eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RybnikBudowa układu drogowego na strefie gospodarczej w rejonie ul. Sportowej w Rybniku



Ogłoszenie z dnia 2024-07-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa układu drogowego na strefie gospodarczej w rejonie ul. Sportowej w Rybniku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RYBNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Chrobrego 2

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324392302

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie

Zamawiający 2

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 642-26-64-990

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pod Lasem 62

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-210

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 43 28 000

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pwik@pwik-rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwik-rybnik.pl/

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Zamawiający 1 - udzielenie zamówienia i finansowanie części zamówienia
Zamawiający 2 - finansowanie części zamówienia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa układu drogowego na strefie gospodarczej w rejonie ul. Sportowej w Rybniku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23b4baa8-2f15-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00409379

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00577643/18/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.24 Budowa układu drogowego w strefie przemysłowej w rejonie ul. Sportowej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-23b4baa8-2f15-11ef-86d2-4e696a6d8c25

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-23b4baa8-2f15-11ef-86d2-4e696a6d8c25
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy
e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-23b4baa8-2f15-11ef-86d2-4e696a6d8c25

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy eZamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zam_pub@um.rybnik.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.46.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 24809975,00 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 11304879,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa zadania: Budowa układu drogowego na strefie gospodarczej w rejonie
ul. Sportowej w Rybniku.
2. Opis przedmiotu zamówienia i wymagania związane z realizacją zamówienia:
ETAP I:
Część drogowa
Jezdnia
 wykopy ziemne, drogowe 5188,96 m3
 warstwa wzmacniająca – geosiatka 8399,83 m2
 wypełnienie materaca warstwa o gr. 50 cm 3478,80 m2
 podbudowa pomocnicza warstwa o gr. 20 cm 3478,80 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 20 cm 3478,80 m2
 krawężniki betonowe wtopione o wym. 12x25 cm, 184,0 m
 krawężniki betonowe najazdowe o wym. 15x22 cm, 711,00 m
 podbudowa z betonu asfaltowego AC 22P o gr. 10 cm 3145,60 m2
 nawierzchnia z warstwy wiążącej AC 16 W o gr. 6 cm 3145,60 m2
 warstwa ścieralna SMA 11 o gr. 4 cm 3145,60 m2
Chodnik
 warstwa odsączająca o gr. 15 cm 568,00 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 15 cm 568,00 m2
 nawierzchnia z kostki bet o gr. 8 cm na podsypce cem-piask 568,00 m2
 obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm, 292,00 m
 oznakowanie poziome grubowarstwowe 161,60 m2

