Og³oszenie z dnia 2024-07-12
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00498159/01 - Wynik z dnia 2024-09-13
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy ¦wilcza”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¦wilcza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582140
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ¦wilcza
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wilcza
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-072
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swilcza.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swilcza.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy ¦wilcza”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-773f09ea-b509-4368-b992-eaf7844b38e9
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00411617
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00040279/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 „Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie Gminy ¦wilcza”
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Sk³adanie ofert (w tym pe³nomocnictwa, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, inne dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê, o których mowa w SWZ i ustawie): Ofertê nale¿y z³o¿yæ w sposób
przewidziany w sekcji III.3.6. og³oszenia. Ofertê wraz z za³±cznikami nale¿y przesy³aæ drog±
elektroniczn± za po¶rednictwem:https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza (patrz: sekcja VIII.8.2 og³oszenia) 2. Sposób
komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania
ofert): W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie
o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz przekazywanie informacji (innych ni¿ wskazanych
w pkt. 1) odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Adres poczty elektronicznej do komunikacji
Wykonawców z Zamawiaj±cym (email): przetargi@swilcza.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Oferty(w tym pe³nomocnictwa,
o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy , inne dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê, o których mowa w SWZ i ustawie):
1) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi zarejestrowaæ (zalogowaæ)
siê
na Platformie i postêpowaæ zgodnie z instrukcjami dostêpnymi u dostawcy rozwi±zania informatycznego pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza. Ofertê wraz z za³±cznikami nale¿y przesy³aæ drog± elektroniczn± za po¶rednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest
podaæ adres poczty elektronicznej (e-mail), na którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana zpostêpowaniem.2)
Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o
wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert, wielko¶ci przesy³anych plików, odbierania dokumentów elektronicznych, zmiana lub
wycofanie oferty oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy znajduj± siê w zak³adce
„Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje3) ofertê sporz±dza siê,pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym;4) w celu z³o¿enia oferty nale¿y zarejestrowaæ (zalogowaæ) siê na Platformie i postêpowaæ
zgodnie z instrukcjami dostêpnymi u dostawcy rozwi±zania informatycznego pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view5) je¿eli dokumenty
elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê
przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji,
przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku,wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy
tajemnicê przedsiêbiorstwa”;6)do oferty
nale¿y do³±czyæ dokumenty wymagane w ustawie oraz w SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi
ofertê;7) oferta mo¿e byæ z³o¿ona tylko do up³ywu terminu sk³adania ofert; 8) Wykonawca po up³ywie terminu do sk³adania ofert nie
mo¿e skutecznie dokonaæ zmiany ani wycofaæ
z³o¿onej oferty;9) dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ na Li¶cie wszystkich postêpowañ pod adresem:
https://platformazakupowa.pl ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania lub pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza klikaj±c opcjê Postêpowania.2. Sposób komunikowania
siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert)1) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy
Zamawiaj±cym, a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie
o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz przekazywanie
informacji (innych ni¿ wskazanych w ust. 1 odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem poczty elektronicznej (e-mail) lub poprzez
Platformê, dostêpn± pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza2) we wszelkiej korespondencji zwi±zanej z
niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP) lub
numerem referencyjnym nadanym przez zamawiaj±cego; 3) adres poczty elektronicznej do komunikacji Wykonawców z
Zamawiaj±cym (e-mail): przetargi@swilcza.com.pl; 4) za datê przekazania o¶wiadczeñ,wniosków, zawiadomieñ, podmiotowych
¶rodków dowodowych oraz informacji (innych ni¿ wskazanych w pkt 1 przyjmuje siê datê ich przekazania na platformie -
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza lub wp³yniêcia na adres poczty elektronicznej wskazany w pkt 3;
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119
z04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, informujê, ¿e:- administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Gmina ¦wilcza, 36-072 ¦wilcza 168; tel.: 17 8670100, fax: 17 8670157,
email:ug.swilcza@intertele,pl;- inspektorem ochrony danych osobowych u zamawiaj±cego jak
wy¿ej jest Pan Daniel Panek, kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – biuro@mpls.com.pl;-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym
postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy ¦wilcza”, numer referencyjny: RGI.271.17.2024, prowadzonym w trybie podstawowym;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja
postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dn. 11 wrze¶nia 2019 r. –Prawo
zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane,
zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata,okres
przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych
osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w
przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania okre¶lonych danych
wynikaj± z ustawy Pzp;- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób
zautomatyzowany,stosowanie do art. 22RODO;- posiada Pani/Pan:– na podstawie art. 15 RODO
prawo dostêpu dodanych osobowych Pani/Pana dotycz±cych*;– na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych** ;– na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których
mowa w art. 18ust. 2 RODO***;– prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza
przepisy RODO;- nie przys³uguje Pani/Panu:– w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo
do usuniêcia danych osobowych;– prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.
