eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RynPrzebudowa ul. Zielonej w Rynie - budowa 4 przej¶æ dla pieszych wraz z obszarem oddzia³ywania



Og³oszenie z dnia 2023-10-05


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Zielonej w Rynie – budowa 4 przej¶æ dla pieszych wraz z obszarem oddzia³ywania

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Ryn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671290

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ryn

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-520

1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - E³cki

1.5.7.) Numer telefonu: 874293960

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miastoryn@miastoryn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.miastoryn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa ul. Zielonej w Rynie – budowa 4 przej¶æ dla pieszych wraz z obszarem oddzia³ywania

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-197b64df-6373-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00430253

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-10-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00003118/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Przebudowa ul. Zielonej - budowa przej¶cia dla pieszych na ul. Zielonej w Rynie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miastoryn.logintrade.net

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miastoryn.logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym sk³adanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie PZP, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenie o jakim mowa w Rozdziale VIII SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód) za po¶rednictwem platformy przetargowej pod adresem http://miastoryn.logintrade.net .
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w Regulaminie i Instrukcji dostêpnych pod adresem http://miastoryn.logintrade.net .
4. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy przetargowej, okre¶lone w Regulaminie portalu.
5. Komunikacja miedzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu platformy przetargowej https://miastoryn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html .
6. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp Zamawiaj±cy podaje wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z platformy :
1) Rekomendowane przegl±darki internetowe:
• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
• Google Chrome 31
• Mozilla Firefox 26
• Opera 18
2) Pozosta³e wymagania techniczne:
• dostêp do sieci Internet
• obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest - ajax
• w³±czona obs³uga JavaScript
• zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 KB/s
• zainstalowany Acrobat Reader
• zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
3) Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych
• Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone z³o¿enie oferty, dokumentu przez Wykonawcê. W przypadku wybrania opcji z³o¿enia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa siê poprzez klikniêcie w link dostêpny w wiadomo¶ci mailowej, wys³anej automatycznie po z³o¿eniu oferty, dokumentu bêd±c niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomo¶æ otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonê „Z³ó¿ ofertê”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wys³ania dokumentu, oferty przez Platformê Przetargow±.
7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy wynosi 150 MB. Wiêksze pliki zaleca siê skompresowaæ do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nie przekroczenia w/w wielko¶ci. Zamawiaj±cy informuje, ¿e w oparciu o zapisy pkt 4 za³±cznika nr 2 do rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych, wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformacyjnych (t.j. Dz. U z 2017 r. poz. 2247 z pó¼n. zm.) nie dopuszcza siê kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu kompresji RAR nie bêdzie mo¿liwe jego z³o¿enie za pomoc± Platformy.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Ryn ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Ryn.
2. Administrator powo³a³ Inspektora Ochrony Danych z którym mo¿na skontaktowaæ siê pod adresem e-mail: rodo@miastoryn.pl Z Inspektorem mo¿na kontaktowaæ siê we wszystkich sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± zgodnie z przepisami RODO w celu zwi±zanym niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 ust. 3 oraz art. 72 ustawy z dnia 11wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, dalej „ustawa Pzp”.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres istnienia do tego podstaw prawnych i faktycznych wynikaj±cym z niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Podanie danych jest konieczne do zawarcia lub wykonania umowy lub przeprowadzenia innych dzia³añ zwi±zanych z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do swoich danych osobowych,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych,
- na podstawie art. 18 RODO prawo do ¿±dania od Administratora do ograniczenia przetwarzania z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych lub innego w³a¶ciwego organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
9. Nie przys³uguje Pani/Panu:
- prawo do usuniêcia danych osobowych w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.28.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 926924,48 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Zielonej w Rynie poprzez budowê 4 przej¶æ dla pieszych wraz z obszarem oddzia³ywania w ramach Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg – Poprawa bezpieczeñstwa niechronionych uczestników ruchu.
Droga zlokalizowana jest w powiecie gi¿yckim na terenie miasta gminy Ryn, w mie¶cie Ryn i zaczyna siê na po³±czeniu z drog± krajow± nr 59 i biegnie w kierunku pó³nocnym. Droga mie¶ci siê w ca³o¶ci w pasie drogowym - dzia³ka nr 83 oraz w na dzia³ce Gminy Ryn - dzia³ka nr 76/11.
2. Zakres inwestycji obejmuje roboty:
- pomiarowe i przygotowawcze w tym karczowanie krzewów oraz wycinka drzew,
- wykopy i nasypy zwi±zane z wykonaniem nawierzchni drogi oraz odwodnienia,
- przebudowê konstrukcji jezdni na nawierzchniê asfaltow± dostosowan± do przenoszenia obci±¿enia ruchem kategorii KR5 oraz KR3,
- przebudowê nawierzchni zjazdów na przyleg³e do drogi dzia³ki na nawierzchniê z betonowej kostki brukowej,
- wykonanie chodnika i opaski jezdni z betonowej kostki brukowej,
- wykonanie poboczy,
- wykonanie kana³u technologicznego,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
- przebudowê sieci elektrycznej (o¶wietlenie uliczne),
- budowa latarni oraz linii kablowych,
- inwentaryzacjê geodezyjn± powykonawcz±.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty s±:
1.1. Cena – 60%
1.2. Okres gwarancji – 40%
2. Sposób przyznawania punktów:
2.1. Cena:
C = (Cmin/Cbad) x 60
gdzie:
C – ilo¶æ punktów oferty badanej w kryterium cena
Cmin – najni¿sza cena (brutto) spo¶ród wszystkich podlegaj±cych ocenie ofert
Cbad – cena (brutto) oferty badanej

