Ogłoszenie z dnia 2024-07-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00462561/01 - Wynik z dnia 2024-08-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 2.204.049,01 zł
z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu Gminy Toszek i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Toszek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257771
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Chrobrego 2
1.5.2.) Miejscowość: Toszek
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-180
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umtoszek@toszek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.toszek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 2.204.049,01 zł
z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu Gminy Toszek i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-35c3db44-e1ed-4487-90d2-fe88f5e99c73
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00417693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050177/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zaciągnięcie kredytu bankowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/toszek3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/toszek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/toszek
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZRP.271.16.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.204.049,01 zł dla Gminy Toszek
Kredyt udzielony zostanie w wysokości 2.204.049,01 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Uruchomienie kredytu – od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2024 r. w jednej transzy, uruchomionej na podstawie pisemnego wniosku Zamawiającego składanego do banku mailem nie później niż na 2 dni robocze przed planowaną datą wypłaty na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Spłata rat kapitałowych kredytu następować będzie w 20 ratach wg harmonogramu spłat od 20.03.2026 r. do 20.12.2030 r., przy czym przyjmuje się, że jeżeli termin spłaty rat kredytu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy za ostatni dzień terminu uważa się następny dzień po dniu lub dniach wolnych od pracy.
Oprocentowanie kredytu – zmienne, ustalone w oparciu o stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy, powiększoną o stałą w trakcie trwania umowy marżę Wykonawcy.
Marża Wykonawcy winna obejmować wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i nie może zostać podwyższona w całym okresie obowiązywania umowy kredytowej, stanowić ona będzie jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu, poza określonymi w ofercie.
Forma spłaty kredytu i odsetek – przelew na rachunek kredytowy, prowadzony nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie ma obowiązku posiadania rachunku bankowego u Wykonawcy zamówienia.
Odsetki będą naliczane miesięcznie od kwoty aktualnego zadłużenia , a spłata odsetek następować będzie od momentu uruchomienia kredytu w okresach kwartalnych, począwszy od 20.09.2024, przy czym przyjmuje się, że jeżeli ostatni dzień spłaty odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy za ostatni dzień terminu uważa się następny dzień po dniu lub dniach wolnych od pracy, a miesiąc liczy rzeczywistą ilość dni, zaś rok odsetkowy 365 dni (366 dni w przypadku lat przestępnych).
Prowizja 0% - uwzględniona w marży.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu. Wcześniejsza spłata środków kredytowych powoduje ich automatyczne i natychmiastowe zaliczenie na poczet kolejnych wymagalnych rat, następujących po dokonanej spłacie, bez dodatkowych wniosków ze strony Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do prolongaty spłaty kapitału na wniosek bez pobierania przez bank jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji. Prolongata nie wpłynie na wydłużenie okresu kredytowania i będzie polegała na wydłużeniu spłaty raty o maksymalnie 4 miesiące. Ostatnia rata spłaty kredytu nie podlega prolongacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 50 %
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej (Wykonawca powinien posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku i rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (DZ. U. z 2023 r. poz. 2488 ) a w przypadku określonym w art. 178 w/w ustawy inny równoważny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.Wykonawca ma posiadać zezwolenie Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych albo inne dokumenty równoważne na dzień podpisania umowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
opisane w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
opisane w dokumentacji postępowania7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/toszek
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI TOSZEK
- Zakup bonów towarowych dla pracowników SP ZOZ Szpitala Psychiatrycznego w Toszku
- Dostawa nawozów - część III
więcej: przetargi TOSZEK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.