eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CeranówKredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku



Ogłoszenie z dnia 2022-10-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ceranow

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582842

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ceranów 140

1.5.2.) Miejscowość: Ceranów

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-322

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.7.) Numer telefonu: 25 787 07 79

1.5.8.) Numer faksu: 25 787 09 54

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@ceranow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ceranow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c7cc494-3277-11ed-8832-4e4740e186ac

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c7cc494-3277-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00405911

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00026221/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.6.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1016192,34 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 r.

Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
Główny:
66113000-5 Usługi udzielania kredytu
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
Wykonawca załączy do oferty harmonogram spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową. Harmonogram należy przygotować przy założeniu, że całkowita kwota kredytu zostanie wypłacona w dniu wskazanym w pkt. 6 niniejszego rozdziału.
2. Ustala się karencję w spłacie należności gotówkowej do 30 listopada 2023 r. Ustala się brak karencji w spłacie odsetek.
3. Spłata kredytu nastąpi w ratach trzymiesięcznych, płatnych na ostatni dzień roboczy ostatniego miesiąca kwartału.
4. Odsetki od zaciągniętego kredytu naliczane będą od faktycznego zadłużenia i płacone będą w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po upływie miesiąca, za które zostały naliczone w oparciu o przesłaną przez bank notę odsetkową lub inny dokument potwierdzającym kwotę naliczonych odsetek (dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej czy innego dokumentu drogą elektroniczną).
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji kwoty kredytu w transzach z zastrzeżeniem, że ostateczny termin jej wykorzystania upływa w dniu 31.12.2022 r. Uruchomienie kredytu nastąpi na wniosek Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję Zamawiającego.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przesunięcia spłaty raty lub rat kredytowych na kolejne lata, w sytuacji, gdy wymagać tego będzie konieczność spełnienia wymogów prawnych w zakresie dopuszczalnego limitu obsługi długu o jakim mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1634). Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat.
7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzedni zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed realizacją bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (prowizji, odsetek za okres, za który zostanie dokonana przedterminowa spłata) oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych rat kredytowania bez dodatkowej marzy i kosztów.
8. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: % dla danego okresu zależny od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalony w oparciu o stawkę WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych, właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marzy Wykonawcy (Banku). Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M, notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca, poprzedzającego ten miesiąc i mająca zastosowanie od 1-go dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania, dopuszczalna jet w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M.
9. Stosownie do art. 92 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634), kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
10. Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w BIP.
11. Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej.
12. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem.
13. Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu obciążają Wykonawcę.
14. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie.
15. Zabezpieczenie kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracja wekslową.
16. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SWZ dołącza się dokumenty stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
17. Pozostałe informacje:
1) Zamawiający nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych.
2) Zamawiający informuje, że nie był prowadzony program naprawczy.
3) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Oferentów (w tym przez Wykonawcę), jak również przedstawiał opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowanych środkami kredytu.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia odsetek umownych za opóźnienie w uruchomieniu kredytu w wysokości 0,5 % ceny ofertowej za każdy dzień opóźnienia.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów:
- za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po tronie Wykonawcy w wysokości 5 % ceny ofertowej określonej w formularzu ofertowym;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
6) Do wyliczenia oferty należy przyjąć następujące informacje dotyczące spłaty rat kredytu:
- Spłata kredytu nastąpi w latach 2023-2030, w tym rok karencji,
- Raty będą spłacane kwartalnie,
- Raty będą równe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1006746,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1090713,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1006746,37 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Mszczonowie, Oddział Banku w Radziejowicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8380005171

7.3.3) Ulica: Słoneczna 1

7.3.4) Miejscowość: Radziejowice

7.3.5) Kod pocztowy: 96-325

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1016192 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.