Ogłoszenie z dnia 2024-06-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00315679/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-08
- 2024/BZP 00326163/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania w ramach inwestycji: Modernizacja infrastruktury społecznej w Pow. Sokólskim cz3 Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Nad Biebrzą Sp. zo.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 524609050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Torowa 12
1.5.2.) Miejscowość: Sokółka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857118909
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@nadbiebrza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://nadbiebrza.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9243201.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania w ramach inwestycji: Modernizacja infrastruktury społecznej w Pow. Sokólskim cz3 Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0185529f-0d1a-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00373498
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00315679
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: NB.DZ-DK.Db.263.6.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 182686,57 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Dostawa i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania na potrzeby Nad Biebrzą Sp. z o.o. w ramach realizacji inwestycji pn. Modernizacja infrastruktury społecznej w Powiecie Sokólskim, część 3: Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce.
2. Zamówienie obejmuje:
2.1. Dostawę i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania na potrzeby Nad Biebrzą Sp. z o.o. w ramach realizacji inwestycji pn. Modernizacja infrastruktury społecznej w Powiecie Sokólskim, część 3: Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce.
2.2. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dostawa i montaż technologii pomp ciepła wraz z wykonaniem dolnego źródła w postaci sond pionowych i układem instalacji doziemnych doprowadzenia czynnika grzewczego do budynku. Wykonana instalacja powinna zawierać optymalne rozwiązania technologiczne o wysokiej jakości zastosowanych urządzeń, które pozwolą na zmniejszenie kosztów ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej.
Główne parametry układu:
- ilość sond: 5 x 90m (rys nr 1 i nr 2)
- obliczeniowa wydajność dolnego źródła: min 17,1 kW
- gruntowa pompa ciepła (glikol-woda) o mocy grzewczej min 17 kW
- pompa o COP min 4,6
- kotłownia – zgodnie ze schematem technologicznym instalacji pomp ciepła (rys. nr 7) umiejscowieni kotłowni piwnica budynku pomieszczenie.
Poszczególne elementy układu zostały opisane w załączonej dokumentacji technicznej. Wszelkie nazwy własne należy traktować jako wskaźnik pożądanych właściwości technicznych i należy traktować tylko jako poglądowe.
3. Dodatkowe wymagania realizacji zamówienia.
3.1. Przedmiot zamówienia ma być nowy, wolny od wad i uszkodzeń. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do Zamawiającego w terminie określonym w umowie na realizację przedmiotu zamówienia oraz SWZ.
3.2. Wraz z wydaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezbędne dokumenty związane z przedmiotem zamówienia.
3.3. Wymagany okres gwarancji jakości wynosi – min. 2 lata.
3.4. Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu pisemnej gwarancji jakości na dostarczony przedmiot zamówienia na okres wskazany w ofercie liczony od dnia podpisania przez przedstawicieli stron protokołu zdawczo-odbiorczego. Szczegółowe warunki gwarancji jakości określa wystawiona i przekazana Zamawiającemu Karta Gwarancyjna Wykonawcy oraz karty gwarancyjne producentów na poszczególne elementy przedmiotu zamówienia.
3.5. Wykonawca dostarczy i zamontuje przedmiot zamówienia na własny koszt w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
3.6. Miejscem dostawy i montażu przedmiotu zamówienia jest – Sokółka, ul. gen. Władysława Sikorskiego 40.
3.7. Odbiór przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności sprawdzenie zgodności przedmiotu zamówienia z wymaganiami opisu przedmiotu zamówienia i ofertą Wykonawcy.
