eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BydgoszczUSŁUGI KOMPLEKSOWEGO UBEZPIECZENIA POWIATU BYDGOSKIEGO



Ogłoszenie z dnia 2024-06-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
USŁUGI KOMPLEKSOWEGO UBEZPIECZENIA POWIATU BYDGOSKIEGO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: STAROSTWO POWIATOWE W BYDGOSZCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Juliusza Słowackiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-008

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 52-58-35-400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.bydgoski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

USŁUGI KOMPLEKSOWEGO UBEZPIECZENIA POWIATU BYDGOSKIEGO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0368f4e8-2ef5-11ef-b373-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00376588

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037528/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.27 Usługa kompleksowego ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/944166

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/944166

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, mają być przekazywane za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@powiat.bydgoski.pl
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
4. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem https://drive.google.com/file/d/1LdzqfyfafJgGtqZRb2RW-v-CzUTL6EFY/view
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej stanowiącej załącznik do SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Starosta Bydgoski z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Bydgoszczy, ul. Juliusza Słowackiego 3, 85-008 Bydgoszcz, tel. 52 58 35 422, fax 52 58 35 452, e –mail: info@powiat.bydgoski.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Bydgoszczy jest Pani Barbara Kalińska, tel. 52 58 35 451, e-mail: iodo@powiat.bydgoski.pl
3) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „Usługi kompleksowego ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego” o sygnaturze OR-VII.272.3.7.2024, prowadzonym w trybie podstawowym wariant bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ust. 1 oraz art. 18 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada/ją Pani/Pan/Państwo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan/Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
9) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta w formularzu Oferty.
*Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR-VII.272.3.7.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagań stawianych przez Zamawiającego stanowi Załącznik nr 4 i 5 do niniejszej SWZ
2) Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na dwie części (zadania). Zamawiający nie wskazuje maksymalnej ilości części, na które Wykonawca może złożyć ofertę. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, na jedną lub więcej części.
3) Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksowego ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego w następującym zakresie:
a) Zadanie 1 - Ubezpieczenie mienia (w tym promu) i Odpowiedzialności cywilnej (Załącznik nr 6, 6A, 6B, 6C, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14A do SWZ), w tym:
- Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk,
- Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
- Ubezpieczenie maszyn budowlanych,
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności,
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania drogami powiatowymi,
- Ubezpieczenie promu
4) Opisany w SWZ zakres ubezpieczeń jest zakresem minimalnym. Jeżeli OWU przewiduje dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego w SWZ to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego.
5) Zapisy OWU, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany w SWZ nie mają zastosowania.
6) W kwestiach nieuregulowanych w SWZ zastosowanie mają ogólne warunki ubezpieczenia.
7) Za przygotowanie merytoryczne części postępowania w zakresie przedmiotu zamówienia, doprowadzenie do zawarcia umów ubezpieczenia oraz obsłudze ubezpieczeń Zamawiającego pośredniczy, na podstawie umowy o obsługę brokerską, Grupa Brokerska ODYS Sp. z o.o. ul. 11 Listopada 1A 85-624 Bydgoszcz. Brokerów zwyczajowo wynagradza Wykonawca, przez cały wynikający z SWZ okres obowiązywania umowy, według przyjętych dla firm brokerskich stawek prowizyjnych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia

