eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wiecie › "Remont i modernizacja kompleksu sportowego "Orlik" przy Szkole Podstawowej nr 8 w ¦wieciu" - II postêpowanie



Og³oszenie z dnia 2024-06-27

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont i modernizacja kompleksu sportowego „Orlik” przy Szkole Podstawowej nr 8 w ¦wieciu” – II postêpowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¦wiecie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351067

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 124

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wiecie

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - ¦wiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 52 333 23 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@swiecie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.swiecie.eu

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont i modernizacja kompleksu sportowego „Orlik” przy Szkole Podstawowej nr 8 w ¦wieciu” – II postêpowanie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-717edf68-3451-11ef-8a31-0e435a8a43bc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00385487

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00008063/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.26 Remont i modernizacja kompleksu sportowego „Orlik” przy Szkole Podstawowej nr 8 w ¦wieciu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawcami odbywa siê za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem narzêdzia platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania (nie dotyczy sk³adania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z § 11 ust. 3 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce na Platformie, tj.:
a. sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10,4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. w³±czona obs³uga JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików. Pdf,
f. Platforma zakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8.
g. Czas wy¶wietlany na platformazakupowa.pl synchronizuje siê automatycznie z serwerem G³ównego Urzêdu Miar.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z pisemn± pro¶b± o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania.
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na Platformie przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z instrukcj± korzystania z Platformy, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
Wszelk± korespondencjê zwi±zan± z niniejszym postêpowaniem nale¿y przekazywaæ za po¶rednictwem Platformyzakupowej.pl Korespondencjê uwa¿a siê za przekazan± w terminie, je¿eli dotrze do zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu. Ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej niezw³ocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomo¶ci elektronicznej.
Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej przez Wykonawców jest dostêpna https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Poni¿ej osoby wskazane do porozumiewania siê z Wykonawcami, przy czym komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne, w szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania lub ofert.
• w zakresie dotycz±cym przedmiotu zamówienia: Anna Herman
e-mail: herman@csirswiecie.pl, tel. 504 237 141,
• w zakresie dotycz±cym zagadnieñ proceduralnych: Joanna Sieradzka
• e-mail: sieradzka@swiecie.eu, tel. 52 33 32 353.

We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem zamawiaj±cy i wykonawcy pos³uguj± siê numerem postêpowania okre¶lonym przez zamawiaj±cego na pierwszej stronie SWZ tj.: OR-IN.271.21.2024.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych) zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina ¦wiecie, ul. Wojska Polskiego 124, 86-100 ¦wiecie, tel. 523332323, fax 52 33 32 311, e-mail: sekretariat@swiecie.eu
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem: partnersystem.iod@gmail.com; Pan Bogdan G³owacz tel. 601 992 970
1) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez mo¿liwo¶ci negocjacji, nr postêpowania OR-IN.271.21.2024.
2) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
3) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ;
4) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
6) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
7) Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
8) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±
b) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR-IN.271.21.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka istniej±cego budynku zaplecza sportowego i w jego miejsce wybudowanie nowego budynku zaplecza sportowego z podzia³em na funkcje u¿ytkowe:
• dwie szatnie,
• pomieszczenie obs³ugi obiektu wraz z zapleczem sanitarnym,
• dwa ogólnodostêpne WC, w tym jedno dla osób niepe³nosprawnych,
• pomieszczenie magazynowe pe³ni±ce jednocze¶nie funkcjê zaplecza technicznego.

Zakres prac obejmuje ponadto:
• modernizacjê boiska pi³karskiego z trawy syntetycznej polegaj±c± na wymianie sztucznej
nawierzchni trawiastej na boisku do gry w pi³kê no¿n±,
• naprawê podbudowy boiska,
• naprawê i konserwacjê odwodnienia boiska,
• przebudowê kanalizacji deszczowej, odprowadzaj±cej wodê z boiska pi³karskiego,
• wymianê lamp halogenowych na reflektory LED na ca³ym kompleksie sportowym (bez wymiany masztów),
• instalacjê monitoringu.

Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia zasilania opraw o¶wietleniowych o¶wietlaj±cych przyleg³y plac zabaw na czas wykonywania robót budowlanych.

