Ogłoszenie z dnia 2024-06-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00411583/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
WYKONANIE INWENTARYZACJI PRZYPAŁACOWYCH OBIEKTÓW ZABYTKOWYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzebiechów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770741
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sulechowska
1.5.2.) Miejscowość: Trzebiechów
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-132
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@trzebiechow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzebiechow.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE INWENTARYZACJI PRZYPAŁACOWYCH OBIEKTÓW ZABYTKOWYCH2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-420a0d03-0877-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00372187
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00062384/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Wykonanie inwentaryzacji przypałacowych obiektów zabytkowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00309773
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
uzasadnienie prawne:
Gmina Trzebiechów, działając na podstawie art. 255 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), informuje, że w uprzednio przeprowadzonym postepowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
W związku z art. 305 ust. 2 Zamawiający udziela postepowania z wolnej ręki, ponieważ w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty.
uzasadnienie faktyczne:
W związku z tym, że w uprzednio prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym na zadanie pod nazwą: Wykonanie inwentaryzacji przypałacowych obiektów zabytkowych nie wpłynęła żadna oferta Zamawiający unieważnił postępowanie, a następnie podjął decyzję o przeprowadzeniu postępowania z wolnej ręki.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GG.271.5.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 200000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Wykonanie inwentaryzacji
przypałacowych obiektów zabytkowych” w tym między innymi:
1) projektów budowlanych, w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych –
w 5 egzemplarzach,
2) projektów wykonawczych – w 5 egzemplarzach,
3) szczegółowych przedmiarów robót z wyliczeniem ilości jednostek i wskazaniem, którego
elementu przedmiar dotyczy - 1 komplet,
4) uproszczonych przedmiarów robót (ilości jednostek dla danego rodzaju robót podane
zbiorczo) - 1 komplet,
5) informacji dotyczącej planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – w 1 egzemplarzu,
6) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – 1 komplet,
7) inwentaryzacji budynku – 2 egzemplarzach,
8) ekspertyzy technicznej - w 2 egzemplarzach,
9) opracowań kosztowych, w skład których wchodzą:
a) kosztorysy inwestorskie uproszczone - 2 komplety,
b) kosztorysy inwestorskie szczegółowe z zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu –
1 komplet,
c) kosztorysy ofertowe uproszczone (bez cen) – 1 komplet,
d) zbiorcze zestawienie kosztów sporządzone na podstawie kosztorysów inwestorskich –
1komplet,
10) mapy do celów projektowych w skali 1:500 w zakresie niezbędnym do opracowania
dokumentacji projektowej,
oraz inne elementy dokumentacji projektowej niezbędne do uzyskania dokumentu lub decyzji
umożliwiających prowadzenie robót budowlanych, na wypadek jakiejkolwiek zmiany przepisów
prawnych w okresie realizacji przedmiotu umowy.
2. Wykonawca musi przekazać Zamawiającemu liczbę egzemplarzy wyszczególnioną w ust. 1,
która nie obejmuje egzemplarzy niezbędnych do uzyskania warunków, opinii, uzgodnień,
zatwierdzeń, decyzji, pozwolenia na budowę lub zgłoszenia właściwemu organowi itp.
3. Budynki położone są na działkach nr 383/4, 383/39, 383/63, 384/62, 384/48, 384/41, 384/61 w obrębie 0009,
Trzebiechów gmina Trzebiechów,
oraz wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 212 decyzją Wojewódzkiego
Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze. Przedmiotowe działki
nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
4. W ramach wynagrodzenia umownego w zakresie realizacji zamówienia należy:
1) opracować w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem
Zabytków i przedstawić do akceptacji Zamawiającemu koncepcję rozwiązań projektowych,
2) uzgodnić dokumentację projektową z: Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków
oraz uzyskać w imieniu Zamawiającego zgodę na wykonanie robót budowlanych przy
zabytku oraz z Wojewódzkim Komendantem Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp.
