eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OtyńRemont dróg gminnych w miejscowościach Ługi i Bobrowniki



Ogłoszenie z dnia 2023-09-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont dróg gminnych w miejscowościach
Ługi i Bobrowniki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Otyń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000548471

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Otyń

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-106

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 68 355 94 00

1.5.8.) Numer faksu: 68 355 94 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@otyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.otyn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9a208a8a-3ccd-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont dróg gminnych w miejscowościach
Ługi i Bobrowniki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a208a8a-3ccd-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00389932

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00023531/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Remont dróg gminnych w miejscowościach Ługi i Bobrowniki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00355780

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIiZP.271.9.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres Części nr 1 pn. „Remont drogi gminnej w miejscowości Ługi, dz. 443, dz. 444 Gmina Otyń” obejmuje remont drogi
gminnej wewnętrznej o łącznej długości ok. 337 m (km 0+000 – 0+134 oraz km 0+151 – 0+354). Na fragmencie drogi w km
0+134 – 0+151 (dz. nr 484/1) zlokalizowany jest most drewniany. Fragment ten wyłączony jest z niniejszego opracowania i
nie przewiduje się na nim robót budowlanych. Remont polegać będzie na likwidacji licznych ubytków oraz wszelkich
deformacji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie odtworzenia warstwy ścieralnej. Na fragmentach, na
których stan nawierzchni bitumicznej jest wyjątkowo zły planuje się wymianę całej konstrukcji jezdni na nową. Przewiduje się
również wymianę istniejącej nawierzchni z kostki granitowej na początku opracowania (przy połączeniu z drogą powiatową),
na nawierzchnię bitumiczną. Remont zostanie wykonany po śladzie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej, bez zmiany
jej charakterystycznych parametrów. Krawędzie jezdni oraz poboczy pozostaną niezmienione. Spadki podłużne oraz
poprzeczne jezdni również pozostaną niezmienione. Jedynie w miejscach w których przewiduje się wymianę całej
konstrukcji jezdni tzn. tam gdzie powstały zapadnięcia lub deformacje istniejącej nawierzchni, przewiduje się odtworzenie
pierwotnych normowych spadków poprzecznych. Niweleta jezdni zostanie przywrócona do stanu pierwotnego tzn. w
stosunku do stanu istniejącego zostanie wyniesiona o śr. 5 cm tzn. o grubość warstwy ścieralnej która w wyniku eksploatacji
oraz wieku nawierzchni uległa zanikowi.
Roboty zostaną wykonane na dz. o nr ew. 443, 444 obręb Ługi, których właścicielem jest Inwestor – Gmina Otyń.
Przewidziana do remontu droga gminna wewnętrzna w km 0+000 – 0+004,5 posiada nawierzchnię z dużej kostki kamiennej.
Na odcinku od km 0+004,5 do końca opracowania tzn. do km 0+354 droga posiada jezdnię bitumiczną o szerokości 3,50m
wraz z poboczami gruntowymi. Istniejąca jezdnia bitumiczna jest w złym stanie technicznym – posiada liczne spękania i
ubytki. Na odcinku od km 0+251 do 0+354 stan nawierzchni jest wyjątkowo zły – powstały liczne wybrzuszenia i
zapadnięcia.
Parametry techniczne drogi: Kategoria ruchu KR1, prędkość projektowa 30 km/h, szerokość jezdni 3,50 m, pochylenie
poprzeczne jezdni istniejące / 2%, pochylenie poprzeczne poboczy istniejące / 6%, pobocza gruntowe obustronne o szer.
0,50m.
Remont drogi w zależności od fragmentu polegał będzie na wykonaniu następujących robót: Km 0+000 – 0+004,5 -
Wymiana nawierzchni z dużej kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną z AC8S wraz z pełną konstrukcją, Km 0+004,5 –
0+134 oraz km 0+151 – 0+251 - Odtworzenie warstwy ścieralnej poprzez ułożenie na zniszczonej jezdni bitumicznej
warstwy z betonu asfaltowego AC8S o gr. 5cm, Km 0+251 – 0+354 - Wymiana całej konstrukcji jezdni asfaltowej na nową.
Na całej długości opracowania przewiduje się uzupełnienie poboczy gruntowych wraz z obsianiem mieszanką traw niskich.
