Ogłoszenie z dnia 2024-07-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00339711/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-27
- 2024/BZP 00350874/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa badawcza „Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472349582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wólczańska 49
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-608
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wup.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wuplodz.praca.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9274111.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa badawcza „Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4121143e-18ec-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00424907
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046124/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Usługi badawcze - 2 badanie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie będzie finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00339711
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-08/24-USL/07
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 73170,73 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa badawcza „Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim (analiza desk research, 5 indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI, 5 zogniskowanych wywiadów grupowych FGI).
2. KOD CPV 73.11.00.00 - 6 – Usługi badawcze.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający przewiduje opracowanie przez Wykonawcę w ramach przedmiotowej usługi skróconej wersji raportu (nie więcej niż 5 stron A4), niezbędnej do zredagowania informacji kierowanej do osób niepełnosprawnych. W pozostałym zakresie Zamawiający zapewni dostępność raportu z przedmiotowego badania dla osób ze szczególnymi potrzebami, w szczególności zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848), w odrębnym postępowaniu.
6. Zamawiający z uwagi na przedmiot niniejszego zamówienia nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach o których mowa w art. 95 p.z.p., ani w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 p.z.p.
7. Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia znajduje się w części II SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu wśród Wykonawców ubiegających się o zamówienie znalazła się firma której wspólnikiem zgodnie z odpisem z KRS jest osoba, która zajmowała do maja 2024 r. stanowisko Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi (Zamawiającego) i pełniła przez kilka lat funkcję Przewodniczącego Komisji Przetargowej dla zamówień na usługi badawcze. Z uwagi na powyższe, po otwarciu ofert i zapoznaniu się z kręgiem Wykonawców, Kierownik i pracownicy Zamawiającego wykonujący czynności związane z przeprowadzeniem przedmiotowego postępowania złożyli oświadczenia o wyłączeniu się z dokonywania tych czynności z uwagi na konflikt interesów, zgodnie z art. 56 ust. 2 pkt. 4 p.z.p. Stosunek prawny zachodzi, gdy zachodzi zależność w postaci wzajemnych uprawnień i obowiązków, wyznaczona określoną normą prawną (podległość kompetencyjna, stosunek zobowiązaniowy), natomiast stosunek faktyczny odnosi się do powiązań społecznych (znajomość, koleżeństwo). Z uwagi na powyższe należy uznać, iż zachodzący stosunek podległości służbowej i relacje związane z kilkuletnią współpracą, w szczególności w ramach Komisji Przetargowej, mogą w zewnętrznym odbiorze budzić wątpliwości, co bo bezstronności. Zgodnie z piśmiennictwem „aby wskazana przesłanka zaistniała, nie musi zachodzić uzasadnione podejrzenie stronniczości” – wystarczy, że określona sytuacja rodzi obawy, co do obiektywizmu, a tym samym zaburza zaufanie Wykonawców. Zamawiający nie mógł wykluczyć Wykonawcy z powodu konfliktu interesów, na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 6 p.z.p., ponieważ jest to fakultatywna przesłanka wykluczenia z udziału w postępowaniu, a jej zastosowanie nie zostało zastrzeżone w przedmiotowym postępowaniu. Z powodu braku możliwości oddelegowania do wykonywania czynności w postępowaniu innych pracowników (ze względu na sytuację kadrową – wszystkie osoby zatrudnione u Zamawiającego dysponujące wiedzą pozwalającą na procedowanie postępowania złożyły oświadczenia o wyłączeniu), w celu wyeliminowania konfliktu interesów, zwrócono się do jednostki nadrzędnej o udzielenie wsparcia w tym zakresie, jednak uzyskano odpowiedź, że urząd nie jest w stanie zapewnić wsparcia Zamawiającemu, ponieważ nie dysponuje pracownikami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje pozwalające na ocenę ofert złożonych w postępowaniu. W budżecie projektu, z którego finansowana miała być usługa badawcza nie przewidziano środków na usługi eksperckie. Ewentualne zlecenie obsługi postępowania ekspertom zewnętrznym wymagałoby przesunięcia środków w ramach Pomocy Technicznej, jednakże w dniu 19.06.2024 r. do urzędu wpłynęło pismo Pani Marszałek Województwa, w którym zwraca się ona o wstrzymanie od działań mogących skutkować powstaniem lub zwiększeniem zobowiązań Województwa Łódzkiego. Jednocześnie Główny Księgowy nie prognozuje oszczędności, z których można byłoby pokryć wydatek związany z zaangażowaniem ekspertów zewnętrznych, w ramach przesunięcia środków finansowych. Tym samym Zamawiający wyczerpał możliwość zapewnienia obsługi postępowania w sposób zapewniający bezstronność i obiektywizm, a dalsze procedowanie postępowania bez naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców jest obiektywnie niemożliwe.Zaistniała wada polegająca na konflikcie interesów który występuje między pracownikami Zamawiającego, a wspólnikiem jednego z Wykonawców biorących udział w postępowaniu ma charakter trwały, ponieważ Zamawiający nie ma możliwości ich zastąpienia. Brak możliwości dalszego prowadzenia procedury w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców stanowi natomiast poważne naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówień publicznych, a tym samym umowa zawarta z naruszeniem przepisów w tym zakresie podlegałaby unieważnieniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 57000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 89790,00 PLN
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- "Usługi szkolenia specjalistycznego dla nauczycieli i uczniów" w ramach projektu pn.: "Mechanik przyszłości"
- Dostawy artykułów do utrzymania czystości - ściereczek do sprzątania na potrzeby Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
- Dostawa artykułów żywnościowych dla Przedszkola Miejskiego nr 206 w Łodzi z Oddziałami Integracyjnymi
- Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 231 w Łodzi
- MZŻ.262.29.2024.Ż SUKCESYWNA DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DO 32 ŻŁOBKÓW NA TERENIE ŁODZI W PODZIALE NA CZĘŚCI
- Dostawa materiałów reklamowych dla jednostek Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- BZP.272.36.2024.ŁC Ocena wpływy wsparcia EFS na poprawę sytuacji pracowników i przedsiębiorców - pomiar 4"
- Badanie ewaluacyjne pt. "Ewaluacja śródokresowa wdrażania Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2021-2027"
- Świadczenie usług doradczych dla Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie wsparcia analitycznego dotyczącego Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.