Ogłoszenie z dnia 2024-07-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00365609/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-13
- 2024/BZP 00384654/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-26
- 2024/BZP 00396048/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-04
- 2024/BZP 00471529/01 - Wynik z dnia 2024-08-26
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont drogi powiatowej DP 3241 S w Gminie Ożarowice – etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W TARNOWSKICH GÓRACH
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276288702
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Pyskowicka 54
1.4.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry
1.4.3.) Kod pocztowy: 42-600
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@zdp.tgory.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp.tgory.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00399066
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-07-05
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00365609
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
7) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
Stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązani są zatrudnić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
6. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych
z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością, zatrudnieniem lub zachowaniem poufnego charakteru informacji przekazanych wykonawcy w toku realizacji zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy Pzp.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
9. Zamawiający przewidział możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 310 PZP jeśli nie pozyska dofinansowania na realizację zamówienia ze środków publicznych.
10. Przedmiotowe zadanie jest współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja 8/2023/1980/PolskiLad .
13. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić finansowanie inwestycji w części nie pokrytej wkładem własnym Zamawiającego/ Wnioskodawcy na czas poprzedzający wypłatę środków z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przy czym zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu zamówienia t. j odbiorze końcowym inwestycji przez Zamawiającego/ Wnioskodawcę.
I. W załączniku nr 4 do SWZ 26.06.2024 – „Projektowane postanowienia umowy”
wprowadzono zmiany w
§ 2 zostają usunięte ust 2 i ust3, ,§ 5 ust 5 zostaje W § 7 ust 22 ,W § 7 ust 27 , § 13 ust 2
II. W SWZ (26.06.24 r.) Rozdział X ust1. lit e zostaje zmieniony zapis:
e) Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy nr: Bank Millennium S.A. nr rachunku
62 1160 2202 0000 0005 4587 0486 z dopiskiem wadium postępowanie DZP.05.15.03.2024.
na :
e) Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy nr: Bank Millennium S.A. nr rachunku
62 1160 2202 0000 0005 4587 0486 z dopiskiem wadium postępowanie DZP.04.16.04.2024 .
III . Do załącznika nr 6 do SWZ 26.06.2024 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dołączono Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych D-07.01.01 – oznakowanie poziome, D-07.02.01.- oznakowanie pionowe oraz Specyfikację Techniczną Wykonania
i Odbioru Robót Budowlanych D.06.04.01 – rowy – roboty remontowe i utrzymaniowe.
IV. Do SWZ załączono nowy załącznik nr5 Przedmiar Robót 26.06.2024 r.
Po zmianie:
7) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
Stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązani są zatrudnić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
6. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych
z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością, zatrudnieniem lub zachowaniem poufnego charakteru informacji przekazanych wykonawcy w toku realizacji zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy Pzp.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
9. Zamawiający przewidział możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 310 PZP jeśli nie pozyska dofinansowania na realizację zamówienia ze środków publicznych.
10. Przedmiotowe zadanie jest współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja 8/2023/1980/PolskiLad .
13. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić finansowanie inwestycji w części nie pokrytej wkładem własnym Zamawiającego/ Wnioskodawcy na czas poprzedzający wypłatę środków z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przy czym zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu zamówienia t. j odbiorze końcowym inwestycji przez Zamawiającego/ Wnioskodawcę.
I. W załączniku nr 4 do SWZ 26.06.2024 – „Projektowane postanowienia umowy”
wprowadzono zmiany w
§ 2 zostają usunięte ust 2 i ust3 pozostałe zmieniają numeracje, ,§ 5 ust 5 zmiana - metoda uproszczona W § 7 ust 21 i 22 zmiana z unieszkodliwienia na utylizacji ,W § 7 ust 27 w terminie 14 dni , § 13 ust 2
II. W SWZ (26.06.24 r.) Rozdział X ust1. lit e zostaje zmieniony zapis:
e) Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy nr: Bank Millennium S.A. nr rachunku
62 1160 2202 0000 0005 4587 0486 z dopiskiem wadium postępowanie DZP.05.15.03.2024.
na :
e) Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy nr: Bank Millennium S.A. nr rachunku
62 1160 2202 0000 0005 4587 0486 z dopiskiem wadium postępowanie DZP.04.16.04.2024 .
III . Do załącznika nr 6 do SWZ 26.06.2024 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dołączono Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych D-07.01.01 – oznakowanie poziome, D-07.02.01.- oznakowanie pionowe oraz Specyfikację Techniczną Wykonania
i Odbioru Robót Budowlanych D.06.04.01 – rowy – roboty remontowe i utrzymaniowe.
IV. Do SWZ załączono nowy załącznik nr5 Przedmiar Robót 26.06.2024 r.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
2. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1 - 6 ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia):
1) Zamawiający przewiduje podstawę wykluczenia, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 7 ustawy tj. wykluczy z postępowania wykonawcę, który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady.
2) Zamawiający nie przewiduje innych podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy.
3) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2023 poz. 1497 ze zmianami), zwanej dalej „ustawą sankcyjną”,
z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się
1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy,
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – nie dotyczy,
3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że :
-z informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem jest nie mniejsza niż 1 000 000,00 złotych
(trzy miliony złotych).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek oceniany będzie łącznie.
4) zdolność techniczna lub zawodowa
Wykazanie się wykonaniem nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
a) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie/remoncie/przebudowie drogi klasy co najmniej Z (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24.06.2022r. Przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych (Dz. U. 2022.15.18 z dn. 2022.07.20) uzna również zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30.05.2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, Dz. U. z 2000r., Nr 63, poz. 735 z późn. zm.) o wartości min. 1 000 000,00 PLN brutto, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Wykazanie się dysponowaniem:
b) kierownikiem budowy który winien :
posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wymagane do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lata doświadczenie z uprawnieniami,
Jeżeli w wyniku realizacji zamówienia zajdzie konieczność udziału osób (niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania) innych niż wskazanych w SWZ Wykonawca ma obowiązek zapewnić potrzebny personel posiadający odpowiednie uprawnienia projektowe umożliwiające opracowanie dokumentacji oraz uprawnienia do kierowania robotami w odpowiedniej specjalności umożliwiające realizację robót.
Powyższy personel Wykonawca zobowiązany jest zgłosić do akceptacji Zamawiającemu
i uwzględnić w cenie oferty.
Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych.
UWAGA:
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składnia ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania oraz w celu wykazania spełniania warunków udziału
w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz.275 ), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
1) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminy składania ofert o wartości nie mniejszej niż
1 000 000,00 zł. (słownie – jeden milion 00/100 złotych).
2) wykazu wykonanych robót budowlanych w zakresie budowy/ remontu / przebudowy drogi klasy co
najmniej Z wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia - kierownika budowy - wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
Wystarczające będzie podanie informacji niezbędnych do wykazania spełnienia warunku udziału
w postępowaniu).
Po zmianie:
2. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1 - 6 ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia):
1) Zamawiający przewiduje podstawę wykluczenia, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 7 ustawy tj. wykluczy z postępowania wykonawcę, który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady.
2) Zamawiający nie przewiduje innych podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy.
3) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2023 poz. 1497 ze zmianami), zwanej dalej „ustawą sankcyjną”,
z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się
1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy,
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – nie dotyczy,
3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że :
-z informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem jest nie mniejsza niż 1 000 000,00 złotych
(jeden milion złotych).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek oceniany będzie łącznie.
4) zdolność techniczna lub zawodowa
Wykazanie się wykonaniem nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
a) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie/remoncie/przebudowie drogi klasy co najmniej Z (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24.06.2022r. Przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych Dz. U. 2022.poz 1518) uzna również zgodnie
z (Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Dz. U. 1999 nr 43 poz. 430) o wartości min. 1 000 000,00 PLN brutto, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Wykazanie się dysponowaniem:
b) kierownikiem budowy który winien :
posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wymagane do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lata doświadczenie z uprawnieniami,
Jeżeli w wyniku realizacji zamówienia zajdzie konieczność udziału osób (niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania) innych niż wskazanych w SWZ Wykonawca ma obowiązek zapewnić potrzebny personel posiadający odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami w odpowiedniej specjalności umożliwiające realizację robót.
Powyższy personel Wykonawca zobowiązany jest zgłosić do akceptacji Zamawiającemu
i uwzględnić w cenie oferty.
Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych.
UWAGA:
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składnia ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania oraz w celu wykazania spełniania warunków udziału
w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz.275 ), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
1) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminy składania ofert o wartości nie mniejszej niż
1 000 000,00 zł. (słownie – jeden milion 00/100 złotych).
2) wykazu wykonanych robót budowlanych w zakresie budowy/ remontu / przebudowy drogi klasy co
najmniej Z wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia - kierownika budowy - wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
Wystarczające będzie podanie informacji niezbędnych do wykazania spełnienia warunku udziału
w postępowaniu).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany do Umowy na zasadach określonych w art. 455 ustawy z dnia 11 września2019r. Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej Umowie.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian Umowy w przypadku wystąpienia w toku realizacji Przedmiotu Umowy następujących robót:
1) nie wyszczególnionych w Przedmiarze robót a koniecznych do realizacji Przedmiotu Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej;
2) zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w Specyfikacji Warunków Zamówienia, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej;
3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 wyżej:
1) Strony sporządzą stosowny protokół konieczności zawierający uzasadnienie wykonania robót.
2) Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie robót zostanie ustalone z zastosowaniem następujących zasad:
a) jeżeli roboty odpowiadają opisowi pozycji w Kosztorysie ofertowym - na podstawie cen jednostkowych określonych w Kosztorysie ofertowym,
b) jeżeli roboty nie odpowiadają opisowi pozycji w Kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie nowej ceny na podstawie Ceny jednostkowej z Kosztorysu ofertowego poprzez interpolację, Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inspektorowi nadzoru,
c) jeżeli nie można wycenić robót z zastosowaniem metody, o której mowa w lit. b powyżej, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Inspektora nadzoru kalkulację Ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwach branżowych (np. SEKOCENBUD, Orgbud, Intercenbud, itp.) dla województwa śląskiego, aktualnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym kalkulacja jest sporządzana.
