eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RakówDoposażenie Placówek Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków w materiały zużywalne do prowadzonych zajęć



Ogłoszenie z dnia 2024-06-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Doposażenie Placówek Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków w materiały zużywalne do prowadzonych zajęć

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAKÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010642

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: OGRODOWA 1

1.5.2.) Miejscowość: Raków

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-035

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@rakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rakow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9f3f9172-f8bb-11ee-8d01-6607a228ef1b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Doposażenie Placówek Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków w materiały zużywalne do prowadzonych zajęć

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f3f9172-f8bb-11ee-8d01-6607a228ef1b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00379440

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Regionalny Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00291299

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RFB.3034.11.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1. Zakup i dostawa materiałów do zajęć plastycznych

1) Przedmiotem Części 1 postępowania jest zakup i dostawa materiałów zużywalnych niezbędnych do realizacji zajęć plastycznych prowadzonych w ramach realizacji projektu w placówkach Wsparcia Dziennego z terenu Gminy Raków tj. w Rakowie, Ociesękach , Szumsku, Chańczy i Nowej Hucie.
Zakres zakupu i dostawy obejmuje:
Farby / bloki/ kleje – art. plastyczne:
• Zestawy farb akrylowych – różne kolory (biały, żółty, czerwony, różowy, zielony, niebieski, brązowy, czarny, granatowy, ciemny zielony, fioletowy, pomarańczowy) pojemność 500 ml.; w ilości po 2 sztuki z każdego koloru na 1 świetlicę- łącznie 120 sztuk;
• Farby akwarelowych – w tubkach poj. 12 ml, zestaw 24 kolory – łącznie: 20 zestawów;
• Klej do decoupage – Medium 3 w 1 Mod Podge poj. 473 ml, wykończenie z połyskiem – 4 szt. na 1 placówkę – łącznie 20 szt. ;
• Pędzle – pędzle syntetyczne, drewniana rękojeść, zestaw zawiera 10 pędzli: 5 okrągłych i 5 płaskich. Pędzle okrągłe nr: 2, 6, 10, 14, 18 Pędzle płaskie z prosto zakończonym włosem nr: 2, 6, 10, 14, 18 w zestawach - po 4 zestawy pędzli na świetlice – 20 zestawów;
• Podobrazia – o różnych wymiarach:
- podobrazie malarskie na ramie 20 x 50 cm – 75 szt.,
- podobrazie malarskie płytowe okrągłe średnica 30 cm. – 75 szt.
