eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚmigielModernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel



Ogłoszenie z dnia 2024-07-24

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Śmigiel

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050557

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Wojska Polskiego 6

1.5.2.) Miejscowość: Śmigiel

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-030

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 65 5180 003

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadmiejski@smigiel.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.smigiel.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e68fa80-7f4f-4edf-9e65-0508828c821f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00427222

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015312/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki zostało wskazane w informacjach dodatkowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2024.KA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 6666700,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel” obejmujące wymianę na istniejących słupach lamp sodowych na lampy w technologii LED. W ramach ww. czynności Wykonawca zmodernizuje 2407 punktów oświetleniowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

71355000-1 - Usługi pomiarowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Gmina Śmigiel wykonując zadanie własne określone w art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.) przystąpiła do pozyskania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych Edycja 8, którego celem jest optymalizacja zużycia energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego i wykonania planowanej wymiany opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy oświetleniowe typu LED.
W związku z powyższym Burmistrz Śmigla w dniu 10.07.2024 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego oraz wystosował zaproszenie do negocjacji do Enea Oświetlenie Sp. z o.o. mające na celu udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.).
W zaproszeniu do negocjacji wskazano, że przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane w ramach zadania „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Śmigiel”, tj. wymianę na istniejących słupach lamp sodowych na lampy w technologii LED na majątku oświetleniowym Enea Oświetlenie Sp. z o.o.
Ponadto należy wskazać, że w dniu 28.06.2024 r. Burmistrz Śmigla zawnioskował do Banku Gospodarstwa Krajowego o korektę zakresu inwestycji. Zmiana obejmowała dodanie do modernizacji oświetlenia ulicznego także jego rozbudowę. W związku z tym w dniu 12.07.2024 r. Gmina Śmigiel otrzymała Promesę na realizację inwestycji, która swoim zakresem obejmuje również ww. zmiany, tj. modernizację wraz z rozbudową oświetlenia ulicznego na terenie Gminy.
W związku z faktem, że postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego zostało wszczęte przed otrzymaniem Promesy na korektę zakresu inwestycji stwierdzono, że negocjacje i dalsze prowadzenie postępowania jest bezzasadne, bowiem przedmiot zamówienia obejmuje inny zakres niż przed zmianą. Ze względu na zmianę zakresu inwestycji stwierdzono, że negocjacje są bezcelowe i nie doprowadzą do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym działając na podstawie art. 255 pkt 8 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) postępowanie zostało unieważnione.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:
Gmina Śmigiel wykonując zadanie własne określone w art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.) przystąpiła do pozyskania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych Edycja 8, którego celem jest optymalizacja zużycia energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego i wykonania planowanej wymiany opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy oświetleniowe typu LED.
Właścicielem sieci i urządzeń oświetlenia ulicznego, które ma być zmodernizowane na terenie Gminy Śmigiel jest Enea Oświetlenie Sp. z o.o, ul. Ku Słońcu 34, 71-080 Szczecin, Oddział Poznań – ul. Strzeszyńska 58, 60-479 Poznań. Spółka w odpowiedzi na pismo Gminy Śmigiel z dnia 04.07.2024 r. w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie zadania i zabudowy urządzeń na sieciach będących majątkiem Enea Oświetlenie Sp. z o.o. w Poznaniu, nie wyraziła zgody na podejmowanie jakichkolwiek działań na swojej sieci oświetleniowej przez podmioty trzecie.
Enea Oświetlenie Sp. z o.o. zaznaczyła, iż z istoty prawa własności wynika, że Spółka jest, co do zasady jedynym podmiotem uprawnionym do korzystania z infrastruktury oświetleniowej. Ponadto Enea Oświetlenie Sp. z o.o. dysponuje możliwościami technicznymi i organizacyjnymi pozwalającymi na wykonanie modernizacji oświetlenia drogowego na ściśle określonych zasadach.
W związku z powyższym uzasadnione jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.).
W związku z powyższymi uwarunkowaniami i ograniczeniami, mając na względzie konieczność realizowania nałożonego na gminę obowiązku zapewnienia i finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych, została podjęta decyzja, że Gmina Śmigiel przeprowadzi negocjacje z Enea Oświetlenie Sp. z o.o. w celu realizacji zamówienia.
Ukazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. a), tj. przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze oraz lit. b), tj. przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, a nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 2023 r., poz. 1605 ze zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.