Ogłoszenie z dnia 2022-10-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00260305/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-18
- 2022/BZP 00271223/01 - Modyfikacja z dnia 2022-07-21
- 2022/BZP 00293221/01 - Modyfikacja z dnia 2022-08-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa i modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Stryków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stryków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057833
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 27
1.5.2.) Miejscowość: Stryków
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-010
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 427198002
1.5.8.) Numer faksu: 427198002
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strykow@strykow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa i modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Stryków2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d003a29-068e-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00414593
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030357/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Budowa i modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Stryków- I etap
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00260305/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.15.2022.IZ.PZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 438911,78 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Budowa oświetlenia ulicy Szumiących Jodeł w miejscowości Swędów:Budowę oświetlenia ulicy Szumiących Jodeł w miejscowości Swędów zlokalizowano na działce nr ewid. 136, na odcinku od nr 11 w kierunku ul. Leśnej. Zakres zadania obejmuje montaż 2 nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 7 m, na fundamentach wraz z oprawami na wysięgnikach 1,0 i źródłami światła typu LED o mocy 31 W. Oprawy zasilane z istniejącej rozdzielnicy oświetleniowej w stacji nr 40809 zlokalizowanej w pasie drogowym.
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 95 m w linii prostej.
Roboty będą prowadzone na podstawie decyzji Starosty Zgierskiego o pozwoleniu na budowę nr 2058/2019 z dnia 06.12.2019 r.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 18254,97 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Budowa oświetlenia ulicy Cyprysowej w miejscowości Swędów:Budowę oświetlenia ulicy Cyprysowej w miejscowości Swędów zlokalizowano na działkach nr ewid. 274/11 i 291. Zakres zadania obejmuje montaż 3 nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 8 m, na fundamentach, bez wysięgników i źródłami światła typu LED o mocy 26 W. Oprawy zasilane z istniejącej rozdzielnicy oświetleniowej nn w stacji 40746 usytuowanej w pasie drogowym dz. nr ewid. 274/11.
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 92 m w linii prostej.
Roboty będą prowadzone na podstawie decyzji Starosty Zgierskiego o pozwoleniu na budowę nr 2122/2019 z dnia 20.12.2019 r.
Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 23088,18 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3: Budowa oświetlenia w miejscowości Wrzask:Budowę oświetlenia w miejscowości Wrzask zlokalizowano na działkach nr ewid. 193, 166 i 168. Zakres zadania obejmuje montaż 13 szt. nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 7 m, na fundamentach wraz z oprawami na wysięgnikach 1,0 i źródłami światła typu LED o mocy 27,5 W. Oprawy zasilane z istniejącej rozdzielnicy oświetleniowej przy stacji
nr 40805 zlokalizowanej na słupie na działce nr ewid. 166.
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 521 m w linii prostej.
Roboty będą prowadzone na podstawie decyzji Starosty Zgierskiego o pozwoleniu na budowę nr 169/2020 z dnia 07.02.2020 r.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 75981,14 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4: Budowa oświetlenia w miejscowości Tymianka Mała:Budowę oświetlenia w miejscowości Tymianka Mała zlokalizowano na działkach nr ewid. 196, 208, 207/1. Zakres zadania obejmuje montaż 10 szt. nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 8 m, na fundamentach wraz z oprawami na wysięgnikach 1,0 i źródłami światła typu LED o mocy 48 W. Oprawy zasilane z istniejącej rozdzielnicy oświetlenia ulicznego znajdującego się na stacji słupowej nr 40721 zlokalizowanej w pasie drogowym drogi powiatowej (nr ewid. 196).
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 490 m w linii prostej.
Roboty będą prowadzone na podstawie decyzji Starosty Zgierskiego o pozwoleniu na budowę nr 125/2016 z dnia 11.02.2016 r.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 98218,39 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5: Budowa oświetlenia w miejscowościach Osse i Tymianka:Budowę oświetlenia w miejscowościach Osse i Tymianka zlokalizowano w drodze powiatowej Nr 5110 E, na działkach nr ewid. 196 i 402. Zakres zadania obejmuje montaż 29 szt. nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 7 m, na fundamentach wraz z oprawami na wysięgnikach o długości ramienia 1,5 m i źródłami światła typu LED o mocy 38 W. Oprawy zasilane
z istniejącego obwodu w słupie na stanowisku 8 zlokalizowanym na działce o nr ewid. 402.