WA¯NE:
Zamawiaj±cy otrzyma³ dofinansowanie na realizacjê zadania ze ¶rodków zewnêtrznych. Zamawiaj±cy jest na etapie zmiany zakresu przedmiotu umowy zaplanowanego we wniosku o dofinansowanie. Zamawiaj±cy przedstawi Instytucji przyznaj±cej ¶rodki zewnêtrzne zmianê zakresu inwestycji. W sytuacji gdy Instytucja dotuj±ca nie przychyli siê do wniosku Zamawiaj±cego, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do wykonania wiêkszej ilo¶ci wyposa¿enia budynku. Wykonawca w ramach zmiany umowy bêdzie zobligowany do wykonania przyk³adowo:
6 szt. umywalek z bateriami umywalkowymi,
3 szt. kabin prysznicowych,
2 szt. kabin WC,
2 szt. drzwi wewnêtrznych o wym. 90/200.

Zwiêkszenie powy¿szego zakresu bêdzie wi±za³o siê ze zmian± rozmieszczenia ¶cianek dzia³owych, a co za tym idzie zmian± zakresu prac objêtych zamówieniem publicznym oraz zmian± wynagrodzenia Wykonawcy w tym zakresie.

Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie wyliczone o pozycje kosztorysowe zawarte w ofercie Wykonawcy.

Inwestycja realizowana bêdzie przy wspó³finansowaniu ze ¶rodków zewnêtrznych. Gmina otrzyma³a dofinansowanie ze ¶rodków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadania inwestycyjnego w ramach programu modernizacji kompleksów sportowych "Moje boisko - Orlik 2012" - edycja 2023".

Zamawiaj±cy nie zastrzega mo¿liwo¶ci ubiegania siê o udzielenie zamówienia wy³±cznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.

Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w Za³±czniku Nr 2 do SWZ – dokumentacja techniczna.

Przedmiar robót znajduje siê w Za³±czniku Nr 2A do SWZ.

W przypadku okre¶lenia w dokumentacji technicznej, w szczególno¶ci stanowi±cej Za³±cznik Nr 2 i Za³±cznik Nr 2A do niniejszego SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw w³asnych, znaków towarowych lub pochodzenia urz±dzeñ i materia³ów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiaj±cy informuje, ¿e maj± one jedynie charakter pomocniczy dla okre¶lenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materia³ów. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych. Przez produkty równowa¿ne nale¿y rozumieæ urz±dzenia i materia³y posiadaj±ce nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równowa¿nych
w ¿aden sposób nie mo¿e wp³yn±æ na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjêtych przez Wykonawcê do wyceny materia³ów lub urz±dzeñ, rozwi±zañ równowa¿nych musi zostaæ za³±czony do oferty, je¿eli taka sytuacja bêdzie mia³a miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 Pzp Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45212220-4 - Roboty budowlane zwi±zane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45212230-7 - Instalowanie szatni

45212290-5 - Us³ugi napraw i konserwacji obiektów sportowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:

Opis kryterium oceny / Znaczenie (%)
Cena: 60%
Okres gwarancji jako¶ci:40%
Razem: 100%

Oferta otrzyma zaokr±glon± do dwóch miejsc po przecinku ilo¶æ punktów. Cena – (C) – waga 60 %. Punkty za kryterium „Cena" (C) – maksymalnie 60 pkt (1 pkt – 1%), zostan± obliczone w nastêpuj±cy sposób:
Sposób obliczania warto¶ci punktowej ocenianego kryterium:
a) kryterium 1 – cena

Najni¿sza cena brutto = najni¿sza cena oferowana w¶ród wszystkich podlegaj±cych ocenie ofert / cena zaoferowana w badanej ofercie x 60 pkt

W kryterium nr 1 oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 60 pkt.

b) kryterium 2 – okres gwarancji jako¶ci

W kryterium „okres gwarancji jako¶ci” ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane w formularzu ofertowym (Za³±cznik Nr 1 do SWZ). Okres gwarancji jako¶ci na przedmiot zamówienia musi byæ podany liczbowo w pe³nych latach (tzn. bez mo¿liwo¶ci zaoferowania okresu wynosz±cego np. 3,5 roku lub 4,5 roku) i nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 lata.
- w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji jako¶ci krótszy ni¿ 3 lata lub zaoferuje okres gwarancji jako¶ci w niepe³nych latach lub w przypadku gdy Wykonawca nie wska¿e okresu gwarancji jako¶ci, oferta Wykonawcy podlegaæ bêdzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
- w przypadku wskazania podstawowego 3 – letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 0 pkt,
- w przypadku wskazania 4 – letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 20 pkt,
- w przypadku wskazania 5 – letniego okresu gwarancji jako¶ci Wykonawca otrzyma maksymaln± liczbê punktów w zakresie kryterium nr 2 – 40 pkt.

