Ogłoszenie z dnia 2024-07-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00289515/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-17
- 2024/BZP 00305605/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-29
- 2024/BZP 00311453/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury szkolno-przedszkolnej w mieście Chełmek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chełmek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181801
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 11
1.5.2.) Miejscowość: Chełmek
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-660
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 844 90 42
1.5.8.) Numer faksu: 33 844 90 19
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@chelmek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.chelmek.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9fb8d34e-f8ab-11ee-b016-82aaee56c84c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury szkolno-przedszkolnej w mieście Chełmek2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fb8d34e-f8ab-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00389524
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056189/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja infrastruktury szkolno-przedszkolnej w mieście Chełmek
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00289515
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.4.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 12144435,87 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1: Modernizacja budynku Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku przy ul. Chrobrego.Zadanie obejmuje:
1. modernizację energetyczną polegającą na dociepleniu ścian zewnętrznych i stropów, wymianie okien oraz drzwi zewnętrznych, modernizacji systemu c.o. i c.w.u. oraz wykonaniu instalacji fotowoltaicznej,
2. wymianę instalacji elektrycznej wraz z modernizacją oświetlenia, w szczególności: wymianę lamp oświetleniowych na LED, lamp oświetlenia awaryjnego, wymianę tablic rozdzielczych,
3. modernizację istniejących węzłów sanitarnych oraz wykonaniu dodatkowych węzłów sanitarnych w części przedszkolnej wraz z wymianą instalacji wod-kan oraz hydrantowej, w szczególności: wymiana instalacji, armatury, płytek, wykonanie kabin toaletowych, itp.
4. modernizację przestrzeni wewnętrznej i zewnętrznej szkoły i przedszkola, w szczególności: wymianą drzwi wewnętrznych, wymianą podłóg i posadzek, malowaniem ścian i sufitów, montażem rolet wewnętrznych, wymianą daszków nad wejściami oraz balustrad na schodach zewnętrznych.
Harmonogram robót winien uwzględniać fakt, iż w budynku będą prowadzone zajęcia lekcyjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego oraz harmonogramem pracy placówki. W związku tym zamawiający informuje, że rok szkolny w 2024 r. kończy się w dniu 21.06.2024 r. i rozpoczyna w dniu 2.09.2024 r. Natomiast przerwa wakacyjna dla części przedszkolnej jest od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 19 lipca 2024 r. oraz od dnia 5 sierpnia 2024 r. do dnia 23 sierpnia 2024 r. (dyżur wakacyjny przedszkola jest od dnia 22 lipca 2024 do dnia 2 sierpnia 2024 r.)
Ponadto organizacja robót w okresie wakacyjnym w 2025 roku winna być dostosowana do kalendarza roku szkolnego oraz harmonogramu pracy placówki, które będą znane po opublikowaniu kalendarza przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawierają załączona dokumentacja projektowa w zakresie remontu i przebudowy budynku Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 w miejscowości Chełmek. Przedmiot niniejszego zamówienia został przygotowany do realizacji na podstawie aktualnego zgłoszenia robót z dnia 15.02.2024 r. (informacja o braku sprzeciwu z dnia 3.04.2024 r., znak WAB.6743.3.91.2024.LD).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.5.) Wartość części: 3650328,38 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2: Modernizacja budynku Samorządowego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Chełmku przy ul. Brzozowej.Zadanie obejmuje:
1. modernizację energetyczną polegającą na dociepleniu ścian zewnętrznych i stropów, wymianie okien oraz drzwi zewnętrznych, modernizacji systemu c.o. i c.w.u. oraz wykonaniu instalacji fotowoltaicznej,
2. wymianę instalacji elektrycznej wraz z modernizacją oświetlenia, w szczególności: wymianę lamp oświetleniowych na LED, lamp oświetlenia awaryjnego, wymianę tablic rozdzielczych,
3. modernizację istniejących węzłów sanitarnych wraz z wymianą instalacji wod-kan oraz hydrantowej, w szczególności: wymiana instalacji, armatury, płytek, wykonanie kabin toaletowych, itp.
4. wykonanie windy wewnętrznej,
5. modernizację przestrzeni wewnętrznej i zewnętrznej szkoły i przedszkola, w szczególności: wymianą drzwi wewnętrznych, wymianą podłóg i posadzek, malowaniem ścian i sufitów, montażem rolet wewnętrznych, wymianą daszków nad wejściami.