2.2. Okres gwarancji:
- gwarancja 60 miesiêcy – G = 40 pkt
- gwarancja 54 miesiêcy – G = 30 pkt
- gwarancja 48 miesiêcy – G = 20 pkt
- gwarancja 42 miesiêcy – G = 10 pkt
- gwarancja 36 miesiêcy – G = 0 pkt

3. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która otrzyma³a najwiêksz± ³±czn± ilo¶æ punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert, wyliczon± zgodnie ze wzorem:
W = (C + G)
gdzie: W – ³±czna ilo¶æ punktów dla ocenianej oferty
C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium cena
G – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium gwarancja

4. Okres obowi±zywania gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy i nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy.
5. Wykonawca, który nie przed³u¿y minimalnego okresu gwarancji jako¶ci otrzyma 0 (zero) punktów. Wykonawca, który przed³u¿y minimalny okres gwarancji jako¶ci o 60 miesiêcy otrzyma 40 (czterdzie¶ci) punktów. Zaoferowanie gwarancji i rêkojmi poni¿ej wymaganego minimum lub nie wpisanie ¿adnej warto¶ci spowoduje odrzucenie oferty zgodnie z ustaw± Pzp.
6. Obliczenia dokonywane bêd± z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, przy zastosowaniu matematycznych regu³ zaokr±glania liczb.
7. Oferowane przed³u¿enie minimalnego okresu gwarancji jako¶ci liczone w pe³nych miesi±cach nale¿y wskazaæ we wzorze oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie.

2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie.

3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
a) posiada dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na minimum 250 000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).
b) posiada ¶rodki finansowe na kwotê nie mniejsz± ni¿ 500 000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100) lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 500 000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek ten mo¿e byæ spe³niony ³±cznie.

4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o warto¶ci co najmniej 500 000,00 z³ brutto ka¿da, obejmuj±ce w swym zakresie wykonanie nawierzchni bitumicznej – (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ).
b) Wykonawca spe³ni warunek dot. zdolno¶ci zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e skieruje do realizacji zamówienia osoby:
- kierownika budowy posiadaj±cego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej,
- kierownika robót posiadaj±cego uprawnienia w specjalno¶ci sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych .

Wykazane osoby posiadaj± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów – (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ).
Za uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce wy¿ej okre¶lonym uznane zostan± uprawnienia, które wydane zosta³y na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawnych oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrze¿eniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).

5. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie:
a) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, warunek okre¶lony w ust 4 pkt. a) zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wymaganym do¶wiadczeniem wyka¿e siê w ca³o¶ci co najmniej jeden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
c) Wiêcej informacji nt. udzia³u w postêpowaniu Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie - w rozdz. XIII SWZ.

