Og³oszenie z dnia 2024-07-10
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00455435/01 - Wynik z dnia 2024-08-13
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wodzierady
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934559
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Wodzierady, 24
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wodzierady
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-105
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 436773322
1.5.8.) Numer faksu: 436773315
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@wodzierady.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://wodzierady.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4b516a0a-861a-41c1-ac1f-86f33005ac59
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00406332
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00045610/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Zalesiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wodzierady3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê w jêzyku polskim przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020r. poz. 344). Zamawiaj±cy nie przewiduje innego sposobu komunikowania siê z Wykonawcami ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
Komunikacja w postêpowaniu odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy zakupowej za po¶rednictwem formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego”. Modu³ „Wy¶lij wiadomo¶æ” nie s³u¿y do sk³adania ofert.
Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania: https://platformazakupowa.pl/pn/wodzierady
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Postêpowanie prowadzone jest przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/wodzierady.
1) W procesie sk³adania oferty za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, Wykonawca powinien z³o¿yæ podpis bezpo¶rednio na dokumentach przes³anych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie podpisu na ka¿dym za³±czonym pliku osobno, w szczególno¶ci wskazanych w art. 63 ust 1 oraz ust.2 Pzp, gdzie zaznaczono, i¿ oferty, wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu oraz o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 sporz±dza siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w postaci lub formie elektronicznej i opatruje siê odpowiednio w odniesieniu do warto¶ci postêpowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Za datê z³o¿enia oferty przyjmuje siê datê jej przekazania w systemie (platformie zakupowej) w drugim kroku sk³adania oferty poprzez klikniêcie przycisku „Z³ó¿ ofertê” i wy¶wietlenie siê komunikatu, ¿e oferta zosta³a zaszyfrowana i z³o¿ona.
3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania odbierania dokumentów elektronicznych zawiera szczegó³owa instrukcja dla Wykonawców dotycz±ca z³o¿enia, zmiany i wycofania oferty na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
4) Rozszerzenia plików (formaty) wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z za³±cznikiem nr 2 do Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
5) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf.
6) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeñ:
a) .zip
b) .7Z
7) W¶ród rozszerzeñ powszechnych, a nie wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu, o którym mowa w pkt. 8 SWZ wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
8) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
9) W przypadku stosowania przez wykonawcê kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES,
b) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES o typie zewnêtrznym. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
10) Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików musz± spe³niaæ wymogi „Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i us³ug zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnêtrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
11) W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnêtrzny Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
12) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Gminy Wodzierady, reprezentowany przez Wójta Gminy, z siedzib± w Wodzieradach, Wodzierady 24, 98-105 Wodzierady.
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Gminie Wodzierady: iod@wodzierady.pl
3) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia pn.:
„Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu”.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres 5 lat zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
Szczegó³owe zapisy dotycz±ce klauzuli informacyjnej RODO zosta³a zawarte w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³owe zapisy dotycz±ce klauzuli informacyjnej RODO zosta³a zawarte w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamierzenia jest przebudowa i rozbudowa Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego, któr± projektuje siê w miejscowo¶ci Marianów na dzia³kach 197/1, 197/2, 197/3, 192, 167/1, obrêb 0016. Zakres inwestycji obejmuje kompleksow± realizacjê zamierzenia budowlanego, wraz z uzyskaniem pozwolenia na u¿ytkowanie obiektu, pocz±wszy od wykonania robót przygotowawczych i pomiarów geodezyjnych, poprzez roboty ziemne, fundamentowe, nawierzchniowe, prace budowlano-monta¿owe, izolacyjne, instalacyjne, wykoñczeniowe, a¿ do zagospodarowania terenu w³±cznie.
