Ogłoszenie z dnia 2022-10-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00306983/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-08-16
- 2022/BZP 00325815/01 - Modyfikacja z dnia 2022-08-31
- 2022/BZP 00336432/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-07
- 2022/BZP 00346548/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-14
- 2022/BZP 00348585/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pałacowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Woskowice Małe
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@olowoskowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olowoskowice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://www.miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-93d76eb0-1984-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00381066
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041893/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00306983/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DAG.250.3.5.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 6752108,74 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.
2. Inwestycja jest dofinansowana ze środków otrzymanych z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji strategicznych.
3. Zakres rzeczowy obejmuje:
1) roboty związane z remontem wieży pałacu i przebudową:
roboty rozbiórkowe elementów drewnianej klatki schodowej w obrębie murowanej części wieży,
rekonstrukcja, odbudowa elementów konstrukcyjnych drewnianych z wprowadzeniem stalowych belek wzmacniających,
wykonanie wydzielenia klatki schodowej,
odbudowa elementów wykończeniowych schodów,
renowacje stolarki drzwiowej i montaż stolarki drzwiowej,
remont konstrukcji drewnianego zwieńczenia wieży z wymianą wskazanych elementów i konserwacja pozostawionych,
rozebranie obróbek blacharskich, rozebranie istniejącego pokrycia dachu wieży,
wymiana skorodowanych i zniszczonych drewnianych elementów na nowe,
wykonanie wzmocnień stabilizujących,
wykonanie zabezpieczeń przeciwgrzybicznych i przeciwpożarowych,
wykonanie nowych warstw pokrycia dachowego,
krycie połaci dachu blachą tytanowo-cynkową,
prace wykończeniowe: odtworzenie detalu architektonicznego,
elementy dekoracyjne drewnianej ciesiołki należy je odtworzyć do stanu pierwotnego lub zastosować metody konserwatorskie w przypadku mniejszych uszkodzeń,
wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych,
wykonanie nowych wypraw tynkarskich i powłok – malarskich,
roboty wykończeniowe ścian i sufitów,
2) roboty związane z dobudową windy dla osób niepełnosprawnych:
wykonanie odkrywek fundamentów wykopu pod fundament,
wykonanie prac zabezpieczających istniejący fundament wieży,
przełożenie instalacji napowietrznych kolidujących z lokalizacją szybu,
demontaż istniejącej stolarki w obrębie szybu, częściowe zamurowania otworów,
montaż nadproży otworowych w projektowanych otworach drzwiowych,
wykonanie nowych otworów i poszerzeń istn. otworów w ścianach zewnętrznych
wykonanie płyty żelbetowej, wykonanie ścian żelbetowych podszybia,
wykonanie konstrukcji stalowej szybu windy, systemowej,
montaż tafli szklanych ze szkła zespolonego mocowanych wielopunktowo na podkonstrukcji systemowej nośnej w systemie fasady,
montaż windy, szaf instalacyjnych elementów progowych i drzwi windowych,
roboty instalacyjne i wykończeniowe,
montaż nowego orynnowania z wymianą rury spustowej,
3) roboty budowlane związane z remontem elewacji pałacu:
odkrywki fundamentów, oczyszczenie, uzupełnieni ubytków,
wykonanie robót izolacyjno-osuszających ścian fundamentowych,
czyszczenie elewacji ze zbędnych elementów metalowych oraz przewodów i instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
skucie strukturalnie zniszczonych i odspojonych tynków,
czyszczenie i wzmocnienie elewacji, konserwacja z odbudową detalu sztukatorskiego,
4) roboty pozostałe:
nałożenie nowych warstw, malowanie,
wykonanie opierzeń i orynnowania - odtworzenie,
renowacja istniejącej, pozostawionej stolarki drzwiowej,
renowacja istniejących schodów i stopni kamiennych zewnętrznych.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ – Przedmiarach robót; nr 4 do SWZ – Projekcie architektoniczno-budowlanym; nr 5 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym; nr 6 do SWZ – Programie prac konserwatorskich; nr 7 do SWZ – Badaniach stratygraficznych; nr 8 do SWZ – Ekspertyzie mykologiczno-budowlanej; nr 9 do SWZ – Dokumentacji badań podłoża gruntowego; nr 10 do SWZ – Ekspertyzie technicznej bezpieczeństwa pożarowego; nr 11 do SWZ – Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB); nr 12 do SWZ – pozwoleniu na budowę; nr 13 do SWZ – pozwoleniu konserwatora zabytków.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem architektoniczno-budowlanym, projektem techniczno-wykonawczym, programem prac konserwatorskich, badaniami stratygraficznymi, ekspertyzą mykologiczno-budowlaną, dokumentacją badań podłoża gruntowego, ekspertyzą techniczną bezpieczeństwa pożarowego, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.40.87.2022 z dnia 14.04.2022 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, pozwoleniem nr 106/N/2022 z dnia 07.03.2022 r. Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia oraz, obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej.
6. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
7. W przypadku wystąpienia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, bądź aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych na takim samym poziomie lub lepszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego w SWZ, będzie obowiązany uprzednio uzgodnić zmiany na piśmie z Zamawiającym i wykazać, że zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materiały, urządzenia, sprzęt lub wyposażenie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ. Ewentualna równoważność musi być wykazywana głównie tam, gdzie Zamawiający ustalił opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast jeżeli Zamawiający dopuścił rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podał minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały, Wykonawca obowiązany będzie zaoferować produkt o właściwościach takich samych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzających zgodność cech technicznych, jakościowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jakościowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ).
8. Wykonawca może realizować przedmiot umowy o cechach odpowiadających cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.
9. Zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, zostanie uznane przez Zamawiającego, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru.
10. Wszystkie materiały zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być w gatunku pierwszym i muszą posiadać atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty należy dostarczyć Zamawiającemu do końcowego protokołu odbioru robót).
11. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Wymienione poniżej.
12. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia.
13. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy.
14. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 36 miesięcy, maksymalny 72 miesiące, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
15. Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów należy uwzględnić w cenie oferty.
16. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
17. Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45215222-9 - Roboty budowlane w zakresie ośrodków społecznych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261320-3 - Kładzenie rynien
45261910-6 - Naprawa dachów
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262510-9 - Roboty kamieniarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45313100-5 - Instalowanie wind
45314200-3 - Instalowanie linii telefonicznych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453100-8 - Roboty renowacyjne
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71355000-1 - Usługi pomiarowe
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy pzp zobowiązany był do unieważnienia postępowania, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Uzasadnienie faktyczne unieważnienia: Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 8 305 093,75 zł brutto, a cena zaproponowana w najkorzystniejszej ofercie (14 981 314,48 zł brutto) przewyższają tę kwotę o 6 676 220,73 zł brutto. W związku z tym, że Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na sfinansowanie zamówienia do wysokości oferty z najniższą ceną, zobowiązany był unieważnić postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14981314,48 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14981314,48 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14981314,48 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Adres zamawiającego: ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Numer telefonu: +48 77 5416401, Fax: +48 77 5416411
NIP: 7543077565
REGON: 531412421
Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@opolskie.pl
Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/.
Niniejsze postępowanie ujęte jest w planie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rok 2022 – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego pod. poz. 1.1.4.
POSTĘPOWANIE PROWADZI PODMIOT, KTÓREMU POWIERZONO PROWADZENIE POSTĘPOWANIA.
Postępowanie (publikacja ogłoszeń na portalu e-Zamówienia oraz prowadzenie postepowania na stronie miniPortalu) prowadzone jest na stronie Zamawiającego (Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych), któremu powierzono realizację zamówienia, na podstawie art. 37 ust. 2 Pzp, na podstawie porozumienia z dnia 16 maja 2022 r. zawartego pomiędzy Województwem Opolskim a Ośrodkiem Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, którego projekt przyjęto Uchwałą Zarządu Województwa Opolskiego Nr 7058/2022 z dnia 16 maja 2022 r.
Nazwa podmiotu prowadzącego postepowanie: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH
Adres podmiotu prowadzącego postepowanie: Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów
Numer telefonu: +48 77 419 65 22, +48 77 419 65 55, Fax: +48 77 419 65 22 w. 29
NIP: 7521295792
REGON: 000290890
Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /OLOWoskowice/SkrytkaESP
Adres poczty elektronicznej: zamowienia@olowoskowice.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://www.miniportal.uzp.gov.pl/
Adres strony internetowej podmiotu prowadzącego postępowanie: http://olo.biuletyn.info.pl/ (zakładka Zamówienia publiczne).
Godziny pracy podmiotu prowadzącego postępowanie: 8:00 – 14:30 poniedziałek – piątek.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Remont pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Białymstoku
- Pomoc osobom z niepełnosprawnościami z terenu Powiatu Łosickiego w dostępie do całodobowego wsparcia w ramach utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Nowych Litewnikach.
- Wymiana trzech wind osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.