20RODO;– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;-
w przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez zamawiaj±cego,
z uprawnienia,o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od
osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie
nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia;- Zamawiaj±cy udostêpnia
dane osobowe, o których mowa wart. 10 RODO, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków
ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do up³ywu terminu na ich wniesienie;-
przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz: sekcja III 3.15 og³oszenia: * Wyja¶nienie:W
przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1– 3 RODO,wymaga³o
by niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane
dotycz±,wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci
podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego; ** Wyja¶nienie:
Skorzystanie przez osobê,której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupe³nienia, o którym mowa w art.16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o
udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie
niezgodnym z ustaw±.Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane, z uprawnienia
do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e
naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników; *** Wyja¶nienie: Prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub
prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego. W postêpowaniu o
udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia
przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust.1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego
postêpowania;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGI.271.17.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 5
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. Czê¶æ 1: Termomodernizacja Niepublicznej Szko³y Podstawowej w B³êdowej Zg³obieñskiej:
3.1 Zakres robót obejmuje:
3.1.1 Termomodernizacja (ocieplenie):
1) roboty budowlane:
a) ocieplenie elewacji:
– rusztowanie,
– roboty przygotowawcze,
– ocieplenie elewacji wraz z tynkiem cienkowarstwowym,
– ocieplenie ¶ciany poni¿ej gruntu wraz hydroizolacj±,
– ocieplenie o¶cie¿y okiennych i drzwiowych,
– parapety okienne zewnêtrzne;
b) roboty budowlane pomocnicze zwi±zane z remontem elewacji,
– inne prace na elewacji,
– naprawa zadaszenia wej¶cia do kot³owni,
– wymiana obróbek, rynien i rur i spustowych,
– rozbiórka istniej±cej odbojówki,
– podsypka piaskowa oraz podbudowa,
– opaska przy budynku oraz odtworzenie istniej±cej nawierzchni z kostki;
2) roboty elektryczne:
a) demonta¿ i monta¿ instalacji odgromowej,
b) otok uziemiaj±cy,
c) pomiary,
d) na¶wietlacze na elewacji,
e) rury elektroinstalacyjne,
f) wymiana lamp na LED.
3.1.2 Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 15 kW na wiacie „carporcie” przy budynku Niepublicznej Szko³y Podstawowej w B³êdowej Zg³obieñskiej:
1) instalacja DC,
2) instalacja AC.
Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla czê¶ci 1 okre¶la Specyfikacja Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45442100-8 - Roboty malarskie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4. Czê¶æ 2: Termomodernizacja Niepublicznej Szko³y Podstawowej w Bratkowicach.