Harmonogram robót winien uwzględniać fakt, iż w budynku będą prowadzone zajęcia lekcyjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego oraz harmonogramem pracy placówki. W związku tym zamawiający informuje, że rok szkolny w 2024 r. kończy się w dniu 21.06.2024 r. i rozpoczyna w dniu 2.09.2024 r. Natomiast przerwa wakacyjna dla części przedszkolnej jest od dnia 20 lipca 2024 r. do dnia 25 sierpnia 2024 r.
Ponadto organizacja robót w okresie wakacyjnym w 2025 roku winna być dostosowana do kalendarza roku szkolnego oraz harmonogramu pracy placówki, które będą znane po opublikowaniu kalendarza przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawierają załączona dokumentacja projektowa w zakresie remontu, termomodernizacji i przebudowy budynku Samorządowego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Brzozowej 7-9 w miejscowości Chełmek. Przedmiot niniejszego zamówienia został przygotowany do realizacji na podstawie aktualnego zgłoszenia robót z dnia 15.02.2024 r. (informacja o braku sprzeciwu z dnia 3.04.2024 r., znak WAB.6743.3.90.2024.LD).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.5.) Wartość części: 4941626,04 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3: Modernizacja budynku Samorządowego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Chełmku przy ul. Piłsudskiego.Zadanie obejmuje:
1. modernizację energetyczną polegającą na dociepleniu części ścian zewnętrznych
i stropów, wymianie części okien oraz drzwi zewnętrznych, modernizacji systemu c.o. i c.w.u. oraz wykonaniu instalacji fotowoltaicznej,
2. wymianę instalacji elektrycznej wraz z modernizacją oświetlenia, w szczególności: wymianę lamp oświetleniowych na LED, lamp oświetlenia awaryjnego, wymianę tablic rozdzielczych,
3. modernizację istniejących węzłów sanitarnych wraz z wymianą instalacji wod-kan oraz hydrantowej, w szczególności: wymiana instalacji, armatury, płytek, wykonanie kabin toaletowych, itp.
4. modernizację przestrzeni wewnętrznej i zewnętrznej szkoły, w szczególności: wymianą drzwi wewnętrznych, wymianą podłóg i posadzek, malowaniem ścian
i sufitów, montażem rolet wewnętrznych, wymianą daszków nad wejściami.
Harmonogram robót winien uwzględniać fakt, iż w budynku będą prowadzone zajęcia lekcyjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego oraz harmonogramem pracy placówki. W związku tym zamawiający informuje, że rok szkolny w 2024 r. kończy się w dniu 21.06.2024 r. i rozpoczyna w dniu 2.09.2024 r.
Ponadto organizacja robót w okresie wakacyjnym w 2025 roku winna być dostosowana do kalendarza roku szkolnego oraz harmonogramu pracy placówki, które będą znane po opublikowaniu kalendarza przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawierają załączona dokumentacja projektowa w zakresie remontu, termomodernizacji i przebudowy budynku Samorządowego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Marszałka Piłsudskiego 1 w miejscowości Chełmek. Przedmiot niniejszego zamówienia został przygotowany do realizacji na podstawie aktualnego zgłoszenia robót z dnia 15.02.2024 r. (informacja o braku sprzeciwu z dnia 3.04.2024 r., znak WAB.6743.3.89.2024.LD).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.5.) Wartość części: 3552481,45 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4129000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7383668,57 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4129000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUD-TECH SYSTEM sp. z. o . o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 387024443
7.3.3) Ulica: ul. Boruty 9,
7.3.4) Miejscowość: Żarki
7.3.5) Kod pocztowy: 32-593
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
wykonanie robót budowlanych w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznej
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4129000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-08-228.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6978600,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8945028,85 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6978600,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: P.H.U. SIÓDEMKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 526720827
7.3.3) Ulica: ul. Nadwiślańska 45
7.3.4) Miejscowość: Gromiec
7.3.5) Kod pocztowy: 32-590
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
1 - instalacja fotowoltaiczna
2 - roboty budowlane i instalacyjne
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6978600,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-08-228.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3899000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7226551,17 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3899000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUD-TECH SYSTEM sp. z. o . o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 387024443
7.3.3) Ulica: ul. Boruty 9
7.3.4) Miejscowość: Żarki
7.3.5) Kod pocztowy: 32-593
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
wykonanie robót budowlanych w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznej
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3899000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-08-228.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.