Ogłoszenie z dnia 2022-11-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00345110/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-13
- 2022/BZP 00382285/01 - Wynik z dnia 2022-10-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont wybranych klatek schodowych oraz korytarzy w budynkach należących do Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO WROCŁAW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Techniczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934621
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Przybyszewskiego 102-104
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-148
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tbs@tbs-wroclaw.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tbs-wroclaw.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://tbs-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont wybranych klatek schodowych oraz korytarzy w budynkach należących do Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5db4db79-332a-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00433514
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00345110/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZZP.360.15.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 509549,31 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1:Budynek 1: ul. Wileńska 2-12 / Syjamska 4 (7 klatek - 4 kondygnacje nadziemne)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych, likwidacja istniejącego tynku mozaikowego w wiatrołapach
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• Montaż kątowników aluminiowych na narożnikach ścian przy stolarce drzwiowej 30x30x2mm
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
Budynek 2: ul. Wileńska 14-24 / Pionierów 9 (7 klatek - 4 kondygnacje nadziemne)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych, likwidacja istniejącego tynku mozaikowego w wiatrołapach
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• Montaż kątowników aluminiowych na narożnikach ścian przy stolarce drzwiowej 30x30x2mm
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zawarte są w załącznikach do SWZ, tj. w:
1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Opisie przedmiotu zamówienia;
3) Przedmiarach robót
4) Wykazie budynków z wyszczególnioną ilością klatek schodowych stanowiących Załącznik nr 1.2 do SWZ. Zamawiający dla każdego zadania przygotował odrębne dokumenty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45442100-8 - Roboty malarskie
4.5.5.) Wartość części: 204824,48 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2: Remont klatek schodowych w 1 budynku położonym przy ul. Wileńskiej 1-13 we WrocławiuBudynek : ul. Wileńska 1-13 (7 klatek - 4 kondygnacje nadziemne)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• montaż kątowników aluminiowych na narożnikach ścian przy stolarce drzwiowej 30x30x2mm
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zawarte są w załącznikach do SWZ, tj. w:
1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Opisie przedmiotu zamówienia;
3) Przedmiarach robót
4) Wykazie budynków z wyszczególnioną ilością klatek schodowych stanowiących Załącznik nr 1.2 do SWZ. Zamawiający dla każdego zadania przygotował odrębne dokumenty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45442100-8 - Roboty malarskie
4.5.5.) Wartość części: 121870,57 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3:Budynek : ul. Wojanowska 48 (1 klatka – 6 kondygnacji nadziemnych)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
Budynek : ul. Wojanowska 24 (1 klatka – 5 kondygnacji nadziemnych)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
Budynek: ul. Daktylowa 5 (1 klatka – 6 kondygnacji nadziemnych)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor pastelowy – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zawarte są w załącznikach do SWZ, tj. w:
1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Opisie przedmiotu zamówienia;
3) Przedmiarach robót
4) Wykazie budynków z wyszczególnioną ilością klatek schodowych stanowiących Załącznik nr 1.2 do SWZ. Zamawiający dla każdego zadania przygotował odrębne dokumenty.
