eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi D±browa TarnowskaWykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Ma³ym



Og³oszenie z dnia 2023-10-03


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Ma³ym

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA D¡BROWA TARNOWSKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851661145

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 34

1.5.2.) Miejscowo¶æ: D±browa Tarnowska

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dabrowatar.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.dabrowatar.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Ma³ym

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-00c2c278-60fd-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00424641

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-10-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044811/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.35 Wykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Wielkim

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-00c2c278-60fd-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl .
2. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, tj. „Formularza do komunikacji” dostêpnego w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia, przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
3. Szczegó³owe informacje dotycz±ce przyjêtego w postêpowaniu sposobu komunikacji, znajduj± siê w rozdziale III pkt 1 niniejszej SWZ.
4. Szczegó³owe instrukcje u¿ytkowania Platformy e-Zamówienia dostêpne s± na stronie internetowej platformy pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponet-edukacyjny/ .
5. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-00c2c278-60fd-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca" na Platformie e-Zmówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady і warunki korzystania
z Platformy e-Zmówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zmówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy".
2) Przegl±danie і pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zmówienia ani logowania.
3) Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów
w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
4) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych і wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych і przekazuje siê, jako za³±czniki.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
5) Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê, jako za³±cznik), lub
b) Jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji").
6) Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnice przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym і odpowiednio oznaczonym pliku, wraz
z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnice przedsiêbiorstwa".
7) Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze" („Formularze do komunikacji").
Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji" odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ і zawiadomieñ, zadawanie pytañ і udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik").
8) W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê
o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu і jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrznym).

Pozosta³e informacje w Rozdziale III, ust. 1 SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia oferty w postaci katalogu elektronicznego

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 16.1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
16.2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Gmina D±browa Tarnowska; Rynek 34, 33-200 D±browa Tarnowska
tel. 14 642-27-75; fax 14 642-27-47; www.dabrowatar.pl .
16.3. Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie D±browa Tarnowska jest Pan Dawid Wiêcek;
tel. 14-642-27-75; e-mail: iod@dabrowatar.pl .
16.4. Dane osobowe wykonawcy bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: IZP.271.2.33.2023 pn.: „Wykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Ma³ym”.
16.5. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcê danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym zostanie udostêpniona dokumentacja postêpowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp,
a tak¿e art. 6 ustawy z 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej.
16.6. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postêpowania bêd± przechowywane przez okres
4 lat, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
16.7. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje siê w formularzu oferty.
16.8. Zamawiaj±cy nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym ni¿ cel okre¶lony w pkt 16.4. powy¿ej. Je¿eli administrator bêdzie planowa³ przetwarzaæ dane osobowe
w celu innym ni¿ cel, w którym dane osobowe zosta³y zebrane (tj. cel okre¶lony w pkt 16.4. powy¿ej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobê, której dane dotycz±, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
16.9. Wykonawca jest zobowi±zany, w zwi±zku z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu,
do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i zwi±zanych
z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
Do obowi±zków tych nale¿±:
• obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ i przekaza³ Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego;
• obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyska³ w sposób po¶redni, a które to dane wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego.
16.10.W celu zapewnienia, ¿e wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em
w postêpowaniu, wykonawca sk³ada o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – tre¶æ o¶wiadczenia zosta³a zawarta
w formularzu oferty.

Pozosta³e informacje w Rozdziale I, ust. 16 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.2.33.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Wykonanie asfaltu na drodze transportu rolnego w Gruszowie Ma³ym” .
Przedmiot zamówienia dot. II etapu zadania – zgodnie z za³±czonym, planem sytuacyjnym na dzia³kach nr 118 (obrêb Gruszów Ma³y) i 1303 (obrêb Smêgorzów).
Wykonanie robót obejmowaæ bêdzie m. in.:
- Roboty przygotowawcze,
- wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa ³amanego,
-wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznych,
- wykonanie poboczy,
zgodnie z za³±cznikiem nr 1- zg³oszeniem robót budowlanych, za³±cznikiem 1.1 – planem sytuacyjnym i za³±cznikiem nr 11 -kosztorysem ofertowym.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:

Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena (koszt) 60%
2. Gwarancja 40%
Razem : 100%

Oferty bêd± oceniane przez komisjê przetargow± metod± punktow± w skali 100-punktowej.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:

Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek dotycz±cy zdolno¶ci do wystêpowania
w obrocie gospodarczym je¿eli wykonawca prowadz±cy dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow± je¶li przed³o¿y wraz z ofert± dokument potwierdzaj±cy ¿e jest wypisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.