W terenie zainwestowania projektuje siê rozbudowê Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego o budynek sali sportowej, dwie sale przedszkolne, kuchniê z jadalni±, dwie szatnie oraz pomieszczenia administracyjne, gospodarcze, magazynowe i techniczne. Istniej±cy plac zabaw dla dzieci, koliduj±cy z przedmiotow± rozbudow±, planuje siê przenie¶æ w s±siedztwo boisk sportowych, zachowuj±c odleg³o¶æ 10m od urz±dzeñ do linii rozgraniczaj±cych ulicê. Przy istniej±cym budynku zaprojektowano 25 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 2 miejsca dla samochodów u¿ytkowanych przez osoby niepe³nosprawne, dostêpne projektowanym zjazdem z drogi publicznej (dz. nr 192) oraz istniej±cym zjazdem z drogi publicznej (dz. nr 225) poprzez dzia³kê nr 197/3. Od strony zachodniej, czê¶ciowo w pasie drogowym drogi gminnej, zaprojektowano 17 miejsc postojowych, dostêpnych bezpo¶rednio z drogi. Przy projektowanej rozbudowie o salê sportow± zaprojektowano 15 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 1 miejsce dla samochodów u¿ytkowanych przez osoby niepe³nosprawne, dostêpne projektowanym zjazdem z drogi publicznej (dz. nr 192). Wody opadowe i roztopowe z nawierzchni utwardzonych i projektowanej rozbudowy dachu budynku projektuje siê zagospodarowaæ w granicy dzia³ki, w sposób uniemo¿liwiaj±cy odprowadzenie wód na teren dzia³ek s±siednich. Strefê czasowego gromadzenia odpadów sta³ych z uwzglêdnieniem mo¿liwo¶ci ich segregacji, zlokalizowano w formie wiaty ¶mietnikowej posadowionej na terenie utwardzonym w s±siedztwie parkingu. Projektowane uzbrojenie trenu stanowi przy³±cze wodoci±gowe, zewnêtrzna instalacja kanalizacji sanitarnej, odprowadzaj±ca ¶cieki do oczyszczalni projektowej w po³udniowo-wschodnim naro¿niku obszaru inwestycji, oraz przy³±cze elektroenergetyczne.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212222-8 - Roboty budowlane zwi±zane z salami gimnastycznymi
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert: cena, gwarancja. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci co najmniej 5 000 000,00z³ (s³ownie z³otych: piêæ milionów 00/100)
4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadaj±c± wykszta³cenie techniczne i uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej;
b) Dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót elektrycznych stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadaj±c± wykszta³cenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych;
c) Dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej 1 (jedn±) osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót sanitarnych stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadaj±c± wykszta³cenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych;
d) wykona³ co najmniej 1 robotê budowlan± o warto¶ci zamówienia co najmniej 3 000 000,00 z³ brutto (s³ownie: trzy miliony z³otych), polegaj±c± na przebudowie, rozbudowie lub budowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej;
Wykonawca musi wskazaæ, ¿e roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 5 do SWZ,
c) O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu wstêpnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 7 do SWZ,
b) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich
5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace by³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik Nr 8 do SWZ,
c) Informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem;
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci 100 000,00 z³ (s³ownie z³otych: sto tysiêcy 00/100).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2024r. poz. 419 z pó¼n. zm.).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Bank Spó³dzielczy w Szadku o/Wodzierady nr rachunku 47 9269 0004 0010 5460 2000 0070, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postêpowaniu nr IZP.271.11.2024 - Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu”. Do oferty nale¿y do³±czyæ potwierdzenie przelewu. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie PZP,
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium,
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa przedmiotowego postêpowania: „Budowa infrastruktury edukacyjnej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu” oraz numer IZP.271.11.2024,
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest Gmina Wodzierady,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wymaga, aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do oferty;
2) porêczeñ lub gwarancji - wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2) Pe³nomocnictwo nale¿y za³±czyæ do oferty.
3) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub wszyscy posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4) W odniesieniu do warunków dotycz±cych zdolno¶ci finansowej, wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± je spe³niaæ ³±cznie.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy - za³±cznik nr 3 do SWZ.