66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-21 do 2026-07-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówienia na podstawie art. 305 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt. 7ustawy Pzp, tj. zamówienia na dodatkowe usługi, w wysokości nie większej niż 10% wartości zamówienia podstawowego w zakresie ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zadanie1-Ubezpieczenie mienia(w tym promu)i Odpowiedzialności cywilnej. Oferty ocenione zostaną wg wzoru: P=C+K,Przy czym1%=1pkt,P–liczba pkt. przyznanych ocenianej ofercie,C–liczba pkt. przyznanych w kryterium „cena oferty brutto”,K–liczba pkt. przyznanych w kryterium „akceptowane klauzule dodatkowe”
a)Sposób obliczania C:Oferty w kryterium cena ocenione zostaną w następujący sposób:C=(Cmin : Cof.ocen)x80%,gdzie:CDmin-najniższa wartość w kryterium cena spośród złożonych ofert,CDof.ocen.–wartość obliczanej oferty w kryterium cena,C-ilość pkt. w kryterium przyznanych ofercie ocenianej(w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
b)Sposób obliczania K:Oferty będą oceniane z uwzględnieniem poniższych kryteriów,zależnych od akceptacji(TAK/NIE) przez Wykonawcę poszczególnych pozycji w tabelach klauzul dodatkowych.W przypadku wskazania słowa„NIE” w formularzu ofertowym w zakresie którejkolwiek z pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej uznany zostanie jako niezaakceptowanie danej pozycji w tabeli(brak zaoferowania takiej pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej) i w tym przypadku Wykonawca nie otrzyma punktów w tym zakresie. Brak wskazania słowa„TAK”lub„NIE”w formularzu ofertowym w pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej, uznany zostanie jako niezaakceptowanie danej pozycji z tabeli(brak zaoferowania takiej klauzuli) i w takim przypadku Wykonawca nie otrzyma punktów w tym zakresie.Za każdą zaakceptowaną przez Wykonawcę pozycję z tabeli klauzuli dodatkowej, przyznana zostanie ofercie określona ilość punktów.W ramach tego kryterium oferta może otrzymać od0do20pkt.
UBEZPIECZENIE MIENIA OD WSZYSTKICH RYZYK(ALL RISK)-5pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.klauzula rezygnacji z regresu–kl.nr 15-1pkt.
2.Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego.Zaliczka w wysokości maksymalnie 50%bezspornej(szacowanej) kwoty odszkodowania.-2pkt.
3.Klauzula zwiększonych/dodatkowych kosztów działalności w następstwie szkody rzeczowej–nr 21(zwiększony limit do 500000zł)-2pkt.
UBEZPIECZENIE SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO OD WSZYSTKICH RYZYK–ALL RISK–4 pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.klauzula rezygnacji z regresu–kl.nr 15-1pkt.
2.Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego.Zaliczka w wysokości maksymalnie50% bezspornej(szacowanej) kwoty odszkodowania.-2pkt.
3.Klauzula zwiększonych/dodatkowych kosztów działalności w następstwie szkody rzeczowej–nr 21(zwiększony limit do 500000zł)-1pkt.
UBEZPIECZENIE MASZYN BUDOWLANYCH-3pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.klauzula rezygnacji z regresu–kl.nr 15-1pkt.
2.Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego.Zaliczka w wysokości maksymalnie50% bezspornej(szacowanej) kwoty odszkodowania.-1pkt.
3.Klauzula zwiększonych/dodatkowych kosztów działalności w następstwie szkody rzeczowej–nr 21(zwiększony limit do 500000zł)-1pkt.
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ DELIKTOWEJ I KONTRAKTOWEJ Z TYTUŁU PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI–3pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.Włączenie klauzuli automatycznego odnowienia sumy ubezpieczenia bez naliczania dodatkowej składki-1pkt.
2.Rozszerzenie odpowiedzialności za szkody osobowe, do których naprawienia ubezpieczający jest zobowiązany na zasadzie słuszności podlimit 100000zł-2pkt.
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ Z TYTUŁU ZARZĄDZANIA DROGAMI POWIATOWYMI–3pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.Włączenie klauzuli automatycznego odnowienia sumy ubezpieczenia bez naliczania dodatkowej składki-1pkt.
2.Rozszerzenie odpowiedzialności za szkody osobowe, do których naprawienia ubezpieczający jest zobowiązany na zasadzie słuszności podlimit 100000zł-2pkt.
UBEZPIECZENIE PROMU–2 pkt.
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1.klauzula rezygnacji z regresu–kl. nr 15-1pkt.
2. Wypłata zaliczki w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kosztorysami przez Zamawiającego. Zaliczka w wysokości maksymalnie50% bezspornej(szacowanej) kwoty odszkodowania.-1pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Akceptowane klauzule dodatkowe

