eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GliwiceŚwiadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B



Ogłoszenie z dnia 2024-07-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278165760

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rybnicka 199A

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-122

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pzogliwice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzogliwice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane są zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz wszelkie inne dokumenty związane z prowadzoną procedurą: https://platformazakupowa.pl/pn/skladowisko_gliwice/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15ca0589-2ca2-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00438199

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00369862

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZO.261.4.DZO.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzętem ciężkim wraz z obsługą operatorską i paliwem oraz mieszanie frakcji mineralnej i biomasy na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
1) Wymagany sprzęt: spycharka gąsienicowa o mocy min. 110 kW.
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozgarnianie, układanie materiałów;
2) Wymagany sprzęt: wielozadaniowy nośnik osprzętu na podwoziu kołowym,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozładunek oraz załadunek;
3) Wymagany sprzęt: koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym o pojemności łyżki min 1 m3 wraz z młotem do kucia min. 1,5 ton,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: rozgarnianie, układanie, wydobywanie oraz załadunek materiałów;
4) Wymagany sprzęt: wozidło o ładowności min. 20 ton
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: transport;
5) Wymagany sprzęt: koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym, o pojemności łyżki min 2,0 m3,
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego;
Realizacja usługi: wydobywanie, układanie materiałów;
6) Wymagany sprzęt: mikser o komorze zasypywania min 15 m3.
Ilość godzin: wg potrzeb Zamawiającego.
Realizacja usługi: mieszanie frakcji mineralnej i biomasy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60182000-7 - Wynajem pojazdów przemysłowych wraz z kierowcą

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w dniu 06.06.2024 r. przystąpił do przygotowania postępowania w tym do opracowania SWZ wraz z projektowanymi postanowieniami Umowy. Ogłoszony w dniu 17.06.2024 r. przetarg zakładał zakres realizacji prac do wykonania przy wykorzystaniu maszyn szacowany na ilość godzin:
1) wielozadaniowy nośnik osprzętu na podwoziu kołowym – szacowana ilość m-g – 70;
2) spycharka – szacowana ilość m-g – 500;
3) koparka – szacowana ilość m-g – 2000;
4) wozidło – szacowana ilość m-g – 1000;
5) mikser – szacowana ilość m-g – 1100.
W miesiącu lipcu w trakcie przeprowadzenia wszystkich czynności proceduralnych związanych z postępowaniem do momentu wyłonienia oferty i podpisania Umowy doszło do istotnej zmiany planowanych prac u Zamawiającego w konsekwencji szacowany zakres usług związany z wykorzystaniem maszyn uległ znacznemu ograniczeniu. Dodatkowo na to ograniczenie wpłynął postęp prac wykonywanych w ramach kończącej się umowy nr 69/2023/ C z dnia 27 listopada 2023 r. na realizację zadania pn.: Rekultywacja kwater składowiska- kształtowanie skarp i wierzchowiny, uszczelnienie i niwelacja zgodnie z projektem, odgazowanie kwatery III oraz zaprojektowanie i budowa nawadniającej instalacji odciekowej w kwaterze III na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B”. Ze względu na brak możliwości realizacji zadania pn.: „Zwiększenie retencji wód opadowych w ramach zielono-niebieskiej infrastruktury – rozwój systemu zrównoważonego gospodarowania, zbierania i wykorzystania wód opadowych na terenie instalacji przetwarzania odpadów w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B”, Zamawiający doszedł do przekonania, że szacowany przedmiot świadczenia usług jest zbędny z uwagi na zdjęcie obowiązku realizacji zadania przy użyciu sprzętu tj. wozidła, spycharki i częściowo koparki polegającego na pracach związanych z rozgarnianiem, załadunkiem i transportem, co za tym idzie zakres wykorzystania jest niższy tak pod względem ilościowym jak i pod względem przede wszystkim charakteru niezbędnych maszyn. Zmiana okoliczności spowodowała upadek potrzeby kontynuowania postępowania w świetle interesu publicznego. Brak interesu publicznego w prowadzeniu postępowania lub udzielenia zamówienia jest rezultatem nieprzewidywalnej zmiany okoliczności o istotnym charakterze.W konsekwencji zgodnie z art. 255 pkt 5) Ustawy PZP przetarg należało unieważnić by prawidłowo ustalić szacowany zakres, aby nie zachwiana została zasada konkurencyjności tj. umożliwienia udziału w przetargu również podmiotom dysponującym mniejszym parkiem maszyn.
Ponadto Zamawiający unieważnienia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy PZP który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Skonstruowany przez Zamawiającego formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ zawiera wady, gdyż obliguje Oferentów do wskazania kwoty będącej wynikiem iloczynu proponowanej ceny, stawki VAT i szacunkowej teoretycznej ilości godzin zapotrzebowania, generując pozorną, mogącą wprowadzić w błąd wartość nieprzystającą do rzeczywistej wartości zamówienia. Dodatkowo pozycja ta winna pozostawać nieistotna względem podstawowego kryterium służącego do celów wyboru najkorzystniejszej oferty jaką jest stawka za 1 m-g świadczonej usługi sprzętem, a jej dodatkowe wskazanie rodzić może obawę o brak przejrzystości kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.