Ogłoszenie z dnia 2024-07-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA GMINNEJ STACJI UZDATNIANIA WODY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jedwabno
1.3.) Oddział zamawiającego: Jedwabno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743309
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warmińska, 2
1.5.2.) Miejscowość: Jedwabno
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-122
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 896213045
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@jedwabno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedwabno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA GMINNEJ STACJI UZDATNIANIA WODY
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9bfa5661-bf39-4da8-b096-ebac8ae62603
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406611
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044365/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Gminnej Stacji Uzdatniania Wody
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Rządowy Fundusz Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/jedwabno/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/jedwabno/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem XIII SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/jedwabno/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem III SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROŚ.271.7.1.2024.RB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy dalej PFU, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ. Realizacja inwestycji w systemie zaprojektuj i wybuduj swoim zakresem obejmuje w szczególności:
I. Budowę nowych ujęć wody podziemnej w ilości 2 szt. studnie głębinowe o głębokości ok. 50 m i potencjalnej wydajności w przedziale 10-30 m3/h) wyposażonych w pokrywy nastudzienne typu Lange
II. Budowę nowego budynku stacji uzdatniania wody wraz z instalacją technologiczną o wydajności
Q max h = ~ 25 - 30 m3/h,
Q śr d = ~ 450 - 540 m3/d,
Q max rocznie = ~ 160 000,00 – 195 000,00 m3/rok
z zastrzeżeniem, że wydajność zestawu hydroforowego podającego uzdatnioną wodę do sieci wodociągowej nie może być mniejsza niż Q śr h = ~ 30 m3/h
III.
1. Uzyskaniu na etapie projektowania Decyzji zezwalającej na wykonanie ujęć wody, odwiertów i montaż pomp głębinowych wraz z uzbrojeniem
2. Uzyskanie na etapie projektowania Decyzji pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód podziemnych w ilościach wynikających z PFU i projektu
3. Uzyskaniu na etapie projektowania Decyzji pozwolenia wodnoprawnego na zrzut popłuczyn w ilościach wynikających z założeń PFU i projektu
4. Budowie obiektów towarzyszących niezbędnych dla funkcjonowania stacji uzdatniania w tym między innymi: budowę nowych ujęć wody – 2kpl, zbiorników magazynowych o pojemności 150m3 wraz z fundamentami, budowę odstojnika popłuczyn, utwardzenia terenu, ogrodzenia terenu, oświetlenia terenu i innych opisanych w niniejszym PFU.
IV. Budowę sieci wodociągowej magistralnej PE 100 SDR 17 PN 10 ø 160 mm wraz z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej na dz.nr 107/1 obręb Piduń (włączenie do węzła). Długość sieci magistralnej ok. 300 m.
V. Budowę przyłącza kanalizacyjnego od SUW do sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przydomową przepompownia ścieków. Przyłącze PE 100 SDR 17 PN 10 ø 50 mm. Długość przyłącza ok. 150 m.
VI. Budowę przyłącza kanalizacyjnego wód popłucznych od SUW poprzez odstojnik do studni chłonnych rozsączających na dz.nr 9/1 obręb Piduń. Przyłącze PE 100 SDR 17 PN 10 ø 50 mm od przepompowni popłuczyn do studni chłonnych, przyłącze PCV ø 250 od SUW do odstojnika popłuczyn długość przyłącza ok. 40 m.
VII. Budowę rurociągów międzyobiektowych wodno – kanalizacyjnych pomiędzy studniami, zbiornikami i SUW – średnicę rurociągów określi Projektant, materiał dla rurociągów wody PE, kanalizacja PCV
VIII. Budowę przyłącza energetycznego od istniejącego złącza kablowego na dz.nr 9/1 do budynku SUW. Kabel YAKXS 4x120 mm2 . Długość przyłącza ok. 130 m.
IX. Zabudowę w budynku SUW agregatu prądotwórczego jako rezerwowe źródło energii dla projektowanego SUW Piduń.
Wodę z ujęcia w miejscowości Piduń przewiduje się uzdatniać w następującym układzie technologicznym:
Na podstawie przeprowadzonych laboratoryjnych testów skuteczności filtracji wody dla obiektów o podobnych parametrach wyjściowych, docelowy układ uzdatniania wody dla potrzeb lokalnego wodociągu będzie opierał się na filtracji ciśnieniowej dwustopniowej.