4.2 Zakres robót obejmuje:
4.2.1 Termomodernizacja (ocieplenie);
1) roboty budowlane:
a) ocieplenie elewacji,
– rusztowanie,
– roboty przygotowawcze,
– ocieplenie elewacji wraz z tynkiem cienkowarstwowym,
– ocieplenie ¶ciany poni¿ej gruntu wraz z hydroizolacj±,
– ocieplenie o¶cie¿y okiennych i drzwiowych,
– parapety okienne zewnêtrzne,
– tynk cienkowarstwowy bez styropianu – s³upy wej¶ciowe i taras;
b) docieplenie stropu:
– strop nad ogrzewanymi pomieszczeniami;
c) stolarka okienna i drzwiowa:
– wymiana drzwi,
– naprawa tynków po wymianie drzwi i okien;
d) roboty budowlane pomocnicze zwi±zane z remontem elewacji:
– demonta¿ krat okiennych,
– inne prace na elewacji,
– tablice informacyjne,
– balustrada balkonowa,
– naprawa zadaszenia wej¶cia do kot³owni,
– wymiana obróbek, rynien i rur spustowych,
– rozbiórka istniej±cej odbojówki,
– podsypka piaskowa oraz podbudowa,
– opaska przy budynku oraz odtworzenie istniej±cej nawierzchni z kostki;
2) roboty elektryczne:
a) demonta¿ i monta¿ instalacji odgromowej,
b) otok uziemiaj±cy,
c) pomiary,
d) na¶wietlacze na elewacji,
e) rury elektroinstalacyjne,
f) wymiana lamp na LED.
4.2.2 Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 15 kW na dachu budynku Niepublicznej Szko³y Podstawowej w Bratkowicach:
1) instalacja DC,
2) instalacja AC;
4.2.3 Instalacja C.O.:
1) roboty demonta¿owe:
a) demonta¿ elementów istniej±cej instalacji C.O.,
b) demonta¿ elementów istniej±cej instalacji wewnêtrznej gazu,
c) demonta¿ elementów istniej±cych w pomieszczeniu z kot³owni;
2) instalacja kot³owni gazowej;
3) instalacji C.O.,
4) instalacja wewnêtrzna gazu,
5) instalacja wody u¿ytkowej;
4.2.4 Instalacja C.O. – roboty towarzysz±ce elektryka
1) pomieszczenie kot³owni,
2) pomieszczenie ³azienki;
Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla czê¶ci 2 okre¶la Specyfikacja Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45442100-8 - Roboty malarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5. Czê¶æ III: Budowa wewnêtrznych ¶cianek wspinaczkowych o charakterze edukacyjno-sportowo-rekreacyjnym wraz z ich wyposa¿eniem w placówkach o¶wiatowych na terenie Gminy ¦wilcza.
Przedmiot zamówienia w ramach czê¶ci III zosta³ podzielony na 2 zadania:
5.1 Zadanie 1: Budowa wewnêtrznej ¶cianki wspinaczkowej w Szkole Podstawowej w ¦wilczy
5.1.1 Zakres robót obejmuje:
1) wykonanie ¶cianki wspinaczkowej,
2) wyposa¿enie wspinaczkowe;
5.2 Zadanie 2: Budowa wewnêtrznej ¶cianki wspinaczkowej w Szkole Podstawowej w Rudnej Wielkiej
5.2.1 Zakres robót obejmuje:
1) wykonanie ¶cianki wspinaczkowej,
2) wyposa¿enie wspinaczkowe;
Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla czê¶ci III okre¶la Specyfikacja Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
37535291-3 - ¦cianki do wspinania
37535290-6 - ¦cianki i liny do wspinania
37535220-5 - Urz±dzenia do wspinania
39290000-1 - Wyposa¿enie ró¿ne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
6. Czê¶æ nr IV: Modernizacja ogólnodostêpnego stadionu sportowego w Bratkowicach
6.1 Zakres robót obejmuje:
6.1.1 Przebudowa trybuny boiska sportowego:
1) roboty rozbiórkowe,
2) roboty ziemne,
3) konstrukcje ¿elbetowe,
4) odtworzenie chodnika,
5) monta¿ krzese³ek;
6.1.2 Remont budynku pawilonu sportowego:
1) wyrównanie posadzki w budynku,
