Ogłoszenie z dnia 2022-10-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00365762/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego w sezonie zimowym 2022/2023”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W LIMANOWEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491898880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Marka 9
1.5.2.) Miejscowość: Limanowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 183375831
1.5.8.) Numer faksu: 183337831
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pzd.limanowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pzd.limanowa.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/ i http://bip.malopolska.pl/pzdlimanowej/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego w sezonie zimowym 2022/2023”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6795e220-3e38-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00416399
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00015114/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego w sezonie zimowym 2022/2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00365762/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZ.272.30.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe nr 1: „Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników w grupie dróg E w sezonie zimowym 2022/2023”.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników na terenie Powiatu Limanowskiego w grupie dróg E nr 1618 K Limanowa – Szyk - Mstów i nr 1619 K Stare Rybie - Rupniów w sezonie zimowym 2022/2023, przy użyciu własnego sprzętu drogowego, zabezpieczonego materiału uszorstniającego i soli drogowej. Celem jest zapewnienie przejezdności oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu drogowego i pieszego wywołanych takimi zjawiskami atmosferycznymi jak: opady śniegu, deszczu ze śniegiem, marznącej mżawki lub śliskością zimową jezdni i chodników zgodnie z przyjętymi standardami zimowego utrzymania dróg, standardami utrzymania chodników oraz warunkami wynikającymi ze Szczegółowej Specyfikacji Technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) usuwanie śniegu z drogi, poboczy, chodników i obiektów mostowych,
2) zwalczanie tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów uszorstniających zarówno na jezdni jak i chodnikach,
3) wywożenie zalegającego śniegu wzdłuż chodników (odpłużony śnieg przy krawężnikach), z placów postojowych i mostów zlokalizowanych w ciągach utrzymywanych dróg,
4) wykonanie przecinek celem odprowadzenia wody z zastoisk w czasie roztopów udrażnianie studzienek, kratek wodościekowych,
5) wiosenne oczyszczanie jezdni, chodników, mostów, poboczy utwardzonych i bitumicznych oraz kanalizacji deszczowej w jezdni po zakończonym sezonie.
Zakres zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie 23,598 km dróg powiatowych wraz z przylegającymi do nich chodnikami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST) kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników wraz z załącznikami tj.: standardy odśnieżania i posypywania na drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, standardy odśnieżania i posypywania chodników przy drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, wykaz dróg wraz z kilometrażem, szczegółowe warunki stosowania środków niechemicznych oraz chemicznych w postaci stałej - będące załącznikami do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.5.5.) Wartość części: 317428,79 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe nr 2: „Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników w grupie dróg F w sezonie zimowym 2022/2023”.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników na terenie Powiatu Limanowskiego w grupie dróg F nr 1555 K Ujanowice – Młynne, nr 1612 K Laskowa – Nagórze i nr 1451 K Sechna – Ujanowice w sezonie zimowym 2022/2023, przy użyciu własnego sprzętu drogowego, zabezpieczonego materiału uszorstniającego i soli drogowej. Celem jest zapewnienie przejezdności oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu drogowego i pieszego wywołanych takimi zjawiskami atmosferycznymi jak: opady śniegu, deszczu ze śniegiem, marznącej mżawki lub śliskością zimową jezdni i chodników zgodnie z przyjętymi standardami zimowego utrzymania dróg, standardami utrzymania chodników oraz warunkami wynikającymi ze Szczegółowej Specyfikacji Technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) usuwanie śniegu z drogi, poboczy, chodników i obiektów mostowych,
2) zwalczanie tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów uszorstniających zarówno na jezdni jak i chodnikach,
3) wywożenie zalegającego śniegu wzdłuż chodników (odpłużony śnieg przy krawężnikach), z placów postojowych i mostów zlokalizowanych w ciągach utrzymywanych dróg,
4) wykonanie przecinek celem odprowadzenia wody z zastoisk w czasie roztopów udrażnianie studzienek, kratek wodościekowych,
5) wiosenne oczyszczanie jezdni, chodników, mostów, poboczy utwardzonych i bitumicznych oraz kanalizacji deszczowej w jezdni po zakończonym sezonie.