• Bloków rysunkowych z białymi kartkami:
- gramatura 120 g 25 arkuszy w rozmiarach A4 – w ilości 50 sztuk,
- gramatura 120 g 25 arkuszy w rozmiarach A3 – w ilości 50 sztuk,
- gramatura 150 g 50 arkuszy w rozmiarach A4 – w ilości 25 sztuk,
- gramatura 150 g 50 arkuszy w rozmiarach A3 – w ilości 25 sztuk.
• Bloków do akwareli:
- gramatura 250 g 10 ark w rozmiarach A4 – w ilości 100 sztuk.
• Bloków technicznych:
- gramatura 160 g, 10 ark w rozmiarach A4 – w ilości 150 sztuk,
- gramatura 190 g, 10 ark w rozmiarach A3 – w ilości 150 sztuk.
• Bloki kolorowe techniczne:
- gramatura 160 g, 10 ark w rozmiarach A4 – w ilości 200 sztuk,
- gramatura 170 g, 20 ark w rozmiarach A3 – w ilości 50 sztuk.
• Bloki kolorowe rysunkowe:
- gramatura 80 g, 10 ark w rozmiarach A4 – w ilości 100 sztuk,
- gramatura 80 g, 10 ark w rozmiarach A3 – w ilości 100 sztuk.
• Bloki do scrapbookingu:
- gramatura 80 g.,15 arkuszy mix wzorów w rozmiarach A4 – w ilości 100 sztuk.
• Szary papier:
- gramatura 90 g/m2, rolka w rozmiarach 100 x 120 cm w ilości 100 sztuk.
• Brystol biały/ karton:
- gramatura 170 g/m2 biały, format A1 w ilości 100 sztuk.
• Brystol kolorowy (mix 10 kolorów – razem 20 arkuszy) –
- gramatura 170 g/m2, format A1, - 10 kompletów (200 szt.)
• Zestawy serwetek do decoupage o wymiarach 33 cm x 33 cm – serwetki trzywarstwowe (4 wzory na całym - rozłożonym arkuszu serwetki) o różnej tematyce przedstawiające np. – kwiaty i zioła różne rodzaje, zima – krajobrazy zimowej wioski, postacie Mikołaja, dzieci z bałwanem, wiosna – motyle, ptaki, zające, jajka, kurczaczki, jesień – grzyby, liście, zwierzęta- psy, koty, konie itp. W ilości 1000 szt.
Mazaki/kredki / pastele:
• Markery/mazaki:
- Markery akrylowe do rysowania 24 kolory z podwójną końcówką - 20 opakowań;
- flamastry do malowania 60 kolorów – 20 opakowań;
• Kredki ołówkowe:
- żywe kolory 24 kolory – 20 opakowań;
- pastelowe kolory 48 kolorów – 20 opakowań;
• Pastele:
- suche 24 kolory – 20 opakowań;
- olejne 50 kolorów – 20 opakowań;
• Tradycyjny drewniany ołówek z gumką – 150 szt.;
• Gumki do ścierania /do mazania miękka – 150 szt.
Kleje do papieru:
• Klej typu Magik w tubie 45 g. – 20 szt. w opakowaniu – 15 opakowań
• Klej w sztyfcie typu Glue Stick – 20 szt. x 25 g paczka - 15 opakowań po 20 szt.
Zestawy przedmiotów do ozdabiania :
• Styropianowe kule średnica 15 cm – 150 szt.
• Bombki medaliony z akrylu średnica 12 cm – 150 szt.
• Styropianowe jajka wysokość - 18 cm – 150 szt.
• Pojemniki okrągłe z drewnianej łuby - komplet 3 w1 –75 kompletów (225 pudełek)
• Podkładki pod kubek ze sklejki okrągłe średnica 9 – 10 cm – 750 szt.
• Serduszko ze sklejki na podstawce wysokość 20 cm – 150 szt.
• Figurki decopatch z papier mache do ozdabiania - kotek spacerujący – 75 szt.
