eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › "Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim - Projektuj i buduj"



Og³oszenie z dnia 2024-06-27

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim –
Projektuj i buduj”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MUZEUM PODLASKIE W BIA£YMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276328

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek Ko¶ciuszki

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-426

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeum.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim –
Projektuj i buduj”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4cb007fa-2f92-11ef-b373-0e435a8a43bc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00385801

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00003236/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - Budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim - projektuj i buduj

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cb007fa-2f92-11ef-b373-0e435a8a43bc

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cb007fa-2f92-11ef-b373-0e435a8a43bc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.4.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêp. o udzielenie zam. publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczeg. informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.11.5.Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dok. postêp. nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.11.6.Sposób sporz±dzenia dok. elektr. lub dok. elektr. bêd±cych kopi± elektr.tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozp. PRM z 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dok. elektr. oraz ¶rodków kom. elektr. w postêp. o udzielenie zam. publ. lub konkursie.11.7.Dok. elektr., o których mowa w §2 ust.1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6SWZ,sporz±dza siê w postaci elektr., w form. danych okre¶lonych w przepisach rozp. RM z 12.04.2012 r.w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publ. i wymiany informacji w postaci elektr. oraz minim. wymagañ dla systemów teleinformatycznych, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê, jako za³±czniki. W przypadku formatów,o których mowa w art.66ust.1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.11.8.Informacje, o¶wiadczenia lub dok.,inne ni¿ wymienione w § 2ust.1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6SWZ, przekazywane w postêp. sporz±dza siê w postaci elektr.:a)w formatach danych okre¶lonych w przep. rozp.RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje siê, jako za³±cznik), lub b)jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków kom. elektr. (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).11.9.Je¿eli dok. elektr., przekazywane przy u¿yciu ¶rodków kom. elektr., zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przeds. w rozumieniu przep. ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 r. poz.1233), wyk., w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.11.10.Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano w rozdz.13 SWZ) odbywa siê drog± elektr. za po¶rednictwem formularzy do kom. dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). 11.11.Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dok.zam. wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 13.1.Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podst. art.18 ust. z 17.02.2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publ. (Dz. U. z 2024 r. poz. 307 ze zm.), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust.1 ustawy Pzp, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych. Zam. preferuje w szczególno¶ci nastêpuj±ce formaty przes³anych danych: .pdf, .docx, zip. (Zam. dopuszcza tak¿e format RAR). Szczeg. w rozdz. 11 SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cb007fa-2f92-11ef-b373-0e435a8a43bc