3) Wykonawca dokona wyliczeń, o których mowa w pkt 2 powyżej oraz przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia wysokość wynagrodzenia za te roboty przed ich rozpoczęciem.
4) Zamawiający może wprowadzić korektę kalkulacji, w szczególności jeżeli kalkulacja przedłożona przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu będzie wykonana niezgodnie z zasadami określonymi w pkt 2 powyżej.
4. Zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy nastąpić może w przypadku zaistnienia siły wyższej lub innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, jeżeli okoliczności te będą miały wpływ na dotrzymanie umówionych terminów. W przypadku zaistnienia tego rodzaju utrudnień termin realizacji robót może zostać przedłużony jedynie o potwierdzoną przez Zamawiającego ilość dni, w których prowadzenie prac nie było możliwe.
5. Każda zmiana winna być dokonana w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
Po zmianie:
1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany do Umowy na zasadach określonych w art. 455 ustawy z dnia 11 września2019r. Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej Umowie.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian Umowy w przypadku wystąpienia w toku realizacji Przedmiotu Umowy:
1) robót nie wyszczególnionych w Przedmiarze robót a koniecznych do realizacji Przedmiotu Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej;
2) robót zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w Specyfikacji Warunków Zamówienia, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej;
3) zmiany technologii wykonania robót lub materiałów przewidzianych w dokumentach opisujących Przedmiot Umowy oraz zmiana lokalizacji robót w sytuacji:
- wystąpienia innych warunków geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych niż te wskazane przez Zamawiającego w dokumentach opisujących Przedmiot Umowy, powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy;
- wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, niewypałów, znalezisk archeologicznych, podziemnych instalacji, urządzeń lub obiektów infrastrukturalnych nieujawnionych, co uniemożliwia lub utrudnia wykonanie robót na warunkach przewidzianych w Umowie;
- jeżeli w wyniku rozwoju technicznego lub technologicznego możliwe jest wykonanie robót przy zastosowaniu innej technologii lub materiałów, które podwyższą jakość wykonanych robót, lub zmniejszą koszty realizacji Umowy lub koszty eksploatacji Przedmiotu Umowy, lub pozwolą na skrócenie terminu wykonania Umowy, lub pozwolą na wydłużenie okresu eksploatacji Przedmiotu Umowy po ich zakończeniu, lub zmniejszą negatywne skutki dla środowiska naturalnego;
- w przypadku niedostępności lub obiektywnych trudności z dostępem do odpowiednich czynników produkcji (w szczególności surowców, materiałów lub urządzeń) lub rynku pracy, co utrudnia możliwość wykonania Przedmiotu Umowy, tj. w szczególności powoduje opóźnienie w postępie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł temu zapobiec;
- zmiany po upływie terminu składania ofert powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które miały wpływ na możliwość wykonania Przedmiotu Umowy;
- wystąpienia siły wyższej, która uniemożliwia lub istotnie ogranicza możliwość wykonania Przedmiotu Umowy albo jej części w sposób określony w Umowie lub dokumentach zamówienia.
Pozostałe zgodnie z załącznikiem nr 4 do swz (ze względu na brak pola)
INNE PRZETARGI Z TARNOWSKICH GÓR
- Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. Etap 4. Stolarka drewniana i PCV w piwnicy
- Materiały eksploatacyjne dla Centralnej Sterylizacji
- DOSTAWA WYROBÓW MEDYCZNYCH
- Bieżące utrzymanie nawierzchni rozbieralnych na terenie powiatu tarnogórskiego w ciągu dróg powiatowych
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i innych niż niebezpieczne, nr sprawy GCR/22/ZP/2025
- DOSTAWA LEKÓW II
więcej: przetargi w Tarnowskich Górach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont i budowa chodnika wzdłuż ul. Skrajnej, ul. Ogińskiego oraz ul. Malczewskiego oraz dostosowanie chodnika wzdłuż ul. Skrajnej wraz z przebudową przystanku tramwajowego"
- "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na terenie Gminy Radków"
- Remont drogi wojewódzkiej nr 739 na odcinku od km 17+520 do km 18+629 w miejscowości Osieck, gmina Osieck, powiat otwocki, województwo mazowieckie - nr postępowania 077/25
- Bieżąca konserwacja dróg o nawierzchni twardej nieulepszonej oraz dróg gruntowych na terenie Miasta Kobyłka
- Wykonanie remontu sieci kanalizacyjnej na terenie oczyszczalni ścieków GWDA w Pile
- Budowa drogi dla rowerów oraz przebudowa ulic Kosowej, Sowiej, Kukułczej i Sokolej w Wilkanowie.
więcej: Roboty w zakresie naprawy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.