eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DąbrowaUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2022-11-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413047

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ks. prof. Józefa Sztonyka 56

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-120

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@gminadabrowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadabrowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gminadabrowa

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2fc74af3-3330-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00438346

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00015448/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00345208/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR.271.11.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu dla Gminy Dabrowa
w wysokości 2.000.000,-zł. Przez obsługę kredytu należy rozumieć czynności związane
z obsługą spłat rat kapitałowych i odsetek od kredytu. Cel kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Dąbrowa w roku 2022.
2. Przedmiot zamówienia jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym, zgodnie z orzeczeniem Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 8 maja 2014r. (sygn. akt BDF1/4900/130/131-132/12/3394).
3. Kwota kredytu zostanie pozostawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach, na podstawie dyspozycji płatniczej.

4. Dla celów wyliczenia kosztów obsługi kredytu Zamawiający proponuje następujące transze:
I transza do dnia 15 listopada 2022 r. w kwocie: 1.000.000,-zł
II transza do dnia 15 grudnia 2022 r. w kwocie: 1.000.000,-zł
5. Zamawiający nie będzie związany z w/w harmonogramem w okresie kredytowania i zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości - bez prowizji i opłat z tego tytułu.
6. Spłata rat kapitałowych kredytu nastąpi od 31 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2032 r. i będzie regulowana w następujących ratach:
a) w roku 2023: 12 rat po 25.000,00 zł (roczna spłata 300.000,00 zł)
b) w roku 2024: 12 rat po 12.500,00 zł (roczna spłata 150.000,00 zł)
c) w roku 2025: 12 rat po 12.500,00 zł (roczna spłata 150.000,00 zł)
d) w roku 2026: 12 rat po 12.500,00 zł (roczna spłata 150.000,00 zł)
e) w roku 2027: 12 rat po 25.000,00 zł (roczna spłata 300.000,00 zł)
f) w roku 2028: 12 rat po 25.000,00 zł (roczna spłata 300.000,00 zł)
g) w roku 2029: 12 rat po 25.000,00 zł (roczna spłata 300.000,00 zł)
h) w roku 2030: 4 raty po 50.000,00 zł (roczna spłata 200.000,00 zł)
i) w roku 2031: 4 raty po 18.750,00 zł (roczna spłata 75.000,00 zł)
j) w roku 2032: 4 raty po 18.750,00 zł (roczna spłata 75.000,00 zł))
7. W przypadku, gdy kwota zaciągniętego kredytu będzie mniejsza niż 2.000.000,00 zł harmonogram spłat zostanie odpowiednio zmieniony.
8. Spłata odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym miesiąca począwszy od miesiąca uruchomienia I transzy. Odsetki liczone będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Oprocentowanie będzie oparte o stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i powiększone o marżę banku. Marża jest stała w całym okresie kredytowania.
9. Wykonawca powiadomi Zamawiającego pisemnie o wysokości należnych odsetek za dany okres najpóźniej na 7 dni przed terminem ich zapłaty.
10. Prowizja od kwoty przyznanego kredytu płatna jednorazowo do 7 dni od dnia podpisania umowy – maksymalnie 0,25% wartości kredytu – stanowi kryterium oceny oferty – wysokość ewentualnej prowizji należy podać w formularzu ofertowym.
11. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami.
12. Wykonawca winien zagwarantować możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu (co do kwot i terminów spłat kapitału) bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji.
13. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego, w terminie 7 dni przed dniem dokonania spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty.
14. Wykonawca do obsługi kredytu otworzy rachunek techniczny – bez opłat i prowizji.
15. Zamawiający nie będzie dokumentował wykorzystania kredytu.
16. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco podpisany przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Gminy na deklaracji wekslowej.
17. Sytuację finansową Zamawiającego dokumentują sprawozdania za II kwartał 2022r.: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27-S, Rb-28-S, sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa za I półrocze 2022 r. oraz zestawienie zobowiązań finansowych gminy Dąbrowa (posiadanych kredytów i pożyczek) – stan na dzień 30 czerwca 2022 r.
18. Zarządzenie Nr OR.0050.203.2022 Wójta Gminy Dąbrowa z dnia 8 września 2022 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu stanowi załącznik do specyfikacji warunków zamówienia.
19. Opinia RIO w Opolu:
a) o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Dąbrowa na 2022 rok,
b) o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Dąbrowa,
c) wykonaniu budżetu za 2021 rok,
d) o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2022 roku
stanowią załączniki do specyfikacji warunków zamówienia.
20. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie dostarczona przed podpisaniem umowy z wykonawcą.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 706522,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 735606,83 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 706522,28 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy „Bank Rolników” w Opolu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7540340329

7.3.3) Ulica: Ul. Książąt Opolskich 36a

7.3.4) Miejscowość: Opole

7.3.5) Kod pocztowy: 45-005

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 706522,28 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.