3.8. Z czynności odbioru przedmiotu zamówienia sporządzony zostanie Protokół zdawczo-odbiorczy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
42511110-5 - Pompy grzewcze
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 13.06.2024 r. dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej Wykonawcy Metal Fach Technika Grzewcza Sp. z o.o., ul. Sikorskiego 66, 16-100 Sokółka w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania w ramach inwestycji: Modernizacja infrastruktury społecznej w Pow. Sokólskim cz3 Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce”.Do Zamawiającego wpłynęło pismo z dnia 13.06.2024 r. (14.06.2024r. – data wpływu do Zamawiającego) od innego z Wykonawców biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z informacją, iż urządzenie zaproponowane przez Wykonawcę – Metal Fach Technika Grzewcza Sp. z o.o. ul. Sikorskiego 66, 16¬ 100 Sokółka, który złożył ofertę najkorzystniejszą, nie spełnia wymagań zawartych w projekcie technicznym, a tym samym, jego oferta powinna zostać odrzucona na podstawie 226 ust.1 pkt 5) Ustawy PZP.
W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o powtórzeniu, dokonanej przez siebie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej uznając, iż podjęte uprzednio czynności są obarczone wadą. Tym samym Zamawiający stwierdził, iż popełnił błąd wybierając najkorzystniejszą ofertę z naruszeniem art. 226 ust. 1 pkt 5) Ustawy PZP, (treść wybranej oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia) stąd też zachodzi konieczność unieważnienia dokonanego wyboru najkorzystniejszej oferty.
Błąd popełniony przez Zamawiającego jest usuwalny, a naprawienie wadliwej podjętej czynności jest konieczne. Zamawiający jest zobowiązany do jej naprawienia dla zawarcia ważnej i niepodlegającej unieważnieniu umowy. Pozostawienie dokonanego wyboru najkorzystniejszej oferty nie pozwoliłoby zawrzeć ważnej umowy. Nadrzędną zasadą rządzącą postępowaniem o udzielenie zamówienia jest wyrażona w art. 16 Ustawy PZP zasada równego traktowania wykonawców oraz zachowania uczciwej konkurencji.
Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 20.08.2020 r. (KIO1542/20) Izba wskazała, że Zamawiający ma zawsze prawo weryfikowania i ewentualnego korygowania swoich czynności. Żaden przepis Ustawy nie stoi bowiem na przeszkodzie temu, aby gospodarz postępowania, kiedy poweźmie wątpliwości co do prawidłowości swoich wcześniejszych działań, unieważnił dokonaną czynność i ponownie przeanalizował czy była ona prawidłowa.
W związku z powyższym Zamawiający dokonał powtórzenia czynności w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
W toku ponownego badania i oceny ofert Zamawiający stwierdził, iż formułując zapisy dokumentów zamówienia żądał między innymi aby obliczeniowa wydajność dolnego źródła wynosiła min. 17,1 kW, a gruntowa pompa ciepła (glikol-woda) była o mocy grzewczej min. 17 kW, nie podając jednocześnie maksymalnych zakresów tych parametrów.
Powyższa sytuacja stwarza możliwość składania ofert o wartościach dużo wyższych co powoduje konieczność proporcjonalnego zwiększania ilości odwiertów obsługujących pompę ciepła, co z kolei wymusza uprzednie wprowadzenie zmian w dokumentacji technicznej.
Powyższa sytuacja wpisuje się wprost w przesłankę zawartą w art. 255 pkt 6) Ustawy PZP tj. w tym stanie postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W świetle powyższego Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 8
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 159838,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 306270,00 PLN
INNE PRZETARGI Z SOKÓŁKI
- Usługi pocztowe w 2025r.
- Świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego pacjentów zespół S i P.
- Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Sokółka
- Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy Placu Kościuszki w Sokółce
więcej: przetargi w Sokółce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikających z bieżących kontroli celem prawidłowego utrzymania obiektów - roboty wod.-kan. - paczka nr 2
- Wykonanie dok. projektowej oraz robót bud. zw. z wykończeniem i wyposaż. stref komercyjnych stadionu miejskiego w zakr. hotelowym, gastron. i handlowym w ramach zad. inw. Budowa St. Miej. w Katowicach
- Modernizacja budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Rębków
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" w Boguchwale
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.