Ogłoszenie z dnia 2024-07-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00369862/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278165760
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rybnicka 199A
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-122
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pzogliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzogliwice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane są zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz wszelkie inne dokumenty związane z prowadzoną procedurą: https://platformazakupowa.pl/pn/skladowisko_gliwice/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15ca0589-2ca2-11ef-86d2-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00438199
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00369862
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PZO.261.4.DZO.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
1) Wymagany sprzęt: spycharka gąsienicowa o mocy min. 110 kW.
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozgarnianie, układanie materiałów;
2) Wymagany sprzęt: wielozadaniowy nośnik osprzętu na podwoziu kołowym,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozładunek oraz załadunek;
3) Wymagany sprzęt: koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym o pojemności łyżki min 1 m3 wraz z młotem do kucia min. 1,5 ton,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozgarnianie, układanie, wydobywanie oraz załadunek materiałów;
4) Wymagany sprzęt: wozidło o ładowności min. 20 ton
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: transport;
5) Wymagany sprzęt: koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym, o pojemności łyżki min 2,0 m3,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: wydobywanie, układanie materiałów;
6) Wymagany sprzęt: mikser o komorze zasypywania min 15 m3.
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego.
Realizacja usługi: mieszanie frakcji mineralnej i biomasy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 60182000-7 - Wynajem pojazdów przemysłowych wraz z kierowcą
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 06.06.2024 r. przystąpił do przygotowania postępowania w tym do opracowania SWZ wraz z projektowanymi postanowieniami Umowy. Ogłoszony w dniu 17.06.2024 r. przetarg zakładał zakres realizacji prac do wykonania przy wykorzystaniu maszyn szacowany na ilość godzin:1) wielozadaniowy nośnik osprzętu na podwoziu kołowym – szacowana ilość m-g – 70;
2) spycharka – szacowana ilość m-g – 500;
3) koparka – szacowana ilość m-g – 2000;
4) wozidło – szacowana ilość m-g – 1000;
5) mikser – szacowana ilość m-g – 1100.
W miesiącu lipcu w trakcie przeprowadzenia wszystkich czynności proceduralnych związanych z postępowaniem do momentu wyłonienia oferty i podpisania Umowy doszło do istotnej zmiany planowanych prac u Zamawiającego w konsekwencji szacowany zakres usług związany z wykorzystaniem maszyn uległ znacznemu ograniczeniu. Dodatkowo na to ograniczenie wpłynął postęp prac wykonywanych w ramach kończącej się umowy nr 69/2023/ C z dnia 27 listopada 2023 r. na realizację zadania pn.: Rekultywacja kwater składowiska- kształtowanie skarp i wierzchowiny, uszczelnienie i niwelacja zgodnie z projektem, odgazowanie kwatery III oraz zaprojektowanie i budowa nawadniającej instalacji odciekowej w kwaterze III na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B”. Ze względu na brak możliwości realizacji zadania pn.: „Zwiększenie retencji wód opadowych w ramach zielono-niebieskiej infrastruktury – rozwój systemu zrównoważonego gospodarowania, zbierania i wykorzystania wód opadowych na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B”, Zamawiający doszedł do przekonania, że szacowany przedmiot świadczenia usług jest zbędny z uwagi na zdjęcie obowiązku realizacji zadania przy użyciu sprzętu tj. wozidła, spycharki i częściowo koparki polegającego na pracach związanych z rozgarnianiem, załadunkiem i transportem, co za tym idzie zakres wykorzystania jest niższy tak pod względem ilościowym jak i pod względem przede wszystkim charakteru niezbędnych maszyn. Zmiana okoliczności spowodowała upadek potrzeby kontynuowania postępowania w świetle interesu publicznego. Brak interesu publicznego w prowadzeniu postępowania lub udzielenia zamówienia jest rezultatem nieprzewidywalnej zmiany okoliczności o istotnym charakterze.W konsekwencji zgodnie z art. 255 pkt 5) Ustawy PZP przetarg należało unieważnić by prawidłowo ustalić szacowany zakres, aby nie zachwiana została zasada konkurencyjności tj. umożliwienia udziału w przetargu również podmiotom dysponującym mniejszym parkiem maszyn.
Ponadto Zamawiający unieważnienia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy PZP który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Skonstruowany przez Zamawiającego formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ zawiera wady, gdyż obliguje Oferentów do wskazania kwoty będącej wynikiem iloczynu proponowanej ceny, stawki VAT i szacunkowej teoretycznej ilości godzin zapotrzebowania, generując pozorną, mogącą wprowadzić w błąd wartość nieprzystającą do rzeczywistej wartości zamówienia. Dodatkowo pozycja ta winna pozostawać nieistotna względem podstawowego kryterium służącego do celów wyboru najkorzystniejszej oferty jaką jest stawka za 1 m-g świadczonej usługi sprzętem, a jej dodatkowe wskazanie rodzić może obawę o brak przejrzystości kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- "Rozbudowa ośrodka sportowego przy ul. Sportowej 21 w Gliwicach" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- 4-P-25 Dostawa aparatury medycznej
- wykonanie remontu mieszkań socjalnych i docelowych w budynkach gminnych, w ramach rządowego programu wsparcia budownictwa z Funduszu Dopłat - BGK XV.
- Montaż 2 latarni solarnych na ul. Jeziornej w rejonie wjazdu od ul. Spacerowej w systemie zaprojektuj i wybuduj wniosek nr 259 w ramach GBO2025
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie montażu przyłącza kanalizacji deszczowej, instalacji zewnętrznej kanalizacji sanitarnej dla cmentarza przy ul. Poniatowskiego 16 w Gliwicach
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla kompleksu budynków mieszkalnych przy ul. Świętego Wojciecha/Myśliwskiej w Gliwicach. Pełna nazwa znajduje się w dokumentacji postępowania.
więcej: przetargi w Gliwicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.