• Figurki decopatch z papier mache do ozdabiania - Figura Świnka ze skrzydłami duża L 42 x 26 x 36 cm – 15 szt.
• Figurki decopatch z papier mache do ozdabiania – kaktus w doniczce różne wzory – 75 szt. (Figura Kaktus w doniczce meksykański 8 x 19 x 13.5cm, Figura Kaktus w doniczce okrągły 12 x 20 x 12cm, Figura Kaktus w doniczce western-owy 8 x 18 x 14cm)
• Papiery do decopatch/decoupage 30 x 40 cm – 200 szt. różne wzory (max. po 5 szt. z każdego wzoru)
Materiały florystyczne w postaci:
• Słomiany wianek - średnica 30 cm – 150 szt.
• Wstążka jutowa – szerokość 5 cm – 150 szt.
• Pistolety do kleju na gorąco na normalne wkłady – 10 szt.
• Wkłady do pistoletu – klej na gorąco normalny - bezbarwny pakowany po 1 kg ok. 52 szt. – 20 paczek
• Kwiaty wyborowe – główki kwiatów:
• piwonie średnica 12 cm (różne kolor –odcienie pastelowe) - 300 szt. główek kwiatów
• róże mini średnia 6 cm (różne kolory – odcienie pastelowe) – 300 szt. główek kwiatów
• goździki średnica 8 – 10 cm (różne kolory – odcienie pastelowe) – 300 szt. główek kwiatów
• hortensji średnica 11 cm (różne kolory – odcienie pastelowe) – 300 szt. główek kwiatów
• jaskier mini średnica 3 cm – 1000 szt. główek kwiatów
• Sztuczne liście róży 45-50 cm (12 szt. w opakowaniu), – 25 opakowań (300 szt.)
• Rafia naturalna warkocz waga 1 kg – 10 opakowań.
• Mech dekoracyjny chrobotek 500 g. – 25 opakowań
• Mech dekoracyjny 250 g. suchy – 75 szt.
• Bukieciki kwiatów z listkami i drobnymi dodatkami – wysokość 25 – 30 cm:
- bratki główka 8 cm - 75 szt. (mix kolorów),
- kwiaty wiśni - 18 kwiatów w bukiecie - 40 szt. (mix kolorów),
- kwiaty peoni 6 kwiatów w bukiecie - 75 szt. (mix kolorów),
- bukiet wypełniacz wys. 38 cm – 75 szt.
- bukiet mieszany ze słonecznikiem 6 kwiatów w bukiecie - 40 szt. (odcienie żółtego)
• Pojemniki - pudełko flowerbox w kształcie koperty:
• wysokość: 30 cm
• szerokość: 20 cm
• głębokość: 7 cm
ilość 75 szt. (mix wzorów i kolorów)
• Sucha gąbka florystyczna 20 szt. w kartonie – 20 kartonów.
• Talerz ozdobny do dekoracji średnica 33 cm przecierany (złoty, srebrny) – 75 szt.
• Bombki szklane na druciku średnica 30 mm (różne kolory matowe i z połyskiem – złote, srebrne, czerwone, zielone itp.) – 15 opakowań
• Bombki szklane na druciku średnica 20 mm (różne kolory matowe i z połyskiem – złote, srebrne, czerwone, zielone itp.) – 15 opakowań
• Bombki plastikowe średnica 4 cm – 24 szt. w opakowaniu (brokatowe i z połyskiem) - różne kolory – złote, srebrne, czerwone, zielone itp.) – 30 opakowań.
• Świece walec – wysokość 10 cm – kolor biały – 75 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 37800000-6 - Wyroby rękodzielnicze i artystyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39298900-6 - Różne wyroby dekoracyjne

