eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaTermomodernizacja budynku Urzędu Dzielnicy Praga-Południe przy ul. Grochowskiej 274 w Warszawie



Ogłoszenie z dnia 2024-07-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Urzędu Dzielnicy Praga-Południe przy ul.
Grochowskiej 274 w Warszawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy Dzielnica Praga-Południe

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grochowska 274

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 03-841

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pragapoludnie.wzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pragapld.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.um.warszawa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku Urzędu Dzielnicy Praga-Południe przy ul.
Grochowskiej 274 w Warszawie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa52fd73-24c3-11ef-87ba-8eb060fd7bb8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00393936

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031007/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Wykonanie termomodernizacji budynku Urzędu Dzielnicy Praga-Południe przy ul. Grochowskiej 274

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00363118

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UD-VI-ZP/21/24

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku Urzędu Dzielnicy Praga – Południe przy ul. Grochowskiej 274 w Warszawie, który w szczególności obejmuje:
1) Zamówienie podstawowe (gwarantowane):
a) roboty ziemne,
b) wykonanie izolacji ścian fundamentowych i murków oporowych,
c) ocieplenie ścian fundamentowych,
d) ocieplenie ścian,
e) wykonanie pionów instalacji odgromowej,
f) wykonanie cienkowarstwowych tynków strukturalnych,
g) montaż płyt z betonu architektonicznego,
h) montaż rusztów systemowych i wyposażenia,
i) montaż obróbek blacharskich i parapetów,
j) nasadzenie zieleni.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja techniczna tj.: Projekt architektoniczno-budowlany pn.: „Termomodernizacja budynku Urzędu Dzielnicy Praga – Południe”, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót stanowiące załączniki nr 9,10,11 do SWZ.
3. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy wynikające z klauzuli społecznej w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 t.j.) pracowników/pracownika bezpośrednio wykonujących czynności związane m.in.: z ociepleniem ścian i montażem stolarki okiennej i drzwiowej. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników/pracownika lub wyznaczenie do realizacji zamówienia pracowników/pracownika zatrudnionych już u Wykonawcy lub Podwykonawcy.
Szczegółowe wymogi określa §5 Wzoru umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 256 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione).
Celem art. 256 PZP jest umożliwienie zamawiającym zakończenia prowadzonych postępowań w sytuacji, gdy dalsze ich prowadzenie mija się z celem. Przepis ten ma przeciwdziałać pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych świadczeń, realizując zasady celowości i efektywności wydatków publicznych oraz chroniąc wykonawców przed ponoszeniem daremnych kosztów uczestnictwa w postępowaniu.
Przyczyną unieważnienia postępowania na podstawie komentowanego przepisu jest wystąpienie okoliczności powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania jest bezcelowe. Takie okoliczności pojawiły się po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia, co spowodowało, że dalsze jego prowadzenie straciło sens dla Zamawiającego.

Powody unieważnienia:
1. Zmiana zakresu przedmiotu zamówienia:
o W toku przeprowadzania postępowania głównego dotyczącego ocieplenia ścian budynku Urzędu Dzielnicy Praga - Południe, pojawiła się konieczność wprowadzenia istotnych zmian w zakresie przedmiotu zamówienia. Pierwotnie planowane prace związane z ociepleniem ścian zostały uznane za mniej priorytetowe w porównaniu do konieczności wymiany stolarki okiennej i drzwiowej. Co ma swoje uzasadnienie w zachowaniu procesu technologiczno-budowlanego.
o Ujawnienie się potrzeby zmiany priorytetów w zakresie zamówienia, w szczególności przesunięcie wymiany stolarki okiennej i drzwiowej z zamówienia opcjonalnego na główne, uzasadnia konieczność unieważnienia postępowania. Przeprowadzenie zamówienia w pierwotnym zakresie bez jednoczesnej wymiany stolarki okiennej i drzwiowej nie przyniosłoby oczekiwanych korzyści w zakresie efektywności energetycznej i byłoby nieefektywne.
2. Brak pełnego finansowania:
o Na chwilę obecną brak pełnego finansowania projektu wydłuży termin realizacji (uruchomienie opcji będzie możliwe po 28 sierpnia – po zaakceptowaniu zmian budżetowych na Sesji Rady m.st. Warszawy), co w przypadku okresu jesienno-zimowego może zagrozić terminowemu zrealizowaniu prac. W skrajnych przypadkach warunki atmosferyczne mogą przerwać realizację prac na kilka tygodni, co dodatkowo skomplikuje cały proces.
o Ponadto tak późne uzyskanie finansowania dla opcji spowoduje , zaburzenie procesu technologiczno-budowlanego - najpierw powinna być wykonana wymiana okien, a dopiero potem prace związane z ociepleniem ścian. Realizacja tych prac w niewłaściwej kolejności może prowadzić do nieefektywnego wykorzystania zasobów oraz pogorszenia jakości wykonanych robót oraz zwiększenia kosztów potrzebnych na realizacje zamówienia.
o Co więcej, nie przewidziano realizacji prac w 2025 roku, a zachodzi takie niebezpieczeństwo jednocześnie ze względu na późne uruchomienie zamówienia opcjonalnego a tym samym realizacje prac w okresie jesienno-zimowym, co przez potencjalnie złe warunki atmosferyczne może opóźnić cały projekt i wpłynąć na jego terminowe zakończenie.
3. Potrzeba ponownego przygotowania specyfikacji:
o Zmiana kolejności i priorytetów w zakresie zamówienia wymaga ponownego opracowania specyfikacji warunków zamówienia (SWZ). Konieczne jest przygotowanie nowej dokumentacji przetargowej, która uwzględni aktualne priorytety i zapewni pełną zgodność z przepisami PZP oraz wytycznymi dotyczącymi efektywności energetycznej. Jednocześnie zostanie przewidziany dłuższy termin realizacji zamówienia co wpłynie na zmniejszenie presji czasu, a ty samym potencjalnie obniży koszty realizacji inwestycji.
4. Ochrona interesów potencjalnych Wykonawców:
o Nowe okoliczności spowodowały, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Podjęta decyzja, przed upływem terminu składania ofert, ma również na celu ochronę interesów potencjalnych Wykonawców, aby nie ponosili realnych kosztów związanych z przygotowaniem ofert i uczestnictwem w postępowaniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.