Ogłoszenie z dnia 2024-06-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00417896/01 - Wynik z dnia 2024-07-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług prawnych na rzecz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, część 1 ÷ 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141032404
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chmielna 69
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-801
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ncbr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/ncbr
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie i realizacja strategicznych programów badań naukowych i prac rozwojowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług prawnych na rzecz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, część 1 ÷ 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44a990a5-2d63-11ef-86d2-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00375157
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00213964/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Doradztwo prawne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki; Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ncbr3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ncbr
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2023 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym pod rygorem nieważności. Wykonawca składa ofertę (w formacie danych: .doc, .docx, .pdf) wraz z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ncbr
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XIX SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XIX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 14/24/TPBN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawnych w zakresie zadań realizowanych przez Zamawiającego w obszarze finansowania badań naukowych i prac rozwojowych oraz działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, w tym z udziałem środków UE.
SOPZ stanowi załącznik nr 1a do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 1500000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający w ramach realizacji zamówienia przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.Po upływie 36 miesięcy realizacji zamówienia podstawowego Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania prawa opcji i przedłużenia terminu obowiązywania Umowy o kolejne 12 (dwanaście) miesięcy albo do czasu wykorzystania wszystkich środków finansowych, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Realizacja przedłużonego terminu obowiązywania Umowy związana będzie z dalszym świadczeniem Usług przez Wykonawcę w zakresie i za wynagrodzeniem określonym w Umowie.
Szacunkowa wartość prawa opcji: 200 000,00 zł netto.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawnych w zakresie zadań realizowanych przez Zamawiającego w obszarze wspierania komercjalizacji i innych form transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych do gospodarki, obszarze finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz know-how związanego z tymi wynikami; z uwzględnieniem podmiotów znajdujących się we wczesnej fazie rozwoju, w tym z udziałem środków UE oraz z wykorzystaniem instrumentów zwrotnych.
SOPZ stanowi załącznik nr 1b do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 1000000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający w ramach realizacji zamówienia przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.Po upływie 36 miesięcy realizacji zamówienia podstawowego Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania prawa opcji i przedłużenia terminu obowiązywania Umowy o kolejne 12 (dwanaście) miesięcy albo do czasu wykorzystania wszystkich środków finansowych, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Realizacja przedłużonego terminu obowiązywania Umowy związana będzie z dalszym świadczeniem Usług przez Wykonawcę w zakresie i za wynagrodzeniem określonym w Umowie.
Szacunkowa wartość prawa opcji: 100 000,00 zł netto.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego w rozdziale VI SWZ warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.DLA CZĘŚCI 1 ZAMÓWIENIA:
a) Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie:
1. co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na obsłudze prawnej podmiotu posiadającego taki sam status jak Zamawiający lub innego podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych, realizującego zadania z obszaru finansowania badań naukowych lub prac rozwojowych, z których jedna wynosiła co najmniej 500 000,00 (słownie: pięćset tysięcy) złotych brutto i trwała co najmniej 12 miesięcy, druga wynosiła co najmniej 100 000,00 (słownie: sto tysięcy) złotych brutto; oraz
2. co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na doradztwie prawnym z zakresu pomocy publicznej dotyczącej udzielenia pomocy, przy czym w przynajmniej jednym przypadku wartość badanego systemu wspierania przedsięwzięć w reżimie pomocy publicznej miała wartość odpowiadającą co najmniej równowartości w złotych 1 000 000,00 (słownie: jeden milion) złotych brutto;
oraz
3. co najmniej jednej usługi zakończonej lub trwającej nadal, polegającej na tworzeniu opinii prawnych lub doradztwie prawnym z zakresu przygotowania lub prowadzenia zamówienia innowacyjnego w tym obowiązkowo tworzenia umów i kryteriów oceny ofert o skomplikowanym charakterze. Skomplikowany charakter o którym mowa powyżej dotyczy m. in. przygotowania złożonych kryteriów oceny ofert (kryterium termin dostawy i gwarancja nie są w rozumieniu zamawiającego skomplikowanymi kryteriami).
Przez innowacyjny charakter zamówienia Zamawiający rozumie zamówienia realizowane w trybie partnerstwa innowacyjnego, zamówień przedkomercyjnych lub zamówień innowacyjnych lub zamówień na innowację.
b) Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia przynajmniej ośmioma osobami, które posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1184 ze zm.) lub ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 499 ze zm.) spełniającymi poniższe wymagania:
1. co najmniej jedna osoba z tytułem radcy prawnego lub adwokata, która zarządza zespołem skierowanym do wykonania zamówienia, posiadająca co najmniej 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem prawników tj. adwokatów lub radców prawnych w ramach realizacji umów, posiadająca doświadczenie w zakresie doradztwa prawnego na rzecz podmiotu posiadającego status taki sam jak Zamawiający lub innego podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych realizującego zadania z zakresu finansowania badań naukowych i prac rozwojowych, działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, w tym z udziałem środków UE i w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał, co najmniej dwie usługi, zakończone lub trwające nadal, polegające na obsłudze prawnej podmiotu posiadającego taki sam status jak Zamawiający lub innego podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych, realizującego zadania z obszaru finansowania badań naukowych lub prac rozwojowych, z których każda wynosiła, co najmniej 100.000,00 (słownie: sto tysięcy) zł.
