eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WschowaTermomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni



Og³oszenie z dnia 2024-06-27


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wschowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050787

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wschowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 655408600

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wschowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.gminawschowa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b4156591-346f-11ef-acf6-4e696a6d8c25

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00386946

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00040901/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.4 Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/946991

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/946991

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020r., poz. 2452) okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa; Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021 r., ze wzglêdu na zakoñczenie wspierania przegl±darki Internet Explorer przez firmê Microsoft, stosowanie przegl±darki Internet Explorer nie bêdzie dopuszczalne,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art.221 Ustawy Pzp.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dot. w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Zalecenia. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne Rozporz±dzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”. W¶ród formatów powszechnych a nie wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/946991

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
a) Administratorem danych osobowych jest Urz±d Miasta i Gminy Wschowa. Adres i dane kontaktowe administratora danych: Urz±d Miasta i Gminy Wschowa, Rynek 1, 67-400 Wschowa, tel: 65 5408600, e-mail: boi@wschowa.pl.
b) W sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych, mo¿na siê skontaktowaæ z wyznaczonym inspektorem ochrony danych (IOD) w nastêpuj±cy sposób: kontakt@rodo-leszno.com.pl; tel.: 783 479791 lub pisemnie na adres naszej siedziby.
2. Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni” - RZP.271.13.2024.
3. Podstawa prawna: ustawa Prawo zamówieñ publicznych, ustawa o finansach publicznych, Kodeks cywilny oraz art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
4. Odbiorcami danych osobowych mog± byæ inni wykonawcy bior±cy udzia³ w postêpowaniu. Dane osobowe mog± byæ przekazane podmiotom i osobom, które uprawnione s± do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mog± byæ one ujawnione podmiotom, z którymi administrator danych zawar³ umowê na ¶wiadczenie us³ug, w ramach których odbywa siê przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Zarchiwizowane dane osobowe bêd± przechowywane przez okres zgodny z obowi±zuj±cymi przepisami archiwalnymi, tj. m.in. ustaw± z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych.
6. Przys³uguje Pani/Panu prawo do: dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usuniêcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie nastêpuje w celu wywi±zania siê z obowi±zku wynikaj±cego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej; ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przy czym przepisy odrêbne mog± wy³±czyæ mo¿liwo¶æ skorzystania z tego prawa; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
8. Przy przetwarzaniu danych osobowych nie bêdzie u¿ywane zautomatyzowane podejmowanie decyzji, ani profilowanie.
9. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), zwanego dalej "rozporz±dzeniem 2016/679", w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do up³ywu terminu na ich wniesienie.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO,
o których mowa w art.19 ust 2 i 3 ustawy Pzp, a mianowicie:
a) skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia,
o którym mowa w art.16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
b) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa
w art.18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
2.Zgodnie z art.22 RODO Posiada Pani/Pan prawo:
a) na podstawie art.15 RODO dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych(w przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa w art.15 ust 1-3 RODO, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art.16 RODO do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art.16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania i jego za³±czników);
c) na podstawie art.18 RODO ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii lub pañstwa cz³onkowskiego);
3.W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art.18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art.18 ust.2 rozporz±dzenia 2016/679.
4.Udostêpnianie, o którym mowa w ust. 1 i 2, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art.9 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, zebranych w toku postêpowania
o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawno¶ci, o których mowa w ust.3 i art.18 ust. 3-6, stosuje siê odpowiednio.