Uwaga: termin realizacji dla klatek w budynku ul. Wojanowska 48 do 31.12.2022, pozostałe do 28.02.2023
4.5.3.) Główny kod CPV: 45442100-8 - Roboty malarskie
4.5.5.) Wartość części: 95067,23 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 4:Budynek ul. Brzezińska 13-29 (9 klatek – 4 kondygnacje nadziemne)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych, zszywanie ścian prętami
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zawarte są w załącznikach do SWZ, tj. w:
1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Opisie przedmiotu zamówienia;
3) Przedmiarach robót
4) Wykazie budynków z wyszczególnioną ilością klatek schodowych stanowiących Załącznik nr 1.2 do SWZ. Zamawiający dla każdego zadania przygotował odrębne dokumenty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45442100-8 - Roboty malarskie
4.5.5.) Wartość części: 209657,60 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 5:Budynek : ul. Krępicka 46-46D (5 klatek – 4 kondygnacje nadziemne)
• usuwanie łuszczących się powłok malarskich ścian i sufitów, kasowanie istniejących śladów po zaciekach w przypadku występowania, likwidacja pęknięć, uszkodzeń w tynku, skucie luźnych tynków gipsowych, zszywanie ścian prętami
• uzupełnienie tynków gipsowych
• malowanie farbą lateksową ścian (kolor – do uzgodnienia z zamawiającym) i sufitu (kolor biały) oraz wykonanie lamperii z tynku mozaikowego wys. 1,50 m o uziarnieniu 1,0-1,6 mm w wiatrołapie i klatce schodowej (kolor do uzgodnienia z zamawiającym) ,
• uzupełnienie cokolików z płytek gres (brakujących, wymiana luźnych) – klatka schodowa, wiatrołap
• mycie po pracach malarskich oraz wywiezienie odpadów po wykonanych pracach wraz z utylizacją
3. Prace malarskie i tynkarskie należy wykonywać zgodnie z wiedzą techniczną, kartami materiałowymi, oraz oczekiwaniami inwestora. Dążymy do uzyskania na powierzchni ścian i sufitów jednolitej barwy, równego pokrycia bez prześwitów i smug. Ściany i sufity muszą być gładkie o jednolitej barwie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zawarte są w załącznikach do SWZ, tj. w:
1) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Opisie przedmiotu zamówienia;
3) Przedmiarach robót
4) Wykazie budynków z wyszczególnioną ilością klatek schodowych stanowiących Załącznik nr 1.2 do SWZ. Zamawiający dla każdego zadania przygotował odrębne dokumenty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45442100-8 - Roboty malarskie
4.5.5.) Wartość części: 110511,72 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 119815,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 119815,52 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 119815,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gobud Zakład Ogólnobudowlany Krystian Golański
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9131444630
7.3.3) Ulica: Władysława Reymonta 20
7.3.4) Miejscowość: Proszków
7.3.5) Kod pocztowy: 55-300
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 119815,52 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-02-288.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 141819,74 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 141819,74 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 141819,74 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gobud Zakład Ogólnobudowlany Krystian Golański
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9131444630
7.3.3) Ulica: Władysława Reymonta 20
7.3.4) Miejscowość: Proszków
7.3.5) Kod pocztowy: 55-300
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOBUD Zakład Ogólnobudowlany Krystian Golański
jakie przetargi wygrała firma
GOBUD Zakład Ogólnobudowlany Krystian Golański
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 141819,74 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-02-288.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Świadczenie usługi dozoru i ochrony mienia budynku Przedszkola nr 91 we Wrocławiu. CPV 79710000-4.
- Sukcesywna dostawa pieczywa mrożonego do Dolnośląskiego Centrum Sportu w Jakuszycach.
- Sukcesywna dostawa artykułów jednorazowych na potrzeby Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Hala Ludowa Sp. z o.o. we Wrocławiu
- Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz zabezpieczenie awarii w pasie drogowym na terenie miasta Wrocławia w podziale na 3 zadania.
- Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Dolnośląskiego
- Świadczenia usługi pocztowej - nadawania przekazów pocztowych w formie bezgotówkowej realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przedszkole nr 9 w Rybniku przy ul. Henryka Wieniawskiego 9, dzielnica Śródmieście - termomodernizacja budynku wraz z robotami towarzyszącymi.
- Wymiana stolarki
- Przebudowa budynku użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze
- Budowa żłobka dla 48 dzieci w miejscowości Wrocanka przy Szkole Podstawowej na nieruchomości stanowiącej działki ewidencyjne nr 1000 i 994
- Doposażenie c.o., c.c.w. i węzeł cieplny nieruchomości mieszkalnej przy ul. Ząbkowskiej 28 w Warszawie. Oznaczenie sprawy: DNZP.261.69.2024
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku na placówkę Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Cybince
więcej: Roboty malarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.