2) od¶wie¿enie ¶cian wewn±trz budynku,
3) od¶wie¿enie ¶cian wewn±trz budynku – p³ytki,
4) wymiana drzwi wewnêtrznych,
5) wymiana o¶wietlenia na LED,
6) bia³y monta¿,
7) wentylacja,
8) od¶wie¿enie ¶cian zewnêtrznych budynku;
6.1.3 Renowacja bie¿ni lekkoatletycznej:
1) roboty wyburzeniowe demonta¿,
2) wyposa¿enie stadionu;
Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla czê¶ci IV okre¶la Specyfikacja Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212221-1 - Roboty budowlane zwi±zane z obiektami na terenach sportowych
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
7. Czê¶æ nr V: Modernizacja ogólnodostêpnego stadionu sportowego w Rudnej Wielkiej
Przedmiot zamówienia w ramach czê¶ci V zosta³ podzielony na 2 zadania:
7.1 Zadanie 1: Budowa boiska treningowego o nawierzchni trawiastej wraz z dostaw± wyposa¿enia oraz budow± pi³kochwytóww Rudnej Wielkiej w formule roboty budowlane:
7.1.1 Zakres robót obejmuje:
1) budowê boiska treningowego,
2) wyposa¿enie stadionu:
a) bramki,
b) pi³kochwyty,
c) wiaty dla zawodników;
3) wykonanie doj¶cia do boiska treningowego;
7.2 Zadanie 2: Odwodnienie boiska wielofunkcyjnego w Rudnej Wielkiej w formule zaprojektuj i wybuduj
7.2.1 Zakres prac obejmuje wszystkie prace towarzysz±ce wchodz±ce w zakres zamierzenia inwestycyjnego pocz±wszy od wykonania dokumentacji projektowej, uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowê oraz realizacji robót budowlanych, a¿ do opracowania powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej i uzyskania w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia na u¿ytkowanie, w tym w szczególno¶ci:
1) dokonanie inwentaryzacji stanu istniej±cego,
2) wykonanie wymaganych pomiarów i badañ koniecznych do opracowania rozwi±zañ projektowych,
3) wykonanie wszelkich niezbêdnych projektów, opracowañ, analiz, raportów i dokumentacji jakie bêd± konieczne do realizacji zamierzenia inwestycyjnego i uzyskania pozwolenia na budowê,
4) pozyskanie map do celów projektowych,
5) wykonanie w oparciu o Program Funkcjonalno–U¿ytkowy (zwany dalej PFU) dokumentacjê projektow±, któr± nale¿y uzgodniæ z Zamawiaj±cym. Dokumentacja projektowa winna byæ na etapie opracowania konsultowana i uzgadniana przez Wykonawcê z Zamawiaj±cym,
6) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na podstawie której bêdzie mo¿na uzyskaæ pozwolenie na budowê,
7) opracowanie materia³ów do uzyskania stosowanych zgód (w tym zgód na wej¶cie w teren), uzgodnieñ pozwoleñ, zezwoleñ, zatwierdzeñ, zg³oszeñ do w³a¶ciwych organów lub instytucji,
8) uzyskanie decyzji administracyjnej umo¿liwiaj±cej wykonanie robót budowlanych (lub dokonanie zg³oszenia wykonania robót w zale¿no¶ci od sytuacji),
9) pe³nienie nadzoru autorskiego – Wykonawca, w ramach przedmiotu przetargu, zobowi±zany jest do pe³nienia czynno¶ci nadzoru autorskiego, w zakresie wynikaj±cym z ustawy Prawo budowlane. Nadzór autorski pe³niony bêdzie w trakcie wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych na podstawie dokumentacji projektowej sporz±dzonej przez Wykonawcê,
10) wykonanie przewidzianych robót tj. odwodnienie boiska wielofunkcyjnego: drena¿ odwadniaj±cy boiska sportowego i instalacja kanalizacji deszczowej zgodnie z wydanymi pozwoleniami i wykonan± dokumentacj± projektow±.
Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla czê¶ci V okre¶la Specyfikacja Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212221-1 - Roboty budowlane zwi±zane z obiektami na terenach sportowych
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45232150-8 - Roboty w zakresie ruroci±gów do przesy³u wody
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e w/w warunek zostanie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
Dotyczy czê¶ci I, II, IV i V:
a) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych);
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 300 000,00 (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych);
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± wykazaæ, ¿e warunek udzia³u w postêpowaniu jak wy¿ej – spe³nia jeden z wykonawców samodzielnie lub ³±cznie (kumulatywnie) wszyscy/ kilku wykonawców wchodz±cych w sk³ad grupy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e w/w warunek zostanie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
Dotyczy czê¶ci I:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie budynku o warto¶ci brutto minimum 300 000,00 z³ (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych) ka¿da z tych robót budowlanych;
Dotyczy czê¶ci II:
b) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie budynku o warto¶ci brutto minimum 400 000,00 z³ (s³ownie: czterysta tysiêcy z³otych) ka¿da z tych robót budowlanych;
Dotyczy czê¶ci IV:
c) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie boiska o nawierzchni poliuretanowej o warto¶ci brutto minimum 400 000,00 z³ (s³ownie: czterysta tysiêcy z³otych) ka¿da z tych robót budowlanych;
Dotyczy czê¶ci V:
d) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie boiska trawiastego o powierzchni nie mniejszej ni¿ 3 000,00 m2 ka¿da z tych robót budowlanych;
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± wykazaæ, ¿e warunek udzia³u w postêpowaniu jak wy¿ej – spe³nia jeden z wykonawców samodzielnie lub ³±cznie (kumulatywnie) wszyscy/ kilku wykonawców wchodz±cych w sk³ad grupy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5) potencja³ kadrowy:
Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e w/w warunek zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia:
Dotyczy czê¶ci I:
a) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
b) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
Dotyczy czê¶ci II:
c) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
d) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
e) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
Dotyczy czê¶ci III:
f) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
Dotyczy czê¶ci IV:
g) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
Dotyczy czê¶ci V:
h) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
i) 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ (lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów). W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
W/w osoby fizyczne musz± posiadaæ uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporz±dzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie obowi±zuj±cych wcze¶niej przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do wymaganych zdobyte w innych pañstwach, uznane w my¶l art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± wykazaæ, ¿e warunek udzia³u w postêpowaniu jak wy¿ej – spe³nia jeden z wykonawców samodzielnie lub ³±cznie (kumulatywnie) wszyscy/ kilku wykonawców wchodz±cych w sk³ad grupy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
O¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj±:
1) informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem - w zakresie warunku wskazanego w Rozdziale IX pkt 2 ppkt 3 lit. a SWZ;
2) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia – w zakresie warunku wskazanego w Rozdziale IX pkt 2 ppkt 3 lit. b SWZ;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - w zakresie warunku wskazanego w Rozdziale IX pkt 2 ppkt 4 SWZ;
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie warunku wskazanego w Rozdziale IX pkt 2 ppkt 5 SWZ;
5) w odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia (rozdz. IX SWZ) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika które roboty wykonaj± poszczególni wykonawcy.
5. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych wymaganych przez zamawiaj±cego od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy:
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Okre¶lono w SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadiumw wysoko¶ci:
Czê¶æ 1 - Termomodernizacja Niepublicznej Szko³y Podstawowej w B³êdowej Zg³obieñskiej - 2 000,00 z³ (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych);
Czêsæ 2 - Termomodernizacja Niepublicznej Szko³y Podstawowej w Bratkowicach - 3 000,00 z³ (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych);
Czê¶æ 3 - Budowa wewnêtrznych ¶cianek wspinaczkowych o charakterze edukacyjno-sportowo-rekreacyjnym wraz z ich wyposa¿eniem w placówkach o¶wiatowych na terenie Gminy ¦wilcza - 1 600,00 z³ (s³ownie: jeden tysi±c sze¶æset z³otych);
Czê¶æ 4 - Modernizacja ogólnodostêpnego stadionu sportowego w Bratkowicach - 5 000,00 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych);
Czê¶æ 5 - Modernizacja ogólnodostêpnego stadionu sportowego w Rudnej Wielkiej - 5 000,00 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych);
Dla ka¿dej czê¶ci oddzielnie wnosi siê wadium.
