Ogłoszenie z dnia 2024-07-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00383562/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Dobudowa dźwigu osobowego do budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej w Zawadzkiem”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT STRZELECKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Organizacyjny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412651
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jordanowska 2
1.5.2.) Miejscowość: Strzelce Opolskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77/4401755
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatstrzelecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9440051.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dobudowa dźwigu osobowego do budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej w Zawadzkiem”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bb2ad06-2efc-11ef-b373-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00435881
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00034950/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Dobudowa dźwigu osobowego do budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej w Zawadzkiem
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00383562
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OR.272.16.2024.KSZCH/IG
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 599252,51 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamierzenia jest dobudowa dźwigu osobowego do budynku szkoły Zespołu Szkół Specjalnych w Zawadzkiem przy ul. Czarnej 2, dz. 3062, 3092.
Istniejący stan zagospodarowania działki
Nieruchomość objęta opracowaniem, składająca się z dwóch działek, zabudowana jest budynkiem Zespołu Szkół Specjalnych, kompleksem budynków Domu Pomocy Społecznej oraz budynkami pomocniczymi. Budynek Zespołu Szkół Specjalnych
to obiekt wolnostojący, podpiwniczony, o dwóch kondygnacjach nadziemnych
z dachem płaskim. Konstrukcja budynku murowana, stropy betonowe, schody żelbetowe, stropodach kryty papą. Obiekt wyposażony jest w instalację:
- wodociągową – z własnego ujęcia wody,
- kanalizacji sanitarnej – do lokalnej oczyszczalni ścieków,
- centralnego ogrzewania – z lokalnej kotłowni na paliwo stałe,
- elektryczną – z sieci energetycznej,
- kanalizacji deszczowej.
Kompleks budynków Domu Pomocy Społecznej usytuowany jest na północno-zachodniej części nieruchomości – bliżej wjazdu na nieruchomość – poza opracowaniem. Wjazd do nieruchomości istniejący z ul. Czarnej.
Projektowane zagospodarowanie działki
Projektuje się dobudowę segmentu mieszczącego dźwig osobowy, dodatkowe wyjście z budynku, łączniki w poziomie każdej kondygnacji łączące windę z korytarzami istniejącego budynku oraz wiatrołap przed wejściem zewnętrznym do dźwigu.
Planowana dobudowa powstanie w miejscu istniejącej parterowej, niepodpiwniczonej werandy dobudowanej do północnej ściany budynku szkoły - weranda ta przeznaczona jest do rozbiórki. Poza tym projektuje się drogę pożarową mającą na celu ochronę budynku szkoły oraz dojście i dojazd do budynku. Droga ta usytuowana będzie po północnej stronie budynku szkoły, dowiązana będzie do istniejącej utwardzonej drogi wewnętrznej. Szerokość drogi 4,0 m, łuk zewnętrzny 11,0 m, wewnętrzny 7,0 m. Droga zakończona będzie placem manewrowym o wymiarach 20 x 20 m. Podbudowę oraz nawierzchnię drogi należy tak wykonać, aby droga pożarowa umożliwiała przejazd pojazdów o nacisku osi na nawierzchnię jezdni co najmniej 100 kN. Planuje się utwardzenie z kostki brukowej, betonowej, bezfazowej gr. 8 cm ułożonej na podsypce bazaltowej o podbudowie z tłucznia łamanego, krawężniki betonowe. Przed drzwiami wiatrołapu w nawierzchni należy osadzić wycieraczkę z odwodnieniem do gruntu. Wycieraczka winna być tak wykonana, aby nie utrudniać wejścia i wjazdu do szybu windy osobom niepełnosprawnym. Nawierzchnię należy ułożyć ze spadkiem do 3% w kierunku od budynku.
Uwaga - Rury spustowe z dachu budynku szkoły sprowadzone do gruntu
i prawdopodobnie istnieje niezinwentaryzowana kanalizacja deszczowa w obrębie planowanej inwestycji. Prace wyburzeniowe oraz ziemne pod planowaną dobudowę oraz drogę pożarową należy tak wykonywać, aby nie uszkodzić podziemnej instalacji kanalizacji deszczowej, a w przypadku kolizji z budynkiem należy ją przebudować.
Działki nr 3062, 3092 znajdują się w strefie „K” ochrony krajobrazu kulturowego. Zgodnie z opinią Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Opolu, objęty wnioskiem budynek nie jest obiektem zabytkowym. Dobudowa do budynku szkoły szybu windy nie będzie miała negatywnego wpływu na wartości zabytkowe strefy „K” ochrony krajobrazu kulturowego, objętej ochroną na podstawie zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miasta Zawadzkie.
