Ogłoszenie z dnia 2024-07-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00315024/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-08
- 2024/BZP 00331655/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-20
- 2024/BZP 00336958/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa systemu wodociągowego oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Potok Wielki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POTOK WIELKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409614
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 106
1.5.2.) Miejscowość: Potok Wielki
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-313
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@potokwielki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugpotokwielki.bip.lubelskie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bdb88501-0c9d-11ef-9b7e-467806a935181.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa systemu wodociągowego oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Potok Wielki2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bdb88501-0c9d-11ef-9b7e-467806a93518
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00402145
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00009876/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa systemu wodociągowego oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Potok Wielki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków unijnych w ramach „Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie”; Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00315024
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: INW.271.5.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1595500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na:1. Zaprojektowaniu i przebudowie sieci wodociągowej w miejscowości Popielarnia
o długości:
- rurociągi o średnicy zewnętrznej 110 mm z rur PE100, PN 16, SDR 11 – ok. 1000 m,
- rurociągi o średnicy zewnętrznej 63 mm z rur PE100, PN 16, SDR 11 – ok. 500 m.
Inwestycja będzie zlokalizowana na następujących działkach:
Popielarnia (cześć m. Dąbrówka): 296/3, 297/3, 297/5, 298/1, 299/2, 300/1, 301/1, 302/1, 304/1, 305/1, 306/1, 307/5, 307/6, 307/3, 371,
Popielarnia (część m. Potok Stany): 766, 768, 769, 770, 771, 772,
Popielarnia (część m. Dąbrowica): 287/2, 286, 305, 258, 257/2, 255/2, 254/2, 253/2, 252/2, 251/2,
2. Zaprojektowaniu i budowie sieci wodociągowej łączącej miejscowości: Osinki i Potok
Wielki o średnicy zewnętrznej 90 mm z rur PE100, PN 16, SDR 11 – ok. 470 m
Inwestycja będzie zlokalizowana na następujących działkach: 232/2, 229/3, 230/2, 228/5, 227/4,
3. Zaprojektowaniu i budowie sieci wodociągowej łączącej miejscowości: Radwanówka
i Stany Nowe o średnicy zewnętrznej 90 mm z rur PE100, PN 16, SDR 11 – ok. 400 m
Inwestycja będzie zlokalizowana na następujących działkach: 792, 810/1, 781, 779, 778, 738.
Zakres przedmiotu zamówienia
1. Wykonanie dokumentacji projektowej.
2. Przebudowa sieci wodociągowej wg ww. dokumentacji projektowej.
3. Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
4. Przeprowadzenie niezbędnych prób końcowych.
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
4.5.5.) Wartość części: 755500,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach niniejszej części Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących zadań:Zadanie 1: Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków dla budynku OSP w msc. Zarajec Potocki oraz przydomowej oczyszczalni ścieków dla budynku OSP w Potoku Wielkim
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu 2 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków dla następujących obiektów:
1. Budynku OSP w m. Zarajec Potocki na działce nr 325/2.
2. Budynku gminnym w m. Potok Wielki na działce nr 432/2.
Zakres robót obejmuje budowę biologicznych oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym, wykonaniem dokumentacji powykonawczej.
UWAGA!! Na potwierdzenie jakości proponowanych urządzeń i zgodności z opisem przedmiotu zamówienie Wykonawca musi załączyć do oferty:
a) Certyfikat zgodności z normą PN EN 12566-3+A2:2013 lub raport z badań na zgodność z normą PN EN 12566-3+A2:2013 wydane przez notyfikowane laboratorium.
b) Dokumentację Techniczno-Ruchową (DTR) oczyszczalni ścieków potwierdzającą użytą technologię oczyszczani ścieków,
c) Deklarację Właściwości Użytkowych, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu ich oznakowania znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1966 z późn.zm) spełniającą wszystkie wymagania wskazane w ww. rozporządzeniu.
Zadanie 2: Przebudowa oczyszczalni ścieków w msc. Stawki
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie oczyszczalni ścieków przy budynku Ochotniczej Straży Pożarnej oraz Koła Gospodyń Wiejskich w m. Stawki na działce nr 214/6.
Zakres robót obejmuje wykonanie dokumentacji technicznej oraz przebudowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniem kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym, wykonaniem dokumentacji powykonawczej.
UWAGA!! Na potwierdzenie jakości proponowanych urządzeń i zgodności z opisem przedmiotu zamówienie Wykonawca musi załączyć do oferty:
a) Certyfikat zgodności z normą PN EN 12566-3+A2:2013 lub raport z badań na zgodność z normą PN EN 12566-3+A2:2013 wydane przez notyfikowane laboratorium.
b) Dokumentację Techniczno-Ruchową (DTR) oczyszczalni ścieków potwierdzającą użytą technologię oczyszczani ścieków,
c) Deklarację Właściwości Użytkowych, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu ich oznakowania znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1966 z późn.zm) spełniającą wszystkie wymagania wskazane w ww. rozporządzeniu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 7 i 8 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.5.5.) Wartość części: 90000,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty polegające na zaprojektowaniu i przebudowie ujęcia wody w m. Popielarnia, gmina Potok Wielki na działce nr 371 (obręb Dąbrówka).Zakres zamówienia
1. Wykonanie dokumentacji projektowej mającej na celu przebudowę ujęcia wody w m. Popielarnia, gmina Potok Wielki.
2. Przebudowa ujęcia wody obejmuje:
- dostawę i montaż pompy głębinowej o wydajności Q = 80 m3/h - 2 szt.,
- przebudowę rurociągów tłocznych z rur ze stali nierdzewnej – ok. 250 m,
- przebudowę zestawu hydroforowego z szafą sterowniczą - 1 szt.,
- przebudowę rurociągów przyłączeniowych do zestawu hydroforowego wraz niezbędną armaturą w budynku ujęcia wody - 1 kpl.,
- dostawę i montaż agregatu prądotwórczego o mocy min. 80kW - 1 kpl.
- przebudowę rozdzielnicy elektrycznej z okablowaniem - 1 kpl.,
3. Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
4. Przeprowadzenie niezbędnych prób końcowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.5.5.) Wartość części: 750000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 886000,07 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1107000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1077480,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wodociągi Wiejskie sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7181669985
7.3.3) Ulica: Akademicka 18
7.3.4) Miejscowość: Łomża
7.3.5) Kod pocztowy: 18-402
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"WODOCIĄGI WIEJSKIE" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
"WODOCIĄGI WIEJSKIE" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1077480,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 282526,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 282526,87 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 282526,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PFK Instal Piotr Hawryło
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8621599368
7.3.3) Ulica: Chrzanów Czwarty
7.3.4) Miejscowość: Chrzanów
7.3.5) Kod pocztowy: 23-305
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 282526,87 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 765798,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1290000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 765798,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma REIN sp. j. A. Cebulak, J. Cebulak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8132050507
7.3.3) Ulica: Staromiejska
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-240
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA "REIN" ANNA CEBULAK, JANUSZ CEBULAK SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA "REIN" ANNA CEBULAK, JANUSZ CEBULAK SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 765798,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.