eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gidle › ZG.270.1.10.2023 Konserwacja i utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gidle



Ogłoszenie z dnia 2023-09-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
ZG.270.1.10.2023 Konserwacja i utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gidle

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gidle

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150026569

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Niesulów 3

1.5.2.) Miejscowość: Gidle

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-540

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gidle@katowice.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-gidle

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c932ca52-2b9e-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZG.270.1.10.2023 Konserwacja i utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gidle

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c932ca52-2b9e-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00387453

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00240335/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Bieżące utrzymanie dróg leśnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00326354

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZG.270.1.10.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 976713,97 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest naprawa i konserwacja dróg leśnych i dojazdów pożarowych aby nie ulegały dalszej degradacji i niszczeniu. Naprawy będą polegać na uzupełnieniu ubytków w nawierzchni kruszywem łamanym wraz zagęszczeniem, karczowaniu krzaków w poboczu i rowie, uzupełnieniu poboczy oraz oczyszczeniu przepustów. Utrzymanie przejezdności polegać będzie na wyrównaniu istniejącej nawierzchni gruntowej lub gruntowo-tłuczniowej wraz z ewentualnym uzupełnieniem głębokich kolein lub zagłębień pospółką żwirowo-piaskową lub innym materiałem spełniającym warunki gruntu G1, zagęszczeniu podłoża, ułożeniu warstwy z kruszywa łamanego 0/63 grubości 20 cm oraz zamiłowaniu kruszywem 0/4 następujących dróg na terenie Nadleśnictwa Gidle:
a) Droga nr 220/1001 – „łącznik” w leśnictwie Wikłów
b) Droga nr 220/1002 – „trakt żelazny” w leśnictwie Wikłów
c) Droga nr 220/1138 w leśnictwie Żytno – Trakt Napoleoński
d) Droga nr 220/1200 w leśnictwie Prusicko Gmina Nowa Brzeźnica
e) Droga nr 220/1355 w leśnictwie Kłomnice
f) Droga nr 220/1404 w leśnictwie Brzozówki
g) Droga nr 220/1571 w leśnictwie Niesulów (Ewina-Wojnowice)
h) Droga nr 220/1572 w leśnictwie Niesulów (Biała Droga)
i) Droga nr 242/191 w leśnictwie Brzozówki
j) Droga nr 242/192 w leśnictwie Dąbrówka Zielona
k) Droga nr 242/194 w leśnictwie Wikłów
l) Droga nr 298/454 Trakt Kuszyna - Grzybowiec w Leśnictwie Kruszyna
m) Droga nr 243/413 – Szkółka Sowin w leśnictwie Żytno
n) Droga nr 243/414 w leśnictwie Żytno – Szkółka Sowin
o) Droga nr 243/415 – Szkółka Leśna Sowin w leśnictwie Żytno
Łączna powierzchnia dróg objętych konserwacja wynosi 6 800 m2.
2) Niniejsze zamówienie objęte jest prawem opcji – realizacja napraw i konserwacji dróg leśnych i dojazdów pożarowych aby nie ulegały dalszej degradacji i niszczeniu w wysokości 20% tj. 1 360 m2 w lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający zamówi realizację napraw i konserwacji dróg wymienionych w ust. 1, zaś naprawa i konserwacja dróg z prawa opcji mogą zostać rozpoczęte na żądanie Zamawiającego w trakcie realizacji umowy. O ewentualnym skorzystaniu z prawa opcji wybrany Wykonawca zostanie powiadomiony w trakcie realizacji umowy. Dla potrzeb wyceny przedmiotowego zamówienia, cenę należy obliczyć z uwzględnieniem prawa opcji.

3) Informacje ogólne dotyczące realizacji zamówienia:
a) w cenie oferty należy uwzględnić:
 w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność;
 wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych;
 doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a także w razie korzystania z dróg, nieruchomości, obiektów, urządzeń które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia,
 naprawienie ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzenie mienia;
 koszty wszystkich mediów niezbędnych do realizacji zamówienia (prąd, woda itp.)
 obsługę geodezyjną jeśli wymagana,
 gospodarowanie odpadami zgodnie z zapisami w przedmiarach i opisach w projekcie;
b) warunki wykonania zamówienia, zobowiązania wykonawcy : wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi, przepisami bhp, ppoż, wytycznymi SWZ oraz jej pozostałymi załącznikami.

4) Warunki rękojmi i gwarancji:
a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji minimum 12 miesięcy.
b) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 13 do niniejszej SWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy.
c) Termin gwarancji liczony będzie od daty bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
d) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
e) Wykonawca jest zobowiązany względem Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy przez okres 5 lat licząc od dnia sporządzenia protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.

5) Rozwiązania równoważne.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych - polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia dokumentów, zawierających opis materiałów i urządzeń, proponowanych przez Wykonawcę, jako równoważne. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne – musi wykazać (udowodnić), że oferowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji. W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych lub techniki wykonania robót budowlanych, Wykonawca musi wraz z drukiem „OFERTA” przedstawić oferowane materiały lub techniki wykonania robót budowlanych oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizę porównawczą, z której jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w dokumentacji postępowania. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji technicznej do niniejszego postępowania.
Pod pojęciem „parametry” rozumie się właściwości funkcjonalne i jakościowe (w tym spełnianie norm przywołanych w dokumentacji, opisującej przedmiot zamówienia), przeznaczenie, materiały, bezpieczeństwo i wytrzymałość.
W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej – do oferty należy załączyć dokumenty (np. opisy techniczne, karty katalogowe, Deklaracje zgodności), opisujące zaproponowane materiały i urządzenia na potwierdzenie, że zastosowanie, materiałów, urządzeń, zaproponowanych przez Wykonawcę jako równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.

6) Szczegółowy opis zmówienia zawiera:
 Dokumentacja projektowa - załącznik nr 10;
 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - (załącznik nr 11);
 Przedmiary robót (załącznik nr 12), jednakże przedmiary robót mają charakter jedynie pomocniczy, umożliwiający wykonawcy wycenę planowanych robót. Zamawiający nie przewiduje zwiększenia zakresu robót ponad to co zostało ujęte w przedmiarze.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając w oparciu o art. 224 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 1) Ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp), w związku z faktem, iż zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia, Wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień, w tym do złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny. Zamawiający wyznaczył termin na złożenie wyjaśnień na: 2023-09-06 godz. 12:00.
W wyznaczonym terminie Wykonawca złożył pismo o następującej treści cyt. „(…) z przykrością stwierdzam, że nasza oferta jest niedoszacowana, gdyż nie zostały w niej ujęte wszystkie elementy wymagane przez Zamawiającego, przedstawione w Opisie przedmiotu zamówienia”.
Oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8) ustawy Pzp: Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy , jeżeli (…) zawiera rażąco niską cenę (…) w stosunku do przedmiotu zamówienia”.
W związku z faktem, że w postępowaniu została złożona jedna oferta postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 ust. 2) ustawy Pzp: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone (…) oferty podlegały odrzuceniu”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.