eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PołaniecOdbiór odpadów komunalnych na terenie Gminy Połaniec



Ogłoszenie z dnia 2024-07-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór odpadów komunalnych na terenie Gminy Połaniec

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ruszczańska 27

1.5.2.) Miejscowość: Połaniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-230

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/918857

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór odpadów komunalnych na terenie Gminy Połaniec

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3fb2e3c5-0857-11ef-9b7e-467806a93518

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00393542

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047083/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Odbiór i transport odpadów komunalnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00351376

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie prawne:
Zamówienie udzielane jest na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - Pzp (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.):
Zamawiający, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia takiego zamówienia osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:


Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w sekcji IX.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TI.271.156.2024.TIK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1305269,99 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport do Instalacji Komunalnej ZGOK w Rzędowie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Połaniec. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Połaniec, dwóch Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, rozstawionych na terenie miasta gniazd selektywnej zbiórki odpadów, koszy ulicznych i koszy na psie odchody wraz z zakupem worków do koszy w ilości ok. 1600 szt. – 60l. i 1600 szt-40l. miesięcznie, odpadów komunalnych z placów oraz budynków będących własnością Miasta i Gminy Połaniec.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8661751492

7.3.4) Miejscowość: Łęg

7.3.5) Kod pocztowy: 28-230

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1400000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-07-01 do 2025-06-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Cd. z sekcji 3.1.1):

a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Uzasadnienie faktyczne:
W niniejszym postępowaniu spełnione zostały powyższe warunki tj.:
a) Gmina Połaniec utworzyła w dniu 04.08.2023r. aktem notarialnym REP. A numer 2512/203 spółkę Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o., w której objęła i nadal posiada 100% udziałów. Zgodnie z tym aktem, gmina Połaniec jako 100% udziałowiec Spółki sprawuje nad Spółką prawną kontrolę, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zarząd spółki jest powoływany przez Radę Nadzorczą Spółki, której członkowie są powoływani i odwoływani przez Zgromadzenie Wspólników. Gmina Połaniec posiada więc wyłączny wpływ na skład organów spółki, a co za tym idzie dominujący wpływ na jej działalność. Spełniony jest więc pierwszy warunek wymieniony, w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. a.
b) Zgodnie z art. 214 ust. 6 ustawy Pzp w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 11 lit. b, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych. Spółka powstała w dniu 04.08.2023r. i nie rozpoczęła jeszcze działalności, wobec czego nie jest możliwe, na podstawie danych historycznych, ustalenie czy ponad 90% jej działalności dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez gminę Połaniec. Spółka posiada jednak prognozę handlową, z której wynika, że w okresie 01.07.2024r. – 30.06.2025r. 100% jej przychodów pochodzić będzie od zamawiającego – gminy Połaniec. Spełniony jest zatem drugi warunek, wymieniony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. b.
c) Mając na uwadze, że gmina Połaniec posiada 100% udziałów w Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych Sp. z o.o., spełniony jest również trzeci warunek, wymieniony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. c, zgodnie z którym w kontrolowanej osobie prawnej nie powinno być bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, iż zostały spełnione wszystkie przesłanki udzielenia zamówienia zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2024-07-03 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.