1) Administrator danych nie planuje przekazywania danych osobowych do pañstw trzecich, ani udostêpniania organizacjom miêdzynarodowym.
2) Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w postêpowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3) Przys³uguje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Tel: 22 531-03-00, www.uodo.gov.pl.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.13.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno-u¿ytkowego zadania pn. „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni”.
2. ¬ród³a finansowania:
Zamawiaj±cy informuje, i¿ zamówienie jest dofinansowane ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, zgodnie z otrzyman± Promes± wstêpn± nr Edycja8/2023/177/PolskiLad w zwi±zku z Wnioskiem o dofinansowanie z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, zwanego dalej „Programem”, z dnia 25 lipca 2023r. nr Edycja8/2023/177/PolskiLad, z³o¿onym przez GMINA WSCHOWA z przeznaczeniem na realizacjê Inwestycji: „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni”.
3. Lokalizacja inwestycji: dz. nr ew. 337 obrêb Osowa Sieñ, nr 0010.
4. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Osowej Sieni wraz z budynkiem Sali gimnastycznej.
Zakres prac obejmuje:
-wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi koniecznymi dokumentami oraz uzyskanie niezbêdnych pozwoleñ na realizacjê inwestycji;
-wykonanie docieplenia ¶cian zewnêtrznych oraz dachu;
-wykonanie elewacji budynku;
-wykonanie pokrycia dachowego oraz obróbek blacharskich z wymian± orynnowania i rur spustowych;
-wymianê stolarki okiennej i drzwiowej (w zakresie koniecznym);
-modernizacjê instalacji c.o. oraz c.w.u;
-modernizacjê instalacji elektrycznej z osprzêtem;
-monta¿ paneli fotowoltaicznych oraz pompy ciep³a;
-prace towarzysz±ce, które nie zosta³y ujête na etapie wnioskowania, a bêd± konieczne do realizacji na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, która zawieraæ bêdzie szczegó³owy zakres prac niezbêdnych do wykonania w procesie inwestycyjnym.
5. Przedmiot umowy obejmuje kompleksowe wykonanie us³ug architektonicznych i in¿ynieryjnych w zakresie projektowania, uzyskanie niezbêdnych opinii, uzgodnieñ i pozwoleñ oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych, na podstawie programu funkcjonalno-u¿ytkowego, udostêpnionego przez Zamawiaj±cego, SWZ.
6. Zakres robót:
-docieplenia ¶cian zewnêtrznych metod± lekk± mokr± z u¿yciem styropianu,
-docieplenie ¶cian fundamentowych z u¿yciem styropianu oraz wykonanie ich izolacji przeciwwilgociowej,
-docieplenia dachu metod± wdmuchiwania granulatu we³ny mineralnej,
-wykonania elewacji budynku,
-wykonania pokrycia dachowego oraz obróbek blacharskich z wymian± orynnowania i rur spustowych, a tak¿e remontem kominów, wymian± wy³azów dachowych i wykonaniem nowej instalacji odgromowej,
-wymiany stolarki okiennej na okna PCV wraz z parapetami zewnêtrznymi i wewnêtrznymi,
-wymiany stolarki drzwiowej na PCV lub aluminiowe z wy³±czeniem zespo³u g³ównych drzwi wej¶ciowych do budynku szko³y,
-modernizacji instalacji grzewczej: wymiana grzejników, monta¿ zaworów i g³owic termostatycznych, wymiana rurarzu, automatyczne odpowietrzanie uk³adu, monta¿ automatyki regulacyjnej, w tym pogodowej,
-modernizacji instalacji ciep³ej wody u¿ytkowej poprzez wymianê elektrycznych podgrzewaczy c.w.u., rurarzu oraz monta¿ baterii energooszczêdnych samozamykaj±cych z ograniczonym czasem wyp³ywu wody (standardowo 8 sek.),
-modernizacji instalacji elektrycznej poprzez jej wymianê wraz z osprzêtem (rozdzielnice, zabezpieczenia, okablowanie, gniazda, w³±czniki itd.) wraz z dostosowaniem do przy³±czenia instalacji ogniw fotowoltaicznych (PV),
-modernizacji instalacji o¶wietlenia wewnêtrznego w budynku szko³y i biblioteki polegaj±cej na wymianie istniej±cego o¶wietlenia na energooszczêdne oparte na technologii LED,
-modernizacji budowlanej pomieszczenia kot³owni w zakresie odnowienia i naprawy ¶cian, pod³óg i sufitów wszystkich pomieszczeñ kot³owni, wykonania nowych posadzek oraz wszelkich elementów budowlanych niezbêdnych z punktu widzenia przeznaczenia pomieszczenia na ¼ród³o ciep³a, tak¿e wykonania izolacji przeciwwilgociowej dla wszystkich przegród,
-budowy ¼ród³a ciep³a opartego o pompy ciep³a oraz niezbêdne urz±dzenia towarzysz±ce, w tym m.in. elektryczny piec szczytowy i zasobniki wody grzewczej,
-budowy instalacji ogniw fotowoltaicznych (PV) z³o¿onej z paneli monokrystalicznych krzemowych o mocy 49 kWp, automatyka, instalacja elektryczna, uk³ad pomiarowo-rozliczeniowym, system zdalnego monitorowania (z licencj± dla co najmniej 2 operatorów), konstrukcja wsporcza, uchwyty mocuj±ce, instalacja odgromowa oraz akumulatory energii elektrycznej, wpiêcie do sieci, zabezpieczenie przed wyp³ywem energii do sieci (je¿eli bêdzie wymagane),
-wszelkich prac towarzysz±cych, które bêd± konieczne do realizacji na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz audytów energetycznych.
7. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – U¿ytkowy dalej PFU stanowi±cy Za³±cznik nr 9 do SWZ. Dokumenty dotycz±ce przedmiotu zamówienia mo¿na pobraæ ze strony https://platformazakupowa.pl/transakcja/946991.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