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim – projektuj i buduj”
prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ;
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MBG.261.5.24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji w ramach inwestycji „Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek drewniany przy ul. Plac Ratuszowy 9 w Bielsku Podlaskim – projektuj i buduj”.
Zamawiaj±cy wymaga, aby przedmiotowa inwestycja zosta³a zaprojektowana i wykonana zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowi±zuj±cymi przepisami i zaleceniami konserwatorskimi. Rozwi±zania maj± zapewniaæ trwa³o¶æ inwestycji, optymaln± ekonomiczno¶æ realizacji i eksploatacji przedsiêwziêcia z zastosowaniem nowoczesnych technologii i materia³ów. Zamawiaj±cy wymaga, aby projekt odpowiada³ warunkom okre¶lonym w szczególno¶ci w Ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. u. z 2022 r. poz. 840 ze zmianami) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 pa¼dziernika 2015 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badañ konserwatorskich i architektonicznych i innych dzia³añ przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
4.2. Zakres ¶wiadczenia wykonawcy obejmuje:
4.2.1 Wykonanie Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej zgodnie z PFU, obejmuj±cej w szczególno¶ci:
a) dokumentacjê niezbêdn± do uzyskania pozwolenia na budowê w szczególno¶ci projekt budowlany spe³niaj±cy wymagania wskazane w art. 34 ustawy Prawo budowlane wraz ze wszystkimi opracowaniami wskazanymi w ww. przepisie – w przypadku, gdy podczas projektowania wyst±pi± przes³anki uzyskania pozwolenia na budowê; lub dokumentacjê niezbêdn± do zg³oszenia robót wskazan± w art. 30 ustawy Prawo budowlane Projekt budowlany wraz ze wszystkimi opracowaniami wskazanymi w ww. przepisie – w przypadku, gdy podczas projektowania wyst±pi± przes³anki zg³oszenia robót,
b) Projekt architektoniczno-budowlany zgodnie z przepisami Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego Dz. U. z 2022 r. poz. 1679,
c) Projekt techniczny zgodnie z przepisami Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego Dz. U. z 2022 r. poz. 1679,
d) Przedmiar robót zgodny z przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju i technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych, których minimum okre¶lono w Programie funkcjonalno–u¿ytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458),
e) Kosztorys Inwestorski zgodny z przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju i technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w Programie funkcjonalno–u¿ytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458),
f) Specyfikacjê Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zgodn± z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454).
4.2.2 Opracowanie programu prac konserwatorskich.
4.2.3 Uzgodnienie wykonanej dokumentacji wskazanej w pkt 4.2.1 i 4.2.2 z w³a¶ciwym Konserwatorem Zabytków w zakresie wymaganym przepisami powszechnie obowi±zuj±cymi oraz uzyskanie wszystkich niezbêdnych decyzji, zgód lub opinii wynikaj±cych z wymogu ochrony konserwatorskiej obiektu.
4.2.4 Uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia na budowê lub zg³oszenia robót w sposób umo¿liwiaj±cy rozpoczêcie i wykonanie robót objêtych Dokumentacj± Projektowo-Kosztorysow±.
4.2.5 Uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego decyzji Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwolenia na wykonanie prac budowalnych oraz decyzji pozwolenia na budowê wydan± przez w³a¶ciwy urz±d.
4.2.6 Wykonanie robót i dostaw ujêtych w Projekcie powsta³ym na podstawie PFU po akceptacji Zamawiaj±cego i wykonanych zgodnie z wymaganiami Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej, budynku mieszkalnego, wraz ze zmian± sposobu u¿ytkowania, zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi, w szczególno¶ci:
1) Wykonanie izolacji termicznej i hydroizolacji oraz nowego poszycia zewnêtrznego w istniej±cym budynku. Poszycie budynku w postaci ok³adziny z szalówki drewnianej z sosny skandynawskiej, malowanej lakierobejc± zabezpieczaj±c± i coko³u z ok³adzin± z p³yt kamiennych z kamienia dekoracyjnego dopuszczonego do stosowania na zewn±trz,
2) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (stolarka okienna drewniana, z rozszczelnieniem, wyposa¿ona w nawiewniki higrosterowane, Umin. = 0,9 (W/m²*K), drzwi zewnêtrzne drewniane z szybami kl.P2, Umin = 1,3 (W/m²*K), wyposa¿one w samozamykacz i dwa zamki, wewn±trz drzwi drewniane, w razie potrzeby ppo¿. lub dymoszczelne).
3) Naprawa i wzmocnienie fundamentów.
4) Przebudowa parteru istniej±cego budynku mieszkalnego, wraz ze zmian± sposobu u¿ytkowania, poprzez wydzielenie oraz aran¿acjê nowych pomieszczeñ.
5) Przebudowa poddasza, wraz ze zmian± sposobu u¿ytkowania, poprzez wydzielenie oraz aran¿acjê nowych pomieszczeñ.
6) Przebudowa instalacji wodoci±gowej.
7) Przebudowa instalacji kanalizacji sanitarnej.
8) Przebudowa instalacji elektroenergetycznej.
9) Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania, w tym ogrzewania pod³ogowego,
10) Wykonanie innych niezbêdnych w instytucji muzealnej instalacji w tym: p.po¿., elektrycznej, o¶wietleniowej, alarmowej, telekomunikacyjnej, monitoruj±cej, klimatyzacyjnej itp.
11) Remont/naprawê elementów istniej±cego budynku, przewidzianych do pozostawienia i doprowadzenie ich do odpowiedniego stanu technicznego.
12) Wykonanie nowego pokrycia dachu.
13) Wykonanie ¶cian dzia³owych gr. 12 cm i 9 cm z pustaków ceramicznych.
14) Wykonanie tynków wewnêtrznych i ok³adzin ¶ciennych wewnêtrznych, parapetów, sufitów podwieszanych w uzgodnionych pomieszczeniach,
15) Wykonanie pod³óg o klasie ¶cieralno¶ci nie mniejszej ni¿ AC4,
16) Wykonanie klatki schodowej o konstrukcji drewnianej.
17) Wykonanie dostêpu dla osób z niepe³nosprawno¶ci± na poddasze.
18) Wykonanie systemów wystawienniczych we wskazanych pomieszczeniach.
19) Zakup i monta¿ pompy ciep³a,
20) Dostosowanie budynku do potrzeb osób z niepe³nosprawno¶ciami, w tym wykonanie dostêpu do obiektu od strony podwórka, przy pomocy drzwi zewn. d/02, bezpo¶rednio z poziomu utwardzenia terenu,
21) Wykonanie doziemnej infrastruktury technicznej (je¶li bêdzie konieczne)
22) Dostawa i monta¿ tablicy informacyjnej o wymiarach 180x120 cm na stela¿u lub s³upkach ze stali nierdzewnej/ ocynkowanej proszkowo - tablica informuj±ca o dofinansowaniu zadania.
.4.2.7 Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacj± robót budowlanych, w tym kontroli jako¶ci materia³ów.
4.2.8 Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
4.2.9 Dostarczenie i przekazanie Zamawiaj±cemu kompletu dokumentów niezbêdnych do zg³oszenia o zakoñczeniu robót budowlanych oraz przekazania obiektu budowlanego do u¿ytkowania, zgodnie z ustaw± Prawo Budowlane.
4.2.10 Szkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiaj±cego, dotycz±ce sposobu u¿ytkowania urz±dzeñ i wyposa¿enia. Uwaga:
Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje poni¿szych, (ujêtych w PFU) prac:
1) rozbiórki – budynek 1,
2) rozbiórki – budynek 2,
3) projektowania wiata,
4) instalacji o¶wietlenia zewnêtrznego,
5) zagospodarowania terenu:
a) utwardzenie z p³yt betonowych na podbudowie,
b) plantowanie terenu, nawiezienie humusu oraz zasianie trawy z pielêgnacj±,
c) nasadzenia krzewów i drzew,
d) wykonanie zjazdu publicznego,
6) ogrodzenia dzia³ki.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia:
Warunki realizacji inwestycji i jej zakres przedmiotowy, wymagania dotycz±ce proponowanych rozwi±zañ, w tym zakres za³o¿eñ projektowych oraz robót okre¶la zasadniczo Program funkcjonalno-u¿ytkowy - Za³±cznik Nr 1 do SWZ oraz projekt umowy - Za³±cznik Nr 2 do SWZ.4.9 Gwarancja.
1) Na wykonan± kompletn± Dokumentacjê projektowo-kosztorysow±. Wykonawca udziela gwarancji na okres 60 miesiêcy od daty odbioru koñcowego robót budowlanych. Gwarancja dotyczy odpowiedzialno¶ci szczególnie za wady ukryte oraz jako¶ci opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, ¿e po odbiorze dokumentacji nie ujawni± siê ¿adne wady projektu.
2) D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y wynosi 60 miesiêcy.
3) Rêkojmia za wady fizyczne dokumentacji projektowej udzielona jest na okres 60 miesiêcy od daty odbioru koñcowego robót.
4.10 Ubezpieczenie.
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia robót zgodnie z warunkami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w § 11 Projektu umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