3) opracować dokumentację projektową niezbędną do uzyskania decyzji o pozwoleniu na
budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
4) uzyskać wszelkie niezbędne warunki, wytyczne, opinie, uzgodnienia, zatwierdzenia,
decyzje, pozwolenia itp. oraz inne dokumenty, wymagane obowiązującymi przepisami,
umożliwiające uzyskanie dokumentu lub decyzji zezwalających na prowadzenie robót
budowlanych, 5) uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzeniem
dokumentacji,
6) jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzić i uzyskać zgodę na odstępstwa od warunków
technicznych,
7) przekazywać Zamawiającemu niezwłocznie kopie korespondencji prowadzonej w związku
z przedmiotem zamówienia, w szczególności kopie wniosków o wydanie warunków, opinii,
uzgodnień, zatwierdzeń, decyzji wraz z załącznikami do tych wniosków,
8) po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę protokolarnie przekazać Zamawiającemu
kompletny przedmiot zamówienia w liczbie egzemplarzy jak w ust. 1 powyżej, w tym:
a) dokumentację projektową oraz inwentaryzację i ekspertyzę w formie papierowej,
b) dokumentację projektową oraz inwentaryzację i ekspertyzę w formie elektronicznej,
dokładnie odpowiadającej zawartości formy papierowej - dokumentacja po uzyskaniu
pozwolenia na budowę bądź dokonaniu zgłoszenia, do którego nie zostanie wniesiony
sprzeciw musi zostać zeskanowana i zapisana w formacie otwartym, np. pdf, z tym
zastrzeżeniem, że dokumenty, w których występują dane osobowe (np. zaświadczenia
o przynależności do właściwych izb zawodowych, decyzje o stwierdzeniu
przygotowania zawodowego, wypisy z rejestru gruntów itp), muszą być zeskanowane w
osobnym pliku bądź przed zeskanowaniem zanonimizowane,
c) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w formie papierowej i elektronicznej
w rozszerzeniu .doc,
d) opracowania kosztowe w formie papierowej i elektronicznej dokładnie odpowiadającej
zawartości formy papierowej, w tym: kosztorysy inwestorskie uproszczone, kosztorysy
inwestorskie szczegółowe z zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu, kosztorysy
ofertowe uproszczone (bez cen), zbiorcze zestawienie kosztów sporządzone na
podstawie kosztorysów inwestorskich, przy czym opracowania kosztowe muszą zostać
przekazane również w formacie umożliwiającym ich edycję w programie NORMA w rozszerzeniu .ath lub .zuz (wersja 9),
e) mapę do celów projektowych w formie papierowej i elektronicznej,
f) potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu
na budowę,
g) decyzję o pozwoleniu na budowę wraz z potwierdzeniem właściwego organu, że stała
się ona ostateczna,
przy czym konieczne jest aby pliki wersji elektronicznej odpowiadały wersji drukowanej –
rysunki oraz strony z podpisami zawierały podpisy projektantów i kosztorysantów oraz inne
elementy naniesione na wersję drukowaną.
5. Wszelkie prace projektowe muszą zostać poprzedzone wizją w terenie.
6. Dokumentację projektową oraz opracowania kosztowe należy opracować z podziałem na
branże. Ponadto przed przystąpieniem do wykonania opracowań kosztowych ich podział na
części oraz formę wydruku należy uzgodnić z Zamawiającym. Kosztorysy inwestorskie należy
opracować w sposób racjonalny, tj. planowane wydatki nie mogą być zawyżone w stosunku
do stawek i cen rynkowych.
7. Dokumentacja projektowa musi zawierać w opisie wszystkie dane stanowiące podstawę do
przyjętych rozwiązań projektowych. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
kosztorys inwestorski i przedmiary robót winny posiadać jednolite oznaczenia i wzajemnie
zgodne odnośniki.