(dotyczy: wpisu do Krajowego Rejestru S±dowego (KRS), do którego powinny byæ wpisane podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± w okre¶lonej formie prawnej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiêbiorców bêd±cych osobami fizycznymi)

(Zamawiaj±cy ¿±da wpisu do odpowiedniego rejestru wy³±cznie od wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow±)

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrêbnych przepisów:

Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej je¿eli wyka¿e posiadanie dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 50.000,00 PLN, w tym co najmniej 25.000,00 PLN
na 1 zdarzenie. Zamawiaj±cy wymaga przed³o¿enia kopii op³aconej polisy, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego posiadanie ubezpieczenia OC.

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:

a) Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie do¶wiadczenia zawodowego je¿eli wyka¿e, ¿e w ci±gu ostatnich 5-ciu lat wykona³ co najmniej 2 zadania odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. budowa, przebudowa, remont, modernizacja drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci co najmniej 25.000,- z³ i d³ugo¶ci co najmniej 50 mb ka¿de - potwierdzone dowodami na nale¿yte wykonanie robót lub 1 zadanie odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. budowa, przebudowa, remont, modernizacja drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci co najmniej 50.000,00 z³ brutto i ³±cznej d³ugo¶ci co najmniej 100 mb – potwierdzone dowodami na nale¿yte wykonanie robót.
b) W zakresie potencja³u technicznego Zamawiaj±cy nie stawia warunków w prowadzonym postêpowaniu.
c) Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie potencja³u kadrowego je¿eli wyka¿e ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osob± lub osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeñ
w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±cymi w zakresie wykonawczym, wydanymi na podstawie wcze¶niejszych przepisów.
Osoby sprawuj±ce opisane samodzielne funkcje techniczne musz± tak¿e w okresie realizacji zadania nale¿eæ do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.

(Odno¶nie do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia mog± oni polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W przypadku pos³ugiwania siê przez wykonawcê cudzym potencja³em, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: A. DOKUMENTY SK£ADANE RAZEM Z OFERT¡

1) o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdzia³ach 6 i 7 SWZ (za³±czniki nr 2 i nr 3 do SWZ)

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: A. DOKUMENTY SK£ADANE RAZEM Z OFERT¡

1) o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdzia³ach 6 i 7 SWZ (za³±czniki nr 2 i nr 3 do SWZ)
B. DOKUMENTY SK£ADANE NA WEZWANIE

Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:

1) Odpis z Krajowego Rejestru S±dowego (KRS), do którego powinny byæ wpisane podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± w okre¶lonej formie prawnej lub Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiêbiorców bêd±cych osobami fizycznymi. (wa¿no¶æ dokumentu – 6 miesi±c)

Zamawiaj±cy ¿±da wpisu do odpowiedniego rejestru wy³±cznie od wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow±.

2) Kopiê op³aconej polisy, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 50.000,00 PLN, w tym co najmniej 25.000,00 PLN na 1 zdarzenie.

Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u
w postêpowaniu.

3) Wykaz robót budowlanych (za³±cznik nr 6 do SWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonywania
i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów potwierdzaj±cych ¿e te wykazane roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie.

Wykaz musi zawieraæ co najmniej 2 zadania, wykonane w ci±gu ostatnich 5-ciu lat, odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. budowa, przebudowa, remont, modernizacja drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci co najmniej 25.000,00 z³ i d³ugo¶ci co najmniej 50 mb ka¿de - potwierdzone dowodami na nale¿yte wykonanie robót lub 1 zadanie odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. budowa, przebudowa, remont, modernizacja drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci co najmniej 50.000,00 z³ brutto i ³±cznej d³ugo¶ci co najmniej 100 mb – potwierdzone dowodami na nale¿yte wykonanie robót.
(Dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów inne dokumenty).