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagań stawianych przez Zamawiającego stanowi Załącznik nr 4 i 5 do niniejszej SWZ
2) Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na dwie części (zadania). Zamawiający nie wskazuje maksymalnej ilości części, na które Wykonawca może złożyć ofertę. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, na jedną lub więcej części.
3) Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksowego ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego w następującym zakresie:
b) Zadanie 2 - Ubezpieczenie floty pojazdów (Załącznik nr 8, 14B do SWZ), w tym:
- Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC)
- Auto casco (AC)
- Następstwa nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów (NNW)
- Assistance (ASS)
4) Opisany w SWZ zakres ubezpieczeń jest zakresem minimalnym. Jeżeli OWU przewiduje dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego w SWZ to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego.
5) Zapisy OWU, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany w SWZ nie mają zastosowania.
6) W kwestiach nieuregulowanych w SWZ zastosowanie mają ogólne warunki ubezpieczenia.
7) Za przygotowanie merytoryczne części postępowania w zakresie przedmiotu zamówienia, doprowadzenie do zawarcia umów ubezpieczenia oraz obsłudze ubezpieczeń Zamawiającego pośredniczy, na podstawie umowy o obsługę brokerską, Grupa Brokerska ODYS Sp. z o.o. ul. 11 Listopada 1A 85-624 Bydgoszcz. Brokerów zwyczajowo wynagradza Wykonawca, przez cały wynikający z SWZ okres obowiązywania umowy, według przyjętych dla firm brokerskich stawek prowizyjnych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych

66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-21 do 2026-07-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówienia na podstawie art. 305 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt. 7ustawy Pzp, tj. zamówienia na dodatkowe usługi, w wysokości nie większej niż 10% wartości zamówienia podstawowego w zakresie ubezpieczenia Powiatu Bydgoskiego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zadanie2 - Ubezpieczenie floty pojazdów
Oferty ocenione zostaną wg wzoru:
P = C + K
Przy czym 1% = 1 pkt
P – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie
C – liczba punktów przyznanych w kryterium „cena oferty brutto”
K – liczba punktów przyznanych w kryterium „akceptowane klauzule dodatkowe”
c) Sposób obliczania C
Oferty w kryterium cena ocenione zostaną w następujący sposób:
C= (C min : C of. ocen) x 80%
gdzie:
CDmin - najniższa wartość w kryterium cena spośród złożonych ofert
CDof. ocen. – wartość obliczanej oferty w kryterium cena
C - ilość punktów w kryterium przyznanych ofercie ocenianej (w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
d) Sposób obliczania K
Oferty będą oceniane z uwzględnieniem poniższych kryteriów, zależnych od akceptacji (TAK/NIE) przez Wykonawcę poszczególnych pozycji w tabelach klauzul dodatkowych.
W przypadku wskazania słowa „NIE” w formularzu ofertowym w zakresie którejkolwiek z pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej uznany zostanie jako niezaakceptowanie danej pozycji w tabeli (brak zaoferowania takiej pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej) i w tym przypadku Wykonawca nie otrzyma punktów w tym zakresie.
Brak wskazania słowa „TAK” lub „NIE” w formularzu ofertowym w pozycji w tabeli klauzuli dodatkowej, uznany zostanie jako niezaakceptowanie danej pozycji z tabeli (brak zaoferowania takiej klauzuli) i w takim przypadku Wykonawca nie otrzyma punktów w tym zakresie.
Za każdą zaakceptowaną przez Wykonawcę pozycję z tabeli klauzuli dodatkowej, przyznana zostanie ofercie określona ilość punktów. W ramach tego kryterium oferta może otrzymać od 0 do 20 punktów
KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 20 punktów
LP KLAUZULA DODATKOWA PUNKTY
1. Nadwyżka sumy gwarancyjnej, ponad ustawową - suma gwarancyjna nadwyżkowa w odniesieniu do każdego z pojazdów, która ma zastosowanie ponad sumę gwarancyjną określoną w umowie ubezpieczenia obowiązkowego posiadaczy pojazdów mechanicznych wynosi 2.000.000 euro w odniesieniu do jednego zdarzenia - ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu wyrządzenia szkody.-10pkt.
2. Pojazd zastępczy - w odniesieniu do pojazdów osobowych ubezpieczenie AC obejmuje organizację oraz pokrycie przez Ubezpieczyciela kosztów najmu pojazdu zastępczego sklasyfikowanego w tym samym segmencie pojazdów, na pełen czas naprawy pojazdu lub do czasu odzyskania bądź zakupu pojazdu po kradzieży, bez limitu dni, licząc od dnia zajścia wypadku/kolizji, awarii lub kradzieży pojazdu i bez względu na wiek pojazdu. -10pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Akceptowane klauzule dodatkowe

