± istniej±cych jednostek kot³owych opalanych ekogroszkiem i monta¿u nowej instalacji kot³owni opalane pelletem.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45314310-7 - Uk³adanie kabli

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbêdzie siê w sposób opisany w rozdziale XVI SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Rozdzia³ VII. WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± poni¿sze warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿:
a) dla czê¶ci I – 700 000,00 z³,
b) dla czê¶ci II – 550 000,00 z³,
w przypadku okre¶lenia sumy ubezpieczenia w walucie innej ni¿ z³oty, Zamawiaj±cy przeliczy j± na z³ote po kursie ¶rednim danej waluty NBP z dnia zawarcia umowy ubezpieczenia lub jej zmiany.

3) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy, dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, to jest:
1) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej wed³ug za³±cznika nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy, dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, to jest:
1) dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia okre¶lonej (wymaganej) przez zamawiaj±cego w niniejszej SWZ.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Rozdzia³ X. SWZ
Do oferty Wykonawca do³±cza:
1) Je¿eli Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o zamówienie o¶wiadczenia - za³. nr 3 i 4 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie; o¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
2) Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na zasoby innych podmiotów (polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu, wraz ze swoim o¶wiadczeniem - za³±cznik nr 3 i 4 , sk³ada tak¿e o¶wiadczenie o którym mowa w pkt 1 i pkt 2 podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby;
3) O¶wiadczenie, które z informacji zawartych w ofercie Wykonawcy stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mog± byæ udostêpniane innym uczestnikom postêpowania; w przypadku zastrze¿enia informacji przez Wykonawcê zobowi±zany jest on wykazaæ, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa; brak powy¿szego o¶wiadczenia oznacza³ bêdzie, ¿e dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê nie stanowi± tajemnicy przedsiêbiorstwa (Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp) – w formularzu oferty wed³ug za³±cznika nr 2 do SWZ; Zgodnie z § 4 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, w przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postêpowaniu lub konkursie, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
4) o¶wiadczenie – wskazanie przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podanie przez Wykonawcê firm podwykonawców – w formularzu oferty wed³ug za³±cznika nr 2 do SWZ;
5) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
6) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w pkt 7 powy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
b) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
7) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, je¿eli ofertê sk³adaj± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy lub us³ugi, wykonaj± poszczególni Wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w niniejszym postêpowaniu w wysoko¶ci 26 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia sze¶æ tysiêcy z³otych):

1) 15 000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych ) dla cz. I - „Roboty remontowo-budowlane w budynku Zespo³u Szkó³ i Przedszkola w Mi³oradzu”
2) 11 000,00 z³ (s³ownie: jedena¶cie tysi±ce z³otych) dla cz. II - „Roboty remontowo-budowlane w budynku Szko³y Podstawowej w Koñczewicach”