2. co najmniej dwoma osobami z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającymi, co najmniej 5-letnie doświadczenie w doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych, w tym co najmniej 3 -letnie doświadczenie zawodowe z zakresu przygotowania postępowań prowadzonych w trybie zamówienia przedkomercyjnego i prowadzenia zamówienia innowacyjnego (przez innowacyjne zamówienie publiczne należy rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są innowacyjne usługi, innowacyjne dostawy lub innowacyjne roboty budowlane);
3. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 3-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu zagadnień związanych z pomocą publiczną na działalność B+R, wynikających z prawa polskiego i unijnego;
4. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 2- letnie doświadczenie zawodowe z zakresu procedury cywilnej i zasad arbitrażu;
5. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 3-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego w obszarze własności przemysłowej i praw autorskich;
6. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 3-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu prawa unijnego i krajowego w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych;
7. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 2-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu finansowania badań naukowych lub prac rozwojowych dla jednostek naukowych oraz dla przedsiębiorców, jak również konsorcjów tych podmiotów, w tym także w zakresie warunków i zasad realizacji projektów w zakresie Programów Ramowych UE oraz realizacji zadań realizowanych przez instytucje pełniące rolę Krajowych Punktów Kontaktowych.
Zamawiający nie dopuszcza aby jedna osoba była wykazana do więcej niż jednej funkcji. Z zastrzeżeniem, że jedna osoba może pełnić funkcję wymienioną w pkt. 1 tj. zarządzająca zespołem z inną pozostałą funkcją wykazaną w punktach 2 - 7.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wyżej wymieniony warunek dotyczący zdolności zawodowej może spełniać 1 Wykonawca lub Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedną część zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza wykazania tych samych osób skierowanych do realizacji zamówienia w Wykazie osób dla każdej z części.
WARUNKI UDZIAŁU DLA CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA, (ZE WZGLĘDU NA OGRANICZONĄ LICZBĘ ZNAKÓW W TYM PUNKCIE) OPISANO W INFORMACJACH DODATKOWYCH.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Wykonawcy winni przedłożyć oświadczenie wymienione w rozdziale IX pkt 2 ppkt 2 SWZ, z art. 125 ust. 1
Pzp uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, ww. oświadczenie składa każdy z konsorcjantów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy winni przedłożyć oświadczenia wymienione w rozdziale IX pkt 2 ppkt 2 SWZ oraz - na wezwanie, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale IX pkt 5 SWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy będą polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, o którym mowa w art. 273 ust. 1 pkt. 1) Pzp, wraz z ofertą oprócz oświadczenia, wymienionego w rozdziale IX pkt 2, ppkt 2 SWZ, dodatkowo winni oni przedłożyć także dokumenty określone w rozdziale IX pkt 2 ppkt 3 - 8 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty i oświadczenia, każde odpowiednio podpisane zgodnie z działem VIII pkt 4 SWZ:1) wypełniony formularz ofertowy (sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ). Wykonawca może złożyć ofertę na własnych formularzach, których treść musi być zgodna z formularzami załączonymi do SWZ; wypełniony dokument potwierdzający doświadczenie personelu dot. części 1 zamówienia (sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 2a do SWZ) - JEŻELI DOTYCZY.
2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu i spełnienie warunków udziału w postępowaniu (zgodne w treści z Załącznikiem nr 3 do SWZ), celem potwierdzenia, że na dzień składania ofert Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w rozdziale VII pkt. 1-3 SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie;
3) oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3a do SWZ);
4) oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - załącznik nr 5 do SWZ - dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia);
5) dokument potwierdzający uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych dokumentów lub oświadczeń. Jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru albo ewidencji, dokumentem właściwym jest odpis albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego albo z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo z innego właściwego rejestru albo dokument na podstawie którego dokonuje się wpisu do właściwego rejestru albo ewidencji, np. uchwała właściwego organu Wykonawcy. Zapisy Rozdziału VIII pkt. 4 ppkt. 7) stosuje się odpowiednio;
6) pełnomocnictwo albo inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej dokumenty lub oświadczenia podpisuje lub poświadcza za zgodność z oryginałem osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 5) powyżej.