Lokalnie przewiduje się także uzupełnienie ubytków w istniejącej jezdni masą mineralno-bitumiczną.
Projektuje się również wymianę nawierzchni istniejących zjazdów na nawierzchnię bitumiczną
Konstrukcja jezdni: Km 0+000 – 0+004,5, km 0+251 – 0+354 oraz konstrukcja zjazdów: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S,
6cm, warstwa wiążąca z AC11W, 20cm, podbudowa tłuczniowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63mm, 10cm, warstwa
odcinająca z piasku zagęszczona do Is>=1,00, oraz o wskaźniku różnoziarnistości >=3,00, Km 0+004,5 – 0+134, km 0+151
– 0+251: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S
Odwodnienie przewidzianego do remontu odcinku drogi gminnej wewnętrznej odbywać się będzie tak jak dotychczas tzn.
powierzchniowo w przyległe tereny zieleni. W obrębie opracowania nie stwierdzono urządzeń obcych.
W ramach zamówienia – wykonawca jest zobowiązany do wykonania i montażu tablicy informacyjnej o wykonywanym
zadaniu inwestycyjnym 1 szt. (miejsce umiejscowienia tablic oraz ich treść musi zostać zaakceptowana przez
Zamawiającego). Tablicę informacyjną należy zamontować przed rozpoczęciem robót budowlanych. Minimalne wymiary
tablicy: 180x120 cm.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 270619,80 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres Części nr 2 pn. Remont drogi gminnej nr 004035F - ulica Piaskowa i ulica Owocowa w miejscowości Bobrowniki
obejmuje remont dwóch odcinków drogi gminnej publicznej o numerze 004503F o następującej długości: Odc. 1 -> km
0+000 – 0+406 (odcinek o szerokości jezdni 4,00m), Odc. 2 -> km 0+406 – 0+665 (odcinek o szerokości jezdni 3,00m).
Łączna długość drogi przewidzianej do remontu to 665 m.
Remont polegać będzie na likwidacji licznych ubytków oraz wszelkich deformacji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez
wykonanie odtworzenia warstwy ścieralnej. Na fragmentach, na których stan nawierzchni bitumicznej jest wyjątkowo zły
planuje się wymianę całej konstrukcji jezdni na nową.
Przewiduje się również odtworzenie warstwy ścieralnej w obrębie zjazdów bitumicznych oraz wymiany całej konstrukcji
zjazdów w obrębie zjazdów z kruszywa, Remont zostanie wykonany po śladzie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej,
bez zmiany jej charakterystycznych parametrów. Krawędzie jezdni oraz poboczy pozostaną niezmienione. Spadki podłużne
oraz poprzeczne jezdni również pozostaną niezmienione, Jedynie w miejscach w których przewiduje się wymianę całej
konstrukcji jezdni tzn. tam gdzie powstały zapadnięcia lub deformacje istniejącej nawierzchni, przewiduje się odtworzenie
pierwotnych normowych spadków poprzecznych. Niweleta jezdni zostanie przywrócona do stanu pierwotnego tzn. w
stosunku do stanu istniejącego zostanie wyniesiona o śr. 5cm tzn. o grubość warstwy ścieralnej która w wyniku eksploatacji
oraz wieku nawierzchni uległa zanikowi.
Roboty zostaną wykonane na dz. o nr ew. 598 obręb Bobrowniki, których właścicielem jest Inwestor – Gmina Otyń.
Stan istniejący. Przewidziana do remontu droga gminna jest drogą klasy D o jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Droga
posiada nawierzchnię bitumiczną o następującej szerokości: Odc. 1 -> 4,00m odc. 2 -> 3,00m.
Na całej długości droga posiada zdeformowane obustronne pobocza gruntowe (zawyżone lub zaniżone). Istniejąca jezdnia bitumiczna jest w złym stanie technicznym. Na niektórych fragmentach występują małe ubytki oraz zapadnięcia wynikające z
wieku konstrukcji oraz wzmożonej eksploatacji drogi, na niektórych zaś fragmentach stan nawierzchni jest wyjątkowo zły –
powstały głębokie ubytki i duże zapadnięcia będące wynikiem braku podbudowy o odpowiedniej nośności.
Założenia projektowe. Parametry techniczne drogi: Kategoria ruchu KR1, szerokość jezdni istniejąca: odc. 1 -> 4,00 m, odc.
2 -> 3,00 m, pochylenie poprzeczne jezdni istniejące / 2%, pochylenie poprzeczne poboczy 6%, pobocza gruntowe
obustronne o szer. 0,75m, nośność nawierzchni 115 kN/oś.
Remont drogi przebiegać będzie w dwóch wariantach technologicznych, w zależności od rozpatrywanego fragmentu drogi.
Wariant technologiczny nr 1 Na fragmentach o nawierzchni z mniejszymi ubytkami i deformacjami przewiduje się
odtworzenie warstwy ścieralnej z AC8S o grubości 5cm