Zakres zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie 19,307 km dróg powiatowych wraz z przylegającymi do nich chodnikami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST) kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników wraz z załącznikami tj.: standardy odśnieżania i posypywania na drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, standardy odśnieżania i posypywania chodników przy drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, wykaz dróg wraz z kilometrażem, szczegółowe warunki stosowania środków niechemicznych oraz chemicznych w postaci stałej - będące załącznikami do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.5.5.) Wartość części: 325631,11 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe nr 3: „Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników w grupie dróg R w sezonie zimowym 2022/2023”.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i chodników na terenie Powiatu Limanowskiego w grupie dróg R nr 1579 K Siekierczyna – Owieczka, nr 1546 K Długołęka – Przyszowa i nr 1545 K Mokra Wieś – Stronie w sezonie zimowym 2022/2023, przy użyciu własnego sprzętu drogowego, zabezpieczonego materiału uszorstniającego i soli drogowej. Celem jest zapewnienie przejezdności oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu drogowego i pieszego wywołanych takimi zjawiskami atmosferycznymi jak: opady śniegu, deszczu ze śniegiem, marznącej mżawki lub śliskością zimową jezdni i chodników zgodnie z przyjętymi standardami zimowego utrzymania dróg, standardami utrzymania chodników oraz warunkami wynikającymi ze Szczegółowej Specyfikacji Technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) usuwanie śniegu z drogi, poboczy, chodników i obiektów mostowych,
2) zwalczanie tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów uszorstniających zarówno na jezdni jak i chodnikach,
3) wywożenie zalegającego śniegu wzdłuż chodników (odpłużony śnieg przy krawężnikach), z placów postojowych i mostów zlokalizowanych w ciągach utrzymywanych dróg,
4) wykonanie przecinek celem odprowadzenia wody z zastoisk w czasie roztopów udrażnianie studzienek, kratek wodościekowych,
5) wiosenne oczyszczanie jezdni, chodników, mostów, poboczy utwardzonych i bitumicznych oraz kanalizacji deszczowej w jezdni po zakończonym sezonie.
Zakres zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie 17,022 km dróg powiatowych wraz z przylegającymi do nich chodnikami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST) kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych i chodników wraz z załącznikami tj.: standardy odśnieżania i posypywania na drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, standardy odśnieżania i posypywania chodników przy drogach powiatowych na terenie Powiatu Limanowskiego, wykaz dróg wraz z kilometrażem, szczegółowe warunki stosowania środków niechemicznych oraz chemicznych w postaci stałej - będące załącznikami do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.5.5.) Wartość części: 301979,01 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19200,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 27845,64 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19200,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo Usługowa Józef Kęska
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 490020141
7.3.3) Ulica: Młynne 125
7.3.4) Miejscowość: Limanowa
7.3.5) Kod pocztowy: 34-600
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE JÓZEF KĘSKA
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE JÓZEF KĘSKA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 353241,97 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-05-158.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20600,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 20600,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 20600,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo Usługowa Józef Kęska
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 490020141
7.3.3) Ulica: Młynne 125
7.3.4) Miejscowość: Limanowa
7.3.5) Kod pocztowy: 34-600
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE JÓZEF KĘSKA
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE JÓZEF KĘSKA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 362057,54 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-05-158.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 16800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 21900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 16800,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Usługowa Trans - Kop Krzysztof Kęska
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 121533903
7.3.3) Ulica: Młynne 125
7.3.4) Miejscowość: Limanwoa
7.3.5) Kod pocztowy: 34-600
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Firma Usługowa "Trans - Kop" Krzysztof Kęska
jakie przetargi wygrała firma
Firma Usługowa "Trans - Kop" Krzysztof Kęska
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 336637,07 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-05-158.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z LIMANOWEJ
- Dostawa worków na odpady komunalne.
- Dostawy artykułów spożywczych różnych
- "Zakup i dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Limanowej".
- Sprzątanie pomieszczeń i otoczenia budynków Sądu Rejonowego w Limanowej
więcej: przetargi w Limanowej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi utrzymania czystości terenu Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu w 2025r.
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych, wewnętrznych, parkingów i chodnika w Gminie Uście Gorlickie do 15.04.2025 r.
- Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta Dąbrowa Tarnowska w 2025 roku
- Wykonanie usługi sprzątania pomieszczeń w: SR w Szamotułach, OK nr 1 przy SR w Sz-łach, VI ZWKW w Międzychodzie oraz utrzymania czystości na terenie zewn. SR w Sz-łach od 01.01.2025 do 30.06.2026
- "Utrzymanie czystości i porządku oraz pielęgnacja zieleni na terenie miasta Drawno w 2025r."
- Świadczenie usług sprzątania, ochrony obiektów Centrum Usług Społecznych oraz ochrona przewozu wartości pieniężnych (konwój) należących do Zamawiającego.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.