eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowe Miasto nad WartąDowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Szkół Specjalnych w Jarocinie wraz ze sprawowaniem opieki.



Ogłoszenie z dnia 2024-07-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Szkół Specjalnych w Jarocinie wraz ze sprawowaniem opieki.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W NOWYM MIEŚCIE NAD WARTĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630808964

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jesionowa 2A

1.5.2.) Miejscowość: Nowe Miasto nad Wartą

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-040

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor.cuw@gmina-nowe-miasto.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://cuw-nowemiasto.pl/bip

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Szkół Specjalnych w Jarocinie wraz ze sprawowaniem opieki.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8da9273d-50fe-4da0-9fca-c035afb2b5dc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00435190

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068722/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą oraz dowóz uczniow niepełnosprawnych wraz ze sprawowaniem opieki do Zespołu Szkół Specjalnych w Jarocinie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8da9273d-50fe-4da0-9fca-c035afb2b5dc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dyrektor.cuw@gmina-nowe miasto.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dyrektor.cuw@gmina-nowe miasto.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO stanowi załącznik nr 13 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Oś.231.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania jest udzielenie zamówienia publicznego na dowożenie uczniów do placówek oświatowych położonych na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą wraz ze sprawowaniem opieki w okresie od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r. Średnia dzienna liczba kilometrów wynosi 440 km, liczba dni realizacji zamówienia – 188 dni tj. łącznie 82 720 km.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena (C) - waga: 60 %
Serwis – czas podstawienia pojazdu zastępczego (S) - waga: 20 %
Termin płatności (P) - waga 20 %

Maksymalna ocena oferty – 100%
Sposób oceny ofert:

W kryterium CENA – waga 60 pkt, zostanie zastosowany następujący wzór:
Cn
Cp = ------------ x 60% x 100
Cb
Gdzie:
Cp – ilość punktów badanej oferty
Cn – cena najniższa wśród ofert nieodrzuconych
Cb – cena oferty badanej

W kryterium CZAS PODSTAWIENIA POJAZDU ZASTĘPCZEGO – waga 20 pkt, punkty zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:

Dla części I:
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 30 minut – 20 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 45 min – 10 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie powyżej 60 minut – 0 pkt

Dla części II:
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 60 minut – 20 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 90 min – 10 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie powyżej 90 minut – 0 pkt

W kryterium TERMIN PŁATNOŚCI – waga 20 pkt, punkty zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:

- termin płatności do 14 dni – 0 pkt
- termin płatności od 15 do 21 dni – 10 pkt
- termin płatności od 22 do 30 dni – 20 pkt

Dla każdej oferty, która nie została odrzucona, obliczanie punktów nastąpi wg wzoru:
Łączna ilość punktów = punkty uzyskane w ramach kryteriów CENA + punkty uzyskane w ramach kryteriów CZAS PODSTAWIENIA POJAZDU ZASTĘPCZEGO + punkty uzyskane w ramach kryterium TERMIN PŁATNOŚCI.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dowożenie uczniów niepełnosprawnych do Zespołu Szkół Specjalnych w Jarocinie oraz dowożenie po skończonych zajęciach szkolnych do domu wraz z zapewnieniem opieki uczniom w trakcie przejazdu. Łączna liczba kilometrów (w obie strony) wynosi 260 km, dni dowozu – 188. Łączna liczba kilometrów nie przekroczy 48 880 km przez okres wykonywania usługi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena (C) - waga: 60 %
Serwis – czas podstawienia pojazdu zastępczego (S) - waga: 20 %
Termin płatności (P) - waga 20 %

Maksymalna ocena oferty – 100%
Sposób oceny ofert:

W kryterium CENA – waga 60 pkt, zostanie zastosowany następujący wzór:
Cn
Cp = ------------ x 60% x 100
Cb
Gdzie:
Cp – ilość punktów badanej oferty
Cn – cena najniższa wśród ofert nieodrzuconych
Cb – cena oferty badanej

W kryterium CZAS PODSTAWIENIA POJAZDU ZASTĘPCZEGO – waga 20 pkt, punkty zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:

Dla części I:
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 30 minut – 20 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 45 min – 10 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie powyżej 60 minut – 0 pkt

Dla części II:
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 60 minut – 20 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie do 90 min – 10 pkt
- podstawienie pojazdu zastępczego w czasie powyżej 90 minut – 0 pkt

W kryterium TERMIN PŁATNOŚCI – waga 20 pkt, punkty zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:

- termin płatności do 14 dni – 0 pkt
- termin płatności od 15 do 21 dni – 10 pkt
- termin płatności od 22 do 30 dni – 20 pkt

Dla każdej oferty, która nie została odrzucona, obliczanie punktów nastąpi wg wzoru:
Łączna ilość punktów = punkty uzyskane w ramach kryteriów CENA + punkty uzyskane w ramach kryteriów CZAS PODSTAWIENIA POJAZDU ZASTĘPCZEGO + punkty uzyskane w ramach kryterium TERMIN PŁATNOŚCI.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1)zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2)uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykonawca musi posiadać aktualne na dzień składania ofert (w zależności od oferowanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia):
- zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dn. 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 728 z późn.zm.); lub/i
- licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 728 z późn. zm.) w związku z ustawą z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2024 r., poz. 220 z późn.zm.);
3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4) zdolność techniczna lub zawodowa, co oznacza, że:
1)
a) dla części I warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami transportu (3 autobusy na co najmniej 50 miejsc siedzących), wraz z kierowcą i opiekunem każdy.
b) dla części II warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami transportu (1 pojazd przystosowany do przewozu minimum 30 osób (w tym 2 wózki inwalidzkie) + 1 pojazd przystosowany do przewozu minimum 20 osób i jednego wózka inwalidzkiego).
2) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- dla części I zamówienia co najmniej jednej głównej usługi polegającej na dowożeniu uczniów do szkół o wartości minimum 350.000,00 brutto,
- dla części II zamówienia co najmniej jedną usługę polegającą na przewozie osób niepełnosprawnych o wartości minimum 150.000,00 zł. brutto;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie.

Warunki określone w pkt 1, 2, 3 dotyczą wszystkich części zamówienia. Warunki w pkt. 4 zostały określone osobno dla każdej części zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p – wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (załącznik Nr 6 do SWZ),
2) wykaz środków transportu, którymi dysponuje Wykonawca (w zależności od części na którą składana jest oferta);
3) zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób;
4) licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale 13.8 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy, które zostały opisane w załączniku nr 11 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-07 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy e-Zamówienia - https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8da9273d-50fe-4da0-9fca-c035afb2b5dc

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-07 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.