Ogłoszenie z dnia 2024-07-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00365060/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-13
- 2024/BZP 00379644/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Realizacja w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn.: „Budowa ul. Zaleśnej -nowej drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych Sandomierza”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sandomierz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409927
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Poniatowskiego 3
1.5.2.) Miejscowość: Sandomierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 15 8154100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@um.sandomierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sandomierz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/sandomierz/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn.: „Budowa ul. Zaleśnej -nowej drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych Sandomierza”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ba17228-2895-11ef-87ba-8eb060fd7bb8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00420915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019863/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa ulicy Zaleśnej- nowej drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych Sandomierza
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00365060
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RZP.271.1.14.2024.MZI
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz realizacja inwestycji drogowej pn.: „Budowa ul. Zaleśnej -nowej drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych Sandomierza”.
Zakres zadania: - opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem uzgodnień, opinii oraz decyzji administracyjnych zezwalających na prowadzenie robót budowlanych, m.in. decyzji o ZRID;
-wykonanie robót budowlanych w zgodzie z przyjętą przez Zamawiającego dokumentacją techniczną na podstawie której uzyskano m.in. decyzję ZRID wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót budowlanych do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
W ramach przedmiotu zamówienia należy: zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty:
1) wydzielenie i ustalenie w terenie granic pasów drogowych dla realizowanej drogi (dróg)
- w miejscach gdzie konieczne będzie zaprojektowanie nowych granic pasa drogowego);
2) modernizację wszystkich dróg przyległych do realizowanej ul. Zaleśnej (w zakresie ewentualnej budowy lub przebudowy zjazdów/skrzyżowań z drogami istniejącymi takimi jak ulica Holownicza, ulica Zaleśna (istniejąca) oraz pozostałe drogi wewnętrzne w obszarze opracowania);
3) infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów (drogi piesze i rowerowe);
4) niezbędne wzmocnienie podłoża gruntowego, stateczność skarp wykopów/nasypów - w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem właściwości istniejącego podłoża gruntowego, przewidywanych obciążeń oraz wymagań określonych w polskich normach;
5) system odwodnienia drogowego dla realizowanej drogi – preferowane przez Zamawiającego odwodnienie za pomocą rowów drogowych, zbiorników, urządzeń melioracyjnych;odbiorników itp. - w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z projektowanego układu drogowego. Opcjonalnie Zamawiający dopuszcza również system kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi (jeśli będą konieczne),
ewentualne urządzenia ochrony środowiska gdyby okazały się konieczne;
6) przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod-i nad-ziemnej m. innymi: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych;
7) rozbiórkę elementów dróg istniejących w zakresie kolizji z projektowanym układem drogowym;
8) oświetlenie drogowe realizowanej ulicy Zaleśnej oraz przebudowywanych dróg bocznych;
9) kanał technologiczny w ciągu realizowanej ulicy Zaleśnej;
10)niezbędne elementy organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
11)po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, ewentualne drogi tymczasowe wykonane na potrzeby Wykonawcy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
12)wykonanie ewentualnych napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości lub budynków użytkowanych i uszkodzonych przez Wykonawcę, do stanu technicznego niegorszego niż przed rozpoczęciem budowy;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) stanowiący zał. nr 9 do SWZ oraz projekt umowy stanowiący zał. nr 8 do SWZ.
Odpowiedzi udzielane na etapie postępowania stanowią integralną część SWZ. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się.
Uwaga!!! Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie produktów równoważnych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót lub zastosowane produkty przy realizacji przedmiotu zamówienia zostają opisane poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie minimalne równoważne parametry jakościowe i cechy użytkowe powinny posiadać produkty użyte do realizacji przedmiotu zamówienia, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych . Równoważność materiałów: W sytuacji gdy w programie funkcjonalno –użytkowym opisano przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Dopuszcza się zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w programie funkcjonalno - użytkowym, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały w w/w dokumentach.Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone w/w dokumentami. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania i stanowią wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
Przy zapisach o minimalnych wymaganiach parametrów jakościowych, należy rozumieć wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu w stosunku do określonych rozwiązań.
Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy jest zobowiązany opracować i uzgodnić z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy – zgodnie z § 1 ust. 3 projektu umowy stanowiącym zał. nr 8 do SWZ.
Gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z rozdz. XIII SWZ. Warunki gwarancji określone zostały w projekcie umowy tj. (§ 13 projektu umowy stanowiący zał. nr 8 do SWZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 3 upzp – „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 3) „cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu zostało złożonych 5 ofert:
- oferta nr 1: Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjno Drogowego M-Via Sp. z o.o., ul. Szklarniowa 14, 37-400 Nisko (cena brutto 13 972 438,18 zł) – oferta podlega odrzuceniu na podst. art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) upzp;
- oferta nr 2: PBI Infrastruktura S.A., ul. Kolejowa 10e, 23-200 Kraśnik (cena brutto 23 752 118,60 zł);
- oferta nr 3: STAR BUDOWA INWESTYCJE Sp. z o.o., Tychów Stary 75, 27-220 Mirzec (cena brutto 19 076 685,00 zł);
- oferta nr 4: WOD-BUD Sp. z o.o., ul. Piłsudskiego 12/1, 23-200 Kraśnik (cena brutto 18 182 818,59 zł);
- oferta nr 5: Przedsiębiorstwo Drogowe Sp. z o.o., ul. Towarowa 44, 28-200 Staszów (cena brutto 19 128 787,19 zł).
Oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę - Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjno Drogowego M-Via Sp. z o.o., ul. Szklarniowa 14, 37-400 Nisko została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) upzp, ponieważ Wykonawca nie złożył w przewidzianym terminie podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu oraz potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Cena oferty najkorzystniejszej nie podlegającej odrzuceniu tj. oferty nr 4 złożonej przez Wykonawcę - WOD-BUD Sp. z o.o., ul. Piłsudskiego 12/1, 23-200 Kraśnik wyniosła 18 182 818,59 zł brutto. Cena tej oferty przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania kwotę brutto: 14 440 055,00 zł.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 upzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18182818,59 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 23752118,60 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z SANDOMIERZA
- Świadczenie usług transportu sanitarnego na rzecz Szpitala Specjalistycznego Ducha Świętego w Sandomierzu
- Dostawa środków czystości
- DOSTAWA autokaru turystycznego przystosowanego do przewozu: 35 osób w nadwoziu zabudowanym wg. wskazanych wymagań technicznych, dla ZSCKR w Sandomierzu.
- Sukcesywne dostawy środków czystości na 2025 rok
- Zakup żywności dla potrzeb Bursy Szkolnej w Sandomierzu
- "Dostawa (sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucji) gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do celów grzewczych dla Sądu Rejonowego w Sandomierzu"
więcej: przetargi w Sandomierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie konstrukcji betonowej bud/chatek dla nietoperzy z kręgów i pokryw żelbetowych w nadleśnictwie Prudnik
- Budowa zbiorników retencyjnych na terenie Gminy Gorzków
- "Opracowanie projektu budowlanego budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz budynku garażowego z przeznaczeniem na rowery w Łomazach przy ul. Robotniczej"
- Wykonanie dokumentacji projektowych obejmujących remonty z termomodernizacją wielorodzinnych budynków mieszkalnych stanowiących własność Gminy Wrocław" Zamówienie podzielone na 6 części.
- Wyk. r. bud. w zakr. wym. win. wew. w bud. szpit. w Gr. Śl., bud. win. zew. w bud. przych. w Lw. Śl. w. z przeb. przył. CO i CWU o. rem. i przeb. bud. szpit. i przych. w Lw. Śl. d. P. C. Z. Sp. z o.o.
- Modernizacja i przebudowa III piętra bud. B i III piętra bud. C na potrzeby Wydziału Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki - kampus Fordon, Kaliskiego 7
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.