71223000-7 - Us³ugi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych

45000000-7 - Roboty budowlane

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-16

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e wykona³ nale¿ycie nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie obejmuj±ce roboty budowlane, które polega³y na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku bêd±cego zabytkiem wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury o powierzchni minimum 300,00 m² i warto¶ci zamówienia min.
1 800 000,00 z³ brutto.
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji:
a) min. jedn± osob± pe³ni±c± funkcjê g³ównego projektanta w rozumieniu art. 20 ustawy Prawo budowlane, która:
- posiada uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia,
- która w ci±gu ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie bra³a udzia³ jako projektant w bran¿y architektonicznej w wykonaniu dokumentacji projektowej w sk³ad której wchodzi³ projekt budowlany (lub budowlano – wykonawczy) budowy lub przebudowy lub remontu budynku bêd±cego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury;
b) min. jedn± osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika budowy , która:
− posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia j± do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,
− oraz która przez co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury (art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami),DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres robót w tym warto¶æ robót, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
2) Warto¶ci podane w dokumentach w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego bêd± przeliczane wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ publikacji og³oszenia.
3) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2024 r, poz. 725 z pó¼n. zm.) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu.
4) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
5) Zgodnie z art. 37c. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z pó¼n. zm.) -Wymogi wobec osoby kieruj±cej lub wykonuj±cej nadzór inwestorski przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru - Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane okre¶lone przepisami Prawa budowlanego oraz która, przez co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury.
6.5. Sposób wykazania warunków udzia³u w postêpowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.6. Wykonawca podlega wykluczeniu tak¿e w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z pó¼n. zm.).
7.7. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wykluczeniu z postêpowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegaj± Wykonawcy:
1) wymienieni w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy;
3) którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisany na listê, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy.
7.8 Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 nastêpuje na okres trwania ww. okoliczno¶ci.
7.9 W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przes³anek wskazanych w pkt 7.6, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy.
7.10 Osoba lub podmiot podlegaj±ce wykluczeniu na podstawie pkt 7.6, które w okresie tego wykluczenia ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia publicznego lub bior± udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegaj± karze pieniê¿nej. Karê pieniê¿n±, nak³ada Prezes Urzêdu Zamówieñ Publicznych, w drodze decyzji, w wysoko¶ci do 20 000 000 z³.
7.11 Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 6 do SWZ), oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4 ppkt 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.8.3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê przedmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