Planowany obiekt powstanie w miejscu istniejącego utwardzenia działki przy zewnętrznej ścianie budynku, w miejscu pozbawionym zieleni. Ze względu na swobodne dojście do dźwigu oraz dojazd, jak najbliżej budynku poszerzono teren utwardzony, nie ingerując w krzewy oraz drzewa.
Szkoła działa przy Domu Pomocy Społecznej w Zawadzkiem, który zapewnia pobyt dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie, stąd prowadzone prace nie powinny utrudniać pobytu wskazanych osób w DPS oraz zakłócać sprawnego działania jednostki ZSS w Zawadzkiem. Wykonawca zobowiązany jest odpowiednio zabezpieczyć, zgodnie z obowiązującymi przepisami, miejsce wykonywania robót związanych z przedmiotem.
Szczegółowy zakres robót określa Dokumentacja projektowo-kosztorysowa.
Przedmiot zamówienia jest dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Wkład własny: środki Powiatu Strzeleckiego oraz środki z Fundacji „MAŁY KROK”.
Zadanie pn. „Dobudowa dźwigu osobowego do budynku Zespołu Szkół Specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej w Zawadzkiem” realizowane będzie na podstawie dokumentacji, którą stanowią:
1) Umowa z Wykonawcą,
2) Dokumentacja projektowa wraz z Przedmiarem robót,
3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót,
4) Decyzja nr 4/2024 z dnia 05.01.2024 r. Starosty Strzeleckiego o pozwoleniu na budowę,
5) Specyfikacja Warunków Zamówienia (dalej: SWZ).
Wykonawca opracuje w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy Harmonogram realizacji robót i uzgodni go z Zamawiającym. Harmonogram określać będzie szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy przedmiotu umowy oraz terminy pośrednie wykonania robót.
Ewentualne zmiany w Harmonogramie wprowadzane na etapie wykonania robót muszą być uzgodnione z Zamawiającym w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Wynagrodzenie Wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone w ofercie Wykonawcy musi zawierać wszelkie koszty związane z:
1) doprowadzeniem terenu po wykonaniu prac do stanu pierwotnego,
2) organizacją placu prac,
3) ubezpieczeniem zadania,
4) zabezpieczeniem prac pod względem BHP,
5) zapewnieniem obsługi geodezyjnej wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej.
W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego.
Będą to np. okoliczności:
a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego,
b) powodujące poprawę parametrów technicznych,
c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów.
Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zwiększenia ceny wykonania przedmiotu zamówienia.
UWAGA:
Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 99 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r.,
poz. 1605 t.j.) (dalej: Pzp), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażenia zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.
Warunki gwarancyjne
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
2. Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji 72 miesięcy. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 72 miesięczny okres gwarancji oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu).
3. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się:
1) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego,
2) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
4. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie gwarancji za przedmiot umowy, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
5. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45313100-5 - Instalowanie wind
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 11.07.2024 r. do godziny 10.00, do Zamawiającego wpłynęła jedna oferta Wykonawcy: INTERO SERWIS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą: 01-833 Warszawa, ul. Gustawa Daniłowskiego 6/76.Oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp tj. „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu.
Wobec powyższego zaszły przesłanki unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia określone w art. 255 pkt 2 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 790560,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 790560,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
INNE PRZETARGI Z STRZELEC OPOLSKICH
- Rozbudowa budynku Szpitala Powiatowego w Strzelcach Opolskich o budynek zakładu opiekuńczo-leczniczego realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj
- Dostawy jaj kurzych do Zakładu Karnego nr 1 w Strzelcach Opolskich
- Dostawy nabiału i tłuszczów roślinnych do Zakładu Karnego nr 1 w Strzelcach Opolskich
- Dostawy różnych artykułów spożywczych do Zakładu Karnego nr 1 w Strzelcach Opolskich
- Modernizacja oświetlenia ulicznego z zastosowaniem energooszczędnych rozwiązań
- "Remonty nawierzchni bitumicznej dróg powiatowych na terenie Powiatu Strzeleckiego przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac konserwacyjnych, przy zabytkowej kamiennej fontannie - studni Kronthala
- Budowa dróg w ramach zagospodarowania poscaleniowego wsi Mokrzeszów, gmina Świdnica z podziałem na zadania
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lisie Jamy i Dąbrowa wraz z przebudową sieci wodociągowej w miejscowości Tymce
- Przebudowa i rozbudowa dróg gminnych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
- Przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Centralnej 59 w Kobiórze
- Przebudowa części Szkoły Podstawowej w Izdebkach na żłobek w ramach zadania pn. "Żłobek AKTYWNY MALUCH w Izdebkach, 36-203 Izdebki 438"
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.