eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzezinka › "Kompleksowa dostawa gazu ziemnego" (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzezince, w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 marca 2025 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-06-19

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego” (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
w Brzezince, w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 marca 2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W BRZEZINCE

1.3.) Oddział zamawiającego: ZSP w Brzezince

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 522937518

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 19

1.5.2.) Miejscowość: Brzezinka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 338340559

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spbrzezinka@spbrzezinka.gminaoswiecim.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.brzezinka.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego” (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
w Brzezince, w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 marca 2025 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bfcc3d9-2e37-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00374432

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4bfcc3d9-2e37-11ef-86d2-4e696a6d8c25

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu:
W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy
e-Zamówienia działającej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
4.3 Adres poczty elektronicznej: spbrzezinka@spbrzezinka.gminaoswiecim.pl
4.4 Adres strony internetowej prowadzonego postępowania oraz strony, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący
bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami w zakresie formalnym i merytorycznym: Beata Herman, dyrektor ZSP w Brzezince, tel. 338430559,
e-mail: spbrzezinka@sp.gminaoswiecim.pl
Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Wykonawca dla pełnego korzystania z platformy w tym złożenia oferty, powinien oprócz rejestracji dokonać również aktywacji konta podmiotu oraz nadać pełne uprawnienia dla użytkowników. Interaktywne instrukcje dostępne są na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Min. w sprawie Kraj. Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa RM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. Patrz SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ pkt. 26 Ochrona danych osobowych

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): SWZ pkt. 26 Ochrona danych osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP BRZEZINKA ZSP.TP.2.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca sprzedaż i dystrybucję gazu do obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzezince- Szkoła, ul. Szkolna 19, 32-600 Oświęcim (o ciśnieniu nie mniejszym niż 1,6 kPa, w okresie od 01.07.2024 r. do 31.03.2025 r.

5.2. Dostarczanie gazu ziemnego odbywać się winno zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne tj. z dnia 31 marca 2021 r. (Dz. U. z 2024r. poz.266 z późn.zm) i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.

5.3. Dla celów niniejszego postępowania Zamawiający przyjął przewidywane zużycie gazu ziemnego w okresie 9 miesięcy na poziomie 217 740,00 kWh wg taryfy BW-5 i do grupy taryfowej OSD W-5.1_ZA i zamówionej mocy umownej do 197 kWh/h.

5.4. Wskazane zużycie paliwa gazowego ma jedynie charakter orientacyjny, służący porównaniu ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Ewentualna zmiana szacunkowego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość paliwa gazowego.
5.5. Rozliczenie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży gazu ziemnego odbywać się będzie według wskazań układów pomiarowych.
5.6. Zamawiający podłączony jest do sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego: PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o. o ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa.
Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego.
5.7. Dostarczone paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne, aktami wykonawczymi oraz Polskimi normami.
5.8. Stawki opłat dystrybucyjnych muszą być zgodne z aktualną taryfą OSD i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec zmianie, jeżeli zmianie ulegnie taryfa OSD.
5.9. Wykonawca składając ofertę musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego, najpóźniej na dzień podpisania umowy z Zamawiającym.
5.10. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć paliwo gazowe, gaz ziemny wysokometanowy E do obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzezince - Szkoła, ul. Szkolna 19, 32-600 Oświęcim .
5.11. Zamawiający jest zakwalifikowany do grupy taryfowej W-5.1.
5.12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić zamawiającemu standardy jakości obsługi zamawiającego w zakresie świadczenia usług dystrybucji: „Przyjmowania zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania gazu ziemnego; Powiadamiania zamawiającego o terminach i czasie planowanych przerw dostaw gazu ziemnego, pod warunkiem otrzymania danych od OSD”.
Wykonawca, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego § 17 pkt 3 i 4 Przedsiębiorstwo energetyczne, świadcząc usługę przesyłania lub dystrybucji:
1) instaluje na własny koszt układ pomiarowy w miejscu określonym w umowie o przyłączenie do sieci, w przypadku odbiorców zaliczanych do grupy przyłączeniowej B;
2) przez całą dobę przyjmuje od odbiorców zgłoszenia dotyczące awarii lub zakłóceń w dostarczaniu paliw gazowych, niezwłocznie przystępuje do likwidacji występujących w sieci gazowej awarii i usuwania zakłóceń w dostarczaniu paliw gazowych;
4) powiadamia użytkowników systemu gazowego o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania paliw gazowych, przerwanego z powodu awarii sieci gazowej;
5) powiadamia użytkowników systemu gazowego o terminach i czasie trwania planowanych przerw w dostarczaniu paliw gazowych w formie ogłoszeń prasowych, internetowych, komunikatów radiowych lub telewizyjnych, w inny sposób zwyczajowo przyjęty na danym terenie lub w drodze indywidualnych zawiadomień, przekazanych na piśmie, telefonicznie bądź za pomocą innego środka telekomunikacji co najmniej na:
a) 7 dni przed dniem planowanej przerwy w dostarczaniu paliw gazowych dla odbiorców zaliczanych do grupy przyłączeniowej B podgrupy I,
b) 14 dni przed dniem planowanej przerwy w dostarczaniu paliw gazowych dla pozostałych odbiorców;
Zgodnie z cytowanym rozporządzeniem to OSD w ramach umowy kompleksowej realizuje obowiązek o którym mowa w SWZ.”
5.13. Ustala się miesięczny okres rozliczeniowy.
5.14. Rozliczanie ilości dostarczonego gazu odbywać się będzie na podstawie rzeczywistych
wskazań układu pomiarowego. Odczyt układu pomiarowego następuje na koniec każdego
miesiąca kalendarzowego.
5.15. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
5.16. Dopuszcza się zawarcie umowy drogą korespondencyjną.
5.17. Szacowane zapotrzebowanie w rozbiciu miesięcznym:

Miesiąc Ilość kWh
Lipiec 2024 295 kWh
Sierpień 2024 454 kWh
Wrzesień 2024 2870 kWh
Październik 2024 23608 kWh
Listopad 2024 40252 kWh
Grudzień 2024 40252 kWh
Styczeń 2025 40252 kWh
Luty 2025 40253 kWh
Marzec 2025 30253 kWh
Ogółem 217 740 kWh

Zamawiający przedstawia, że szacunek wykonano na podstawie prognozowanego zużycia w 2024 i 2025.

5.18 Istotne informacje:

5.18.1.Numer punktu poboru: 8018590365500010751539

5.18.2. W kuchni szkoły znajduje się kuchnia przemysłowa (1 sztuka) o mocy 14 kW
1) model Lozamet o mocy 14 kW
numer ewidencyjny - typ: GLB.60.3/1

5.18.3. W kuchni szkoły znajduje się taboret gazowy (1 sztuka) o mocy 9 kW
1) model 000.TG-1 o mocy 9 kW

5.18.5. W kuchni szkoły znajduje się kuchnia gazowa z piekarnikiem o mocy 9 kW (1 sztuka)
Model Gorenje K 25 o mocy 9 kW
numer ewidencyjny: 84630279

5.18.5. W kuchni szkoły znajduje się kocioł gazowy jednofunkcyjny o mocy 55 kW (3 sztuki)

1) Kocioł Buderus Logamax Plus GB 192-50 i H, o mocy 55 kW
S/N 3290-237-000016-7736701277
2) Kocioł Buderus Logamax Plus GB 192-50 i H, o mocy 55 kW
S/N 3290-237-000013-7736701277
3) Kocioł Buderus Logamax Plus GB 162-70 i H, o mocy 55 kW
S/N 3290-237-000007-7736700903

5.18.6 Liczba dni 274; godzin 6576

5.18.7 Zamawiający jest zwolniony z podatku akcyzowego.
5.18.8 Operator: Region Górnośląski Zabrze.
5.18.9 Obecny sprzedawca gazu (sprzedaż i dystrybucja): Zamawiający podłączony jest do sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego: PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o. o ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa
5.18.10 Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia w imieniu Zamawiającego procedury
zmiany dotychczasowego sprzedawcy gazu ziemnego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-01 do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za pomocą kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

9.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.
9.2 Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
9.2.1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów.

9.3 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
1. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem
ziemnym wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
2. podpisaną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej) lub
3. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).

9.4 Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą „spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.1 Wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty wraz z ofertą:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wg Załącznika nr 2 do SWZ.
2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 3 do SWZ.
11.2 Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego:
11.2.1 aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
11.2.2 aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej;
11.2.3 podpisaną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej);
11.2.4 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
11.2.5 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem
w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
11.2.6 odpisu z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
11.2.7 oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
11.2.8 oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 t.j.);
11.2.9 oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu;
11.2.10 oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.
9.2 Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
9.2.1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów.