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie o którym mowa w pkt 5.1 1) SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
7) O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty w szczególno¶ci:1) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany:
a) ustawowej stawki podatku od towarów i us³ug lub/i podatku akcyzowego; w takim przypadku ulegnie zmianie wynagrodzenie rycza³towe w kwocie brutto,
z uwzglêdnieniem obowi±zuj±cej stawki podatku VAT;
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê;
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne;
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci op³at do pracowniczych planów kapita³owych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018r. o pracowniczych planach kapita³owych
- je¿eli zmiany, o których mowa w lit a-d bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê;
2) w przypadku zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi koniecznie bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zg³oszenia w formie pisemnej w terminie 14 dni od powziêcia informacji stanowi±cej podstawê do wprowadzenia zmian. Zmiana ta mo¿e spowodowaæ wyd³u¿enie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany mo¿e byæ Zamawiaj±cy lub Wykonawca;
3) w przypadku aktualizacji danych Wykonawcy i Zamawiaj±cego poprzez: zmianê nazwy firmy, zmianê adresu siedziby, zmianê formy prawnej itp.;
4) w przypadkach okre¶lonych w § 11 ust. 2 i 4 niniejszej umowy, co do zmniejszenia zakresu robót i obni¿enia wynagrodzenia umownego o warto¶æ robot zaniechanych;
5) odno¶nie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn nie wynikaj±cych ze zw³oki Wykonawcy, w szczególno¶ci:
a) w razie zaistnienia zdarzeñ o charakterze dzia³ania si³y wy¿szej, przez któr± strony rozumiej± klêski ¿ywio³owe, stan wyj±tkowy, dzia³ania antyterrorystyczne, strajk powszechny, stan zagro¿enia epidemicznego, stanu epidemii, nowe akty prawne lub decyzje w³a¶ciwych w³adz, a tak¿e dzia³ania lub zaniechane dzia³ania organów pañstwowych, samorz±dowych lub osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych terminow± realizacjê przedmiotu umowy, o okres nie przekraczaj±cy czasu trwania przeszkody w wykonania przedmiotu umowy;
b) w przypadku wyst±pienia przyczyny le¿±cej po stronie Zamawiaj±cego, powoduj±cej zw³okê w realizacji przedmiotu umowy;
c) w przypadku konieczno¶ci usuniêcia istotnych b³êdów lub wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji technicznej – nie ujawnionych przez wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
d) w przypadku wyst±pienia opó¼nieñ w realizacji inwestycji dysponentów
i zarz±dców sieci o czas zaistnia³ych opó¼nieñ.
Szczegó³owy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y okre¶lone w paragrafie 19 wzoru umowy stanowi±cym za³±cznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-25 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wodzierady
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 08:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-23
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy ustala siê w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej podanej w ofercie.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowi±zany bêdzie posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci, w tym za szkody i nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków powsta³ych w zwi±zku z prowadzonymi pracami, na kwotê nie ni¿sz± ni¿: 3 000 000,00 z³ (s³ownie z³otych: trzy miliony z³otych 00/100). Ubezpieczenie OC winno obejmowaæ równie¿ szkody wyrz±dzone przez wszystkich Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców. Wykonawca zobowi±zany bêdzie przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu, najpó¼niej w dniu zawarcia umowy kopiê polisy ubezpieczeniowej wraz z potwierdzeniem jej op³acenia i o¶wiadczeniem o braku roszczeñ osób trzecich, które mog± byæ zaspokojone z polisy ubezpieczeniowej.
3. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny wymagany okres gwarancji i rêkojmi wynosi 36 miesiêcy. Wykonawca zobowi±zany jest równie¿ udzieliæ gwarancji na zastosowane materia³y, wyroby budowlane, konstrukcje i urz±dzenia na okres jak w udzielonej gwarancji na roboty budowlane z zastrze¿eniem, ¿e na dostarczone wyposa¿enie ruchome okres gwarancji wynosi 24 miesi±ce, chyba, ¿e producent przewidzia³ d³u¿szy okres gwarancji, wówczas dla tych urz±dzeñ obowi±zuje okres gwarancji równy gwarancji producenta.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szko³ach podstawowych Gminy Stê¿yca
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku u¿ytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowi±zuj±cych przepisów przeciwpo¿arowych
- KS Grêba³owianka - modernizacja obiektów sportowych w zakresie przebudowy boiska g³ównego o nawierzchni z trawy sztucznej.
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikaj±cych z bie¿±cych kontroli celem prawid³owego utrzymania obiektów - roboty wod.-kan. - paczka nr 2
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.