Ogłoszenie z dnia 2024-07-03
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00393542 z dnia 2024-07-03 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór odpadów komunalnych na terenie Gminy Połaniec
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁANIEC
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ruszczańska 27
1.5.2.) Miejscowość: Połaniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-230
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9188571.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór odpadów komunalnych na terenie Gminy Połaniec2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3fb2e3c5-0857-11ef-9b7e-467806a93518
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00393542
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047083/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Odbiór i transport odpadów komunalnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00351376
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne:
Zamówienie udzielane jest na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - Pzp (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.):
Zamawiający, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia takiego zamówienia osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w sekcji IX.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TI.271.156.2024.TIK
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1305269,99 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport do Instalacji Komunalnej ZGOK w Rzędowie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Połaniec. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Połaniec, dwóch Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, rozstawionych na terenie miasta gniazd selektywnej zbiórki odpadów, koszy ulicznych i koszy na psie odchody wraz z zakupem worków do koszy w ilości ok. 1600 szt. – 60l. i 1600 szt-40l. miesięcznie, odpadów komunalnych z placów oraz budynków będących własnością Miasta i Gminy Połaniec.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8661751492
7.3.4) Miejscowość: Łęg
7.3.5) Kod pocztowy: 28-230
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1400000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-07-01 do 2025-06-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Uzasadnienie faktyczne:
W niniejszym postępowaniu spełnione zostały powyższe warunki tj.:
a) Gmina Połaniec utworzyła w dniu 04.08.2023r. aktem notarialnym REP. A numer 2512/203 spółkę Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o., w której objęła i nadal posiada 100% udziałów. Zgodnie z tym aktem, gmina Połaniec jako 100% udziałowiec Spółki sprawuje nad Spółką prawną kontrolę, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zarząd spółki jest powoływany przez Radę Nadzorczą Spółki, której członkowie są powoływani i odwoływani przez Zgromadzenie Wspólników. Gmina Połaniec posiada więc wyłączny wpływ na skład organów spółki, a co za tym idzie dominujący wpływ na jej działalność. Spełniony jest więc pierwszy warunek wymieniony, w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. a.
b) Zgodnie z art. 214 ust. 6 ustawy Pzp w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 11 lit. b, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych. Spółka powstała w dniu 04.08.2023r. i nie rozpoczęła jeszcze działalności, wobec czego nie jest możliwe, na podstawie danych historycznych, ustalenie czy ponad 90% jej działalności dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez gminę Połaniec. Spółka posiada jednak prognozę handlową, z której wynika, że w okresie 01.07.2024r. – 30.06.2025r. 100% jej przychodów pochodzić będzie od zamawiającego – gminy Połaniec. Spełniony jest zatem drugi warunek, wymieniony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. b.
c) Mając na uwadze, że gmina Połaniec posiada 100% udziałów w Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych Sp. z o.o., spełniony jest również trzeci warunek, wymieniony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. c, zgodnie z którym w kontrolowanej osobie prawnej nie powinno być bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, iż zostały spełnione wszystkie przesłanki udzielenia zamówienia zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI POŁANIEC
- Zakup i dostawa wyposażenia w Projekcie pn. "Rozwój szkolnictwa branżowego w Zespole Szkół im. Oddziału Partyzanckiego AK "Jędrusie" w Połańcu" w Połańcu" nr FESW.08.04-IZ.00-0027/23.
- Realizacja zajęć w ramach projektu pn.: "Placówka Wsparcia Dziennego "Marzenia i Pasje"
więcej: przetargi POŁANIEC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych - POWTÓRKA
- Wywóz stałych odpadów komunalnych z targowisk miejskich
- Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Zduny w 2024 roku.
- Kompleksowe świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych
- Załadunek, odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych
- Transport frakcji odpadowych powstających na terenie ZZO w Wólce Rokickiej
więcej: Usługi transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.