51000000-9 - Us³ugi instalowania (z wyj±tkiem oprogramowania komputerowego)

51100000-3 - Us³ugi instalowania urz±dzeñ elektrycznych i mechanicznych

51110000-6 - Us³ugi instalowania sprzêtu elektrycznego

51120000-9 - Us³ugi instalowania urz±dzeñ mechanicznych

51130000-2 - Us³ugi instalowania generatorów pary, turbin, sprê¿arek i palników

71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) Cena ofertowa brutto – waga kryterium to 60 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniana bêdzie cena ofertowa brutto, podana przez Wykonawcê w formularzu ofertowym. Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najni¿sz± cen± ofertow± (60 pkt). Pozosta³e oferty zostan± ocenione wg nastêpuj±cego wzoru:
Pc = (Cn/Cb) x 60 [pkt]
Pc – oznacza punkty w kryterium „Cena ofertowa brutto”
Cn – oznacza najni¿sz± oferowan± cenê brutto spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Cb – oznacza cenê brutto badanej oferty.
2) Gwarancja Jako¶ci i rêkojmi– waga kryterium to 40 pkt.
 W przedmiotowym kryterium oceniany bêdzie podany przez Wykonawc± w formularzu ofertowym okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na wykonane roboty i wbudowane materia³y, wyroby i urz±dzenia.
⎯ Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi liczony bêdzie od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego robót bêd±cych przedmiotem zamówienia i podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót.
⎯ Zamawiaj±cy bêdzie premiowa³ oferty z zadeklarowan± gwarancj± jako¶ci i rêkojmi wynosz±c± ponad minimum wymagane przez Zamawiaj±cego, mieszcz±c± siê w przedziale od 36 miesiêcy do 60 miesiêcy. Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi Wykonawca winien podaæ w miesi±cach.
⎯ Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najd³u¿szym okresem gwarancji jako¶ci i rêkojmi (40 pkt).
⎯ W przypadku zaoferowania gwarancji w przedziale pomiêdzy 36 a 60 miesi±ce Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
Pg = (Go/Gn) x 40 [pkt]
Pg- oznacza punkty w kryterium „Gwarancja Jako¶ci i rêkojmi”
Go- oznacza okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi wskazany w badanej ofercie,
Gn– oznacza najd³u¿szy oferowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu.