8.1.Wyk. zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± o¶wiadcz. stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e Wyk. na dzieñ sk³adania ofert:a)nie podlega wykluczeniu, b)spe³nia warunki udzia³u w postêp.8.1.1.O¶wiadcz. nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³.Nr4do SWZ.8.1.2.Je¿eli Wyk. nie z³o¿y³ o¶wiadcz.o którym mowa w pkt 8.1SWZ lub s± one niekompletne lub zawieraj± b³êdy, Zam. wezwie Wyk. odpowiednio do ich z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e oferta Wyk. podlega odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêp.8.1.3. Zam. mo¿e ¿±daæ od wyk. wyja¶nieñ dot. tre¶ci z³o¿onych o¶wiadcz., o których mowa w pkt 8.1 SWZ.8.1.4.Je¿eli z³o¿one przez Wyk. o¶wiadcz., o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budz± w±tpliwo¶ci Zam., mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do podmiotu, który jest w posiadaniu inform. lub dok. istotnych w tym zakresie dla oceny spe³niania przez Wyk. warunków udzia³u w postêp. lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich inform. lub dok.8.2.W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wyk. wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zam. do³±czaj± do oferty o¶wiadcz., z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wyk. W przypadku, gdy ofertê sk³ada sp. cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadcz. powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadcz. nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³. nr 5 do SWZ. 8.3.Zam. wezwie Wyk., którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym term. (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podm. ¶rodk. dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):8.3.1.W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:a)wykazu robót bud. wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed term.sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³al. jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego zg. z Za³,.Nr 6 do SWZ), oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty bud. zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dok. sporz±dz.przez podmiot, na rzecz którego roboty bud. zosta³y wykonane, a je¿eli wyk. z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dok. - inne odpowiednie dok. w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4 ppkt 1) SWZ,b)wykazu osób, skierowanych przez Wyk. do realizacji zam. publ., w szczeg. odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami bud., wraz z inform. na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zam. pub., a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz inform. o podst. do dysponowania tymi osobami sporz±dz. zg. z Za³. Nr 7 do SWZ - w odniesieniu do warunku okre¶l. w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.8.3.2.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêp.:Zam. nie wymaga z³o¿enia przez Wyk. podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.8.4.Je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêp.
o udzielenie zam., Zam. mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania wezwaæ wyk. do z³o¿enia wszystkich lub niektórych podm. ¶rodk. dowod., wskazanych w pkt. 8.3.1 SWZ.8.5.Wyk. sk³ada podm. ¶rodki dowod. na wezwanie Zam.. Dok. te powinny byæ aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.8.19. Dok. elektr. musz± spe³nia ³±cznie nastêpuj±ce wymagania:a)s± utrwalone w sposób umo¿liwiaj±cy ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a tak¿e przekazanie przy u¿yciu ¶rodk.kom.elektr. lub na informatycznym no¶niku danych;b)umo¿liwiaj± prezentacjê tre¶ci w postaci elektr., w szczególno¶ci przez wy¶wietlenie tej tre¶ci na monitorze ekranowym;c)umo¿liwiaj± prezentacjê tre¶ci w postaci papierowej, w szczególno¶ci za pomoc± wydruku;d)zawieraj± dane w uk³adzie niepozostawiaj±cym w±tpliwo¶ci co do tre¶ci i kontekstu zapisanych informacji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt,
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

