Ogłoszenie z dnia 2024-06-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00305797/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-29
- 2024/BZP 00331811/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-21
- 2024/BZP 00341383/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont jazu Ratowice, gm. Czernica”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krystyna.jedrasik@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r19240,Remont-jazu-Ratowice-gm-Czernica.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont jazu Ratowice, gm. Czernica”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48856d37-021f-11ef-b21f-3ab44b58c1d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00378786
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00225727/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.150 Remont jazu Ratowice, gm. Czernica
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00305797
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: V.ROZ.2710.20.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wymiana instalacji hydraulicznej przęsła lewego oraz środkowego jazu Ratowice w zakresie:
• demontaż 4 szt. siłowników hydraulicznych wraz z osłonami, zasilaczy hydraulicznych oraz instalacji przyłączeniowej klapy przęsła lewego;
• demontaż 4 szt. siłowników hydraulicznych przęsła środkowego;
• zakup, dostawa i montaż 8 szt. siłowników CJ2w 250/180x2000 + ucho, tłoczysko wykonane ze stali węglowej, pokryte podwójną warstwą chromu (0,04+0,04mm), antykorozyjne jak dla środowiska C2 wg PN-EN ISO 12944-5;
• demontaż osłon siłowników;
• zakup, dostawa i montaż 2 szt. zasilaczy hydraulicznych. Dane techniczne istniejących zasilaczy:
zespół napędowy z pompą tłokową o ciśnieniu roboczym 25 MPa napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 5,5kW i obrotach 1450/min;
zespół sterowniczy, wyposażony w pompę zębatą o wydajności 2,5l/min, ciśnienie pracy 7,5 MPa, silnik pompy 7kW i obrotach 1450/min.
ciecz roboczą w zasilaczu stanowi olej hydrauliczny w ilości 102l, pojemność całej instalacji hydraulicznej około. 300l.
układ powinien zapewnić awaryjną możliwość manewrowania klapą przy poziomie NPP za pomocą jednego zasilacza i jednej pary siłowników.
zasilacz powinien być wyposażony w układ osuszania oleju, misę na ewentualne przecieki oraz inne niezbędne wyposażenie zapewniające długotrwałą i bezpieczną pracę układu zasilania;
• wykonanie instalacji przyłączeniowej ze stali nierdzewnej na przęśle nr 1 w miejscach połączeń sztywnych oraz elastycznych w miejscach połączeń ruchomych pomiędzy zasilaczami i siłownikami oraz manometrami przy siłownikach;
• ponowny montaż zdemontowanych wcześniej osłon siłowników;
• podłączenie zasilaczy do istniejących rozdzielni elektrycznych;
• utylizację oleju hydraulicznego znajdującego się obecnie w układzie napędowym;
• dostawa i napełnienie układu nowym olejem hydraulicznym HLP 32;
• opracowanie i przekazanie dokumentacji techniczno-roboczej zasilaczy oraz instrukcji eksploatacji;
• regeneracja istniejącego zamknięcia remontowego jazu w zakresie:
piaskowanie i dwukrotne malowanie wszystkich elementów zamknięcia remontowego (kozły, zastawki, kładka) od strony wody górnej i dolnej;
zakup i dostawa oraz montaż uszczelnień oraz śrub mocujących dla zamknięcia od strony wody dolnej;
dostawa kompletu zawiesi dla zamknięcia od strony wody dolnej;
uzupełnienie brakujących elementów obarierowania kładek zamknięcia remontowego (słupki, lina itp.).
Zabezpieczenie antykorozyjne należy wykonać jak dla środowiska C3, Im2 wg PN-EN ISO 12944-5.
Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Katalogiem dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych oraz jego załącznikami znajdującymi się pod adresem: https://www.gov.pl/web/klimat/katalog-dobrych-praktyk-w-zakresie-robot-hydrotechnicznych oraz z następującymi publikacjami (w załączeniu):
Dobre praktyki utrzymania rzek
Renaturyzacja wód – podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych.
Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaleceń w tych dokumentach zawartych wraz z ustaleniem zasad ich wdrażania.
Jednocześnie po zakończeniu prac Wykonawca wskaże w dokumentacji powykonawczej zakres/odcinki prac, które przeprowadzone zostały zgodnie z wytycznymi wraz
z uzasadnieniem, a także przedstawi dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan przed oraz po wykonaniu robót.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
Załącznik Nr 11 – Opis przedmiotu zamówienia;
Załącznik Nr 12 – Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
Załącznik Nr 14 – Dokumentacja projektowa.
Przed złożeniem oferty zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawców wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia.
Dowód przeprowadzenia wizji lokalnej, potwierdzony przez Zamawiającego (zał. nr 13 do niniejszej SWZ).
Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie
w uzgodnieniu z Kierownikiem Stopnia Panią Mirosławą Domaradzką tel.:
+ 48 71 318 91 96, tel. kom.: + 48 502 655 900
e-mail: miroslawa.domaradzka@wody.gov.pl
Obiekt dostępny jest dla Wykonawców od poniedziałku do piątku w godzinach o 8:00 do 15:00.
Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert.
Oferta złożona bez odbycia wizji podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp (Dz.U. z 2023, poz.1605 z późn. zm.)
Przedmiot zamówienia objęty jest gwarancją min. 24 miesięcy.
Zamawiający informuje, iż kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 1 199 845,32 zł brutto.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na sfinansowanie zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę 1 199 845,32 zł brutto. Oferta nr 1 Wykonawcy HYD-ROL Zakład Napędów i Sterowań Joanna Hyrczak, Emil Hyrczak, Paweł Hyrczak Spółka Jawna została złożona za cenę 1 068 569,88 zł brutto, która jest niższa o co najmniej 30 % od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Zamawiający pismem z dnia 05.06.2024 r. wezwał Wykonawcę do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny w terminie do 10.06.2024 r. Wykonawca w wyznaczonym terminie na złożenie wyjaśnień złożył wniosek o przedłużenie terminu na wyjaśnienie rażąco niskiej ceny do 12.06.2024 r., na co Zamawiający wyraził zgodę, jednak Wykonawca w wyznaczonym terminie nie udzielił wyjaśnień.Uzasadnienie prawne:
Zamawiający odrzuca ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8) ustawy Pzp, jeżeli zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Dwie kolejne oferty znacznie przewyższyły kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia.
Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków przewidzianych na realizację przedmiotowego zamówienia, a tym samym okoliczności faktyczne uzasadniają podjętą decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie przepisu art. 255 ust. 3 ustawy PZP.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1878998,26 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1887287,76 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Modernizacja i nowe zagospodarowanie skweru obok przedszkola "Misia Wojtka nr 99" przy ul. Siewierskiej 3 w Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy
- Świadczenie kompleksowej usługi zarządzania działalnością informacyjno - edukacyjną Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu.
- Dostawa projektorów wideo wraz z wyposażeniem dla Teatru Narodowego w Warszawie
- Umowa ramowa na zakup urządzeń teleinformatycznych klasy TEMPEST
- Dostawa sprzętu AGD dla Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej
- Remont placu zabaw w Przedszkolu nr 201 przy ul. Wilczy Dół 4.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana nawierzchni poliuretanowej wraz z warstwą hydroizolacyjną
- Budowa zbiorników retencyjnych w Kodniu
- Rozbudowa i przebudowa stacji uzdatniania wody wraz z niezbędną infrastrukturą oraz wykonanie dwóch ujęć wody w miejscowości Rzyszczewo w gminie Sławno
- Działania czynnej ochrony przyrody - Użytek ekologiczny Stawek w Złatnej
- Rewitalizacja stawu retencyjnego z funkcją p-poż w Łubowie
- "Budowa - przebudowa przepustu oraz stawu wraz z punktem czerpania wody w ciągu drogi leśnej w Leśnictwie Osiek oddz. 76 na terenie Nadleśnictwa Strzelce Opolskie"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.