eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PiechowiceUdzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.000.000,00 zł, przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu



Ogłoszenie z dnia 2023-10-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.000.000,00 zł, przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Piechowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821612

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kryształowa 49

1.5.2.) Miejscowość: Piechowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-573

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 75 48 900

1.5.8.) Numer faksu: 75 76 12 274

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@piechowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://piechowice.bip.net.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/790164

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.000.000,00 zł, przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f40f3cd-1bf0-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00433995

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057895/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.000.000,00 zł, przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00294309

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.5.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100), przeznaczonego do sfinansowania planowanego deficytu budżetu.
2. Kwota kredytu: 2.000.000,00 zł.
3. Waluta kredytu – PLN.
4. Okres kredytowania od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 31.12.2033 r.
5. Oprocentowanie jest jedynym kosztem kredytu.
6. Kredyt uruchomiony będzie w jednej transzy na rachunek bankowy numer: 66 1020 2137 0000 9702 0147 6076 na wniosek Zamawiającego złożony na dwa dni robocze przed uruchomieniem transzy. Wniosek, o którym mowa w zdaniu poprzednim zostanie złożony przez Zamawiającego nie później niż do dnia 31.12.2023 r.
7. Wykorzystanie kredytu nastąpi od daty uruchomienia transzy kredytu do dnia 31.12.2033 r. w wysokości 2.000.000,00 zł.
8. Oprocentowanie kredytu liczone będzie według stopy bazowej WIBOR depozytów złotowych 3-miesięcznych na krajowym rynku międzybankowym notowanej ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego, do którego Bank doliczy stałą marżę. Marża banku przedstawiona w ofercie nie będzie podwyższona w okresie trwania umowy kredytowej.
9. Spłata rat kapitałowych nastąpi w 40 ratach kwartalnych, każda po 50.000,00 zł, płatnych w ostatnim dniu roboczym kończącym dany kwartał, poczynając od pierwszego kwartału 2024 r. do czwartego kwartału 2033 r. Przy czym pierwsza rata kredytu – kapitałowa – płatna będzie w dniu 29.03.2024 r., a ostatnia w dniu 30.12.2033 r.
10. Odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane w okresach kwartalnych, zwanych dalej okresem odsetkowym, poczynając od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego i płatne w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału, z zastrzeżeniem, że pierwszym okresem odsetkowym będzie okres od dnia udzielenia kredytu do dnia 31.12.2023 r., a następny od 01.01.2024 r. do 31.03.2024 r. Jeżeli spłata ostatniej raty kredytu przypada przed końcem okresu odsetkowego, odsetki są płatne w dniu spłaty kredytu. Odsetki liczone będą od realnego zadłużenia.
11. Z zastrzeżeniem pkt 10, odsetki płatne będą w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału. Bank powiadomi pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek nie później niż 7 dni przed terminem spłaty odsetek. Zawiadomienie zawierać będzie informację o wysokości odsetek oraz wysokości stopy procentowej, według której dokonano naliczenia odsetek. W przypadku spłaty ostatniej raty kredytu, Bank powiadomi pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek nie później niż do dnia 20.12.2033 r.
12. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu/odsetek najpóźniej w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty raty kredytu/odsetek.
13. Oprocentowanie jest jedynym kosztem kredytu udzielonego przez Bank. Bank nie ma prawa do naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji od obsługi kredytu, w tym m. in.:
1) jednorazowej prowizji bankowej z tytułu udzielenia kredytu ani z tytułu administrowania kredytem,
2) od niewykorzystanego przez Zamawiającego w części lub całości kredytu,
3) jakichkolwiek opłat z tytułu uruchomienia transzy kredytu,
4) jakiejkolwiek opłaty za sporządzanie aneksów, harmonogramów spłaty kredytu lub innych czynności związanych z obsługą kredytu.
14. Zamawiający ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części bez ponoszenia za to dodatkowych kosztów, w tym pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu.
15. Zamawiający ma prawo do zmiany wysokości i terminu spłaty kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
16. Zabezpieczeniem udzielonego kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowany przez Skarbnika Miasta Piechowice.
17. Zamawiający nie będzie otwierał odrębnego rachunku u Wykonawcy zamówienia w celu obsługi udzielonego kredytu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 788647,72 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 863929,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 788647,72 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9130004136

7.3.4) Miejscowość: Kąty Wrocławskie

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 788647,72 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.