Ogłoszenie z dnia 2023-10-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie – dokończenie inwestycji ETAP I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO DĘBLIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019419
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-530
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.deblin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.deblin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4179b90-6297-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie – dokończenie inwestycji ETAP I2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4179b90-6297-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00436343
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000692/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie:
Podstawa prawna: Art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14.
Natomiast art. 214 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków w tej sekcji ogłoszenia uzasadnienie faktyczne zamieszczone zostało w sekcji IX Informacje dodatkowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RMI.271.7.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej nr 4 – dokończenie inwestycji ETAP I.
Zakres robót obejmuje w szczególności dokończenie:
a) Pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej.
b) Obróbek blacharskich.
c) Orynnowania i rur spustowych.
d) Remontu kominów i czapek kominowych.
e) Instalacji odgromowej.
Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do zaproszenia. Zamówienie obejmuje wykonanie tylko ETAPU I wskazanego w Aneksie do projektu budowlanego oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych branży architektonicznej i elektrycznej.
Przedmiar robót – załącznik nr 5 do zaproszenia stanowi element pomocniczy do obliczenia ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45261410-1 - Izolowanie dachu
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261320-3 - Kładzenie rynien
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9482597537
7.3.3) Ulica: Aleja Wojska Polskiego nr 43
7.3.4) Miejscowość: Radom
7.3.5) Kod pocztowy: 26-600
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 339480,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Wykonawca realizujący zadanie inwestycyjne pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie” z dniem 27.04.2023 r. porzucił budowę, którą realizował na podstawie umowy nr 8/RMI/2021 z dnia 08.06.2021 r. W związku z tym, zamawiający na podstawie art. 4921 oraz art. 635 w związku z art. 656 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.) w dniu 18.05.2023 r. odstąpił z winy wykonawcy od umowy.
Natomiast w dniu 03.10.2023 r. dokonano rozliczenia i odbioru wykonanych robót.
W sporządzonej inwentaryzacji budowy wskazany został zakres prac wykonanych w ramach realizacji inwestycji oraz niezrealizowanych, a także wymagających natychmiastowego wykonania.
Zgodnie z wymienionym dokumentem pozostały do dokończenia n/w roboty:
- Pokrycie dachu
- Obróbki blacharskie
- Orynnowanie oraz rury spustowe
- Kominy + czapy kominowe
- Instalacja odgromowa
- Uzupełnienie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z ustaloną kolorystyką elewacji.
- Docieplenie ścian fundamentowych z hydroizolacją pionową.
- Uzupełnienie ubytków docieplenia ścian fundamentowych z hydroizolacją pionową wraz z folią kubełkową.
- Demontaż styropianu XPS na ścianach fundamentowych.
- Demontaż nowej opaski w celu wybrania i ponownego zasypania gruntu wraz z zagęszczeniem co 30 cm.
- Ponowne wykonanie opaski wokół budynku.
- Montaż zadaszenia szklanego systemowego nad wejściami.
- Wymiana obróbek blacharskich + naprawa,
- Montaż parapetów zewnętrznych.
- Wymiana stolarki okiennej.
- Montaż nawiewników higrosterowanych.
- Remont schodów zewnętrznych.
- Montaż foli antywłamaniowej w oknach na których były kraty.
- Montaż poręczy i balustrad przy schodach zewnętrznych.
- Remont murków zewnętrznych.
- Remont koszy podokiennych.
- Wymiana pokrycia daszków nad wejściami.
- Remont elementów stalowych.
- Frezowanie pniaków i korzeni.
- Uporządkowanie terenu budowy.
- Utylizacja materiałów budowlanych znajdujących się na budowie.
W tym roboty wymagające natychmiastowego wykonania to:
- Pokrycie dachu
- Obróbki blacharskie
- Orynnowanie oraz rury spustowe
- Kominy + czapy kominowe
- Instalacja odgromowa
Dach budynku szkoły i orynnowanie są w bardzo złym stanie technicznym. Na pokryciu dachowym występują liczne spękania i ubytki, a położona przez wykonawcę nowa papa termozgrzewalna jest pofałdowana, co powoduje liczne zacieki oraz odpryski tynków w pomieszczeniach edukacyjnych. Jeżeli powyższe roboty nie zostaną naprawione przed okresem jesienno-zimowo-wiosennym, woda opadowa jak i roztopowa oraz ujemne temperatury doprowadzą do dalszej degradacji warstwy wierzchniej papy termozgrzewalnej, obróbek blacharskich gzymsów, a woda opadowa będzie ingerować w konstrukcję nośną stropu jak i ścian, a co za tym idzie warstwy wykończeniowe stropu jak i ścian pomieszczeń wewnątrz budynku zostaną narażone na korozję biologiczną poprzez zawilgocenie ścian, a ściany zewnętrzne na odparzenie tynku strukturalnego warstwy wierzchniej. Z kolei niewymienione rynny są uszkodzone a zamontowane nowe rynny i rury spustowe nie są podłączone do kanalizacji deszczowej, co będzie powodować przy odpadach deszczu podtopienia terenu i utrudnienia w dostępie do budynku szkoły.
Stan taki stwarza realne zagrożenie dla użytkowników oraz prowadzi do dewastacji budynku. W związku z okresem jesiennym oraz rozpoczętym rokiem szkolnym konieczne jest natychmiastowe wykonanie powyższych robót w celu zabezpieczenia szkoły i przylegającego do niej terenu przed zalaniem, a także zapewnienia bezpieczeństwa osobom w niej przebywającym.
Mając na uwadze powyższe, zamawiający zmuszony jest do natychmiastowej reakcji, niezbędnej do ograniczenia bezpośrednich skutków zaistniałej sytuacji. W tym stanie faktycznym zamawiający nie ma możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
INNE PRZETARGI Z DĘBLINA
- Dostawa krzeseł biurowych
- Dostawa akcesoriów elektrycznych oraz akcesoriów audiowizualnych, z podziałem na zadania.
- Przedłużenie gwarancji i wsparcia technicznego dla serwerów i przełączników, z podziałem na zadania
- Remont pomieszczeń socjalno-sanitarnych w budynku socjalno-biurowym
- Przebudowa budynku nr 235 - internat "Iskra"
więcej: przetargi w Dęblinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.