Wariant technologiczny nr 2. Na fragmentach o nawierzchni z dużymi zapadnięciami i ubytkami spowodowanymi brakiem
podbudowy o odpowiedniej nośności przewiduje się wymianę całej konstrukcji jezdni Na fragmentach, na których część
przekroju jezdni jest w lepszym stanie technicznym, a część w gorszym stanie technicznym, przewiduje się wykonanie
remontu w wariancie technologicznym nr 1 na części przekroju w lepszym stanie technicznym oraz w wariancie
technologicznym nr 2 na części przekroju w gorszym stanie technicznym.
Na całej długości opracowania przewiduje się regulację (ścięcie lub uzupełnienie poboczy gruntowych wraz z obsianiem
mieszanką traw niskich). Lokalnie przewiduje się także frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej (np. w obrębie
zjazdów lub przy połączeniu z innymi drogami) w celu zniwelowania różnicy wysokości między stanem istniejącym, a
odtwarzaną warstwą ścieralną.
W obrębie zjazdów z kruszywa z uwagi na ich zły stan projektuje się wymianę całej konstrukcji zjazdów. Lokalnie przewiduje
się także uzupełnienie ubytków w istniejącej jezdni masą mineralno bitumiczną.
Konstrukcja jezdni: Wariant technologiczny nr 1: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S. Istniejąca konstrukcja jezdni bitumicznej.
Wariant technologiczny nr 2: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S 5cm, warstwa wiążąca z AC16W, 20cm, podbudowa z
kruszywa łamanego frakcji 0/63mm, 25cm, grunt stabilizowany cementem (GRC o Rm=2,5MPa). Konstrukcja zjazdów
tłuczniowych 10cm, nawierzchnia z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, 20cm, podbudowa z kruszywa łamanego frakcji
0/63mm, 25cm, grunt stabilizowany cementem (GRC o Rm=2,5MPa)
Odwodnienie przewidzianego do remontu odcinka drogi gminnej odbywać się będzie tak jak dotychczas tzn.
powierzchniowo w przyległe tereny zieleni. Wyregulowanie/uzupełnienie/ścięcie poboczy umożliwi swobodne
odprowadzenie wody w przyległe tereny zieleni.
W obrębie opracowania stwierdzono sieci uzbrojenia terenu takie jak: - sieci wodociągowa - sieć telekomunikacyjna.
Z uwagi jednak na charakter robót (remont) oraz płytkie roboty (na fragmencie, na którym przewidziana jest całkowita
wymiana nawierzchni roboty prowadzone będą na gł. ok. 55cm), nie przewiduje się żadnych kolizji z istniejącymi sieciami.
Przewiduje się jedynie regulację wysokościową studni oraz zasuw wodociągowych.
W przypadku jednak natrafienia na takowe sieci podczas wykonywania robót należy niezwłocznie skontaktować się z
projektantem, inspektorem nadzoru oraz gestorem sieci. Prace w obrębie istniejących sieci uzbrojenia terenu wykonywać
ręcznie. Projektant nie odpowiada za niezinwentaryzowane sieci uzbrojenia terenu.
W ramach zamówienia – wykonawca jest zobowiązany do wykonania i montażu tablicy informacyjnej o wykonywanym
zadaniu inwestycyjnym 1 szt. (miejsce umiejscowienia tablic oraz ich treść musi zostać zaakceptowana przez
Zamawiającego). Tablicę informacyjną należy zamontować przed rozpoczęciem robót budowlanych. Minimalne wymiary
tablicy: 180x120 cm.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 499923,66 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 270619,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 367200,58 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 270619,80 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SOWA R.J.K. Spółka Komandytowa - Akcyjna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 081209270

7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego 100C

7.3.4) Miejscowość: Nowa Sól

7.3.5) Kod pocztowy: 67-100

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 270619,80 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-11-25

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 499923,66 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 725332,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 499923,66 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SOWA R.J.K. Spółka Komandytowa - Akcyjna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 081209270

7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego 100C

7.3.4) Miejscowość: Nowa Sól

7.3.5) Kod pocztowy: 67-100

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 725332,15 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-11-25

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.