Ogłoszenie z dnia 2024-07-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00395560/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-03
- 2024/BZP 00653774/01 - Wynik z dnia 2024-12-16
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 1.389.000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sawin
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198020
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Chutecka
1.4.2.) Miejscowość: Sawin
1.4.3.) Kod pocztowy: 22-107
1.4.4.) Województwo: lubelskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 (82) 567 30 12
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@sawin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sawin.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406922
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00395560
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 1.389.000,00 zł, na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Szczegółowe warunki zamówienia:
1) Pozostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego: od 22.07.2024 r. do 31.12.2027 roku. Wypłata kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezaciągania całej kwoty kredytu. Dopuszcza się możliwość uruchomienia kredytu jednorazowo lub w transzach, do wysokości potrzeb Zamawiającego, nie później niż 30 grudnia 2024 r. W przypadku niewykorzystania całości kredytu Zamawiający nie będzie ponosił jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu
3) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy.
4) Spłata kapitału będzie następować w okresach miesięcznych od 31 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2027 r. płatnych do ostatniego dnia każdego miesiąca. Jeżeli dzień ten przypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w ostatnim dniu roboczym miesiąca (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. O zamiarze wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi Bank w terminie 3 dni przed dniem spłaty.).
5) Terminy spłaty odsetek od wykorzystanego kredytu: raty odsetkowe płatne będą miesięcznie na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek przekazanego Zamawiającemu w terminie 3 dni przed datą płatności.
6) Data spłaty pierwszej raty odsetkowej przypadać będzie na 31.07.2024 r.,
zaś ostatniej raty odsetkowej 31.12.2027 r.
7) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania
8) Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej
w oparciu o stawkę WIBOR 3M powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero.
9) Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
10) Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych.
11) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
12) Od przyznanego kredytu Bank nie będzie pobierał prowizji z żadnego tytułu.
13) Bank nie będzie pobierał żadnych opłat dodatkowych.
14) Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych.
15) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 1.389.000,00 zł, na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Szczegółowe warunki zamówienia:
1) Pozostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego: od 24.07.2024 r. do 31.12.2027 roku. Wypłata kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezaciągania całej kwoty kredytu. Dopuszcza się możliwość uruchomienia kredytu jednorazowo lub w transzach, do wysokości potrzeb Zamawiającego, nie później niż 30 grudnia 2024 r. W przypadku niewykorzystania całości kredytu Zamawiający nie będzie ponosił jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu
3) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy.
4) Spłata kapitału będzie następować w okresach miesięcznych od 31 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2027 r. płatnych do ostatniego dnia każdego miesiąca. Jeżeli dzień ten przypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w ostatnim dniu roboczym miesiąca (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. O zamiarze wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi Bank w terminie 3 dni przed dniem spłaty.).
5) Terminy spłaty odsetek od wykorzystanego kredytu: raty odsetkowe płatne będą miesięcznie na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek przekazanego Zamawiającemu w terminie 3 dni przed datą płatności.
6) Data spłaty pierwszej raty odsetkowej przypadać będzie na 31.07.2024 r., zaś ostatniej raty odsetkowej 31.12.2027 r.
7) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania
8) Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR 3M powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero.
9) Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
10) Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych.
11) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
12) Od przyznanego kredytu Bank nie będzie pobierał prowizji z żadnego tytułu.
13) Bank nie będzie pobierał żadnych opłat dodatkowych.
14) Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych.
15) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data początkowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2024-07-22
Po zmianie:
2024-07-24
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
1. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i
załącznikach);
2) Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale 8.1 SWZ - Załącznik nr 2 do SWZ;
3) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
2. Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty – Załącznik Nr 3 do SWZ” w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”). W
kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez
Wykonawcę”) Wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą.
UWAGA:
W związku z tym, że Zamawiający udostępnia Wykonawcom własny „Formularz oferty" (tj. nie za pośrednictwem interaktywnego Formularza ofertowego, który umożliwia Platforma e-zamówienia), podczas czynności składania oferty może pojawić się komunikat o następującej treści:
„Czy chcesz kontynuować? Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik [w tym miejscu pojawia się nazwa pliku] nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie."
W takim przypadku należy wybrać opcję „Tak, chcę kontynuować".
3. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Po zmianie:
1. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1) F1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i
załącznikach) wraz z Tabelą obliczenia ceny, stanowiącą Załącznik nr 1a do SWZ;
2) Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale 8.1 SWZ - Załącznik nr 2 do SWZ;
3) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
2. Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty – Załącznik Nr 3 do SWZ” w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”). W
kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez
Wykonawcę”) Wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą.
UWAGA:
W związku z tym, że Zamawiający udostępnia Wykonawcom własny „Formularz oferty" (tj. nie za pośrednictwem interaktywnego Formularza ofertowego, który umożliwia Platforma e-zamówienia), podczas czynności składania oferty może pojawić się komunikat o następującej treści:
„Czy chcesz kontynuować? Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik [w tym miejscu pojawia się nazwa pliku] nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie."
W takim przypadku należy wybrać opcję „Tak, chcę kontynuować".
3. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-07-11 10:00
Po zmianie:
2024-07-15 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-07-11 11:00
Po zmianie:
2024-07-15 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2024-08-09
Po zmianie:
2024-08-13
INNE PRZETARGI SAWIN
więcej: przetargi SAWIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Krzepice i jej jednostek organizacyjnych w latach 2025-2028
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego w 2025 roku dla Gminy Złota w związku z koniecznością sfinansowania zadania inwestycyjnego.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 500.000,00 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.