eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poświętne"Przebudowa korytarzy na I i II piętrze Szkoły Podstawowej w Poświętnem"



Ogłoszenie z dnia 2024-07-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa korytarzy na I i II piętrze Szkoły Podstawowej w Poświętnem”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poświętne

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akacjowa 4

1.5.2.) Miejscowość: Poświętne

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-315

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poswietne@poswietne.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.poswietne.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-679d797f-b6c5-11ee-b628-1a85378e6c0a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa korytarzy na I i II piętrze Szkoły Podstawowej w Poświętnem”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-679d797f-b6c5-11ee-b628-1a85378e6c0a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00416221

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052871/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa korytarzy i sanitariatów w Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Poświętnem wraz z adaptacją pomieszczenia stołówki na oddział przedszkolny

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00053659

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UG.RZI.271.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa korytarzy na I i II piętrze Szkoły Podstawowej w Poświętnem w ramach zadania „Przebudowa korytarzy i sanitariatów w Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Poświętnem wraz z adaptacją pomieszczenia stołówki na oddział przedszkolny”.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
2.1. Przedmiarze oraz STWIORB- załącznik nr 1 do SWZ.
2.2. Wzorze umowy - stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający wskazuje, że po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu dostrzegł rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót, a stanem faktycznym w obiekcie.

Zamawiający, po dokonaniu wyboru ofert oraz dostrzeżeniu znacznych różnić w zaproponowanych wycenach – powziął wątpliwość w zakresie rzetelności wykonanego przedmiaru robót. Po dokonaniu weryfikacji wątpliwości podnoszonych przez Zamawiającego – projektant ponownie przeanalizował przedmiar. Po dokonaniu przedmiotowej analizy okazało się, że został popełniony błąd i projektant dokonał zmian w przedmiarze robót. W piśmie z dnia 3 lipca 2024 r. Projektant wskazał, że „Po przeanalizowaniu przedmiaru robót dla zadania „Przebudowa korytarzy na I i II piętrze Szkoły Podstawowej w Poświętnem” w ramach zadania „Przebudowa korytarzy i sanitariatów w Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Poświętnem wraz z adaptacją pomieszczenia stołówki na oddział przedszkolny” oraz weryfikacji na miejscu zakresu robót, dokonano zmiany ilości robót określonych we wszystkich pozycjach, poprzez podanie prawidłowych wymiarów korytarzy oraz dodanie pozycji określających zerwanie istniejącej posadzki, wywiezienie gruzu, położenie nowej posadzki. W trakcie analizy w terenie okazało się, że korytarze zostały źle zwymiarowane oraz istniejące podłoże nie nadaje się do pozostawienia.”

W takich okolicznościach – w dniu 4 lipca 2024 r. Zamawiający unieważnił czynność wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu.

Uzasadnienie prawne

Wskazać także należy, że zarówno przedmiar robót stanowił załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia (załącznik Nr 1- Opis przedmiotu zamówienia). W tym miejscu wskazać należy, że zgodnie z brzmieniem art. 286 ust. 1 PZP – „W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ.” Powyższe potwierdza doktryna i orzecznictwo.

W takich okolicznościach - rozbieżność między przedmiarem, a stanem faktycznym w obiekcie, która prowadzi do nieporównywalności ofert wykonawców, powinna zostać zakwalifikowana jako istotna wada postępowania.

Nadrzędną zasadą rządzącą postępowaniem o udzielenie zamówienia jest wyrażona w art. 7 ust. 1 ustawy zasada równego traktowania wykonawców oraz zachowania uczciwej konkurencji, a także wynikający z art. 7 ust. 3 ustawy obowiązek udzielenia zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z ustawą.

Mając na uwadze powyższe, jedynym rozwiązaniem – po unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty - jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) PZP. w zw. z art. 286 ust.1 PZP, co niniejszym Zamawiający czyni.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 85574,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 173275,22 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.