Ogłoszenie z dnia 2024-06-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00332974/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa zaplecza socjalno-szatniowego na boisku sportowym w
miejscowości Cykarzew Północny”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Mykanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa zaplecza socjalno-szatniowego na boisku sportowym wmiejscowości Cykarzew Północny”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f113560c-1760-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00373856
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00022571/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Budowa zaplecza socjalno-szatniowego na boisku sportowym w miejscowości Cykarzew Północny
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00332974
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.7.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres prac obejmuje między innymi:
Budowę budynku jednokondygnacyjny o wymiarach 13,00m x 10,00m o powierzchni zabudowy 130 m 2 oraz powierzchni użytkowej 107,55 m 2 z dachem dwuspadowym, wykonanym w technologii szkieletowej, pokryty blachodachówką.
Jako przegrody zewnętrzne budynku zaprojektowano słupki drewniane o przekrojach jak na rysunkach wypełnione wewnątrz wełną mineralną. Konstrukcja ścian zewnętrznych połączona z fundamentem za pośrednictwem kotew do betonu.
Zaprojektowano więźbę drewnianą w postaci gotowych drewnianych wiązarów kratowych z przekrojów podanych na rysunkach konstrukcyjnych.
ZAKRES ROBÓT DLA CAŁEGO ZAMIERZENIA BUDOWLANEGO ORAZ KOLEJNOŚĆ REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH ROBÓT BUDOWLANYCH:
- roboty ziemne;
- wykonanie płyty fundamentowej;
- wykonanie konstrukcji szkieletowej budynku;
- wykonanie więźby dachowej z kratownic drewnianych;
- wypełnienie ścian;
- przykrycie dachem;
- montaż stolarki okiennej i drzwiowej;
- roboty instalacyjne
- wykonanie warstw podłogowych;
- wykonanie prac wykończeniowych.
INFORMACJA O WYPOSAŻENIU BUDOWLANO – INSTALACYJNYM OBIEKTU:
Budynek będzie wyposażony w instalacje: elektryczną, klimatyzacji, wentylacji mechanicznej, wodno – kanalizacyjną. Na budynku zostanie zainstalowana instalacja odgromowa. Odprowadzenie ścieków – do istniejącego szczelnego bezodpływowego zbiornika na ścieki.
WYKAZ ISTNIEJĄCYCH OBIEKTÓW BUDOWLANYCH:
Na działce znajdują się obecnie:
- 3 drewniane obiekty służące jako bieżące zaplecze szatniowe, (wymienione obiekty są nietrwale związane z gruntem i przeznaczone do demontażu w trakcie realizacji inwestycji, materiały pozostają we własności Klubu Grom),
-1 kontener socjalny, który po zakończeniu inwestycji powinien zostać przetransportowany we wskazane przez Zamawiającego miejsce – teren Orlika w Mykanowie ul. Słoneczna, a także bezodpływowy zbiornik na nieczystości płynne i studnia kopana. Należy wykonać tymczasowe podpięcie prądu do kontenera łaźni na czas budowy.
Celem sporządzenia oferty należy również zapoznać się z dokumentacją będącą załącznikiem nr 8 do niniejszej SWZ.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa powyżej, dokumentacji technicznej i wszystkich pozostałych dokumentach stanowiących załącznik nr 8 do SWZ oraz wszelkich informacjach publikowanych przez Zamawiającego w toku postępowania, np. odpowiedzi na potencjalne pytania wykonawców.
Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej i technicznej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.
Po zakończeniu robót wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia porządku i czystości na terenie objętym robotami oraz do wywiezienia wszelkich pozostałości budowlanych oraz odpadów zielonych z terenu inwestycji i ich utylizowania.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed przystąpieniem do robót i w trakcie kontrolował i potwierdził rzeczywiste posadowienie w terenie istniejącej podziemnej infrastruktury technicznej (punktowe odkrywki).
Dokumenty stanowiące o niniejszym zamówieniu w tym projekt umowy należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się i równoważne. Wymagania określone w choćby jednym z dokumentów są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby zawarte były w całej dokumentacji. Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między tymi dokumentami, to Zamawiający po uzyskaniu opinii Nadzoru Inwestorskiego udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia. Wykonawca nie może wykorzystywać tych dwuznaczności i rozbieżności przeciwko i na niekorzyść Zamawiającego.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Tzn. Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta/rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia ) Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia lub uzupełnienia.
Zgodnie z art.101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, ze proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia Wykonawca wykona z materiałów własnych tj. wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213).
Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95
Na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych , czyli tzw. pracowników fizycznych.
Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, przedsiębiorca prowadzący indywidualną działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). Wymóg nie dotyczy również osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
W związku z powyższym wykonawca musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na umowę o pracę. Zgodnie z art. 438 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp mogą to być w szczególności:
1) oświadczenia zatrudnionego pracownika lub
2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę lub
3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika lub
4) inne dokumenty zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
Pracodawcą osób zatrudnionych na umowę o pracę musi być wykonawca lub jeden ze wspólników konsorcjum, zgłoszony zgodnie z przepisami ustawy Pzp, podwykonawca lub dalszy podwykonawca Bez przedstawienia Zamawiającemu jednego z dokumentów, o których mowa powyżej– osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę - nie będą mogły wykonywać pracy z winy wykonawcy. Jeżeli z naruszeniem powyższych wymogów roboty budowlane będzie dokonywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę co zostanie ustalone przez zamawiającego lub jego przedstawicieli, osoba taka będzie musiała opuścić teren budowy, a wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne zgodnie z postanowieniami umowy.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarto we wzorze umowy – załącznik nr 7 do SWZ
Gwarancja
Długość okresu gwarancji na roboty budowlane - stanowi kryterium oceny ofert. Okres rękojmi za wady będzie równy okresowi udzielonej gwarancji.
Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny wymagany przez Zamawiającego) do 60 miesięcy (termin maksymalny).
Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia. Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji jest zobowiązany do przeprowadzania niezbędnych przeglądów serwisowych zamontowanych urządzeń na swój koszt.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. 1605 z późn.zm.) , informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji - udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę , którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia , chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.W przedmiotowym postępowaniu „Budowa zaplecza socjalno-szatniowego na boisku sportowym w miejscowości Cykarzew Północny” w wyznaczonym terminie na składanie ofert tj. do dnia 10.06.2024r. do godz. 11:00 wpłynęły 2 oferty i 1 oferta po terminie składania ofert..
Zamawiający po przeprowadzaniu badania ofert odrzucił na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 1), pkt 3) oraz pkt 14) , ustawy Pzp z 11 września 2019r. ofertę z najniższą zaoferowaną ceną tj. 897 900,00 zł brutto. Do kolejnej złożonej oferty z ceną 1 183 000,00 zł. brutto Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1183000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1418190,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- "Demontaż istniejącej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych, dostawa i montaż nowej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych wewnątrz budynku ODT Światowid."
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.