21.1 Projekt Umowy stanowi Za³±cznik Nr 2 do SWZ.
21.2 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowieñ Projektu Umowy.1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej;
2) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych;
3) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia kolizji z instalacjami wewnêtrznymi lub zewnêtrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcê, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± Wykonawcy na usuniêcie kolizji z instalacjami wewnêtrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub o liczbê dni niezbêdnych do wykonania robót przez innego wykonawcê – o ile usuniêcie kolizji wymagaæ bêdzie przed³u¿enia terminu realizacji;
4) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, powoduj±cych wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnieñ (ustaleñ) z w³a¶ciwymi organami, uzyskania opinii w³a¶ciwych organów oraz wydania decyzji przez w³a¶ciwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie mo¿e skutkowaæ zwiêkszeniem (zmian±) zakresu ¶wiadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowi±cej za³±cznik nr 3 do umowy oraz zwiêkszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1;
5) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej i powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania robót lub konieczno¶æ ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwi±zañ technicznych, , przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wyeliminowania utrudnieñ zwi±zanych z ich wyst±pieniem,
6) przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust.1, mo¿e nast±piæ w zakresie niezbêdnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Ze wzglêdu na limit znaków pozosta³e informacje znajduj± siê w umowie - za³. 2 do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-29 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 14.1. Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-29 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-27

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ ca³o¶æ przedmiotu zamówienia w terminie do dnia 16 listopada 2026 r. miesiêcy od dnia podpisania umowy, w tym:
1) Etap 1 rozliczeniowy o którym mowa w §1 ust. 16 pkt. 1) – w terminie do dnia 20 listopada 2024r.
2) Etap 2: rozliczeniowy o którym mowa w §1 ust. 16 pkt. 2) - w terminie do dnia 20 listopada 2025r.
3)Etap 3: rozliczeniowy o którym mowa w §1 ust. 16 pkt. 3) - w terminie do dnia 16 listopada 2026r.
Wykonanie przedmiotu zamówienia okre¶laj± wskazane daty, ze wzglêdu na konieczno¶æ rozliczenia przyznanych ¶rodków.
Klauzula waloryzacyjna
1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu o kwartalny wska¼nik cen produkcji budowlano-monta¿owej liczony do poprzedniego kwarta³u = zwany dalej wska¼nikiem GUS,
2) w sytuacji, gdy suma wska¼ników GUS opublikowanych w okresie obowi±zywania umowy (z zastrze¿eniem pkt 9) przekroczy poziom 5 %, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia przypadaj±cego wykonawcy,
3) strona po spe³nieniu przes³anek wskazanych w pkt 1-2 mo¿e z³o¿yæ wniosek o zmianê wynagrodzenia w wysoko¶ci wynikaj±cej z wyliczenia:
A x (B% - 5%) = C,
gdzie:
A – warto¶æ wynagrodzenia umownego,
B – suma wska¼ników GUS opublikowanych w okresie obowi±zywania umowy
C - warto¶æ zmiany,
4) strona sk³adaj±c wniosek o zmianê powinna przedstawiæ wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
5) zmiana dotyczyæ bêdzie jedynie tej czê¶ci wynagrodzenia wykonawcy które pozosta³o do zap³aty po dniu z³o¿enia zaakceptowanego wniosku,
6) wnioski o podwy¿szenie wynagrodzenia mog± byæ sk³adane wielokrotnie, po opublikowaniu kolejnych wska¼ników GUS w okresie obowi±zywania umowy - o ile spe³nione bêd± warunki wskazane w pkt 2),
7) ³±czna warto¶æ zmian wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowieñ niniejszego ustêpu nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 2 % w stosunku do pierwotnej warto¶ci umowy,
8) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustêp wymaga zgodnej woli obu stron wyra¿onej aneksem do umowy,
9) klauzula waloryzacyjna nie ma zastosowania w okresie 6 miesiêcy od dnia podpisania umowy.
2. W przypadku dokonania zmiany niniejszej umowy na podstawie ust. 1, Wykonawca zobowi±zany jest, w terminie 7 dni, do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego podwykonawcy, z którym zawar³ umowê na us³ugi obowi±zuj±c± przez okres przekraczaj±cy 6 miesiêcy, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów dotycz±cych zobowi±zania podwykonawcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.