Ogłoszenie z dnia 2022-10-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00366538/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-27
- 2022/BZP 00381653/01 - Modyfikacja z dnia 2022-10-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i sukcesywne dostawy w okresie 12 m-cy substancji chemicznych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Mogielnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670827864
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Przylesie 12
1.5.2.) Miejscowość: Mogielnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-640
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgkim4@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://jo.mogielnica.pl/index.php?id=341
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c73a86f-3d8f-11ed-9171-f6b7c7d593531.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i sukcesywne dostawy w okresie 12 m-cy substancji chemicznych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Mogielnicy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c73a86f-3d8f-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00416651
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00366538/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 2/2022/PNO
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 560268,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i sukcesywne dostawy w okresie 12m-cy substancji ług sodowy 50% w ilości 100 ton na potrzeby ZakładuGospodarki nKomunalnej i Mieszkaniowej w Mogielnicy
4.5.3.) Główny kod CPV: 24311520-8 - Wodorotlenek sodu
4.5.5.) Wartość części: 435000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
: Przedmiotem zamówienia jest zakup i sukcesywne dostawy w okresie 12 m-cy substancji zapobiegających pienieniu się typu Fenotech w ilości 5 ton oraz Koagulantów żelazowe III typu KEMIRA -PIX w ilości 12 ton na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Mogielnicy4.5.3.) Główny kod CPV: 24313000-1 - Siarczki, siarczany, azotany, fosforany i węglany
4.5.5.) Wartość części: 125268,40 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła 1 oferta złożona przez BEST-CHEM Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Jerzy Jacek Apka w spadku z ceną ofertową dla części 1: 1 045 500,00 złotych brutto oraz części 2: 178 473,00 złotych brutto. Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę dla części 1: 535 050,00 złotych brutto oraz części 2 : 154 080,13 złotych brutto.
Zestawienie powyższych wartości jednoznacznie wskazuje, że zaproponowane przez Wykonawcę ceny w zakresie części 1 i 2 przekraczają kwoty, które w tych częściach Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówień częściowych.
Zamawiający po analizie możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na realizację zamówień do cen złożonych ofert w zakresie części 1 i 2 (ofert z najniższą ceną) stwierdził, że nie jest możliwe zwiększenie budżetu Zamawiającego w celu wybory oferty w części 1 lub 2.
Zamawiający ma prawo do ustalenia, czy w danych warunkach rynkowych zwiększenie budżetu w celu wyboru oferty z ceną przekraczającej kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia mieści się w możliwościach finansowych Zamawiającego oraz jest uzasadnione pod względem ekonomicznym. Zamawiający jest również zobowiązany przestrzegać zasad dotyczących efektywnego, oszczędnego i celowego wydatkowania środków publicznych. Z ww. przyczyn, Zamawiający uznał za nieuzasadnione zwiększenie kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w częściach 1 i 2.
Z powyższych przyczyn decyzja o unieważnieniu postępowania jest uzasadniona i konieczna.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła 1 oferta złożona przez BEST-CHEM Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Jerzy Jacek Apka w spadku z ceną ofertową dla części 1: 1 045 500,00 złotych brutto oraz części 2: 178 473,00 złotych brutto. Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę dla części 1: 535 050,00 złotych brutto oraz części 2 : 154 080,13 złotych brutto.
Zestawienie powyższych wartości jednoznacznie wskazuje, że zaproponowane przez Wykonawcę ceny w zakresie części 1 i 2 przekraczają kwoty, które w tych częściach Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówień częściowych.
Zamawiający po analizie możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na realizację zamówień do cen złożonych ofert w zakresie części 1 i 2 (ofert z najniższą ceną) stwierdził, że nie jest możliwe zwiększenie budżetu Zamawiającego w celu wybory oferty w części 1 lub 2.
Zamawiający ma prawo do ustalenia, czy w danych warunkach rynkowych zwiększenie budżetu w celu wyboru oferty z ceną przekraczającej kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia mieści się w możliwościach finansowych Zamawiającego oraz jest uzasadnione pod względem ekonomicznym. Zamawiający jest również zobowiązany przestrzegać zasad dotyczących efektywnego, oszczędnego i celowego wydatkowania środków publicznych. Z ww. przyczyn, Zamawiający uznał za nieuzasadnione zwiększenie kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w częściach 1 i 2.
Z powyższych przyczyn decyzja o unieważnieniu postępowania jest uzasadniona i konieczna.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.