• Ujęcie wody składające się z 2 studni, projektowana wydajność ujęcia
• Q max h = ~ 25 - 30 m3/h, Q śr d = ~ 450 - 540 m3/d , Q max rocznie = ~ 160 000,00 – 195 000,00 m3/rok z zastrzeżeniem, że wydajność zestawu hydroforowego podającego uzdatnioną wodę do sieci wodociągowej nie może być mniejsza niż Q śr h = ~ 30 m3/h
• Napowietrzanie ciśnieniowe w aeratorze ciśnieniowym, powietrze sprężone ze sprężarki bezolejowej w ilości 8-10% w stosunku do uzdatnianej wody, minimalne stężenie tlenu 4,05 gO2/m3 niezależnie z której studni będzie pobierana woda,
• Filtracja dla I stopnia (odżelazianie) z prędkością max 8 - 10 m/h,
Usuwanie żelaza - Pierwszym etapem odżelaziania wody jest hydroliza soli żelazawych i dalej ich utlenianie do wodorotlenku żelazowego zgodnie z reakcjami:
1. Fe(HCO3)2 + 2H2O = Fe(OH)2 + 2H2CO3 (hydroliza)
2. 2H2CO3 = 2H2O + 2CO2
3. 2Fe(OH)2 + 1/2O2 + H2O = 2Fe(OH)3 (utlenianie)
Powstający wodorotlenek żelazowy ulega flokulacji, w wyniku której powstaje zawiesina łatwa do usunięcia na filtrze. Do właściwego przebiegu reakcji (3) konieczna jest dostateczna ilość tlenu rozpuszczonego w wodzie. Ponieważ wody podziemne zwykle zawierają bardzo małe ilości tlenu, dlatego konieczne jest ich napowietrzanie. Dodatkową zaletą napowietrzania jest usuwanie z wody wolnego CO2, przez co ułatwia i przyspiesza się przebieg reakcji (1).
Jeżeli sole żelazawe występują w wodzie w postaci siarczanów, wówczas hydroliza przebiega następująco: FeSO4 + 2H2O = Fe(OH)2 + H2SO4
Aby proces wydzielania wodorotlenku żelazawego nie został zahamowany powstający w reakcji (4) kwas siarkowy musi zostać związany. Przy dostatecznie wysokiej zasadowości wody proces ten zachodzi samorzutnie. H2SO4 + Ca(HCO3)2 = CaSO4 + 2CO2 + H2O
Jeżeli woda ma niską zasadowość lub ma niskie pH, przy którym może być silnie agresywna wskutek występowania agresywnego CO2, wówczas należy prowadzić alkalizację wody.
• Filtracja dla II stopnia (odmanganianie) z prędkością max 8 – 10 m/h
Usuwanie manganu polega na hydrolizie soli manganowych z wydzieleniem wodorotlenku manganowego, a następnie jego utlenienia, zgodnie z reakcjami:
Mn(HCO3) + 2H2O = Mn(OH)2 + 2H2CO3
Mn(OH)2 + 1/2O2 = MnO(OH)2
Gdy złoże filtracyjne pokryte jest MnO(OH)2, wówczas dobre efekty odmanganiania uzyskuje się już przy pH 6,8 i wyższym.
Ponieważ obecne w wodzie jony żelazawe również reagują z dwutlenkiem manganu tworzącym aktywną powłokę, przez co obniża się efekt odmanganiania wody. Przy dużej zawartości związków żelaza w wodzie proces odżelaziania i odmanganiania należy prowadzić oddzielnie.
• Dezynfekcja wody podchlorynem sodu dawką 1.5 g Cl2/m3 w razie konieczności dostosowana do natężenia przepływu
• Zestaw pompy obiegowej wraz z instalacja lampy UV w celu utrzymania parametrów wody uzdatnionej w procesie sterylizacji w zbiornikach magazynowych,
• Zbiorniki retencyjne wody czystej o pojemności całkowitej 150m3
• Zestaw pompowy do dystrybucji wody uzdatnionej do sieci wodociągowej.