2. Wadium mo¿e byæ wniesione, zgodnie z art. 97 ust. 7 w zwi±zku z art. 266 Pzp:
1) w pieni±dzu – przelewem na rachunek Zamawiaj±cego nr 82 8303 0006 0060 0600 0101 0069 w Banku Spó³dzielczym w Malborku, z adnotacj±: „wadium postêpowanie nr R.271.1.2024 czê¶æ……”
Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby wp³ynê³o ono na rachunek bankowy Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Powy¿sze zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeñ miêdzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej przyjmuje siê termin uznania na rachunku bankowym Zamawiaj±cego.
2) w innych formach: gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r., poz. 310 z pó¼n. zm.) – wraz z ofert± w postaci elektronicznej, przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, porêczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, musz± nieodwo³alnie i bezwarunkowo zobowi±zywaæ Porêczyciela lub Gwaranta do zap³aty kwoty pieniê¿nej na pierwsze wezwanie;
UWAGA: wykonawca zobowi±zany jest wskazaæ zamawiaj±cemu adres poczty elektronicznej lub innego kana³u komunikacji za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej porêczyciela lub gwaranta w celu z³o¿enia o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium, zgodnie z art. 98 ust. 5 Pzp.
4. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, zgodnie z art. 97 ust. 10 Pzp.
5. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±, w tym przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±, zgodnie z art. 97 ust. 5 i 6 Pzp.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³ wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3, zostanie odrzucona, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
7. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e wadium musi byæ z³o¿one przed up³ywem terminu sk³adania ofert, zgodnie z art. 97 ust. 5 Pzp.
8. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom, zgodnie z art. 98 Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Rozdzia³ X. SWZ:
3) Je¿eli Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o zamówienie o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 1 i pkt 2 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie; o¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
4) Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na zasoby innych podmiotów (polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu, wraz ze swoim o¶wiadczeniem, o którym mowa w pkt 1 i pkt 2, sk³ada tak¿e o¶wiadczenie o którym mowa w pkt 1 i pkt 2 podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby;
5) O¶wiadczenie, które z informacji zawartych w ofercie Wykonawcy stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mog± byæ udostêpniane innym uczestnikom postêpowania; w przypadku zastrze¿enia informacji przez Wykonawcê zobowi±zany jest on wykazaæ, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa; brak powy¿szego o¶wiadczenia oznacza³ bêdzie, ¿e dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê nie stanowi± tajemnicy przedsiêbiorstwa (Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp) – w formularzu oferty wed³ug za³±cznika nr 2 do SWZ; Zgodnie z § 4 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, w przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postêpowaniu lub konkursie, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
6) o¶wiadczenie – wskazanie przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podanie przez Wykonawcê firm podwykonawców – w formularzu oferty wed³ug za³±cznika nr 2 do SWZ;
7) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
8) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w pkt 7 powy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
b) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
9) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, je¿eli ofertê sk³adaj± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy lub us³ugi, wykonaj± poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wyci±g z rozdzia³u XX. SWZ:
4. Strony maj± prawo do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, w nastêpuj±cych sytuacjach:
1) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, a w szczególno¶ci konieczno¶ci usuniêcia wad dokumentacji projektowej uniemo¿liwiaj±cych wykonanie umowy zgodnie z przepisami prawa, obowi±zuj±cymi normami, oraz aktualnymi zasadami wiedzy technicznej, w tym aktualnymi ekspertyzami, badaniami oraz obliczeniami, lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian do dokumentacji wynikaj±cej z uzasadnionych potrzeb Zamawiaj±cego, albo konieczno¶ci wykonania robót niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu Umowy, które nie zosta³y przewidziane w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiaj±cego, albo konieczno¶ci wynikaj±cej ze zmiany technologii wykonania poszczególnych robót. Poprzez wady dokumentacji projektowej Zamawiaj±cy rozumie w szczególno¶ci wady polegaj±ce na:
a) niepe³nym lub b³êdnym przyjêciu danych wyj¶ciowych do projektowania, które skutkuj± niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem robot, zgodnie ze sztuk±, zasadami aktualnej wiedzy technicznej, normami oraz przepisami prawa, w szczególno¶ci w zakresie ilo¶ciowym i materia³owym,
b) przyjêciu niepe³nych lub b³êdnych danych do obliczeñ lub uzyskaniu b³êdnych wyliczeñ, w tym b³êdnych wyliczeñ dotycz±cych zakresu robót,
c) b³êdy lub braki pomiêdzy przedmiarem robót a dokumentacj± projektow± w zakresie ilo¶ciowym i materia³owym,
d) b³êdnych lub niepe³nych opiniach, ekspertyzach i innych podobnych dokumentach niezbêdnych do oceny stanu faktycznego, maj±cych wp³yw na nale¿yte, zgodne ze sztuk±, zasadami wiedzy technicznej i normami, wykonanie zamówienia,
e) b³êdnych lub niepe³nych wynikach w zakresie badañ terenowych, geodezyjnych, geologicznych, geotechnicznych i hydrologicznych skutkuj±cych b³êdami lub brakami w dokumentacji uniemo¿liwiaj±cymi osi±gniecie celu dla którego dokumentacja projektowa zosta³a sporz±dzona,
f) zbyt szerokim lub niepe³nym ustaleniu zakresu robót lub materia³ów, które s± niezbêdne do osi±gniecia celu dla którego dokumentacja projektowa zosta³a sporz±dzona,
g) b³êdnym lub nieadekwatnym do osi±gniêcia celu z punktu widzenia aktualnej wiedzy technicznej lub niepe³nym doborze materia³ów budowlanych,
h) zmianie stanu faktycznego z okresu sporz±dzania dokumentacji projektowej stanowi±cej opis przedmiotu zamówienia za³±czony do SWZ w stosunku do czasu wykonywania robót w oparciu o tê dokumentacjê projektow±, skutkuj±cego konieczno¶ci± dostosowania tej dokumentacji do warunków terenowych w których realizowana jest inwestycja, w szczególno¶ci warunków geologicznych, geotechnicznych, geodezyjnych lub hydrologicznych.
2) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: Umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
(cd w dalszej czê¶ci og³oszenia)

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-04 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/miloradz

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-04 09:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-02

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.