W kryterium nr 2 oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 40 pkt.

Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów we wskazanych kryteriach wynosi 100 pkt.

Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów wyliczon± jako sumê punktów uzyskanych w ww. kryteriach.
Je¿eli dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê z najni¿sz± cen±.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VIII i IX SWZ oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Opis spe³nienia warunku:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli:

a) Posiada wiedzê i do¶wiadczenie niezbêdne do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musi wykazaæ, ¿e wykona³ (ukoñczy³) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie:

- co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie, przebudowie, lub remoncie w rozumieniu Prawa budowlanego boiska sportowego o nawierzchni z trawy syntetycznej o powierzchni min. 800m²,

oraz

- co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie w rozumieniu Prawa budowlanego budynku wyposa¿onego w instalacje elektryczne, sanitarne i kanalizacyjne o powierzchni u¿ytkowej budynku co najmniej 70m².

b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musi wykazaæ, ¿e w okresie realizacji zamówienia, na ca³ym jego etapie bêdzie dysponowa³ co najmniej:

- kierownikiem budowy - posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ i m.in. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe (okres liczony od dnia uzyskania uprawnieñ) jako kierownik budowy lub kierownik robót.

Wykonawca musi wykazaæ, ¿e osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane do¶wiadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub kierownik robót.

- kierownikiem robót elektrycznych - posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeñ i min. 1 rok do¶wiadczenia zawodowego (okres liczony od dnia uzyskania uprawnieñ) jako kierownik budowy lub kierownik robót.

Wykonawca musi wykazaæ, ¿e osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane do¶wiadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub kierownik robót.

- kierownikiem robót sanitarnych - posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego i min. 1 rok do¶wiadczenia zawodowego (okres liczony od dnia uzyskania uprawnieñ) jako kierownik budowy lub kierownik robót.

Wykonawca musi wykazaæ, ¿e osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane do¶wiadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub kierownik robót.

Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez Wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na zasadzie spe³nia/nie spe³nia na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów jakie maj± za³±czyæ Wykonawcy.

W wykazie osób, o jakim mowa w Za³±czniku Nr 6 do SWZ Zamawiaj±cy prosi, aby wpisaæ wymagane dane zgodnie z postawionym warunkiem.

Ilekroæ w opisie warunków udzia³u w postêpowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób bêd±cych obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).

c) dysponuje odpowiednim potencja³em technicznym, (narzêdzia i urz±dzenia):

Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.

Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – Za³±cznik Nr 8 do SWZ;

2) Za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;

3) Za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;

4) Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 7 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy ¿±da o¶wiadczenia wykonawcy o braku podstaw wykluczenia w zakresie podstaw wykluczenia wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 7:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70)
f) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotycz±cych ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê ograniczenia wolno¶ci lub karê grzywny,
g) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8, 10 ustawy zgodnie z Za³±cznikiem Nr 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - Za³±cznik Nr 5 do SWZ;