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada odpowiednie zezwolenie, licencję, koncesję lub wpis do rejestru działalności regulowanej, jeżeli jego posiadanie jest niezbędne do świadczenia usług ubezpieczeniowych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, tj. Wykonawcy mający siedzibę na terenie RP muszą posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz.U. 2023, poz. 656 ze zm.) w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia.
Uwaga! Wykonawca ma obowiązek posiadania stosownych zezwoleń, pozwoleń, zgód, zgłoszeń, koncesji, licencji itp. zwanych dalej „zezwoleniami” przez cały okres trwania Umowy generalnej oraz ich okazywania Zamawiającemu na każde jego wezwanie. W przypadku, gdyby którekolwiek z dotychczasowych zezwoleń wygasło lub zostało cofnięte w okresie obowiązywania niniejszej Umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nowe zezwolenie w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowego.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Odpowiednie zezwolenie, licencję, koncesję lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia usług ubezpieczeniowych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
Wykonawcy mający siedzibę na terenie RP składają zezwolenie wydane przez właściwy organ na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 895 ze zm.) w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia; w przypadku rozpoczęcia działalności przed 28 sierpnia 1990r. – oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia lub zaświadczenie wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego potwierdzające posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych, zgodnie z art. 107 ust. 2 Pzp.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) Oświadczenia– Załącznik nr 3, o których mowa w Rozdziale IV ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 8 pkt. 4) SWZ wraz z oświadczeniem– Załącznik 3 (jeżeli dotyczy);
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa
w ust. 4);
4) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (jeżeli dotyczy);
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IV ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej Umowy, tak w zakresie terminu realizacji, jak również wynagrodzenia, w stosunku do treści złożonej oferty na podstawie której, dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia poniżej określonych okoliczności:
1) Dokonania aktualizacji wartości i rodzaju mienia obejmowanego ubezpieczeniem w ramach umowy, wynikającej ze zmian w posiadaniu Zamawiającego, a mających miejsce po zawarciu Umowy zmiany zostaną dokonane zgodnie z klauzulą automatycznego pokrycia i klauzulą automatycznego odtworzenia;
2) Zmiany miejsca ubezpieczenia, wynikających z objęcia przez Zamawiającego nowych lokalizacji zostaną dokonane zgodnie z klauzulą automatycznej ochrony dla nowych lokalizacji;
3) Zmian w zakresie prowadzonej przez Zamawiającego działalności, które mogą wpłynąć na postanowienia Umowy, a w szczególności na zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i konieczność jego dostosowania do zmienionego zakresu działalności niezbędne postanowienia zostaną wprowadzone do umowy na podstawie uzgodnień między stronami;
4) Zmian dotyczących liczby i formy prawnej jednostek organizacyjnych Zamawiającego (utworzenie nowych jednostek, połączenie jednostek, wyodrębnienie jednostek, przekształcenie jednostek, likwidacja jednostek) na wniosek Zamawiającego może zostać ubezpieczony na warunkach określonych w Umowie lub wyłączony z ubezpieczenia,
5) Zakupu lub przejęcia pojazdu przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy ubezpieczenia, na wniosek Zamawiającego pojazd może zostać ubezpieczony na warunkach określonych w Umowie;
6) Sprzedaży, wycofania lub przekazania pojazdu objętego Umową, pojazd na wniosek Zamawiającego zostanie wyłączony z Umowy, za niewykorzystany okres ubezpieczenia Zamawiającemu przysługuje zwrot składki naliczony proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu ubezpieczenia;
7) Konieczności zmiany zakresu ubezpieczenia pojazdów w związku z podróżą zagraniczną w związku z wyjazdem ubezpieczonego pojazdu poza terytorium RP i konieczności czasowego rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej Zamawiający może złożyć do Wykonawcy wniosek o rozszerzenie ochrony. Za rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej w związku z wyjazdem poza terytorium RP Wykonawca może wymagać opłacenia składki dodatkowej;
8) Zmiany wysokości składki w przypadku zmian wartości majątku lub zmian ilości jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej w okresie ubezpieczenia.
9) Zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki na wniosek Zamawiającego.
10) W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i wyłącznie w przypadku gdy Wykonawca wykaże wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dodatkowych wyjaśnień, w tym dokumentów źródłowych, w zakresie niezbędnym do oceny zasadności zmiany wynagrodzenia. Zamawiający uwzględni zmianę wynagrodzenia wyłącznie w przypadku wykazania przez Wykonawcę zaistnienia okoliczności wpływających bezpośrednio na zmianę kosztów wykonania umowy, jeżeli będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i po ich udokumentowaniu.
11) wystąpienia dodatkowych usług zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca pozostałe warunki zmiany umowy dostępne są w SWZ i PPU

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-28 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/944166

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-28 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.