Elementy wyposażenia
• Rurociągi, podpory, osuszacze szt. 2, manometry, przepływomierze, szafy sterownicze, szafy energetyczne, węzeł chloratora, agregat prądotwórczy, grzejniki elektryczne,
W tym celu przewiduje się wykonanie następujących dokumentów, urządzeń i instalacji:
Dla budowy studni głębinowych – wymagania wobec projektu i wykonawstwa:
Opis prowadzenia zamierzonej działalności napisany bez używania określeń specjalistycznych
• Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach określająca rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia oraz warunki wykorzystywania terenu w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania studni i całego obiektu wraz z siecią wodociągową i przyłączami oraz rurociągami międzyobiektowymi
• Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla całego zamierzenia inwestycyjnego,
• Wypisy lub uproszczone wypisy z rejestru gruntów obejmujących nieruchomości usytuowane w zasięgu oddziaływania przyszłej studni,
• Dokumentacja hydrogeologiczna,
• Ocena wodnoprawna,
• Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, dotyczących miejsca przyszłej inwestycji,
• Projekt instrukcji gospodarowania wodą,
Dla budowy budynku SUW – wymagania wobec projektu i wykonawstwa:
Projekt winien obejmować budowę budynku stacji uzdatniania wody i przewidywać wykonanie między innymi robót budowlanych wg poniższego zakresu (szczegółowy opis budynku zawarty jest w pkt. 1.6.3)
1. Przygotowanie terenu budowy;
2. Wykonanie wykopów pod fundamenty;
3. Roboty fundamentowe budynku;
− wykonanie podkładu z betonu klasy B10;
− wykonanie fundamentów;
− wykonanie izolacji poziomej i pionowej;
− wykonanie podłogi na gruncie; wykonanie ścian, stropów, więźby dachowej
4. Budowa instalacji doziemnych (woda, kanalizacja, popłuczyny, energia elektryczna);
6. Budowa osadnika popłuczyn wraz z przepompownią
7. Budowa zbiornika na ścieki wraz z przepompownią
8. Budowa neutralizatora popłuczyn z pomieszczenia chlorowni
9. Roboty wykończeniowe;
− wykonanie instalacji wewnętrznych;
− wykonanie pokrycia dachowego;
− wykonanie ścianek działowych;
− wykonanie tynków wewnętrznych;
− osadzenie podokienników, stolarki okiennej oraz ościeżnic drzwiowych;
− wykonanie posadzek;
− malowanie i ułożenie płytek na ścianach wewnętrznych;
− osadzenie skrzydeł drzwiowych;
− wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych;
− wykonanie tynków zewnętrznych;
− osadzenie stolarki drzwiowej zewnętrznej;
− wykonanie obróbek blacharskich;
− osadzenie rynien oraz rur spustowych;
10. Wykonanie powierzchni utwardzonych;
11. Budowa ogrodzenia, budowa oświetlenia zewnętrznego (latarni LED)
12. Uporządkowanie terenu;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne
31600000-2 - Sprzęt i aparatura elektryczna
31300000-9 - Drut i kabel izolowany
31200000-8 - Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej
31100000-7 - Elektryczne silniki, generatory i transformatory
44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)
44800000-8 - Farby, lakiery i mastyksy
44600000-6 - Zbiorniki, rezerwuary i pojemniki; grzejniki centralnego ogrzewania i kotły
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
44200000-2 - Wyroby konstrukcyjne
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne
45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
50000000-5 - Usługi naprawcze i konserwacyjne
50500000-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pomp, zaworów, zaworów odcinających, pojemników metalowych i maszyn
65000000-3 - Obiekty użyteczności publicznej
65100000-4 - Usługi przesyłu wody i podobne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z rozdziałem VIII SWZ5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z rozdziałem X SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (art. 107 ust. 1 ustawy Pzp). Zamawiający przewiduje możliwość uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w terminie 5 dni od dnia otrzymania wezwania.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z rozdziałem XXII SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/jedwabno/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespołu budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowości Twardogóra.
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
więcej: Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.