Wnosz±c wadium prosi siê o zaznaczenie (dopisanie) dla której czê¶ci jest wnoszone wadium.
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Banku Spó³dzielczego w G³ogowie M³p. Oddzia³ w ¦wilczy nr rachunku 92 9159 1023 2005 5000 0026 0074 z dopiskiem: „Wadium - nr postêpowania RGI.271.17.2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina ¦wilcza.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty w postaci elektronicznej.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te wstêpnie potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje dotycz±ce zakresu i rodzaju zmian umowy orazwarunki ich wprowadzenia zosta³y okre¶lone w projekcie umowy stanowi±cego za³±cznik nr 4a/4b do SWZ (odpowiednio do czê¶ci).
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-07-29 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz ze wszystkimi wymaganymi o¶wiadczeniami i dokumentami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem platformy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swilcza
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-29 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-08-27
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Do sekcji III.3.6.2) og³oszenia: Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopiedokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za pomoc± poczty elektronicznej,
na wskazany w pkt 2.2 adres e-mail. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi
byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie(Dz. U. z 2020poz. 2452) oraz
rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e
¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415);1. Zamawiaj±cy zawiera umowê w
sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia przes³ania
zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.2. Zamawiaj±cy mo¿e zawrzeæ umowê w
sprawie zamówienia publicznego przed up³ywem terminu, o którym mowa w ust. 1, je¿eli w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym z³o¿ono tylko
jedn± ofertê.3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±,bêdzie
zobowi±zany przed podpisaniem umowy do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania
umowy (je¿eli jego wniesienie by³o wymagane) w wysoko¶ci i formie okre¶lonej w Rozdziale XXI
SWZ. 4. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz± w ramach czê¶ci V z³o¿y u Zamawiaj±cego przed podpisaniem umowy kalkulacjê zaoferowanej ceny przedstawionej w ofercie na zadanie 1 w formie kosztorysu ofertowego opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej z wyszczególnionymi kosztami netto i brutto zamówienia.
6. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do podpisania umowy w miejscu i terminie
wskazanym przez Zamawiaj±cego.
7. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawcê na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie
bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w art. 7
ust. 1 tej¿e ustawy. Szczegó³owe informacje zawiera Rozdzia³ VIII pkt 2 SWZ.
8. Wizja lokalna:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu
dokumentów.
9. Wszystkie koszty zwi±zane z uczestnictwem w postêpowaniu, w szczególno¶ci z przygotowaniem i z³o¿eniem oferty
ponosi
Wykonawca sk³adaj±cy ofertê. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu.
10. Inwestycja pn. „Poprawa infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy ¦wilcza” dofinansowana jest ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.
INNE PRZETARGI ¦WILCZA
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastruktur± techniczn± dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o sta³ej konstrukcji przy Zespole Szkó³ w D±browie"
- ¦wiadczenie specjalistycznych us³ug opiekuñczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi i us³ug opiekuñczych dla podopiecznych Gminnego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w ¦wilczy
wiêcej: przetargi ¦WILCZA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Us³uga pe³nienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Spo³ecznego Sp. z o.o.
- Budowa zbiornika na poferment
- "Rozbudowa sieci rozdzielczej nN, o¶wietlenia i monitoringu (etap pierwszy)"
- Budowa przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzêtu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddzia³u Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na termomodernizacji budynku Zak³adu Opieki Zdrowotnej, po³o¿onego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
wiêcej: Instalacje s³oneczne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.