6. Poleganie na podmiotach udostêpniaj±cych zasoby:
a) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
b) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
c) W przypadku, gdy Wykonawca polega na podmiotach udostêpniaj±cych zasoby, warunek okre¶lony w ust. 4 pkt. a) zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wymaganym do¶wiadczeniem wyka¿e siê w ca³o¶ci podmiot udostêpniaj±cy zasoby.
d) Wiêcej informacji nt. polegania na zasobach podmiotów udostepniaj±cych zasoby - w rozdz. XII SWZ.

Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania zobowi±zany jest z³o¿yæ do up³ywu terminu sk³adania ofert wskazanego w rozdz. XVIII SWZ:
1.1. Ofertê, której wzór stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ; Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
1.2. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego – którego wzór stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
1.3. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów wymagane postanowieniami rozdz. XIII SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (o ile dotyczy).
1.4. O¶wiadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiaj±cy dokona oceny skuteczno¶ci zastrze¿enia informacji zawartych w ofercie, stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (je¿eli Wykonawca zastrzega takie informacje).
1.5. Dowód wniesienia wadium – zgodnie z opisem w rozdz. XV SWZ.
2. Wraz z ofert± nale¿y równie¿ z³o¿yæ dokumenty, z których wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy, w szczególno¶ci:
2.1. odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru albo wskazaæ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych;
2.2. pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów okre¶lonych w pkt 2.1. ;
2.3. przepis pkt 2.2. stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego;
2.4. przepisy pkt 2.1. – 2.2. stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp;
2.5. w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - pe³nomocnictwo do reprezentowania tych Wykonawców lub inny dokument (np. umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo). Pe³nomocnik Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

4.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury;
4.2. za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at – tak¿e dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4.3. za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej KRUS potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem potwierdzaj±cym, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4.4. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego
4.5. o¶wiadczenia Wykonawcy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 6 do SWZ;
4.6. Informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy,
4.7. Informacji potwierdzaj±cej, ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
4.8. wykaz robót budowlanych – za³±cznik nr 4 do SWZ;
4.9. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 5 do SWZ.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 30 000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100).
2. Wadium nale¿y wnie¶æ do up³ywu terminu sk³adania ofert.
3. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ wa¿ne minimum przez okres zwi±zania ofert±, dotyczyæ przedmiotowego zamówienia i zawieraæ klauzule gwarantuj±ce mo¿liwo¶æ zatrzymania wadium lub (w przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniê¿nej) wyst±pienia odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, bez dodatkowych warunków i nieodwo³alnie, w przypadkach, o których mowa w art. 98 ust. 6 pkt 1-3 ustawy Pzp.
4. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Gminy Ryn w Mazurskim Banku Spó³dzielczym w Gi¿ycku o/Ryn nr konta: 27 9343 1015 1300 0130 2000 0040 z oznaczeniem: Wadium – Przebudowa ul. Zielonej w Rynie – budowa 4 przej¶æ dla pieszych wraz z obszarem oddzia³ywania.
6. ¦rodki pieniê¿ne musz± znale¼æ siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert, aby mo¿na by³o uznaæ wadium za prawid³owo wniesione.
7. Je¿eli wadium wnoszone jest w formie innej ni¿ pieni±dz, Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej. Orygina³ wadium nie mo¿e zawieraæ klauzuli zwalniaj±cej gwaranta od odpowiedzialno¶ci wskutek zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
8. W przypadku wnoszenia wadium przez Wykonawców sk³adaj±cych wspóln± ofertê (konsorcjum), z dokumentu gwarancyjnego winno wynikaæ i¿ udzielone zabezpieczenie dotyczy wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
9. Zasady zwrotu wadium okre¶lone zosta³y w art. 98 ustawy pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (cz³onkowie konsorcjum, wspólnicy spó³ki cywilnej), zgodnie z art. 58 Pzp, Wykonawcy ustanowi± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zgodnie z art. 445 Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy.
4. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, w przypadku wybrania ich oferty, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego zobowi±zani s± do przed³o¿enia kopii umowy reguluj±cej ich wspó³pracê.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okoliczno¶ciach wymienionych w § 13 projektowanych postanowieñ umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-10-19 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania: https://miastoryn.logintrade.net

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-19 12:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.