9.3 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
1. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem
ziemnym wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
2. podpisaną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej) lub
3. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).

9.4 Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą „spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty wymaganie przez Zamawiającego, które należy złożyć składając ofertę: 1) Formularz oferty (wedł. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) 2) Zestawienie cenowe (wedł. wzoru stanowiącego zał. nr 1 a do SWZ. 3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (zał. nr 2 do SWZ). 4) Oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu (zał. nr 3 do SWZ) 5. Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej (Zał. nr 4 do SWZ) 6. Odpis lub informacja z KRS, CEDG lub innego właściwego rejestru.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

14.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu. Pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza należy dołączyć do oferty.
14.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie dokumenty dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu powinny potwierdzać, że Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 9 oraz że każdy z nich spełnia warunek w zakresie w jakim będzie wykonywał zamówienie. Dokumenty określone w pkt. 11 składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
14.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę zawierającą w swej treści następujące postanowienia:
14.3.1. wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
14.3.2. określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie zamówienia),
14.3.3. oznaczenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi,
14.3.4. określenie lidera Konsorcjum,
14.3.5. wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy Konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, oraz upływu czasu gwarancji i rękojmi, odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie,
14.3.6. zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,
14.3.7. ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.4. Wszyscy Wykonawcy należący do Konsorcjum ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

24.1 Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby zawarł z nim umowę w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w załączniku nr 5 do SWZ - Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.
24.2 Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy oraz określa warunki zmian (w granicach dyspozycji art. 455 ustawy):
1) zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach,
2) zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach,
3) zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących np. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT i wysokości podatku akcyzowego od gazu ziemnego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT czy podatku akcyzowego jeszcze nie wykonano,
4) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie,
5) zmiana ceny ofertowej w przypadku zmiany opłaty stałej za usługę sieciową i opłaty zmiennej za usługę sieciową w przypadku zmiany taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego wraz z dołączeniem taryfy cen i opłat,
6) zmiany grupy taryfowej, w przypadku gdyby w trakcie trwania umowy obiekty Zamawiającego zmieniły charakter użytkowania,
7) zmiany mocy umownej w przypadku gdy w czasie trwania umowy zwiększyłoby się lub zmniejszyło zapotrzebowanie na moc w związku ze zmianą charakteru obiektu lub jego modernizacji,
8) z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.03.2025 r. jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający miał dostarczane paliwo gazowe oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
9) Rozliczanie ilości dostarczonego Paliwa gazowego odbywać się będzie odrębnie dla każdego punktu poboru na podstawie rzeczywistych wskazań Układu pomiarowego, z uwzględnieniem współczynnika konwersji wyliczonego zgodnie z zasadami określonymi w Taryfach Wykonawcy i Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w okresach ustalonych w Taryfach Wykonawcy i OSD. Do rozliczeń z tytułu Umowy kompleksowej będą miały zastosowanie ceny, stawki opłat i zasady ich stosowania zawarte w Taryfie Wykonawcy, przewidziane dla grupy taryfowej, do której został zakwalifikowany Odbiorca oraz stawki opłat dystrybucyjnych i warunki ich stosowania wynikające z Taryfy OSD, określonej
w Umowie, z zastrzeżeniem, że cena za paliwo gazowe – wg ceny określonej w formularzu ofertowym.
24.3 Zmiana innych przepisów powszechnie obowiązujących w zakresie mającym wpływ na realizację umowy lub zakres świadczenia którejkolwiek za stron.
24.4 Aneks do umowy o przedmiotowe zamówienie wymagać będzie dla swojej ważności, zachowania formy pisemnej.
24.5 Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą korespondencyjną lub w formie elektronicznej z podpisem kwalifikowanym.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-27 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Okres zawarcia umowy proponowany na okres 9 miesięcy, ponieważ Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzezince, w skład, którego wchodzą: Przedszkole i Szkoła, wymaga przeprowadzenia przetargu jako Zespół (umowa na Przedszkole została zawarta do 31 marca 2025 r. (przetarg przeprowadzono w lutym 2024 r.). Szkoła ze względu na rozbudowę i montaż kotłów gazowych została oddana w czerwcu 2024 r. Aby ujednolicić przetarg na ZSP w Brzezince na dostawę paliwa gazowego, proponuje się zawarcie umowy do 31.03.2025 r. dotyczącą Szkoły.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.