Część kanalizacyjna
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø200, SN 12 98,00 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø315, SN 12 147,50 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø400, SN 12 276,50 m
 studzienki szczelne żelbetowe DN 1200mm 13,0 stud.
 wpust deszczowy z osadnikiem DN 500 mm 15,0 szt.
Część teletechniczna
Budowa kanału technologicznego
 budowa studni kablowych SKR-2 3,00 szt.
 budowa rurociągu kablowego KTu 230,30 m.
 budowa rurociągu kablowego KTp 24,30 m.
Część elektryczna
Budowa oświetlenia ulicznego
 montaż szafy oświetleniowej 1,00 kpl.
 stawianie słupów oświetleniowych h= 8m 9,00 szt.
 montaż wysięgników jednoramiennych 9,00 szt.
 układanie kabla YAKY 4x35 699,00 m
 montaż opraw LED 65 W 9,00 szt.
ETAP II:
Część drogowa
Jezdnia
 wykopy ziemne, drogowe 3992,05 m3
 warstwa wzmacniająca – geosiatka 8215,63 m2
 wypełnienie materaca warstwa o gr. 50 cm 3287,50 m2
 podbudowa pomocnicza warstwa o gr. 20 cm 3287,50 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 20 cm 3287,50 m2
 krawężniki betonowe najazdowe o wym. 15x22 cm, 758,00 m
 podbudowa z betonu asfaltowego AC 22P o gr. 10 cm 2930,00 m2
 nawierzchnia z warstwy wiążącej AC 16 W o gr. 6 cm 2930,00 m2
 warstwa ścieralna SMA 11 o gr. 4 cm 2930,00 m2
Chodnik
 warstwa odsączająca o gr. 15 cm 626,00 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 15 cm 626,00 m2
 nawierzchnia z kostki bet o gr. 8 cm na podsypce cem-piask 626,00 m2
 obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm, 315,00 m
 oznakowanie poziome grubowarstwowe 28,20 m2
Zbiornik
 wykopy ziemne, drogowe 2940,00 m3
 wzmocnienie pow. skarp – geowłóknina separacyjna 4905,80 m3
 wzmocnienie pow. skarp – geokrata 4649,20 m3
 umocnienie skarpy wylotu kanalizacji deszcz. 91,20 m3
 prefabrykowany wlot 1,00 szt
 wciskanie ścianek szczelnych 418,00 m
Część kanalizacyjna
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø200, SN 12 104,50 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø250, SN 12 17,00 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø400, SN 12 346,00 m
 studzienki szczelne żelbetowe DN 1200mm 12,0 stud.
 wpust deszczowy z osadnikiem DN 500 mm 14,0 szt.
Część teletechniczna
Budowa kanału technologicznego
 budowa studni kablowych SKR-2 6,00 szt.
 budowa rurociągu kablowego KTu 310,00 m.
 budowa rurociągu kablowego KTp 22,60 m.
Część elektryczna
Budowa oświetlenia ulicznego Etap II i III
 stawianie słupów oświetleniowych h= 8m 18,00 szt.
 montaż wysięgników jednoramiennych 18,00 szt.
 układanie kabla YAKY 4x35 689,00 m
 montaż opraw LED 65 W 18,00 szt.
ETAP III:
Część drogowa
Jezdnia
 wykopy ziemne, drogowe 3044,60 m3
 warstwa wzmacniająca – geosiatka 5516,23 m2
 wypełnienie materaca warstwa o gr. 50 cm 2243,00 m2
 podbudowa pomocnicza warstwa o gr. 20 cm 2243,00 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 20 cm 2243,00 m2
 krawężniki betonowe najazdowe o wym. 15x22 cm, 487,00 m
 podbudowa z betonu asfaltowego AC 22P o gr. 10 cm 2015,50 m2
 nawierzchnia z warstwy wiążącej AC 16 W o gr. 6 cm 2015,50 m2
 warstwa ścieralna SMA 11 o gr. 4 cm 2015,50 m2
Chodnik
 warstwa odsączająca o gr. 15 cm 415,00 m2
 podbudowa zasadnicza warstwa o gr. 15 cm 415,00 m2
 nawierzchnia z kostki bet o gr. 8 cm na podsypce cem-piask 415,00 m2
 obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm, 207,50 m
 oznakowanie poziome grubowarstwowe 14,50 m2
Część kanalizacyjna
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø200, SN 12 50,50 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø250, SN 12 284,00 m
 studzienki szczelne żelbetowe DN 1200mm 8,0 stud.
 wpust deszczowy z osadnikiem DN 500 mm 8,0 szt.
Część teletechniczna
Budowa kanału technologicznego
 budowa studni kablowych SKR-2 4,00 szt.
 budowa rurociągu kablowego KTu 195,60 m.
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ETAP I – w ciągu ulicy Przyjemnej, Sportowej i I etapu układu drogowego na strefie gospodarczej
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø200, SN 8 515,50 m
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø250, SN 8 242,50 m
 studzienki szczelne żelbetowe DN 1200mm 27,0 stud.
Budowa sieci wodociągowej ETAP I – w ciągu ulicy Przyjemnej, Sportowej i I etapu układu drogowego na strefie gospodarczej
 montaż rurociągów z rur polietylenowych Ø125 665,50 m
 przewiert sterowany horyzontalny o śr. 125 mm 405,00 m
 przewiert sterowalny - rura stalową o śr. 200 mm 13,00 m
 przeciąganie rurociągów przewodowych PEHD Ø125 13,00 m
 hydranty pożarowe nadziemne o śr. 80 mm 6,00 kpl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ETAP II –w ciągu etapu II i III układu drogowego na strefie gospodarczej
 rury kanalizacyjne z PVC-U, WK, lite Ø200, SN 8 488,00 m
 studzienki szczelne żelbetowe DN 1200mm 15,0 stud.
Budowa sieci wodociągowej ETAP II –w ciągu etapu II i III układu drogowego na strefie gospodarczej
 montaż rurociągów z rur polietylenowych Ø125 459,00 m
 Hydranty pożarowe nadziemne o śr. 80 mm 3,00 kpl
Szczegółowy zakres precyzuje SWZ wraz z załącznikami

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 460 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został określony w SWZ w rozdziale XXIV