2. UWAGA:
1) W przypadku podania okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi krótszego ni¿ 36 miesiêcy, Zamawiaj±cy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówieñ publicznych odrzuci ofertê z uwagi na fakt, i¿ jej tre¶æ jest niezgodna z warunkami zamówienia.
2) W przypadku podania okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi d³u¿szego ni¿ 60 miesi±ce Zamawiaj±cy dla potrzeb obliczenia punktacji w kryterium gwarancji jako¶ci i rêkojmi sprowadzi okres gwarancji do 60 miesiêcy i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji (natomiast
zobowi±zanie umowne Wykonawcy w zakresie okresu gwarancji bêdzie to¿same z deklaracj± Wykonawcy zawart± w ofercie).
3) W przypadku braku podania przez Wykonawcê w formularzu ofertowym deklarowanego okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ gwarancjê na okres 60 miesi±ce i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji.
4) Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi zaoferowany przez Wykonawcê w ofercie bêdzie wi±¿±cy na etapie realizacji zamówienia.
3. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów (P) obliczonych zgodnie z powy¿szymi zasadami wg wzoru: P = Pc + Pg , i odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówieñ publicznych oraz niniejszej SWZ.
4. Na podstawie powy¿szych kryteriów zostanie sporz±dzone zbiorcze zestawienie oceny ofert. Punkty bêd± liczone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, wg. zasady, ¿e trzecia cyfra po przecinku od 5 w górê powoduje zaokr±glenie drugiej cyfry po przecinku w górê o 1. Je¿eli trzecia cyfra po przecinku jest ni¿sza ni¿ 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
5. Najwy¿sza suma liczby punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach wyznaczy najkorzystniejsz± ofertê.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VI SWZ;
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego w og³oszeniu o zamówieniu i SWZ.
2. Warunki udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej :
 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie, modernizacji, przebudowie lub remoncie budynku o kubaturze minimum 1000m3 i warto¶ci nie ni¿szej ni¿ 1.500.000,00 PLN brutto w zakres którego wchodzi³o docieplenie ¶cian zewnêtrznych lub wykonanie elewacji budynku oraz budowa, modernizacja, przebudowa lub remont co najmniej jednej z instalacji: c.o., c.w.u. lub elektrycznej;
 1 robotê polegaj±c± na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 30kWp.

Ponadto Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedn± robotê rozumie jedn± wykonan± robotê w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.

UWAGA: Zamawiaj±cy wyja¶nia, i¿ zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca samodzielnie sk³adaj±cy ofertê w postêpowaniu, w celu potwierdzenia spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego do¶wiadczenia zawodowego, mo¿e polegaæ na zasobach w postaci do¶wiadczenia grupy Wykonawców (Konsorcjum), której by³ cz³onkiem przy realizacji innego zamówienia, je¿eli faktycznie i konkretnie uczestniczy³ w jego realizacji.

b) dysponuje nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj.:
 Projektantem bran¿y architektonicznej posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Projektantem bran¿y konstrukcyjno – budowlanej posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Projektantem bran¿y sanitarnej posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Projektantem bran¿y elektrycznej posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Kierownikiem robót sanitarnych posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;
 Kierownikiem robót elektrycznych posiadaj±cym uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objêtymi przedmiotem zamówienia;

Uwaga:
 Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ, aby jedna osoba wykonywa³a wiêcej ni¿ jedn± funkcjê wymagan± przez Zamawiaj±cego pod warunkiem posiadania wszystkich wymienionych kwalifikacji, uprawnieñ.
 Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia uprawnieñ do projektowania i kierowania robotami w poszczególnych specjalno¶ciach.

Osoba wyznaczona na Kierownika budowy i kierownika robót musi posiadaæ odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 682 ze zm.)- zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, z uwzglêdnieniem art.104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 725 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane w innych pañstwach cz³onkowskich UE, w pañstwach cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.334) – w zakresie umo¿liwiaj±cym pe³nienie funkcji kierownika budowy, w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 1 SWZ (Za³±cznik nr 2 do SWZ), danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII pkt. 6 ppkt 2) lit. a) SWZ:
a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury– wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust.17 pkt 1 lit. a) powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ.
Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzaj±cych powinny byæ wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów wymienionych w ust. 17 pkt.1) lit. a) powy¿ej.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej okre¶lonego w Rozdziale V ust. 2 pkt 4) SWZ:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (Za³±cznik nr 6 do SWZ),
b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (Za³±cznik nr 7 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Ka¿dy Wykonawca musi wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100).Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku Spó³dzielczym we Wschowie.
nr: 41 8669 0001 0008 7258 4000 0033 z dopiskiem na blankiecie przelewu:
WADIUM „Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej im. Stanis³awa Staszica w Osowej Sieni” RZP.271.13.2024.
Kopiê polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca siê z³o¿yæ wraz z ofert±.
Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
Wadium wnoszone w formie porêczenia lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji lub porêczenia, dokument powinien byæ sporz±dzony zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winien zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (instytucji udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem;
3) kwotê gwarancji/porêczenia;
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
5) bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie, zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.:
1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2. wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
-odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
-nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
6. Gwarancja/porêczenie powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe;
7. Gwarancja/porêczenie musi byæ wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
8. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy wymaga, aby okres wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia nie by³ krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±.
Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa powy¿ej, przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert.