2) Wykaz osób – skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do kierowania robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Za³±cznik Nr 6 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
2. W zwi±zku z art. 105 ustawy Pzp w celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanych robót budowlanych, dostaw lub us³ug z wymaganiami, cechami lub kryteriami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub kryteriami oceny ofert, lub wymaganiami zwi±zanymi z realizacj± zamówienia zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawców z³o¿enia certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê.
3. Przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ rozumie siê jednostkê wykonuj±c± dzia³ania z zakresu oceny zgodno¶ci, w tym kalibracjê, testy, certyfikacjê i kontrolê, akredytowan± zgodnie z rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiaj±cym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnosz±ce siê do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylaj±cym rozporz±dzenie (EWG) nr 339/93 (Dz. Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30).
4. Je¿eli wymagane jest z³o¿enie certyfikatów wydanych przez okre¶lon± jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ, zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ.
5. Zamawiaj±cy akceptuje odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, inne ni¿ te, o których mowa w art. 105 ust. 1 i 3, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, o których mowa w art. 105 ust. 1 i 3, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymagania, cechy lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia lub kryteriów oceny ofert, lub wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia.
6. Zgodnie z art. 106 ustawy Pzp Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ innych ni¿ wskazane w art. 104 i art. 105 przedmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie, ¿e oferowane dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± okre¶lone przez zamawiaj±cego wymagania, cechy lub kryteria, je¿eli s± one niezbêdne do przeprowadzenia postêpowania.
7. W celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia przez Wykonawcê wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych dla nawierzchni z trawy syntetycznej, potwierdzaj±cych spe³nienie okre¶lonych przez Zamawiaj±cego wymagañ okre¶lonych w dokumentacji projektowej w pliku o nazwie trawa o¶wietlenie monitoring na str. 2 tj.:
1) autoryzacjê producenta nawierzchni wystawion± na wykonawcê z okre¶leniem nazwy inwestycji i gwarancji producenta na oferowan± nawierzchniê,
2) kartê techniczn± nawierzchni z trawy syntetycznej po¶wiadczon± przez producenta z okre¶leniem nazwy inwestycji,
3) aktualny Atest PZH lub równowa¿ny dla trawy i granulatu,
4) badania laboratoryjne nawierzchni potwierdzaj±ce technologie produkcji sztucznej trawy, potwierdzaj±ce minimalne wymagane parametry sztucznej trawy, systemu nawierzchni oraz spe³nianie wymogów FIFA Quality Concept for Football Turf (manual 2015) z okre¶leniem wszystkich elementów systemu nawierzchni (trawa, granulat) wykonane przez autoryzowane laboratorium (np.: Labosport, ISA Sport, Sportslabs, Ercat),
5) badanie na zgodno¶æ z norm± PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia pozosta³ych parametrów poza minimalnymi wymaganiami dotycz±cymi nawierzchni z trawy syntetycznej,
6) Raport z badañ niezale¿nego instytutu, ¿e produkt nadaje siê do ponownego przetworzenia (recyclingu),
Zamawiaj±cy akceptuje równowa¿ne przedmiotowe ¶rodki dowodowe, je¶li potwierdzaj±, ¿e oferowane dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± okre¶lone przez zamawiaj±cego wymagania, cechy lub kryteria.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Zgodnie z art. 107 ustawy Pzp ust. 2 je¿eli Wykonawca nie z³o¿y³ przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe s± niekompletne, Zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie.

Przepisu art. 107 ust. 2 ustawy Pzp nie stosuje siê, je¿eli przedmiotowy ¶rodek dowodowy s³u¿y potwierdzeniu zgodno¶ci z cechami lub kryteriami okre¶lonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo z³o¿enia przedmiotowego ¶rodka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania.

Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. DOKUMENTY SK£ADANE RAZEM Z OFERT¡
1.1. Do oferty do Za³±cznika Nr 1 do SWZ Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem Nr 3 do SWZ;

1.2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.

1.3. Pe³nomocnictwo ( je¶li dotyczy)
• Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy.
• W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców, nale¿y za³±czyæ do oferty.

1.4. Zobowi±zanie podmiotu trzeciego ( je¶li dotyczy)
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby Za³±cznik Nr 7 do SWZ (lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) je¿eli dotyczy, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
• zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
• sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
UWAGA: Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt 1.1 SWZ Za³±cznik Nr 3 do SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w Rozdziale XI SWZ.
Wymagana forma:

Zobowi±zanie - Za³±cznik Nr 7 do SWZ musi byæ z³o¿ony w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do reprezentowania form± reprezentacji, na zdolno¶ciach którego polega Wykonawca, okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej tego podmiotu lub innym dokumencie.

1.5. Wadium
Wymagana forma:
• Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci elektronicznej poprzez do³±czenie do oferty za po¶rednictwem Platformy.
• Zamawiaj±cy zaleca za³±czenie do oferty dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium w pieni±dzu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. Czynno¶æ ta skróci czas badania ofert.