4) Wykaz osób (za³±cznik nr 8 do SWZ) skierowanych do realizacji zamówienia spe³niaj±cych wymagania opisane w rozdziale II punkt 6 podpunkt 4) litera c) niniejszej specyfikacji,
tj. dysponowanie osob± lub osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeñ, która obejmie funkcjê kierownika budowy, posiadaj±cego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±cymi w zakresie wykonawczym, wydanymi na podstawie wcze¶niejszych przepisów – wraz z przed³o¿eniem dokumentów potwierdzaj±cych wydane uprawnienia oraz potwierdzeniem przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego i op³acenia sk³adki.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Wymagania dotycz±ce wadium

9.1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 500,00 z³ (s³ownie: piêæset z³otych; 00/100 z³otych);
9.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
9.3 Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci
(Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
9.4 Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Urzêdu Miejskiego
w D±browie Tarnowskiej w Banku Spó³dzielczym w D±browie Tarnowskiej nr rachunku:
72 9462 0003 2001 0000 4226 0003 z dopiskiem „Wadium – postêpowanie IZP.271.2.33.2023”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
9.5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie PZP;
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina D±browa Tarnowska;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci±
(tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
9.6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek
o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
9.7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
• Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,
• wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez zamawiaj±cego wy³±cznie
z pe³nomocnikiem,
• Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy,
• warunki okre¶lone w zakresie wiedzy i do¶wiadczenia winien spe³niaæ co najmniej jeden
z wykonawców.

• Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, spo¶ród których tylko jeden spe³nia warunek dotycz±cy uprawnieñ, s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
• Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
• w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci±
(tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
• Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców, w której m.in. zostanie okre¶lony pe³nomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiaj±cym oraz do wystawiania dokumentów zwi±zanych
z p³atno¶ciami, przy czym termin, na jaki zosta³a zawarta umowa, nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin realizacji zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy (wzór umowy) stanowi± za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Z³o¿enie oferty jest jednoznaczne z akceptacj± przez wykonawcê projektowanych postanowieñ umowy.
3. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we wzorze umowy.
4. Zakres ¶wiadczenia wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, m.in. w przypadkach:
1) Wykonawca mo¿e dokonywaæ zmiany osób przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego;
2) Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê kierownika budowy w nastêpuj±cych przypadkach:
a) ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych kierownika budowy,
b) niewywi±zywania siê kierownika budowy z obowi±zków wynikaj±cych z umowy,
c) je¿eli zmiana kierownika budowy stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.).
3) Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy zmiany kierownika budowy, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy;
4) W przypadku zmiany kierownika budowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w specyfikacji warunków zamówienia;
5) Wykonawca obowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiaj±cego;
6) Wykonawca za zgod± Zamawiaj±cego mo¿e zawrzeæ umowê dotycz±c± przedmiotu zamówienia z podwykonawc± nie zg³oszonym w tre¶ci oferty, po przeprowadzeniu procedur, opisanych w niniejszej umowie;
7) Przewiduje siê mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu wykonania umowy na wniosek Wykonawcy w przypadku:
a) zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego- o czas zawieszenia robót
b) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych (gwa³towne opady deszczu, ¶niegu lub silny wiatr) uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych zgodnie z warunkami okre¶lonymi w STWiOR i obowi±zuj±cymi normami, trwaj±cych nieprzerwanie przynajmniej przez okres 7 dni o czas niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych.
c) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ, robót, uzgodnieñ lub uzyskania decyzji i pozwoleñ w zwi±zku z prowadzeniem robót w otoczeniu zabytku.
8) W przypadku ustawowych zmian stawek podatku VAT w trakcie obowi±zywania umowy Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê ceny przy czym zmianie ulegn± wy³±cznie cen jednostkowe brutto, ceny jednostkowe netto pozostan± bez zmian.
6. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
7. Projektowane postanowienia umowy przewiduj± m.in.: rycza³tow± form± rozliczenia zadania,
Pozosta³e warunki w Rozdziale III ust. 6 SWZ i projekcie umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty spo³eczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-10-18 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-18 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-11-16

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Ponadto Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 i kolejnych „ustawy sankcyjnej":
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006
i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
2) Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej,
3) Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z pó¼n. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej
o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.

Wykluczenie, o którym mowa powy¿ej nastêpowaæ bêdzie na okres trwania ww. okoliczno¶ci.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 „ustawy sanacyjnej”, Zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego Wykonawcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.