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji robót budowlanych

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Budowy

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

 Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwie (2) roboty budowlane o wartości minimum 6 500 000 zł brutto oraz każda z nich polegająca na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o nawierzchni mineralno-bitumicznej w zakresie:
 kanalizacji deszczowej,
 oświetlenia ulicznego.
 Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia:
 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy, oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania minimum dwoma robotami budowlanymi każda
o wartości minimum 6 500 000 zł brutto oraz każda polegająca na budowie, przebudowie lub rozbudowie ulicy lub drogi publicznej o nawierzchni mineralno-bitumicznej w zakresie:
 kanalizacji deszczowej,
 oświetlenia ulicznego.
Doświadczenie dotyczy pełnienia funkcji kierownika budowy
w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert.
Jeśli pełnienie funkcji kierownika budowy rozpoczęło się
w okresie powyżej ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert i zakończyło w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert - Zamawiający uzna takie doświadczenie jako spełniające warunek udziału
w postępowaniu.
Kierowanie robotami przez osobę wykazującą doświadczenie musiało trwać od rozpoczęcia robót do wystawienia Świadectwa Przejęcia/ Protokołu Odbioru Końcowego (przez cały okres realizacji zadania).
 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót instalacyjnych posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych,
 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności elektrycznej,
 osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót teletechnicznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej.

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wszystkich funkcji personelu budowlanego za wyjątkiem kierownika budowy.

W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane
w art. 12a ustawy Prawo budowlane.
Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy –
w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
2. Za drogę lub ulicę Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
3. Zamawiający nie uzna na potwierdzenie spełnienia warunku wykonywania robót budowlanych (drogowych) polegających tylko na odtworzeniu i remoncie nawierzchni drogowej (np. odtworzenie pasa drogowego po wykonanych przekopach w ramach budowy kanalizacji lub innych sieci uzbrojenia podziemnego bądź tylko wymiana warstw bitumicznych nawierzchni
z obramowaniem (krawężniki, ścieki itp. na nowe).
4. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie
w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji
(w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
5. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej dotyczący wykonanych robót musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie; lub
2) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie;
3) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia.
6. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem (np. Konsorcjum), doświadczenie będzie oceniane
w zależności od konkretnego zakresu udziału tego Wykonawcy, a więc jego faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy
w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 5 do SWZ,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. Okres, o którym mowa w pkt 1, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych i/lub usług, które wykonywał wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazy, o których mowa powyżej dotyczą robót budowlanych i/lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Formularz oferty. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru,
w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu oferty.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia
stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składają odrębnie:
1) Wykonawca / każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy,
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, ze Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie określa w szczególności informacje wymienione w rozdziale X pkt 4 SWZ.
6. Pełnomocnictwo złożone w sytuacji:
1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz
z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost
z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu
z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty.
7. Kosztorys.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie, składają odrębnie każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak
podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni
Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
5. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w swoim imieniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w niżej opisanych przypadkach:
1) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót przez Zamawiającego ze względu na wystąpienie nieprzewidywalnych
i niezależnych od stron zdarzeń (w szczególności: klęska żywiołowa, znaleziska niewybuchów, archeologiczne oraz przyrodnicze),
2) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót ze względu na wystąpienie kolizji z dotychczasowym uzbrojeniem
(nie wykazanym lub inaczej wykazanym w dokumentacji przetargowej),
3) przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wstrzymania robót przez Zamawiającego z powodu stwierdzenia konieczności wprowadzenia zmian
w dokumentacji projektowej (niewykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SWZ) niezbędnych do prawidłowej realizacji robót o czas, na jaki roboty zostały wstrzymane,
4) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile będą trwały opady deszczu nieprzerwanie w okresie powyżej 3 dni (udokumentowane wpisem
w dzienniku budowy i potwierdzone przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego), które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej – z wyłączeniem okresu zimowego od 1 grudnia do 31 marca,
5) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile będą trwały warunki atmosferyczne (udokumentowane wpisem w dzienniku budowy
i potwierdzone przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego), które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej (np. opad deszczu, opad gradu, śniegu, występowanie mrozu, zamarznięty/ rozmokły teren w wyniku panujących warunków atmosferycznych) – z wyłączeniem okresu zimowego od 1 grudnia do 31 marca,
6) przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia protestów społecznych związanych z realizacją niniejszej umowy, które nie pozwolą na realizację robót budowlanych o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót,
7) w zakresie zmian wartości wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 2 pkt 1, w przypadku konieczności zwiększenia wartości umownej w wyniku przeliczenia ostatecznie wykonanych i zaakceptowanych przez Zamawiającego ilości robót budowlanych niewykraczających poza zakres zamówienia i cen jednostkowych za poszczególne roboty określone
w kosztorysie ofertowym. Wynagrodzenie zostanie zmienione o wartość wynikającą z przedstawionego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Zamawiającego i Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego kosztorysu powykonawczego na podstawie aneksu.
Szczegółowy zakres zmian precyzuje Załącznik nr 6 – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego (wzór umowy)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-24

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamówienie jest dofinansowane z programu Polski Ład Edycja 8 oraz z Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rybniku.

Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy wykonawców,
w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych
w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.