1.6. Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – w sytuacji gdy oferta lub inne dokumenty sk³adane w toku postêpowania bêd± zawiera³y tajemnicê przedsiêbiorstwa, Wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, ¿e nie mog± byæ one udostêpnione oraz wykazuje, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233)

1.7. Kosztorys ofertowy na podstawie przedmiarów robót budowlanych – Za³±cznik Nr 2A do SWZ.

1.8. Za³±cznik Nr 10 do SWZ (je¿eli dotyczy) – O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wadium wynosi 25.000,00 PLN (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy z³otych 00/100).
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
- pieni±dzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Bank Millennium S.A. 19 1160 2202 0000 0000 6089 7935 z dopiskiem: „Remont i modernizacja kompleksu sportowego „Orlik” przy Szkole Podstawowej nr 8 w ¦wieciu” – II postêpowanie
4. Zamawiaj±cy rekomenduje z³o¿enie przez Wykonawcê w ofercie dowodu wniesienia wadium w przypadku wp³aty przelewem. Terminem wniesienia wadium jest data i czas uznania wymaganej kwoty na rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wniesione w formie innej ni¿ pieni±dz nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji/porêczenia, gwarancja/porêczenie powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
- nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina ¦wiecie,
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
- kwotê gwarancji/porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
- zobowi±zanie gwaranta, do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. W przypadku gdy wykonawca nie wniós³ wadium, lub wniós³ je w sposób nieprawid³owy, lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± b±d¼ z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu, w ofercie nale¿y podaæ nazwê, adres banku oraz numer konta, na jakie Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium.
9. Zamawiaj±cy zwróci wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca w formularzu ofertowym poda³ adres e-mail Porêczyciela/Gwaranta w celu umo¿liwienia Zamawiaj±cemu przes³anie o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium w formie elektronicznej.
10. Je¿eli wadium wnoszone jest w pieni±dzu, za prawid³owe wniesienie wadium uznaje siê wp³yw ¶rodków wp³aconych tytu³em wadium na wskazanym rachunku bankowym zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. O uznaniu przez Zamawiaj±cego, ¿e wadium w pieni±dzu wp³acono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wp³ywu ¶rodków na rachunek Zamawiaj±cego.
11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt 1.1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, w okoliczno¶ciach gdy Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Pzp lub warunki dotycz±ce wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zobowi±zani s± do do³±czenia do oferty o¶wiadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy – Za³±cznik Nr 10 do SWZ.
Obowi±zek z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp dotyczy równie¿ Wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik Nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-12 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na Platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-12 09:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-10

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawcy przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej zgodnie z ustaw± Pzp. ¦rodki ochrony prawnej zosta³y opisane w rozdziale XXXVII SWZ.
Zamawiaj±cy nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia.

Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci. Tym samym Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podzia³u:
Podzielenie na czê¶ci nie jest mo¿liwe z przyczyn technicznych, a w szczególno¶ci interoperacyjno¶ci zakresu wykonywanych robót budowlanych. Ponadto podzielenie na czê¶ci, a w konsekwencji wykonanie ró¿nych etapów robót budowlanych dotycz±cych m.in. robót ziemnych, sanitarnych, wykonania nawierzchni trawiastej, o¶wietlenia, budowy budynku spowodowa³oby problemy w przejêciu odpowiedzialno¶ci za gwarancjê jako¶ci przez danego Wykonawcê.
Przedmiotowe zamówienie nie jest podzielne na czê¶ci ze wzglêdów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych, które tworz± nierozerwaln± ca³o¶æ.
Brak podzia³u zamówienia na czê¶ci nie skutkuje brakiem mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty w niniejszym postêpowaniu przez mikro, ma³e i ¶rednie przedsiêbiorstwa. Brak podzia³u zamówienia na czê¶ci nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostêp podmiotów z sektora ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw.

Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.

Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane bêdzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.

Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp Zamawiaj±cy wymaga na czas realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych roboty ziemne w ramach realizacji zadania.

Wykonawca lub Podwykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy na zadanie, które jest przedmiotem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia zobowi±zany bêdzie do z³o¿enia Zamawiaj±cemu o¶wiadczenia, ¿e ww. osoby s± zatrudnione na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy z uwzglêdnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracê zgodnie z ustaw± o minimalnym wynagrodzeniu. Zamawiaj±cy na ka¿dym etapie realizacji zamówienia ma mo¿liwo¶æ ¿±daæ dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z art. 438 ust. 2 Pzp.

W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejszym SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu zastosowanie maj± w szczególno¶ci przepisy:
• Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z pó¼n. zm.),

• Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie ( Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).

Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które zamawiaj±cy posiada, je¿eli wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.

Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Szczegó³owe informacje dotycz±ce podmiotu udostêpniaj±cego zasoby znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ XIII.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.