eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LipnoRemont z dociepleniem dachu oraz wymiana świetlików dachowych na nowe w budynku "D" kuchni oraz ZOL należącego do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie



Ogłoszenie z dnia 2024-07-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont z dociepleniem dachu oraz wymiana świetlików dachowych na nowe w budynku „D” kuchni oraz ZOL należącego do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Lipno Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340572055

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nieszawska 6

1.5.2.) Miejscowość: Lipno

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-600

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 542880414

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitallipno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitallipno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b471b05-fbd8-11ee-b016-82aaee56c84c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont z dociepleniem dachu oraz wymiana świetlików dachowych na nowe w budynku „D” kuchni oraz ZOL należącego do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b471b05-fbd8-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00415130

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00300029

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.372.11.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 872629,10 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest remont z dociepleniem dachu oraz wymiana świetlików dachowych na nowe w budynku „D” kuchni oraz Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego należącego do kompleksu budynków szpitala w Lipnie., zgodnie z Formularzem ofertowym – Załącznik nr 1 do SWZ, Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 2 do SWZ, Projektem architektoniczno – budowlanym – Załącznik nr 9 i 9a do SWZ, Projektem technicznym – Załącznik nr 10 do SWZ, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) – Załącznik nr 11 do SWZ, Przedmiarem robót – Załącznik nr 12 do SWZ oraz z wymaganiami zawartymi w niniejszej SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45410000-4 - Tynkowanie

45442110-1 - Malowanie budynków

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych

44220000-8 - Stolarka budowlana

45312310-3 - Ochrona odgromowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), Zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6, prowadzonego w trybie podstawowym – art. 275 pkt 1) pn. Remont z dociepleniem dachu oraz wymiana świetlików dachowych na nowe w budynku „D” kuchni oraz ZOL należącego do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie.
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokładnie tak samo brzmiała przesłanka unieważnienia postępowania zawarta w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych od 2010 r. do końca obowiązywania tej ustawy, czyli do 31 grudnia 2020 r. Doktryna i orzecznictwo Prawa zamówień publicznych dzięki wieloletniej praktyce w stosowaniu tego przepisu wypracowały dosyć jednolite zasady interpretacyjne tego przepisu. Wykładnia celowościowa przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej, niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą a niemożnością zawarcia umowy. Stwierdzona przez Zamawiającego wada postępowania nie tylko musi być niemożliwa do usunięcia, lecz także musi wskazywać na dokonanie czynności lub zaniechania jej dokonania w tym postępowaniu z naruszeniem przepisu Prawa zamówień publicznych, które miało lub mogło mieć wpływ na jego wynik.
Uzasadnienie faktyczne:
Wada postępowania – dokumentacja projektowa nieodpowiadająca celowi zamówienia, stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert. Dokumentacja projektowa jako załącznik do SWZ, przeznaczona była dla robót budowlanych nie wymagających Pozwolenia na budowę, a dla Zgłoszenia robót budowlanych.
W związku z tym powyższe znacząco wpływa na zmianę zakresu prac, takich jak zwiększenie i zmniejszenie wymiarów świetlików, oraz ich częściowe usunięcie z konstrukcji dachu, a które wymagają Pozwolenia na budowę.
Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niewyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia mu podjęcie innego działania niż unieważnienie postępowania. Zawarcie umowy w oparciu o obecną dokumentację postępowania skutkowałoby naruszeniem przepisów ustawy Pzp, a na tym etapie postępowania Zamawiający nie ma już możliwości jej poprawienia. Jeśli więc wady nie da się usunąć i ma ona wpływ na ważność umowy i wynik postępowania to Zamawiający obligatoryjnie unieważnia postępowanie.
Mając na względzie powyższe, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 ust. 6 ustawy Pzp jest w opinii Zamawiającego uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1099998,84 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2596948,61 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.