8. Opracowaniem mogą zostać objęte również inne nieruchomości, poza nieruchomościami
wskazanymi w ust. 3 powyżej, np. w przypadku konieczności opracowania projektów
przebudowy istniejącej infrastruktury odprowadzenia wód opadowych, konieczności wejścia
na inna nieruchomość w celu wykonania robót itp., za co Wykonawca nie będzie żądał
dodatkowego wynagrodzenia.
9. Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego musi opracować projekty przebudowy
istniejącej infrastruktury podziemnej i naziemnej, jeśli taka konieczność będzie wynikała z
uzgodnień branżowych z właścicielami i zarządcami sieci.
10. Wykonawca jest zobowiązany w wykonywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej do
opisania przyjętych rozwiązań oraz zastosowanych materiałów w sposób jednoznaczny i
wyczerpujący za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. W dokumentacji
projektowo-kosztorysowej nie mogą być wskazane nazwy własne, znaki towarowe, patenty
lub pochodzenie, sformułowania, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują
produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to
doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów
lub utrudniać uczciwą konkurencję. W przypadku gdy jest to uzasadnione specyfiką
zamówienia i brakiem możliwości precyzyjnego określenia rozwiązań technologicznych oraz
materiałów za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, Wykonawca może zastosować
określenia wskazane w zdaniu poprzednim, pod warunkiem bezwzględnego zamieszczenia
zapisu „lub równoważne”, wskazując jednocześnie minimalne wymagania techniczne
materiałów lub technologii równoważnych. W przypadku użycia nazw własnych, znaków
towarowych, patentów lub pochodzenia lub sformułowań lub źródeł lub szczególnych procesów, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych
wykonawców lub produktów lub utrudniać uczciwą konkurencję, Wykonawca powinien
przedłożyć pisemne uzasadnienie ich użycia.
11. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa będzie podstawą do ogłoszenia postępowania w
trybie podstawowym ustawy Prawo zamówień publicznych na wykonanie robót budowlanych,
w związku z tym jej kompletność, zawartość i szczegółowość powinna być wystarczająca dla
tego celu. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i
odbioru robót powinny służyć do precyzyjnego opisania przedmiotu zamówienia oraz ustalenia
wartości zamówienia na roboty budowlane.
12. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
właściwymi ze względu na przedmiot dokumentacji projektowej, jak również zgodnie
z adekwatnymi Polskimi Normami oraz aktualnymi zasadami wiedzy technicznej.
Opracowania projektowe muszą uwzględniać wymagania wynikające z ustawy z dnia 19 lipca
2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
13. Kompletny przedmiot zamówienia musi zostać przekazany Zamawiającemu przez
Wykonawcę spakowany w odpowiednie kartony z załączonym spisem dla każdego kartonu.
Wszystkie tomy i teczki muszą być odpowiednio opisane, oznakowane i ponumerowane.
14. Przy przekazaniu przedmiotu umowy Wykonawca złoży pisemne oświadczenie, iż
dostarczone prace wykonane są zgodnie z zawartą umową, obowiązującymi przepisami, i że
zostają wydane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BGWprojekt Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9731098484
7.3.3) Ulica: Handlowa 26
7.3.4) Miejscowość: Sulechów
7.3.5) Kod pocztowy: 66-100
7.3.6.) Województwo: lubuskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 200000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 170 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa kompleksu sportowego Orlik przy ul. Fizyków - dokumentacja projektowa
- Budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w Dąbiu woj. wielkopolskie
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie opracowania dokumentacji projektowej adaptacji budynku usługowego w Grabowie na mieszkania komunalne.
- Dokumentacja proj. oraz roboty budowl. zw. z dostosowaniem bud. przy ul. Snycerskiej 8 w Łodzi - zad. pn. Dostosowanie budynków zarządzanych przez ZNWŁ do obowiązujących przepisów p.poż. i budowlanych
- Opracowanie dokumentacji technicznej wyposażenia budynków mieszkalnych w instalację gazową wraz z częściami wspólnymi, wewn. instalacją w lokalach tj. CO,CW i inne na terenie 5 nieruchomości
- Modernizacja budynku filii bibliotecznej w Ciecierzynie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.