Wraz z pełnomocnictwem należy złożyć dokument, o którym mowa w ppkt 5) powyżej;
7) w przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi;
8) zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (o ile dotyczy) wraz z pełnomocnictwem albo innym dokumentem potwierdzającym umocowanie do reprezentowania podmiotu trzeciego;
9) uzasadnienie, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (o ile dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 58 ustawy Pzp), pod warunkiem spełnienia następujących wymagań:a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Pełnomocnictwo albo inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego należy złożyć razem z ofertą w formie określonej w rozdziale VIII pkt 4 SWZ.
c) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do złożenia oświadczenia, o którym mowa w rozdziale IX pkt 3 SWZ, celem potwierdzenia, że na dzień składania ofert każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w rozdziale VII pkt 1 i 2 SWZ.
d) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Załącznik nr 4 do SWZ - PPU § 14 "Zmiany do umowy"7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ncbr
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-28 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego w rozdziale VI SWZ warunki udziału w postępowaniuDLA CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA:
a) Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 3 usługi prawne polegające na sporządzeniu opinii prawnych lub doradztwie prawnym, w ramach co najmniej trzech transakcji mających za przedmiot komercjalizację wyników badań naukowych i prac rozwojowych do praktyki gospodarczej przedsiębiorców, obejmujących m.in. sprzedaż wyników uzyskanych badań naukowych lub prac rozwojowych podmiotom gospodarczym lub udzielenie licencji na użytkowanie wyników badań naukowych lub prac rozwojowych przez podmioty gospodarcze, bądź też wniesienie wyników badań naukowych lub prac rozwojowych aportem do spółki albo w zakresie przejęcia spółek wraz z posiadaną przez nie technologią.
b) Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia przynajmniej czterema osobami spełniającymi poniższe wymagania:
1. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa prawnego na rzecz podmiotu posiadającego status taki sam jak Zamawiający lub innego podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych realizującego zadania z zakresu wspierania komercjalizacji i innych form transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych do gospodarki, finansowania badań naukowych i prac rozwojowych, działalności innowacyjnej przedsiębiorstw z uwzględnieniem podmiotów znajdujących się we wczesnej fazie rozwoju, w tym z udziałem środków UE;
2. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu zagadnień związanych z pomocą publiczną na rzecz innowacyjnych przedsiębiorstw oraz instrumentów finansowania ryzyka, wynikających z prawa polskiego i unijnego;
3. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 3-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu prawa spółek, w tym transakcji M&A;
4. co najmniej jedną osobą z tytułem radcy prawnego lub adwokata, posiadającą wiedzę i 3-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu komercjalizacji wyników badań, w tym co najmniej w jednym przypadku świadczył doradztwo prawne przy udziale funduszy venture capital lub private equity.
Zamawiający nie dopuszcza aby jedna osoba była wykazana do więcej niż jednej funkcji.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wyżej wymieniony warunek dotyczący zdolności technicznej może spełniać, w całości jeden Wykonawca. Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego wykazywania spełniania warunku udziału w postępowaniu.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedną część zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza wykazanie tych samych osób skierowanych do realizacji zamówienia w Wykazie osób dla każdej z części.
Zamawiający podzielił zamówienie na świadczenie usług prawnych na dwa postępowania. Postępowanie 14/24/TPBN podzielono na dwie części zamówienia. Planowane jest uruchomienie kolejnego postępowania składającego się z trzech części zamówienia.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa, montaż i konfiguracja nowych i demontaż zużytych kamer systemu CCTV, konfiguracja rejestratora na terenie Oddziału OReg w Lublinie
- Rozbudowa DW 740 polegająca na rozbiórce istniejącego przepustu w km 22+300 i budowie nowego obiektu inżynier. wraz z przebudową zjazdu i rozbudową dojazdów w niezbędnym zakresie - nr post. 064/25
- Usługa cateringowa - spotkanie pn. "POLSKO - UKRAIŃSKI DZIEŃ WSPÓLNY REKTORÓW.
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu wielobranżowych robót budowlanych realizowanych w ramach zadania pn.: "Przebudowa budynku przy ul. Śmiałej 21 w Warszawie na potrzeby prowadzenia dzi
- Dostawa probówek do systemu próżniowego, uchwytów do igieł oraz igieł systemowych.
- Przeglądy roczne i pięcioletnie stanu technicznego budynków
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Stała i kompleksowa obsługa prawna świadczona na rzecz Oddziału Terenowego KOWR w Białymstoku w latach 2025 - 2026
- Obsługa prawna, doradztwo prawne, konsultacje
- Stworzenie zespołu Specjalistów i zaplecza kadrowego oraz zapewnienie świadczenia ciągłości usług specjalistycznych dla punktu konsultacyjnego STREFA Gostynin
- Zawarcie umów ramowych na usługi wyceny nieruchomości położonych na terenie działania Oddziału Terenowego w Gorzowie Wielkopolskim - teren powiatów: żarskiego i żagańskiego
- REALIZACJA USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE LUBOŃ
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.