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 57500,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Zakup i dostawa produktów zużywalnych i materiałów do warsztatów ekologiczno – dietetyczno – zdrowotnych

1) Przedmiotem Części 2 postępowania jest zakup i dostawa produktów zużywalnych i materiałów niezbędnych do realizacji warsztatów ekologiczno – dietetyczno – zdrowotnych dla 75 osób prowadzonych w ramach realizacji projektu w placówkach Wsparcia Dziennego z terenu Gminy Raków tj. w Rakowie, Ociesękach , Szumsku, Chańczy i Nowej Hucie.
Zakres zakupu i dostawy obejmuje
• sól kuchenna morska drobnoziarnista kg 10
• drożdże spożywcze piekarskie - opakowanie 100g szt. 50
• mąka pszenna pełnoziarnista kg 10
• mąka jaglana kg 5
• mąka owsiana kg 5
• mięso wołowe kg 2
• mięso wieprzowe - karkówka kg 10
• surowy boczek kg 2
• podgardle wieprzowe kg 2
• pietruszka korzeń kg 2
• seler korzeń kg 2
• grzyby suszone leśne - opakowanie 30 g szt. 10
• ziele angielskie - opakowanie 15 g szt. 10
• jajka z wolnego wybiegu ekologiczne (200 opakowań po 10 szt. jajek) op. 200
• orzechy włoskie - opakowanie 200 g szt. 20
• wiórki kokosowe - opakowanie 200 g szt 10
• laska wanili - 2,5 g szt. 10
• mięso wieprzowe - łopatka wieprzowa kg 10
• boczek wędzony kg 3
• mięso z golonki kg 2
• czosnek granulowany kg 2
• peklosola kg 1
• jelita wieprzowe kg 1
• mąka typu 00 kg 30
• oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia extra virgin l. 8
• cukier kg 40
• mozarella kg 10
• salami kg 5
• mleko 3,2 % l. 200
• bakterie mezo-termofilne EM - op. 10 g szt. 2
• podpuszczka serowarska sucha kg 1
• sól różowa kg 1
• sól kamienna niejodowana kg 1
• ocet winny biały l. 2
• mąka chlebowa typ 680 kg 100
• mąka żytnia typ 2000 kg 30
• mąka pszenna tortowa typ 405 kg 50
• miód wielkokwiatowy l. 20
• masło 200 g 82% szt. 250
• erytrol kg 15
• majonez l. 50
• twaróg tłusty kg 120
• olej rzepakowy l. 30
• truskawki kg 200
• jabłka kg 140
• bułka kajzerka szt. 150
• bułka tarta kg 30
• mięso drobiowe - udka z kurczaka kg 50
• mieso drobiowe - filet z kurczaka kg 50
• pieczarki kg 30
• papryka czerwona swieża kg 30
• papryka żółta świeża kg 30
• szpinak - opakowanie 200 g szt. 30
• rukola - 150 g szt. 30
• natka pietruszki szt. 50
• szczypiorek szt. 50
• pomidory koktajlowe kg 10
• szer feta 18% 270 g szt. 150
• ogórek zielony kg 40
• pomidor gałązkowy kg 40
• mąka ziemniaczna kg 10
• soczewica w zalewie 360 g szt. 15
• ziemniaki kg 60
• botwinka kg 50
• marchewka korzeń kg 60
• imbir korzeń kg 10
• cebula czerwona kg 30
• cebula kg 30
• soda oczyszczona - przyprawa 70 g szt. 50
• mąka z ciecierzycy kg 10
• smietanka 30 % 500 ml szt. 120
• banany kg 50
• tymianek - przyprawa 10 g szt. 30
• proszek dopieczenia - 30 g szt. 100
• papryka wędzona - przyprawa - 20 g szt. 30
• papryka ostra w płatkach - przyprawa 8 g szt. 30
• słonecznik łuskany kg 10
• dynia pestki łuskane kg 10
• czarnuszka - opakowanie 20 g szt. 10
• sezam łuskany opakowanie 200 g szt. 5
• pieprz czarny mielony - opakowanie 20 g szt. 60
• goździki całe - opakowanie 10 g szt 25
• cynamon mieony - opakowanie 10 g szt. 50
• daktyle suszone kg 15
• figa suszona kg 5
• migdały w słupkach - opakowanie 125 g szt. 20
• orzeszki ziemne niesolone prażone kg 5
• rodzynki sułtanskie - opakowanie 200 g szt. 20
• herbata kwitnąca opakowanie 50 g (3 szt.) szt. 25
• herbata czarna opakowanie 50 g (rózne smaki) szt. 10
• herbata biała opakowanie 50 g (różne smaki) szt. 10
• herbata zielona opakowanie 50 g (różne smaki) szt. 10
• herbata niebieska ternateńska opakowanie 25 g szt. 10
• Masło orzechowe - proteinowe z kokosem opakoanie 350 g szt. 20
• Jogurt naturalny wysokobialkowy - opakowanie 180 g szt. 150
• Rzodkiewka swieza - pęczek szt. 150
• Gorzka czekolada min. 70% szt. 150

4.5.3.) Główny kod CPV: 15882000-4 - Produkty dietetyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15800000-6 - Różne produkty spożywcze

4.5.5.) Wartość części: 32200,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 57493,45 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 105363,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 57493,45 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Delikatesy Jaś Lidia Warchałowska, Maria Warchałowska spółka cywilna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 260611653

7.3.3) Ulica: Plac Wolności 20

7.3.4) Miejscowość: Raków

7.3.5) Kod pocztowy: 26-035

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 57493,45 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31900,65 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31900,65 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 31900,65 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Delikatesy Jaś Lidia Warchałowska, Maria Warchałowska spółka cywilna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 260611653

7.3.3) Ulica: Plac Wolności 20

7.3.4) Miejscowość: Raków

7.3.5) Kod pocztowy: 26-035

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 31900,65 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.