Ogłoszenie z dnia 2023-09-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00500522/01 - Wynik z dnia 2024-09-16
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa węglaw sezonie grzewczym 2023/2024 na potrzeby Gminy Narew.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NAREW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659556
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 101
1.5.2.) Miejscowość: Narew
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-210
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 856816016
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: narew@narew.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.portals.narew.gmina.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa węglaw sezonie grzewczym 2023/2024 na potrzeby Gminy Narew.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-538c6f06-512b-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00392587
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00060427/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa węgla Kamiennego w sezonie grzewczym 2023/2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-538c6f06-512b-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z Rozdziałem X pkt 2 SWZ.
https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem X pkt 3 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisane w Rozdziale XXII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisane w Rozdziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.33.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia pn.: Sukcesywna dostawa węgla w sezonie grzewczym 2023/2024 na potrzeby Gminy Narew obejmuje sukcesywną dostawę wraz z rozładunkiem węgla kamiennego (kostki grubej) w ilości ok. 230 ton do kotłowni osiedlowej Urzędu Gminy Narew.
2. Wymagania jakościowe dotyczące materiału opałowego węgiel kostka gruba:
Wartość dopuszczalna
Parametr jednostka minimum maksimum
Wartość opałowa Mj/kg 22
Zawartość siarki % 0,5 1,7
Zawartość popiołu % 12
Zawartość części lotnych % 35
Zawartość wilgoci % 20
Wymiar ziarna mm 100 200
3. W toku realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości dostarczanego węgla w zakresie: zwiększenia do 15%, zmniejszenia do 15% względem ilości ton wskazanych w ust. 1. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości dostarczanych ton węgla uzależnione będzie od warunków atmosferycznych panujących w sezonie grzewczym 2023/2024 i decyzji Zamawiającego. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości ton nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy.
4. Przedmiot zamówienia przeznaczony będzie do celów opałowych.
5. Wykonawca do każdej dostawy węgla dostarczy aktualne świadectwo jakości dostarczonej partii węgla, dokument dostawy z ilością i miejscem dostarczonego węgla oraz ewentualne inne dokumenty wymagane prawem. Brak w/w dokumentów będzie stanowić dla Zamawiającego podstawę do odmowy przyjęcia danej partii węgla. Taki przypadek będzie traktowany jak niedostarczenie patii przedmiotu zamówienia w terminie.
6. Sukcesywna dostawa przedmiotu zamówienia realizowana będzie na podstawie telefonicznego, e-mailowego lub pisemnego zamówienia złożonego przez przedstawiciela Zamawiającego do Wykonawcy.
7. Jednorazowa dostawa nie mniejsza niż 1 tona.
8. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia własnym transportem samochodowym o ładowności do 10 ton, na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
9. Węgiel, który będzie dostarczany do Zamawiającego musi być suchy. W przypadku wystąpienia opadów podczas transportu, Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć węgiel przed zamoknięciem. Zamawiający może odmówić przyjęcia dostawy mokrego węgla. Koszty w tym zakresie pokrywa Wykonawca. Taki przypadek będzie traktowany jak niedostarczenie partii przedmiotu zamówienia w terminie.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykonania weryfikacji tonażu dostarczanego węgla, co oznacza że każda dostawa przed rozładunkiem może zostać skierowana na wagę firmy Pronar Sp. z o. o. w Narwi. Weryfikacja tonażu węgla odbywa się na koszt Wykonawcy. W przypadku niezgodności deklarowanej wagi z rzeczywistą, taki przypadek będzie traktowany jak niedostarczenie partii przedmiotu zamówienia w terminie.
11.Zamawiający zastrzega sobie prawo do poddania kontroli dostarczonego przedmiotu zamówienia w celu sprawdzenia zgodności dostarczanego węgla z parametrami określonymi w SWZ. W przypadku niepełnienia parametrów, kosztami przeprowadzonych badań Zamawiający obciąży wykonawcę. Ponadto wykonawca na własny koszt opróżni miejsce dostawy z węgla nieodpowiadającego parametrom i dostarczy niezwłocznie nowy spełniający parametry określone w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24311800-5 - Węgiel
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-25 do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów. Wybór oferty zostanie dokonany na podstawie kryterium:
1) cena ofertowa brutto - 60%
2) termin dostaw cząstkowych - 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostaw cząstkowych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, oświadczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp; w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie w zakresie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane / dostawy / usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 10 Projektu umowy - załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-20 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-20 13:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.