Ogłoszenie z dnia 2023-09-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00268695/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-06-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa mobilnych miasteczek rowerowych, symulatorów rowerów, trenażerów czasu reakcji oraz symulatora przejścia dla pieszych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Starachowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009892
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Radomska 45
1.5.2.) Miejscowość: Starachowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@starachowice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starachowice.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f33afefa-0f64-11ee-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa mobilnych miasteczek rowerowych, symulatorów rowerów, trenażerów czasu reakcji oraz symulatora przejścia dla pieszych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f33afefa-0f64-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00394316
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00031531/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa i montaż 5 mobilnych miasteczek rowerowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych oraz doposażenie szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego w Gminie Starachowice” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego...2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00268695
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.24.2023.SD
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 146737,50 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I - Symulator roweru.Zadanie realizowane jest w ramach projektu: „Zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych
oraz doposażenie szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego w Gminie Starachowice” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, konkurs nr POIiŚ.3.1/1/22 „Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół w zakresie edukacji komunikacyjnej.
Szczegółowy opis sprzętu na każdą część zamówienia, jego ilość oraz miejsce, do którego należy dostarczyć sprzęt zawiera opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.
Zamawiający wymaga aby oferowany sprzęt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia
był:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania
Zamawiającego;
b) fabrycznie nowy, nigdy wcześniej nie używany, nie dotknięty żadną wadą fizyczną, wolny
od obciążeń prawami osób trzecich;
c) kompletny wraz z potrzebnymi do działania przewodami, z odpowiednim
oprogramowaniem oraz nie wymagał żadnych dodatkowych nakładów i był gotowy do
pracy;
d) zgodny z normami bezpieczeństwa (posiadał deklarację CE) oraz posiadał wymagane
prawem atesty i certyfikaty jak również niezbędne instrukcje i materiały dotyczące
użytkowania w języku polskim.
Dostarczony danego rodzaju sprzęt w więcej niż jednym egzemplarzu musi pochodzić od
jednego producenta. Na dostarczony sprzęt Wykonawca udzieli gwarancji na minimalny okres
30 miesięcy, maksymalny okres 60 miesięcy. Liczony od daty odbioru całkowitego, niezależnie
od długości gwarancji udzielonej przez producenta.
Wykonawca w cenie oferty musi uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem
przedmiotu zmówienia, a w szczególności koszty dostarczenia, załadunku, rozładunku,
montażu w wyznaczonych pomieszczeniach, sprawdzenia funkcjonalności sprzętu (pierwsze
uruchomienie) oraz zapewni przeszkolenie w zakresie funkcji i obsługi zakupionego sprzętu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był uprawniony do wprowadzania do obrotu
wszelkiego oprogramowania wchodzącego w skład przedmiotu zamówienia.
Szczegółowe warunki dostawy, gwarancji, sposób zapłaty za dostarczony sprzęt i obowiązki
stron zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34430000-0 - Rowery
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.5.) Wartość części: 86680,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II - Trenażer czasu reakcjiZadanie
realizowane jest w ramach projektu: „Zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych
oraz doposażenie szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego w Gminie
Starachowice” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko 2014-2020 Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu
multimodalnego, Działanie 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, konkurs
nr POIiŚ.3.1/1/22 „Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół
w zakresie edukacji komunikacyjnej.
Szczegółowy opis sprzętu na każdą część zamówienia, jego ilość oraz miejsce, do którego
należy dostarczyć sprzęt zawiera opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do
SWZ.
Zamawiający wymaga aby oferowany sprzęt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia
był:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania
Zamawiającego;
b) fabrycznie nowy, nigdy wcześniej nie używany, nie dotknięty żadną wadą fizyczną, wolny
od obciążeń prawami osób trzecich;
c) kompletny wraz z potrzebnymi do działania przewodami, z odpowiednim
oprogramowaniem oraz nie wymagał żadnych dodatkowych nakładów i był gotowy do
pracy;
d) zgodny z normami bezpieczeństwa (posiadał deklarację CE) oraz posiadał wymagane
prawem atesty i certyfikaty jak również niezbędne instrukcje i materiały dotyczące
użytkowania w języku polskim.
Dostarczony danego rodzaju sprzęt w więcej niż jednym egzemplarzu musi pochodzić od
jednego producenta. Na dostarczony sprzęt Wykonawca udzieli gwarancji na minimalny okres
30 miesięcy, maksymalny okres 60 miesięcy. Liczony od daty odbioru całkowitego, niezależnie
od długości gwarancji udzielonej przez producenta.
Wykonawca w cenie oferty musi uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem
przedmiotu zmówienia, a w szczególności koszty dostarczenia, załadunku, rozładunku,
montażu w wyznaczonych pomieszczeniach, sprawdzenia funkcjonalności sprzętu (pierwsze
uruchomienie) oraz zapewni przeszkolenie w zakresie funkcji i obsługi zakupionego sprzętu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był uprawniony do wprowadzania do obrotu
wszelkiego oprogramowania wchodzącego w skład przedmiotu zamówienia.