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 1161 m w linii prostej.
Roboty będą prowadzone na skutecznego zgłoszenia robót budowlanych, dokonanego w Starostwie Powiatowym w Zgierzu znak AB.6743.2086.2021.GK w dniu 19.10.2021 r.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 207406,85 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6: Budowa oświetlenia w miejscowości Ługi:Budowę oświetlenia w miejscowości Ługi zlokalizowano na działce nr ewid. 53. Zakres zadania obejmuje montaż 2 szt. nowych słupów oświetleniowych o wysokości zawieszenia oprawy 8 m, na fundamentach wraz z oprawami na wysięgnikach o długości ramienia 0,5 m i źródłami światła o mocy 70 W – lampy sodowe. Oprawy zasilane z istniejącego obwodu w słupie na stanowisku 10 zlokalizowanym przy posesji o numerze 34a.
Łączna długość kabla YAKY 4x25 mm2 wynosi 75 m w linii prostej.
Roboty zostaną zrealizowane na podstawie decyzji Starosty Zgierskiego o pozwoleniu na budowę nr 394/2022 z dnia 05.04.2022 r.
Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich części)
Zakres prac ujęty jest w: dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik do SWZ (pomocniczo w przedmiarach robót). Szczegółowe rozwiązania, sposób ochrony od porażeń i przepięć, informacja dotycząca planu BIOZ opisane są w projekcie budowlanym.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z ww. dokumentami i sztuką budowlaną. Oferta musi uwzględniać koszty związane z organizacją terenu budowy, obsługą geodezyjną budowy, zapewnienie kierowania pracami bezpośrednio we wszystkich branżach, uwzględniać zakup, dostawę oraz montaż wszystkich niezbędnych materiałów (nowych), wykonanie sprawdzeń i badań, rozruch instalacji oraz zgromadzenie wymaganych przepisami prawa dokumentów.
Zakres zamówienia obejmuje także opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, dokonanie odbioru technicznego instalacji przez służby PGE Dystrybucja S.A.- Rejon w Zgierzu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie skompletowanie potrzebnych dokumentów o dopełnienie wszelkich procedur obowiązujących w PGE Dystrybucja S.A. związanych z uruchomieniem instalacji oraz w Starostwie Powiatowym i Powiatowym Nadzorze Budowlanym związanych z rozpoczęciem i zakończeniem budowy.
Oferta powinna być skonstruowana w oparciu o materiały o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w projekcie. Przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy. Nakłady w nim podane należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcach. Zaleca się aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i dokładnie zapoznał się zakresem zamówienia.
Wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca.
Przed zamówieniem i zakupem u producentów, a najpóźniej przed wbudowaniem kabli, słupów i opraw oświetleniowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji karty katalogowe producentów ww. elementów w celu udowodnienia, że kable, słupy i oprawy oświetleniowe spełniają opis przedmiotu zamówienia wynikający z dokumentacji projektowej, m.in. oprawy oświetleniowe spełniają określone dane fotometryczne. Tym samym wbudowane mogą zostać jedynie elementy oświetlenia zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego jako zgodne z dokumentacją projektową, a więc z ofertą wykonawcy, który uczestnicząc w niniejszym postępowaniu oświadcza, że zapoznał się zrealizuje rzetelnie opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek potwierdzić prawidłową realizację przedmiotu zamówienia w dokumentacji powykonawczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe
4.5.5.) Wartość części: 15962,25 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18243,36 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 35055,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18243,36 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18243,36 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25976,37 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 65190,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 25976,37 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 25976,37 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 110349,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 165066,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 110349,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 110349,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 91079,04 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 145200,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 91079,04 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 91079,04 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 228547,53 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 363465,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 228547,53 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 228547,53 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18430,32 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 35055,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18430,32 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGJON Jarosław Jończyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7712734096
7.3.4) Miejscowość: Kozierogi
7.3.5) Kod pocztowy: 97-371
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18430,32 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI STRYKÓW
więcej: przetargi STRYKÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brańsku
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
więcej: Uliczne słupy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.