Ogłoszenie z dnia 2024-06-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00302886/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Remont zabytkowego budynku kamienicy na ul. Brygady Saperów 20 w Strzelcach Krajeńskich”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzelce Krajeńskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966763
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Wolności 48
1.5.2.) Miejscowość: Strzelce Krajeńskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-500
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@strzelce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-48b3c627-039b-11ef-b21f-3ab44b58c1d61.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Remont zabytkowego budynku kamienicy na ul. Brygady Saperów 20 w Strzelcach Krajeńskich”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48b3c627-039b-11ef-b21f-3ab44b58c1d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00372492
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051021/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Remont zabytkowego budynku kamienicy na ul. B. Saperów 20 w Strzelcach Krajeńskich
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00302886
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IR.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem inwestycji są prace konserwatorskie oraz remontowo-naprawcze elewacji budynku przy ul. Brygady Saperów 20 w Strzelcach Krajeńskich wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 1123 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 15.04.1964 – obecny numer rejestru: L-362/a z dnia 17.12.2009r.
Zakres planowanych do wykonania robót będzie obejmował w szczególności:
- remont i renowacja elewacji frontowej (oczyszczenie, wzmocnienie podłoża ceglanego, uzupełnienie ubytków, scalenie, malowanie elewacji oraz cokołu) wraz detalami architektonicznymi (cokół, gzyms, sztukateria),
- wymianę parapetów,
- renowacje drzwi wejściowych i okładzin schodów,
- ukrycie przewodów w bruzdach.
Przed podjęciem w/w prac należy, po uprzednim uzyskaniu pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków przeprowadzić badania konserwatorskie w celu określenia składu ilościowego i jakościowego wypraw jako podstawy do przeprowadzenia rekonstrukcji oraz koloru elewacji.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowią:
- Projekt budowlany,
- Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- Przedmiar,
- Decyzja Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
- Pozwolenie na budowę.
Wykonawca, przy realizacji zadania bezwzględnie musi wykonać zakres prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz spełnić warunki obowiązujące do realizacji zadania, określone w: Decyzji LWKZ nr ZN-G.5142.1.2024 z dnia 17.01.2024r.:
1. Remont elewacji frontowej w zakresie oczyszczenia lica wybrana metodą, wzmocnienia struktury cegieł, usuniecie odspojonych tynków i wtórnych wypraw cementowych oraz ich odtworzenie zgodnie z rozwiązaniem oryginalnym – przed podjęciem prac należy usunąć wszystkie wtórne elementy elewacji: uchwyty, anteny itd.; uwaga: przed podjęciem prac należy przeprowadzić badania konserwatorskie w celu określenia składu ilościowego i jakościowego wypraw jako podstawy do przeprowadzenia rekonstrukcji oraz koloru elewacji.
2. Naprawa detalu architektonicznego z uzupełnieniem ubytków oraz rekonstrukcją zniszczonych elementów – prace należy prowadzić na podstawie wniosków wynikających z badań konserwatorskich, uwaga przed przystąpieniem do prac należy wykonać szablon detalu;
3. Malowanie elewacji i cokołu farbami krzemianowymi w kolorze wynikającym z badań konserwatorskich – kolor należy ustalić na podstawie badań konserwatorskich, uwaga na badania konserwatorskie należy uzyskać pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków.
4. Wymiana istniejących parapetów okiennych na nowe z blachy powlekanej.
5. Odnowienie i malowanie skrzynek elektrycznych oraz pozostałych oczadzeń towarzyszących – kolorystykę należy uzgodnić z organem konserwatorskim.