Szczegółowe warunki dostawy, gwarancji, sposób zapłaty za dostarczony sprzęt i obowiązki
stron zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.5.) Wartość części: 15782,50 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III - Symulator przejścia dla pieszych.Zadanie
realizowane jest w ramach projektu: „Zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych
oraz doposażenie szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego w Gminie
Starachowice” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko 2014-2020 Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu
multimodalnego, Działanie 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, konkurs
nr POIiŚ.3.1/1/22 „Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół
w zakresie edukacji komunikacyjnej.
Szczegółowy opis sprzętu na każdą część zamówienia, jego ilość oraz miejsce, do którego
należy dostarczyć sprzęt zawiera opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do
SWZ.
Zamawiający wymaga aby oferowany sprzęt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia
był:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania
Zamawiającego;
b) fabrycznie nowy, nigdy wcześniej nie używany, nie dotknięty żadną wadą fizyczną, wolny
od obciążeń prawami osób trzecich;
c) kompletny wraz z potrzebnymi do działania przewodami, z odpowiednim
oprogramowaniem oraz nie wymagał żadnych dodatkowych nakładów i był gotowy do
pracy;
d) zgodny z normami bezpieczeństwa (posiadał deklarację CE) oraz posiadał wymagane
prawem atesty i certyfikaty jak również niezbędne instrukcje i materiały dotyczące
użytkowania w języku polskim.
Dostarczony danego rodzaju sprzęt w więcej niż jednym egzemplarzu musi pochodzić od
jednego producenta. Na dostarczony sprzęt Wykonawca udzieli gwarancji na minimalny okres
30 miesięcy, maksymalny okres 60 miesięcy. Liczony od daty odbioru całkowitego, niezależnie
od długości gwarancji udzielonej przez producenta.
Wykonawca w cenie oferty musi uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem
przedmiotu zmówienia, a w szczególności koszty dostarczenia, załadunku, rozładunku,
montażu w wyznaczonych pomieszczeniach, sprawdzenia funkcjonalności sprzętu (pierwsze
uruchomienie) oraz zapewni przeszkolenie w zakresie funkcji i obsługi zakupionego sprzętu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był uprawniony do wprowadzania do obrotu
wszelkiego oprogramowania wchodzącego w skład przedmiotu zamówienia.
Szczegółowe warunki dostawy, gwarancji, sposób zapłaty za dostarczony sprzęt i obowiązki
stron zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.5.) Wartość części: 44275,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 110000,01 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 110000,01 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 110000,01 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GRU-CRU Daniel Urbaniak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368690703
7.3.3) Ulica: Osiedle im. Mikołaja Kopernika 2 lokal 42
7.3.4) Miejscowość: Wieluń
7.3.5) Kod pocztowy: 98-300
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Educar Informatyczne Systemy Edukacyjne Aleksandra Jeznach - dostawa, montaż, szkolenie z obsługi, serwis gwarancyjny
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 110000,01 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18450,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 24700,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18450,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ALUCAR GRZEGORZ PLUTA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 220991339
7.3.3) Ulica: PRZEMYSŁOWA
7.3.4) Miejscowość: Dębnica Kaszubska
7.3.5) Kod pocztowy: 76-248
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18450,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 119500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 119500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 119500,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GRU-CRU Daniel Urbaniak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368690703
7.3.3) Ulica: Osiedle im. Mikołaja Kopernika 2 lokal 42
7.3.4) Miejscowość: Wieluń
7.3.5) Kod pocztowy: 98-300
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Educar Informatyczne Systemy Edukacyjne Aleksandra Jeznach - dostawa, montaż, szkolenie z obsługi, serwis gwarancyjny.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 119500,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
INNE PRZETARGI Z STARACHOWIC
- Przebudowa drogi gminnej ul. Podlesie: Zadanie nr 1: "Przebudowa drogi gminnej ul. Podlesie 0+000 do km 0+118 w Starachowicach". (...)
- Świadczenie usługi cateringowej w 2025r. dla 20 uczestników działań realizowanych w Centrum Aktywności Społecznej w Starachowicach
- "Usługi przygotowania i wydania gorących posiłków podopiecznym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach"
- Sukcesywne świadczenie usług cateringowych dla 15 dzieci w wieku 3-6 lat uczęszczających do świetlicy środowiskowej na osiedlu Wzgórze w Starachowicach
- Sukcesywne świadczenie usług cateringowych dla 15 dzieci w wieku 3-6 lat uczęszczających do świetlicy środowiskowej na osiedlu Wzgórze w Starachowicach
- Dostawa tablic rejestracyjnych dla Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Starachowicach
więcej: przetargi w Starachowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wyposażenie, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa branżowego w nowoczesny sprzęt, materiały dydaktyczne zapewniające wysoką jakość kształcenia
- Zestawy komputerowe dla Katedry Animacji PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi - Dostawa 11 zestawów komputerowych
- Zakup urządzeń i oprogramowania.
- Dostawa sprzętu komputerowego oraz laserów przemysłowych
- Dostawa zasilaczy awaryjnych UPS, dysków do macierzy oraz routera w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Dostawa komputerów typu ALL in One wraz z akcesoriami dla Uzdrowiska Ciechocinek S.A.
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.