c.d. zapisów dot. wadium - SWZ, Rozdzia³ IX.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/ us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (Za³±cznik nr 5 do SWZ).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ
publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza:
1. Zmianê terminu realizacji przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci:
a) klêski ¿ywio³owe,
b) wyj±tkowo niekorzystne (udokumentowane przez Wykonawcê i
potwierdzone przez Zamawiaj±cego) warunki atmosferyczne,
uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe prowadzenie robót budowlanych,
przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w
szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonej Umow±,
normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków
atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania robót w tym okresie nie
jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca odpowiada. Poprzez
wyj±tkowo niekorzystne warunki atmosferyczne rozumieæ nale¿y
d³ugotrwa³e wyst±pienie bardzo niskich temperatur i silnych podmuchów
wiatru uniemo¿liwiaj±cych wykonanie okre¶lonych prac z uwagi na
technologiê i technikê wykonywanych robót, w tym wymaganych
technologii przez producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ. W
takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ
przesuniêty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezale¿nych oraz o
czas trwania ich nastêpstw.
c) wyst±pienie warunków geologicznych, geotechnicznych lub
hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w
dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk
archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które
mog± skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem
przedmiotu Umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu
Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn niezale¿nych
od Wykonawcy oraz o czas trwania ich nastêpstw.
d) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów,
e) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych
wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia,
f) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e
jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót
lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale
zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska,
g) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub
podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji
geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach
projektowych lub sposobie wykonania robót,
2) bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w
szczególno¶ci:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej,
d) opó¼nienia w procedurze wyboru Inspektora Nadzoru inwestorskiego,
3) z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, których nie mo¿na by³o
przewidzieæ w chwili zawarcia Umowy. W takim przypadku termin realizacji
przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn
le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego oraz o czas trwania ich nastêpstw,
4) zw³oki w dzia³aniu instytucji opiniuj±cych, uzgadniaj±cych oraz wydaj±cych
decyzje administracyjne ponad czas (termin) wynikaj±cy z przepisów
prawa,
5) z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, w
szczególno¶ci w przypadku okoliczno¶ci wyst±pienia si³y wy¿szej lub z
powodu dzia³ania osób trzecich, które to przyczyny ka¿da ze Stron musi
udokumentowaæ.
c.d. zapisów w Projekcie umowy , w Za³±czniku nr 8 SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-12 13:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/gminawschowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-12 13:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-10

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

C.D. dot. pkt 3.6. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej. Informacje dodatkowe:
1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: ,.zip .7Z.
3) W¶ród formatów powszechnych a nie wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
4) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
5) Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
6) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
7) Zamawiaj±cy zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
8) Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
9) Zaleca siê, aby komunikacja z wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
10) Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
11) Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci± dla podmiotu ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy z³o¿enie oferty na 24 godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków.
12) Je¶li wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików.
13) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14) Zamawiaj±cy zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików co równowa¿ne bêdzie
z konieczno¶ci± odrzucenia oferty w postêpowaniu.
12. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y z³o¿yæ, zgodnie z zapisami niniejszego Rozdzia³u SWZ, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa za pomoc± formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
13. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert – pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
14. W przypadku gdy wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ nie wp³yn±³ w terminie, o którym mowa w ust.13, Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku udzielania wyja¶nieñ SWZ oraz obowi±zku przed³u¿enia terminu sk³adania ofert.
15. Tre¶æ zapytañ wraz z wyja¶nieniami Zamawiaj±cy udostêpni, bez ujawniania ¼ród³a zapytania, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
16. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwo³ania zebrania Wykonawców w celu wyja¶nienia tre¶ci SWZ.
17. W uzasadnionych przypadkach Zamawiaj±cy mo¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert zmieniæ tre¶æ SWZ. Dokonan± zmianê tre¶ci SWZ Zamawiaj±cy udostêpni za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.

c.d. Rozdzia³u 5.6. Wykaz podmiotowych ¶r. dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.
Dokumenty podmiotów trzecich:

c.d. SWZ Rozdzia³ VII, pkt 18

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.