Ogłoszenie z dnia 2024-06-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00259800/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi, w komunalnych lokalach mieszkalnych w Szczecinie, z podziałem na 4 części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321243470
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mariacka 25
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-546
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 91 35 16 404
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: breczewska@zbilk.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbilk.szczecin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zbilk_szczecin1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi, w komunalnych lokalach mieszkalnych w Szczecinie, z podziałem na 4 części.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b74af87b-e769-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00379073
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030339/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Wydzielenie łazienek w 16 lokalach mieszkalnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00259800
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZBiLK.DZP.171-MB-24-TP/24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 713465,35 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi:ul. Światowida 66 m 8 (lokal zamieszkały); ul. Królowej Jadwigi 24 m 16(lokal zamieszkały). Zakres robót obejmuje między innymi:
Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami.
branża budowlana:
1) wydzielenie łazienek z WC w lokalach mieszkalnych (ścianki działowe),
2) wykonanie nowych posadzek,
3) nowa stolarka,
4) wykonanie wentylacji pomieszczeń kuchni i łazienek,
5) prace wykończeniowe i naprawcze,
branża sanitarna:
1) przebudowa instalacji gazowej,
2) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
3) montaż urządzeń sanitarnych,
4) budowa instalacji c.o.,
branża elektryczna:
1) wykonanie WLZ i tablice rozdzielcze,
2) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego,
3) wykonanie instalacji gniazd wtykowych,
4) wykonanie kompletnych pomiarów elektrycznych potwierdzonych protokołami.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45211310-5 - Roboty budowlane w zakresie łazienek
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 157995,17 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi:ul. Ściegiennego 40a m 24, ul.Księcia Bogusława X 25 m 21, ul. Mickiewicza 38 m 27 (lokale zamieszkałe); Zakres robót obejmuje między innymi:
Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami.
branża budowlana:
1) wydzielenie łazienek z WC w lokalach mieszkalnych (ścianki działowe),
2) wykonanie nowych posadzek,
3) nowa stolarka,
4) wykonanie wentylacji pomieszczeń kuchni i łazienek,
5) prace wykończeniowe i naprawcze,
branża sanitarna:
1) przebudowa instalacji gazowej,
2) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
3) montaż urządzeń sanitarnych,
4) budowa instalacji c.o.,
branża elektryczna:
1) wykonanie WLZ i tablice rozdzielcze,
2) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego,
3) wykonanie instalacji gniazd wtykowych,
4) wykonanie kompletnych pomiarów elektrycznych potwierdzonych protokołami.
2. Zakres robót obejmuje między innymi:
Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami.
branża budowlana:
1) wydzielenie łazienek z WC w lokalach mieszkalnych (ścianki działowe),
2) wykonanie nowych posadzek,
3) nowa stolarka,
4) wykonanie wentylacji pomieszczeń kuchni i łazienek,
5) prace wykończeniowe i naprawcze,
branża sanitarna:
1) przebudowa instalacji gazowej,
2) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
3) montaż urządzeń sanitarnych,
4) budowa instalacji c.o.,
branża elektryczna:
1) wykonanie WLZ i tablice rozdzielcze,
2) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego,
3) wykonanie instalacji gniazd wtykowych,
4) wykonanie kompletnych pomiarów elektrycznych potwierdzonych protokołami.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45211310-5 - Roboty budowlane w zakresie łazienek
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 120389,90 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi:ul. Ks.Bogusława X 19 m 16, ul. Langiewicza 12 m 32, al. Piastów 58 m 24 (pustostany); Zakres robót obejmuje między innymi:
Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami.