• zgodnie z § 12 ust, 1 pkt 3, § 13 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021 r., poz. 81) wprowadza się obowiązek kierowania pracami przez osobę spełniającą wymagania określone w art. 37a ust. 1, 2 i art. 37c ust. 1,2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
• zgodnie z § 12 ust. 1 pkt 4, § 13 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021r., poz. 81) wprowadza się obowiązek polegający na przekazaniu wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków nie później niż w terminie 14 dni przed dniem rozpoczęcia prac, a w toku prac na 14 dni przed dokonaniem zmiany osoby o której mowa w pkt 3: a) imienia, nazwiska i adresu osoby; b) dokumentów potwierdzających posiadanie przez tę osobę wymagań określonych w art. 37a ust 1 pkt 1-2; c) i art. 37c oświadczenia osoby, o której mowa w pkt 3, o przyjęciu obowiązku kierowania pracami i robotami;
• zgodnie z § 12 ust. 2 pkt 1, 13 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021r., poz. 81) wprowadza się obowiązek zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia wskazanych pozwoleniu prac i robót budowlanych;
• zgodnie z § 12 ust. 2 pkt 3, 13, ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021r., poz. 81) wprowadza się obowiązek niezwłocznego zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu robót i prac;
• zgodnie z § 12 ust. 2 pkt 4, 13 ust. 2 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021r., poz. 81) wprowadza się obowiązek dokonania odbioru końcowego badań, robót i prac przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45262690-4 - Remont starych budynków
45453100-8 - Roboty renowacyjne
45443000-4 - Roboty elewacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.W postępowaniu zostały złożone 2 oferty:
Oferta nr 1 złożona przez Marko – Asik Marek Pawlak, Przyłęg 9, 66-500 Strzelce Krajeńskie
Oferta nr 2 złożona przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Gorzowska 15, 66-500 Strzelce Krajeńskie
Uzasadnienie prawne:
art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b, c) - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
2) została złożona przez wykonawcę:
b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub
c) który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający pismem z dn. 15.05.2024 r. wezwał Wykonawcę Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Gorzowska 15, 66-500 Strzelce Krajeńskie do złożenia podmiotowych środków dowodowych. Wykonawca złożył dokumenty jednak nie wynikało z nich, że spełnia on warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 8 SWZ.
Z przedstawionej umowy nr 1/M/19 wynika, że wykonawcą zadania była firma Blacharstwo - Dekarstwo Usługi Ogólnobudowlane Dariusz Pławski, ul. Okręg Wileński 26, 64-410 Sierkaków natomiast Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o., ul. Gorzowska 15, 66-500 Strzelce Krajeńskie było Zlecającym/Zamawiającym.
W tym przypadku wykazane zostało doświadczenie firmy Blacharstwo - Dekarstwo Usługi Ogólnobudowlane Dariusz Pławski z Sierakowa natomiast Zamawiający oczekiwał wykazania doświadczenia Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. Strzelce Krajeńskie.
W postępowaniu Wykonawca Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o., Strzelce Krajeńskie nie wykazał, że wspólnie ubiega się o udzielenie zamówienia z innym wykonawcą i będzie polegał na zdolnościach technicznych tego wykonawcy wobec tego nie może wykazywać doświadczenia i wiedzy innego wykonawcy, nie może powoływać się na zasoby podmiotów trzecich, których nie wskazał w ofercie.
Warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej Wykonawca Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o., Strzelce Krajeńskie musi spełnić sam.
Wykonawca wskazał, że kierownikiem budowy będzie Pan Mieczysław Polituszczy. Jednak nie wykazał, że kierownik budowy posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń i ma doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi wykazanymi w kolumnie – Doświadczenie w zakresie wykonywanych czynności.
Wykonawca wykazał, że kierownikiem prac konserwatorskich i restauratorskich będzie Pan Stefan Kuszwara jednak nie wykazał, że Pan Stefan Kuszwara posiada kwalifikacje do kierowania tymi pracami zgodnie z art. 37a z uwzględnieniem art. 37f i art. 37g ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 840)
W związku z tym pismem z dnia 24.05.2024 r. Zamawiający zażądał wyjaśnień dotyczących treści złożonych podmiotowych środków dowodowych.
Do wyznaczonego terminu Wykonawca nie odpowiedział na wezwanie i nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Wobec powyższego Zamawiający wezwał kolejnego Wykonawcę do wykazania warunków udziału w postępowaniu. Pismem z dnia 03 czerwca 2024 r. wezwał Wykonawcę Marko – Asik Marek Pawlak, Przyłęg 9, 66-500 Strzelce Krajeńskie do złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Do wyznaczonego terminu Wykonawca nie odpowiedział na wezwanie i nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
INNE PRZETARGI Z STRZELEC KRAJEŃSKICH
- Wykonanie usługi odbioru z załadunkiem, transportu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych o kodzie 190805, higienizowanych tlenkiem wapna z Oczyszczalni Ścieków
- "Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w pełnym zakresie nad prawidłową realizacją zadań pod nazwą: "Budowa ul. Kalinowej w Strzelcach Krajeńskich"
- "Budowa ul. Kalinowej w Strzelcach Krajeńskich" Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.