branża budowlana:
1) wydzielenie łazienek z WC w lokalach mieszkalnych (ścianki działowe),
2) wykonanie nowych posadzek,
3) nowa stolarka,
4) wykonanie wentylacji pomieszczeń kuchni i łazienek,
5) prace wykończeniowe i naprawcze,
branża sanitarna:
1) przebudowa instalacji gazowej,
2) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
3) montaż urządzeń sanitarnych,
4) budowa instalacji c.o.,
branża elektryczna:
1) wykonanie WLZ i tablice rozdzielcze,
2) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego,
3) wykonanie instalacji gniazd wtykowych,
4) wykonanie kompletnych pomiarów elektrycznych potwierdzonych protokołami.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45211310-5 - Roboty budowlane w zakresie łazienek
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 240162,68 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wydzielenie łazienek wraz z robotami towarzyszącymi:ul. Piłsudskiego 14 m 19, ul. Niemierzyńska 21 m 3 (pustostany); Zakres robót obejmuje między innymi:
Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami.
branża budowlana:
1) wydzielenie łazienek z WC w lokalach mieszkalnych (ścianki działowe),
2) wykonanie nowych posadzek,
3) nowa stolarka,
4) wykonanie wentylacji pomieszczeń kuchni i łazienek,
5) prace wykończeniowe i naprawcze,
branża sanitarna:
1) przebudowa instalacji gazowej,
2) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
3) montaż urządzeń sanitarnych,
4) budowa instalacji c.o.,
branża elektryczna:
1) wykonanie WLZ i tablice rozdzielcze,
2) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego,
3) wykonanie instalacji gniazd wtykowych,
4) wykonanie kompletnych pomiarów elektrycznych potwierdzonych protokołami.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45211310-5 - Roboty budowlane w zakresie łazienek
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 194917,61 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 170000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 170000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Zar Tech Ireneusz Zarecki
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Zakład Ogólnobudowlany Handel Prefabud IX Piotr Jóźwiak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8561201786
7.3.3) Ulica: Broniewskiego 9
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-460
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 170000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 135620,83 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 135620,83 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 135620,83 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kontar Jan Dwożan
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8522408052
7.3.3) Ulica: Kolumba 5
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 70-035
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 135620,83 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 244649,46 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 407000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 244649,46 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kontar Jan Dwożan
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8522408052
7.3.3) Ulica: Kolumba 5
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 70-035
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 244649,46 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 205045,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 205045,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 205045,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Budowlane i Elektroinstalancyjne Piotr Pieczyński
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8561201786
7.3.3) Ulica: Polskich Marynarzy 99/10
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-050
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 205045,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- EP/220/52/2024 - Dostawa, wymiana, utylizacja akumulatorów do urządzeń UPS w SPWSZ w Szczecinie
- TP-44/24 Dostawa stacji do wykrawania materiału pooperacyjnego z systemem do wykonywania zdjęć makroskopowych preparatów wraz z dostawą dodatkowego systemu obrazowania do wykonywania zdjęć makroskop.
- Świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu nieruchomości stanowiących własność zamawiającego oraz transportu odpadów w kontenerach w 2025 r.
- Organizacja kondycyjnego obozu narciarsko - snowboardowego dla uczniów Zespołu Szkół Sportowych
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy, nadbudowy oraz rozbudowy budynku Akademii Sztuki w Szczecinie przy ul. Śląskiej 4
- Świadczenie usług pralniczych dla Domów Pomocy Społecznej będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Miasto Szczecin.
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana części okien w Liceum Ogólnokształcącym nr XV przy ul. Wojrowickiej 58 we Wrocławiu
- Przebudowa wraz z rozbudową infrastruktury energetycznej na potrzeby Muzeum Zbrojowni na Zamku w Liwie
- budowa drogi dla rowerów i drogi dla pieszych i rowerów Jankowice - Rumianek
- Remont ulicy Bankowej w miejscowości Żory
- "Poprawa funkcjonowania infrastruktury zaopatrzenia w wodę w Gminie Tuszów Narodowy"
- Zwiększenie efektywności energetycznej instytucji kultury poprzez głęboką termomodernizację Gminnego Ośrodka Kultury w Jaworniku Polskim
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.